Fórum - Téma


Studené starty


Fórum Grand Vitara III Studené starty

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III

Diskuze o vozidlu

2007 Grand Vitara III 2.0

57 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui).



2013-10-01 11:22:19

Ahoj všem, od dubna jsem šťastným majitelem GV - r.v. 12/2007 , 2.0 benzín.

Chtěl bych se Vás zeptat jaké máte studené starty? Před Vitarou jsem měl Fabii 1.2TSI a tam stačilo krátké protočení motoru a motor běžel. U Vitary mi přijde jako by ten motor o trochu dýl točil než chytne.

Jinak svíčky nový iridiovky, vzduchový filtr taky měněný. Motor žádnou chybu nevyhazuje.

Předem díky za názory a zkušenosti.

2013-10-01 11:46:07

alex1.1:

Porovnávat přeplňovaný motor s atmosférickým je jako porovnávat hrušky a jablka.

Raději porovnej různá jablka

2013-10-02 09:33:17

Šestiválec točí ještě o trochu dýl, ale vždy "chytne" i ve dvacetistupňovém mrazu, což já považuji za nejdůležítější Jen si dávej v zimě větší pozor na kvalitu paliva - zde bývá většinou zakopaný pes.

2013-10-03 08:47:14

plukovník: No nevim v čem je různé startovat přeplňovaný nebo atmo. motor ?? Při startu ti turbo nijak nepomáhá, bez výfukových plynů ho nemá co roztáčet, takže motor pak logicky startuje jako běžná atmosféra. Ale pokud se mílím tak mě oprav, nemám s tím problém, rád se dozvím něco nového.

Ptal jsem se jenom z jednoho prostýho důvodu, jestli se mi pomalu neozývá třeba nějaká závada, která by se samozřejmě vyhrotila při největších mrazech.

2013-10-03 09:21:33

alex1.1:

Turbodmychadlo ani kompresor samozřejmě startéru nijak nepomáhá, ale start dnešních automobilů není pouze záležitost baterie, startéru a sytiče, jako to bylo u karburátorových motorů, kde jediná "elektronika" byla třípolohový regulátor dobíjení.

Vstřikování a zapalování dnešních automobilů v okamžiku startu řídí elektronika na základě různých vstupních veličin a ty jsou samozřejmě dány jiným nastavením regulačního pole řídící jednotky u motorů TSI, FSI nebo klasických atmosférických.

Takže porovnávat start podle toho kolikrát startér protočí motorem, než dojde k zápalu je irelevantní. Proto je lépe porovnávat stejný typ motoru, a hlavně aby start probíhal vždy stejným způsobem.

Ale určitě ti neříkám nic převratného. Případná závada, až na ní dojde, se ohlásí v podobě DTC.

Dbej na to, abys měl vždy v dobré kondici akumulátor a toho docílíš tím, že ho nenecháš zestárnout nad čtyři roky.

2013-10-03 10:04:51

Říká se, že dobrý akumulátor vydrží 5 zim. Já osobně ho měním po 5 až 6 letech a zatím jsem se studenými starty se Suzuki GV neměl i při větších mrazech žádný problém Můj kolega má VW a stačí malý pokles teploty pod nulu a musí startovat 2-3x. Takže opravdu se nedají srovnávat hrušky a jablka.

2013-10-03 10:11:40

certik:

On třeba vydrží i déle, hlavně mimo auto, pokud je pro něj uplatnění. A z toho důvodu používám přebytečné akumulátory starší než 4 roky, které jsou ještě plně funkční jako náhradní zdroj UPS k oběhovému čerpadlu od kotle.

Ale jak se říká, "Štěstí přeje připraveným".

2013-10-03 10:37:57

plukovník: Když ho vyměníš dřív, tak tím určitě nic nepokazíš, ono to ekonomicky není až tak náročné. Do UPSky, kterou mám k počítači se mi však asi nevejde, je větší než obvykle...

2013-10-04 00:11:16

alex1.1:

Ahoj, manželka má Swifta už třetí zimu, celou dobu (zima/léto) Swift startuje podobně jako jsi psal. Ze začátku jsem z toho měl strach, ale dosud každé ráno byz problémů chytil! Loni jsem ji koupil po 7 letech novou baterku a Swift startuje pořád stejně. Já mám GV od jara, sice je to 2,4 ale startuje podobně. Mám taky novou baterku, svíčky, filtry, atd.! Prostě Suzi asi takto startujou! Doufám

D.

2013-10-08 10:19:53

teleke: Ahoj, díky za odpověď. To víš GV je moje první Suzuki. Takže jsem nevěděl jestli to je normální nebo to je nějaká závada... holt učený z nebe nespadl


Odpovědět