Fórum - Téma


STK po 1.1.2016 - Suzuki Grand Vitara II


Fórum Grand Vitara II STK po 1.1.2016 - Suzuki Grand Vitara II

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II

Diskuze o vozidlu

2002 Grand Vitara II 2.0

16 diskuzí

Výkon motoru 80 kW (109 PS) . Palivo diesel. 4-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 997 ccm (122 cui), 4-válec.



2016-03-14 08:24:12

Dne jsem byl na STK a a hned po připojení diagnostiky jsem byl nemile překvapen, kdy mi řekli bohužel u vašeho vozidla nelze pokračovat v emisích a technické prohlídce. Nalezeny nějaké chyby v readlines (nevím jestli toto moje vozidlo vůbec má nějaké readlines). Chyby vymazali a řekli mi najet 50 km a opakovat prohlídku znovu a pak se uvidí.

Jaké máte zkušenosti vy s STK po 1.1.2016 ??

2016-03-14 09:50:06

kostamt:

Pro začátek si přečti vedlejší vlakno (SX4 sedan) s "Cicerónovou" přednáškou.

Jsem rád, že na toto téma konečně někdo druhý přispěl se svojí "troškou do mlýna"!

P.S.

Readiness kód je alfou a omegou všech vozidel vybavených CAN-BUS, tedy všechna vozidla po r.v. 2000 a někdy i starší.

Jedná se o osmimístný binární kód "připravenosti" a vyjadřuje stav trvale kontrolovaných komponentů řídící jednotkou ECM vozidla.

Jedná se o

  • EGR
  • Vyhřívání lambda sond
  • Parametry lambdasond
  • Stav klimatizace
  • Sekundární přívod vzduchu
  • Odvětrání nádrže
  • Vyhřívání katalyzátoru
  • Stav katalyzátoru

Pokud je systém v pořádku, podoba readiness kódu je 00000000, pokud je některý systém nevyhovující je na příslušném místě jednička.

Pro připravenost pro měření emisí je tolerován pouze nevyhovující stav klimatizace, tady v takovém případě podoba kódu bude 00010000.

V případě např. nevyhovujícího katalyzátoru (DTS P0420) bude kód 00000001 a v takovém případě máš při STK smůlu

EDIT:

Možná že by leckoho mohlo zajímat, kolik se platí (jestli se něco platí) za takový marný pokus o kontrolu emisí, kdy k vlastnímu připuštění nedošlo

2016-03-14 12:43:46

plukovník: děkuji za vysvětlení, dnes jsem zatím nic neplatil (technik mi řekl, ať najedu nějaké km a pak se uvidí jestli se budou závady stále opakovat) co pak bude dále nevím. Dnes najedu nějaké km a zítra uvidíme. Jestli se tam budou závady opakovat a budou-li po mě chtít 600,-Kč za emise tak to bude tedy mazec a nevím jestli se udržím. Hned jsem začal pátrat jak to je v jiných STK v našem okolí a bylo mi řečeno, že sice diagnostiku připojují, ale zatím na výsledky neberou ohled a emise provedou. Měl jsem v Readiness nějakou nespecifikovanou chybu, která jim nevadila, ale další chyba byla údajně na ERG ventilu.

2016-03-16 14:01:06

Tak stále jezdím a mám najeto asi 120km a stále mi to hlásí vozidlo není připraveno na test emisí, nevím jak dlouho ještě budu muset jezdit aby se v Readiness objevily nějaké kódy.

Zde odkaz na zajímavé stránky o měření emisí po 1.1.2016

http://www.fcd.eu/article...px?id=1686#comment1076807

2016-03-16 15:21:26

kostamt:

V Readiness se ti žádné kódy neobjeví, protože Readiness je sám o sobě kód.

Ty potřebuješ, abys' v tomto binárním kódu měl samé nuly.

Jezdi dál a podle případného údaje z diagnostiky (máš-li možnost) uvidíš, kolik kilometrů od posledního vymazání paměti si najel a kolik startů to obnášelo.

Pokud více jak po cca 200 km a 15-20 startech neproběhne úspěšně test katalyzátoru, je zřejmě zralý na výměnu.

Neznám ovšem konkrétní podobu tvého Readiness, navíc diesely nejsou moje specializace , takže ti tam samozřejmě mohou haprovat i jiné komponenty (EGR, lambda), ale ten jednorázový monitorovací test katalyzátoru trvá nejdéle.

2016-03-18 14:56:57

kostamt:

dle tvého profilu soudím, že popisuješ potíže se svým autem a to jezdí na naftu. Nemáš tam lambda sondy, tím pádem řízený katalyzátor taky ne. Všechny testy těchto zařízení tě nemusí rozptylovat.

Jestli jsi měl problém s EGR ventilem, měla by svítit kontrolka motoru ještě před prvním, tebou popisovaným, měřením emisí. Pokud nesvítila, problém odezněl a zůstal jen zápis v paměti závad, kterou ti vymazali a už by tam nemělo nic být, když všechno funguje. Nechali tě najezdit nějaké kilometry, aby se závada buď vyloučila, nebo potvrdila novým zápisem do paměti.

