Fórum - Téma


STK a emise


Fórum SX4 I STK a emise

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2016-09-21 12:57:58

e.raser: Tak u nás v hyndai dávají na kat 250tis na tusona na i30 nove generace

2016-09-21 13:05:38

bubak: jj, to je možný,ale to je jen předpokládaná životnost, určitě někde ověřená v laboratoři, ale záruku na to nedaj, když se něco stane, svedou to na to, že jsi natankoval něco špatnýho, běžná praxe autoservisů

my uvádíme životnost kotlů 20let, po 10ti letech je kotel už morálně zastaralej, protože je na trhu už lepší vyspělejší technika a záruka je na to 5 let

MilanT  
Milan

e.raser, 2016-09-21 12:42:37 napsal:

plukovník: no, stává se i v lepších rodinách ..

MilanT: co se auta týče, tak mě vše nechává v klidu, vše funguje jak má :), katastrofické zjištění by bylo úplně něco jiného ..

všechno je jen byznys, fungování světa je momentálně nastaveno tak, že lidi musí utrácet peníze, tak proč udělat auto, které by vydrželo 1mil km, bez jediné závady?.....je to jednoduchý, prostě by lidi neměli co jíst, takže tak ..

2016-09-21 13:23:37

e.raser: Máš pravdu. A platí to i pro benzín. Proč by někdo vyráběl benzín co šetří katalyzátor nebo benzín, díky kterému ti klesne jeho spotřeba. To jako aby se ho prodalo míň?

Tohle jsem pochopil už dávno.

2016-09-21 15:35:23

milant: tak tak

2016-10-27 10:57:14

Píši ohledně chyby P0420. Před pár dny se mi rozsvítila kontrolka a nejpozději v lednu mě čeká STK :( Předtím se mi během posledních 30tis km rozsvítila 2x (teď mam najeto 100tis). V obou případech to bylo na cestě na dovolenou, v létě při vysokých teplotách a dlouhé dálniční cestě. Jednou mi kontrolku smazali v servisu, po druhé zmizela asi po dalších 2 tis km sama. Teď se mi rozsvítila při dost atypické situaci: 15min jízda v celkem plynulé koloně za deště stylem na jedničku či dvojku a bez plynu (tedy minimální otáčky, které řídí auto samo aby jelo, ale ještě nechcíplo).

Koupil jsem ELM327 mini ve verzi 2.1 a přes Torque Pro mi komunikuje zdá se v pořádku - načtena chyba P0420. Z diskuzí tady jsem se dočetl, že je vhodné si před smazáním chyb uložit Freeze Frame data, abych na základě nich mohl urychlit "proces připravenosti" a nemusel najíždět stovky kilometrů. Kde se k těmto datům dostanu a jak s nimi pracovat? Teď v zimě toho moc nenajezdím a zítra zrovna budu mít delší trasy, tak bych paměť chyb rád vymazal zítra, ale nechci to úplně podcenit :)

2016-10-27 11:58:00

kykloop:

Na základě Freeze Frame žádný proces připravenosti neurychlíš.

Tato tzv. rámcová data slouží pouze k tomu, aby bylo možno určit, při jakých parametrech motoru příslušná závada vznikla.

Vymazáním paměti (zhasnutím kontrolky) se ztratí i tato data.

2016-10-27 12:45:39

Za jakých podmínek porucha vznikla vím, alespoň tedy z toho stylu jízdy v dané chvíli, jak jsem popisoval... Přes tu mojí diagnostiku ty data získat mohu? Nikde jsem tam tento termín při zběžném procházení aplikace nenašel. Nebo si s tím zkrátka nemam lámat hlavu, chybu vymazat a doufat, že se do stavu připravenosti dostane auto co nejdříve? :) Pochopil jsem to tak, že když pak budu simulovat podmínky, ve kterých chyba vznikla, tak to urychlí stav připravenosti, ale možná jsem úplně vedle :-D

2016-10-27 13:44:22

kykloop:

Stav připravenosti, to jest v případě závady P0420, závisí na tom, že pozitivně proběhnou 3 vnitřní testy, které byly vymazáním paměti anulovány.

