Fórum - Téma


Supr!


Fórum O článcích Supr!



Diskuze o článku

Diagnostické kódy pro Swift a další modely

Po zániku stránek o Swiftech na Jablkoni se tu objevují časté dotazy na vyčtení a význam chybových kódů, které je Swift ochotný prozradit. Proto jsem si dovolil pořídit a lehce doplnit překlad stránky http://www.robietherobot.com/metro/errorcodes.htm . Takže začínáme (celý článek je ke stažení na http://www.suzukiclub.cz/graphics/manuals/137/Chybove_kody_Suzuki.pdf ): Suzuki Swift a Geo Metro: DI...



2012-09-15 23:53:55

Super návod, člověk to nemusí louskat anglicky

Jen pro upřesnění, když koukám do tabulky, chybové kódy začínají číslem 13. Předpokládám tedy,že na počátku relace nám to vybliká 3x kód 12? (na jiných GM autech s OBD I to tak je)

Jen bych kdyžtak doplnil ještě obrázek onoho ALDL konektoru, z kterého je zcela jasně patrné, co se má kam zapojit :)

(musí se spojit pin B a A při zapnutém zapalování)

http://0.tqn.com/d/autore.../0/V/N/aldl_connector.gif

V "reálu" pak vypadá takto

http://www.us-cars-forum....1-data-link-connector.jpg

Byl na toto téma i krátký článek v časopisu Chrom a Plameny, až budu u slečny,kde se archivují, zkusím naskenovat, ať je těch informací co nejvíc

Hill  
Jaroslav
2012-09-16 14:52:31

Musel jsem tvůj příspěvek, kterým zakládáš nové vlákno, přečíst dvakrát, abych si ověřil, že jím reaguješ na můj překlad chybových kódů. Mimochodem, na toto téma už tu nejméně dvě tři vlákna jsou.

Přesto to upřesním: jestli v paměti není uložená žádná závada, vyblikává kód 12 stále dokola, nejen třikrát. Aspoň takto se chovají řídicí jednotky bez OBD.

Zde se propojuje NEJDŘÍVE fialovožlutý drát s černým a TEPRVE PAK se zapíná klíček.

Je-li tam nějaká závada, vyblikává postupně všechny uložené kódy. Navíc některé kódy v paměti zůstávají, jiné se po určité době bezproblémové jízdy zase smažou, takže je dobré si paměť vyčíst co nejdříve po rozsvícení kontrolky CHECK ENGINE a nečekat s tím až na doma.

Pro tento případ přikládám dva obrázky, i když pořád mám pocit, že už tu někde také jsou...

A proč začínají kódy dvanáctkou? Vyblikání jednou jednomístného a podruhé dvoumístného kódu by totiž bylo poněkud nepraktické. Ani kód 11 by nebyl to pravé ořechové.

Proto byl zvolený pro indikaci bezchybného stavu kód 12 (jako nejnižší číslo, které se dá při blikání vyčíst spolehlivě), ten už se určitě dá přečíst.

A pozor, měls číst pořádně - jak má auto rozhraní OBD-II (dvě lamdasondy, t.j. EURO3 a vyšší, zpravidla od roku 1997), neplatí vyblikací kódy, ani když najdeš ten fialovožlutý drát k ukostření. Něco to vybliká, ale jde jen o to, rozlišit kód 12 a jiný problém. Nic víc z toho bez diagnostického zařízení nezjistíš.

2012-09-16 16:37:34

Jestli již nějáká vlákna jsou, omlouvám se,ale pod článkem žádné... Každá relace začíná "dvanáctkou x3" a v čláku není uvedeno,mohli by se tak najít lidé,ptající se co je kód 12.

Vidíce to z pohledu místího "ucha" mě přišlo jako vcelku vhodné takovou informaci doplnit přímo pod článek

Pokud se piny spojí až po zapnutí zapalování, funguje to stejně - mnohokrát vyzkoušeno (když drátek vypadne,nebudu přeci vypínat a zapínat znovu zapalování,že)

Přišlo mi jednodušší definovat který pin s kterým,než barvy drátků,které se mohou lišit (třeba na Metru ty barvy drátků sedí,avšak Buick má jiné)

OBD2 jsem se nevěnoval,ikdy jsem auto s tímto syytémem neměl,tak o něm nic nevím,krom toho že je chytřejší a nejde to udělat "sponkou¨"

obrýzky jou předpokládám pro OBDII?

Hill  
Jaroslav
2012-09-16 22:09:36

Nene, obrázky jsou ještě pro jednolambdové Swifty, Jimmiky, Samuraie, Wagony, Balena či GeoMetra, tedy ty, co ještě OBD-II nemají!

Platí pro vozy, v nichž lze vyblikat kód bez dalšího zařízení. Konečně - to přece je zřejmé z toho, že tam nejsou žádné datové vývody.

Barvu drátů uvádím z toho důvodu, že se v průběhu výrobních změn u tohoto vývodu nezměnila, zato konektor byl původně čtvercový čtyřpinový (mezi roky 1992 a 1994 se podle modelu postupně přešlo na šestipinový, co je na obrázku). Konektor OBD-II tyto vozy skutečně neměly, zato v některých byl vstup aktivace diagnostiky vyvedený také na kolébkový spínač schovaný pod (vlastně nad) spodním krytem sloupku volantu, takže nebylo třeba ani hledat, kam vrazit na tu chvíli pojistku nebo kde vzít tu sponku.

Bavíme se o vozech Suzuki. Jaký konektor a barvy drátů si tam dává Buick, a jak reaguje na vypadnutí sponky, je jeho věc. Pokud ovšem nemá vývod pro OBD-II, ten totiž musí být jednotný.

2012-09-17 07:34:45

Bavíme se sice o vozech Suzuki,ale výše pospané platí i pro ostatní vozy General Motors (aspoň co se týče OBD I - k OB2 jsem nřekl půl slova,páč o tom nic nevím) - stejný ALDL konktor byl na 91 Opelu Astra, stejný konektor mělo i Daewoo Racer, stejně jako všechna ostatní auta od GM, takový konektor se nacházel i v 1980 Oldsmobilu, vzhledem k výše popsanému,kdy všechny vozy GM měly ten 12tipinový konektor, domníval jsem se,že to tedy platí i pro Suzuki, jež do koncernu General Motors také patří...


Odpovědět