Fórum - Téma


Suzuki 1.9 DDiS - vše co souvisí s motorizací


Fórum SX4 I Suzuki 1.9 DDiS - vše co souvisí s motorizací

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2016-05-17 14:18:05

Dobrý den,

navrhuji, abychom toto vlákno dlouhodobě využívali ke psaní příspěvků týkajících se v názvu uvedené motorizace. Podle mé zkušenosti se často stává, že pisatel příspěvku ve Fóru neuvede motorizaci a podrobně probírá problém, který s ní úzce souvisí (spotřeba, špatné startování, výkon nebo dynamické vlastnosti auta, apod.) Protože majitelů Suzuki s motorem 1.9 JTD (D19AA, DDiS) u nás není zas tak mnoho, mohli bychom v rámci jednoho vlákna probírat nejrůznější otázky, problémy nebo postřehy s DDiS související.

Nedávno jsem absolvoval výměnu EGR ventilu, poprvé v 80000 km, proběhla bez problémů, auto zase jede velmi dobře.

mcz
Martin
2016-05-17 21:36:40

Nedávno jsem absolvoval výměnu softwaru ŘJ, poprvé v 111000 km, proběhla bez problémů, auto jede ještě lépe

super napad s touto sekci pro ropaky.

mám sice DDiS ale puvod v jiné zemi

2016-06-01 13:18:44

Okej moje mini problemy....

Prasknuta pruzina predna pri cca 100 000km vodicova strana.

Oprava alterantora (novy diodovy mostik) pri cca 110 000km

Vymena rozvodov 120 000km.

Suzadrak co si mal s EGRkom? Ja som este nemal problem s EGR ani s DPF filtrom. Najazdene cca 130 000km. Jazdim denne 80km do prace a z prace mimo mesto. Zahadne mi nevybehla este ani raz regeneracia dpf filtra.

2016-06-01 13:36:47

Ahoj, omlouvám se, zacnu otazkou, ve Tvem profilu se pise 16 ventil, moje auto je ale urcite 8 ventil (dva ventily na valec) a navic má nejvyšší točivý moment 280 nM při 3500/min?

MilanT  
Milan
2016-06-01 14:31:52

suzdrak:

Pokud máš motor D19AA, tak při 3500 otáčkách máš nejvyšší výkon. Při 2000 otáčkách máš největší kroutící moment.

Všechny diesely v SX4 (D19AA, D20AA, 9HX) mají 16 ventilů.

Ale neznám všechno...

EDIT: Opravdu mám mezery ve vzdělání - http://www.tlumice-pema.c...4x4-88kw-d19aa_50126.html

2016-06-01 15:26:19

Jasně, díky za upozornění, největší kroutící 280 nM při 2000/min. Pořád se učíme.

2016-06-05 16:13:42

gatto: Najeto 85 tis., z toho já osobně 35 tis., s DPF jsem zatím neměl problém, ani regenerace se nikdy nerozsvítila. Také jezdím minimum opakovaných krátkých tras, když jedu, tak minimáně 40-50 km. Na krátké trasy používám Fabii 1.2 benzín. Vypadá to, že tahle "slabina" našeho auta se dá ohlídat. Teď k EGR. V 77 tis. mi najednou auto bez varování "spadlo" do nouzového chodu, který ale nebyl opravdovým nouzovým chodem, rychle jsem totiž přišel na způsob jak motor zase "probudit", stačilo víc přidávat plyn a trochu vytočit dvojku. Prakticky to vypadalo jako start auta přivázaného zadní částí k silné gumě, nejdřív bylo spojení cítit, pak se ale, po přidání plynu, "utrhlo" a rozletělo se jak při závodech. Situace mě štvala tím víc, že se četnost problému postupně zvyšovala. POZNÁMKA: žádná kontrolka ani diagnostika nic neukázala, startování šlo normálně (v normě?), ve značkovém servisu mi neporadili. Vůbec jsem nevěděl, co mám dělat. Někde jsem četl, že kromě DPF může být problémem našeho auta časté zanášení EGR. Tak jsem to risknul, koupil přes e-shop nový EGR ventil Pierburg a nechal v jiném značkovém servisu vyměnit. A auto jede zase normálně. Je tišší a vypnutí motoru má klidnější průběh - zpětně jsem si uvědomil, že se při vypnutí celé zatřáslo. Snad můj popis pomůže Tobě nebo našim kolegům rozpoznat problém s EGR co nejdřív.

gatto: Ještě se chci zeptat. K výměně rozvodů Tě vedla nějaká pozorování? Nebo šlo jen o prevenci?