Jedná se o test katalyzátoru, lambda sond a EGR systému.

Na tom, když budeš opakovat jízdní podmínky, za kterých tato závada vznikla nic neurychlíš.

Spíše naopak, kontrolka MIL se ti opět rozsvítí.

V tomto případě se jedná obvykle o jízdu v otáčkách kolem 2000, jmenovité zátěži motoru kolem 40℅ a 15℅ plynu.

Test připravenosti naběhne většinou do ujetí vzdálenosti 150 km od vymazání registrů, případně nekolika jízdních, nebo zahřívacích cyklech motoru.

To, že se ti MIL rozsvítila během 30000 km jenom třikrát není tak moc. Až se ti bude rozsvěcet každých 150-2500 km, tak to bude horší.

Než půjdeš na STK, tak to s dostatečným předstihem vymaž a pokud se ti tam nevyskytne něco dalšího, tak s největší pravděpodobností projdeš.

2016-10-27 18:33:37

Kykloop :

Můj "osvědčený" postup na "splnění kódů připravenosti" jsem popisoval ve vlákně "SX4 sedan". Jednou jsem to docílil i za jeden den (2 x 50 km s přestávkou). EGR a lambda je hned po pár km, kat je horší.

Někde jsem tento postup našel na netu, vyzkoušel ho a fungovalo to. Jsou tam i takové věci (blbiny), kdy si člověk říká, že je to zbytečné. Ale asi není, asi má všechno svůj význam. Mně se osvědčilo hodně brzdit motorem při každé příležitosti.

2017-01-15 17:30:56

Malé info, jak jsem dopadl s P0402... po jejím smazání jsem najel během cca 2 měsíců 450km (v zimě skoro nejezdím) - různý styl jízdy i délky tras a catalyst byl pořád incomplete. Pak jsem dle informací od Radona aplikoval přesně jeho postup a ejhle... po 18km konstantní jízdy tachometrových 80-90km/h na dálnici se stav během jízdy změnil na complete. Takže Radone díky moc za doporučený postup!

2017-01-15 17:42:05

kykloop:

Jenomže ono se to rozsvítí brzy zase, přestože testy i v tom případě až do opětovného zhasnutí budou "complete".

Dokud neodstraníš příčinu, ty důsledky se budou opakovat stále.

2017-01-15 17:52:39

o svítící kontrolku mi teď až tak nešlo, ale o končící STK ano a tam bych zřejmě s nedokončeným "catalyst testem" neprošel. Že se mi kontrolka rozsvítí třeba za dalších 10tis km, s tím tak nějak počítám.

2017-01-15 17:54:39

Kykloop : fajn, že ti to "zabralo". I když to na první pohled vypadá jako absolutní blbost, tak to pomáhá. Já jsem byl odhodlaný toto udělat těsně před technickou a po jejím absolvování si kontrolku mazat, aby pořád nesvítilo...

Teď tam mám nový SW, který má údajně zvětšovat rozsah lambdy, aby nebyla tak přísná ... Asi 3000 km je klid. Doufám, že jsem to nezakřiknul. A mechoš říkal, že na to ještě neměli reklamaci...

Nechci strašit, ale jak píše Plukovník, rozsvítí se asi podstatně dřív...

2017-02-18 21:08:08

Ahoj, i já se chci podělit se svou zkušeností s ME a STK, kde jsem byl včera. Sx4 mám teprve 3 měsíce a nevěděl jsem co čekat. Asi před měsícem jsem zhášel kontrolku MIL která se mi rozsvítila po cca 130 km v rychlosti 90 - 100 (přes vesnice 50) v celkem nízkých otáčkách odpojením baterie a z ME jsem měl docela vítr protože jsem toho od té doby moc nenajezdil, ale kupodivu žádný problém na ME ani STK nebyl a technik prohlásil že auto vypadá velice dobře, takže velká spokojenost.

Kdyby chtěl někdo vědět naměřené hodnoty tak je napíšu.


Odpovědět

1  2  3