Ty si kontroluješ řídící jednotku sám nějakým vlastním čtecím zařízením? S takovými, levně pořízenými, bývá dost problém.

2016-03-18 20:14:55

mirekdoda: děkuji za info, ano GV mám stejnou motorizaci jako ty, motor Peugeot, pro vlastní kontrolu používám ELM327 v.1.5 a ta mi stále říká, že vozidlo není přípraveno na test emisí. Nějaké chyby se tam stále objevují, zítra na to kouknu a dám sem otisk obrazovky s chybama.

2016-03-18 20:17:17

kostamt: OK.

A svítí kontrolka motoru?

2016-03-18 20:24:45

mirekdoda: ne nesvítí, svítila asi před měsícem, kdy jsem to trochu více vytočil do kopce cca 4000 ot. ale asi za den už nesvítila ani jsem ji nemusel mazat.

2016-03-18 20:42:34

kostamt:

tak jsem opravdu zvědavý na ten výpis chyb, které identifikuje tvoje čtečka. A to myslím vážně, bez ironie.

2016-03-20 17:52:19

mirekdoda: omlouvám se, včera jsem to nezvládl, posílám soubory s chybami

2016-03-21 10:10:05

kostamt:

Nevím jak Mirekdoda, ale já z toho tedy nejsem zrovna moc moudrý.

Říkáš, že jsi nic nemazal a přesto MIL zhasla a i když jsou stále nedokončeny dva monitorovací testy, přesto tam není nějaký srozumitelný DTC.

Ten ScanMaster je s licencí, nebo nějaká pirátská verze?

Zřejmě bude problém se systémem EGR a to je nutno nejdříve opravit a připravenost pro měření emisí naběhne následně až poté, co proběhne třikrát po sobě pozitivní test.

A to máš ještě štěstí, že v tvém případě se jedná o normu EURO 3, kde ještě není nainstalován katalyzátor pro diesely.

2016-03-21 19:44:24

kostamt:

po pravdě, pořádně nevím, co to ukazuje a už vůbec ne, jak to interpretovat, ty informace mi přijdou zmatené a zavádějící.

Doporučil bych to nechat prověřit jiným, solidnějším diagnostickým zařízením. A nejen výčet chyb, ale taky měřit za jízdy. Ten EGR : nemáš náhodou podložený (zaslepený) EGR ventil plíškem? Nebo třeba jen odpojenou a zaslepenou podtlakovou hadičku do EGR ventilu? Jen je mi divné, že nesvítí kontrolka motoru, protože závady na EGR určitě kontrolku rozsvítí.

Recyklace výfukových plynů, to není jen otvírání EGR ventilu, ale pracuje to v součinnosti se vzduchovou přívěrou v sání. A o tom už je tu v mých příspěvcích hodně napsáno.

2016-03-23 10:49:15

Tak zpět k tématu STK, včera jsem byl na STK (u jiné společnosti než původně) a vyčítání ŘJ jednotky se nekonalo, protože mám vozidlo vyrobeno 4/2002 a v metodice MD se uvádí "Za vozidla bez OBD se pro účely této metodiky považují i vozidla z neevropských zemí, vybavená některou z verzí OBD, uvedená do provozu nejpozději do 31. 12. 2002."

Sice vozidlo trochu potrápili ve vysokých otáčkách tak jak nařizuje metodika ale emise byly OK.

2016-06-22 18:29:46

Tak dnes taky úspěšně po STK, sice jsem čekal 2 a půl hodiny, ale mám to. I když to mám přizvedlé podložkama, technik neřekl ani slovo. Nevěřím že si toho nevšiml, nejsou to žádní blbci. Asi jsem měl štěstí, jinej technik by mně třeba vyhodil. Kromě toho focení to vypadá, že je všechno při starém.

2016-08-04 19:48:29

kostamt: Já jsem prošel. Emise: po připojení byly také 3 chyby v registru a nešly vynulovat, tak jsem zajel do servisu, tam potvrdili, že např. chyba imobilizéru se jim vyskytuje prakticky pořád, ale zajeli se mnou na měření emisí, chyby vynulovali a bezprostředně poté jsme začali měřit emise. Kouřivost byla nízká, ale 4 po sobě jdoucí měření ve vysokých otáčkách mají mít stejné hodnoty v toleranci +/- 20%, co byl problém (diesel RHW Peugeot). Jezdím bohužel krátké trasy a motor nebyl "vyžíhán". Ale po asi 20 pokusech se podařilo, takže jsem prošel. Technik na emisích říkal, že kdyby se na STK divili, že chyby byly vynulovány bezprostředně před měřením emisí, tak ať zavolají, že jim vysvětlí, že auto bylo v servisu na přípravu na STK... Samotná STK: i přes stáří 12 let bez problémů, tři drobné závady A (koroze), které ale nezkracují periodu pro další STK. Takže i přes počáteční problém s chybami v registru a napínavé měření stability emisí v pohodě. Zdravím Tonda


Odpovědět