2016-06-23 12:18:22

suzdrak:šlo iba o prevenciu...po vymene mi servisak povedal že bolo načase... značne opotrebovany remeň aj klatky... Je pravda že auto nešetrím jazdím viac agresivnejšie než pomaly, prave preto mohli byť viac potrebované oproti iným...

Momentálne badám ďalší problém... pri naštartovaní auto pískne na 5sekund cca...zvuk podobný pískajúcemu remeňu...mám pocit že spojková lamela melie z posledného...alebo ložisko fakt neviem...počas jazdi pri preradzovaní do nerobí..ale keď má auto veľmi nizké otačky a hodím tam blbý stupeň nie jednotku ale rovno dvojku v tedy pískne...

2016-07-28 19:19:56

Prosím Vás o radu. Mám Suzuki SX4 4x4 1,9 DDiS z roku 2009. Minulý týden auto přestalo táhnout do kopců a na rovině je líné, pomalu zrychluje, nicméně rozjede se i na vysoké rychlosti (přes 100 km/hod), ale trvá mu to. Též se mi zdá, že po startu auto táhne chvíli docela dobře, ale pak "zvadne". Sem tam při jízdě má auto tendenci jet docela normálně a pak zase pomalu zrychluje, ale to je jen občas a možná to byl jen můj dojem. Také po přepnutí "klíče" (mám bezklíčové stratování) do poslední polohy před polohou start, (rozsvítí se displej se všemi kontrolkami) začne po chvíli cca 2 vteřiny pípat a po nastartování se na displeji trvale rozsvítí kontroloka závada motoru - systém kontroly emisí (nebliká). Podíval jsem se na chybové kódy a hlásí to na displeji kódy "UO 100" a "UO 155". Bohužel nemohu nikde najít, co to znamená. Tipuju na závadu lambda sondy, nebo v horším případě turba (ale to snad ne, když kontrolka svítí hned po nastartování, bez jakéhokoliv hnutí vozu či přidání plynu). Setkal-li jste se již někdo s touto závadou, mohl by jste mi napsat, o co se jedná? Díky.

PS: je možné, že by to dělal EGR ventil? (Po přečtení výše uvedených příspěvků).

2016-07-29 21:21:17

cirabanjo: Dobrý den, nevím, co je příčinou problémů Vašeho motoru, mohu jenom nabídnout jeden tip. To střídání lepšího a horšího stavu je mi povědomé, přečtěte si můj příspěvek o EGR ventilu. Začali problémy neočekávaně bez předchozích náznaků? Mně jistou dobu taky padal výkon, žádná kontrolka ale nesvítila. Fakt je, že v den naplánované opravy v servisu svítit začala. Navrhuju tento pokus: najděte volný delší úsek cesty, rozjeďte se, ale nechte dvojku a snažte se ji vytočit co nejvíce, klidně do 3500nebo i nad! Pokud se motor po počátečním "trápení" nakonec rozjede, tj. prudce vyrazí, mohl by to být EGR. Někde jsem četl, že EGR přeposílá část výfukového plynu zpátky do cyklu hlavně při nižších otáčkách. Nejsem expert, mám jenom praktická pozorování. Pokud by to byl DPF (filtr pevných částic), snad by se rozsvítila regenerace a hlavně, nedocházelo by ke střídání lepších a horších režimů. EGR není tak drahá záležitost, i s prací mě celá akce stála 4800,-Kč. V e-shopu jsem koupil Pierburg za necelých 3000,- Kč. Od opravy jsem do dneška najel 13000 km a auto jede parádně. Teď si uvědomuju, důležitá otázka, zvýšila se Vám spotřeba? Mně dlouho vůbec ne, v poslední fázi před opravou o .5 litru. Dejte vědět!

cirabanjo: Ještě se chci zeptat, kolik jste měl najeto při koupi a kolik jste najel sám? Suzdrak

2016-07-29 21:31:52

suzdrak: Při koupi jsem měl najeto necelých 140 tisíc km, sám jsem najel cca 2000 km. Váš příspěvek jsem četl i jak jste to řešil. Spotřeba se po "zelnivění" auta zvýšila značně, přesně kolik však nevím (dokonce se mi zdá, že cítím i naftu, ale kdo ví, zda se mi to jen nezdá). Našel jsem na e-šopu už i ten EGR ventil. Jsem to tuším schopen sám vyměnit. Ještě snad vlezu pod auto a prohlédnu tu lambda sondu. Co navrhujete zkusím (s tou dvojkou naplno), ale nyní s vozem moc nejezdím, mám strach abych autu víc neublížil. Zlobí mě, že sice chybové kódy jsem schopen vytáhnout, ale co znamenají zaboha nemohu sehnat. Kontrolka regenerace DPF se ještě nikdy nerozsvítila.

Co dělá EGR a DPF jsem už také nastudoval na netu. Problém se zmenšeným tahem začal náhle. Předjížděl jsem běžně kolonu zemědělských strojů (cca 5 strojů za sebou) do mírného kopce se táhnoucích, a když jsem byl v polovině předjíždění náhle auto přestalo zničeho nic táhnout. Měl jsem namále protože v protisměru se vynořilo rychle jedoucí auto (z kopečka) a moje auto se ne a ne rozjet. Stačil jsem se mezi stroje tak tak zařadit. Ten kopeček jsem běžně jezdil na pětku, nyní musím řadit na trojku! Prostě netáhne zničeho nic.

2016-07-29 22:03:28

cirabanjo: 140000 km je na problem s EGR dost, mně se to stalo při 77 000, teď mám devadesát, trochu mě zaráží, že cítíte naftu, nic takového jsem neměl. U mne problém taky začal náhle, měl jsem problém vjet na dálnici na s rekonstrukcí souvisejících nebezpečných stopkách.

cirabanjo: Jenom mne zaráží Váš malý nájezd, to znamená, že auto málo používáte? Pokud jezdíte opakovaně jenom "na nádraží a do obchodu", možná se hlásí DPF.

cirabanjo: Ještě drobná poznámka. Naše auto je relativně silné, jede do kopce na pětku, já ale dodržuju následující zásadu. Hlídám otáčky a nejdu pod 1500! Podle zvuku motoru mu otáčky pod 1500 nesvědčí. Ve městě to znamená čtyřku nebo dokonce jen trojku, rozčiluje mě, když přede mnou jede "benzíňák" 30, to pak musím jít až na dvojku. Řídím se zkrátka otáčkami, ne pouze tím, jestli auto ještě jede. Mám také benzínové škodovky, jízda s nimi je úplně jiná. Ale naši Sx4 1.9 mám radši, poskytuje nesrovnatelnou dynamiku! Máte auto před faceliftem?

2016-08-02 15:40:54

Cirabanjo :

DTC U0100: Strata komunikácie s riadiacou jednotkou motora

DTC U0155: Strata komunikácie s riadiacou jednotkou zväzku prístrojového panela

Pozri sa ci ti nieco niekde neskratuje... nebola v aute robena nejaka dodatocna elektro instalacia? Nehrabal si sa v elektrike? nízke napätie batérie??? mrkni na baterku... alebo vlhkosť na konektore...

Dufajme ze sa ti nedodrbala riadiaca...

Viac mrkni obrazok....

2016-08-02 16:01:18

BTW.... stiahnite si manualy tam je vsetko:) motor: RW419D - D19AA

http://www.suzukiclub.cz/...anual_download.php?id=131

2016-09-06 00:05:50

cirabanjo: Chci se zeptat, podarilo se vyresit problem se zmensenym tahem?

2016-09-06 11:32:32

suzdrak: Ano, problém jsem vyřešil. Popíšu jak, ale jen zhruba,i tak to bude asi dlouhé a trvalo to dost dlouho. Můj problém s vozem se projevil tak, že auto přestalo náhle táhnout a enormně stoupla spotřeba. Také se trvale na přístrojové desce - v kapličce žlutě rozsvítil tzv. „vysavač“ - tj. lidový název pro kontrolku signalizující nějaký problém s motorem. Přes známé trojnásobné bliknutí světly a trojnásobné zmáčknutí dveřního spínače jsem zjistil chybové kódy, které řídící jednotka vozu hlásí. Bylo to U 0100 a U 0155. Ten druhý chybový kód (U 0155) jsem si způsobil sám, a to tím, že jsem odpojil kapličku aniž bych před tím odpojil baterii. Dělal jsem nějaké úpravy vozu, o tom možná někdy později. Tento chybový kód pak zmizel po odpojení a opětovném připojení baterie sám. Ne tak kód U 0100! Ten signalizuje všeobecnou ztrátu komunikace s řídící jednotkou motoru. To je moc všeobecné, a je možno více vysvětlení. Začal jsem studovat vše dostupné, co jsem na netu našel. Dozvěděl jsem se, že mám vůz s konstrukční vadou. Filtr pevných částic (DPF) je umístěn ve výfukovém potrubí daleko od motoru. DPF má za úkol zachytit saze a jiné pevné nespálené částice. Pracuje podobně jako gril (naplní se uhlím, zapálí a až dosáhne určité teploty, žhne uhlí dále i když je gril zavřený). Znamená to, že je v DPF potřeba dosáhnout určité teploty (snad cca kolem 600-650°C) a on pak uhlík - tj. saze spálí. Protože je však na výfukovém potrubí umístěn daleko od motoru, spalovací teplota se v něm dociluje hůře a filtr se pomalu sazemi zanáší. Další z několika jiných možností je, že se zanesl sazemi také EGR ventil. Ten má za úkol přepouštět část spálených výfukových plynů do válců. Děje se to proto, že dieselový motor pracuje s tlaky cca 10x vyššími než motory benzínové. Tím je ale motor značně namáhán a přidáním výfukových spalin do válce se snižují spalovací teploty ve válci a tím se snižují i tlaky ve válcích. Po zhlédnutí i různých videí na YOUTUBE apod. jsem se rozhodl, že by mělo stačit auto honit při vyšších otáčkách. Měl jsem dosud totiž jen auta s benzínovými motory a byl jsem podle toho také zvyklý jezdit. Vyhazovat kvalt, dojíždět a řadit vyšší rychlosti při nižších otáčkách (podle hluku motoru) atd. S dieselem se to stále ještě učím, tj. řadit na vyšší rychlostní stupeň až při vyšších otáčkách, nedojíždět atd. Prostě udržet motor v otáčkách co nejdéle, a tím pádem pořádně prohřát PDF filtr. Navíc jsem se dočetl, že kontrolka vysavač, když se jednou rozsvítí, nejde prý zhasnout. Jde to snad možné jen přes připojený počoš s diagnostikou. Ještě mohu podotknout, že špatné spalování sazí ve filtru PDF lze poznat tak, že výfuk je zanesený sazemi (má být čistý, šedě vypálený), stačí se ohnout a podívat do něj, nebo tam vrazit prst. Jsou-li v něm saze, je to špatně. Tak jsem motor auta začal honit, nechtějte vědět jak. Vymýšlel jsem ledacos, na dvojku i na trojku na vysoké otáčky (přes 3500 ot/min) co nejdéle, podle manuálu jet rychlostí 50 – 60km/hod. déle než 5 min. v kuse, přes 120 km /hod. dlouho po dálnici apod. Měl jsem PDF asi hodně zanesený, a už jsem ztrácel víru v úspěch. Tak jsem ještě koupil automobilovou diagnostickou jednotku pro OBD II kódy s Bluetooth, (ekv.ELM 327) pro Android a připojil ji do diagnostické zásuvky na voze. Pomocí ní a v telefonu nahraném programu TORGUE jsem se pokusil vymazat svícení kontrolky vysavač. Zezelenala, já zajásal, ale po opětném nastartování vozu svítila zas. Nicméně v naznačeném způsobu jízdy jsem pokračoval a kontrolka nakonec sama zhasla a auto zase začalo jezdit jako čert. Spotřeba se mi dokonce snížila (podle displ. na autě) na 5,2 – 5,3 l/100 km (ale nevěřím a prověřím dle tankování). EGR ventil jsem zatím nerozebral, ale někdy v budoucnu to udělám a vyčistím ho. PDF filtry teď běžně umí v autodílnách čistit, to je další možnost, ale dost placená. Omlouvám se za délku příspěvku, ale lépe jsem to napsat neuměl. Ještě sem hodím nějaké adresy z YOUTUBE, jsou poučné. Žádám všechny, aby případně opravili, či doplnili to, co znají oni a tady není uvedeno správně. ČČ

2016-09-06 12:29:09

cirabanjo: Za všechny vlastníky našeho typu auta děkuji za odpověď. Že je DPF filtr dál od motoru jsem věděl (řešeno faceliftem), proto netočím pod 1500 a jezdím především delší trasy, na nádraží a do obchodu používám benzinovou škodovku. Prostě se vědomě snažím motor dobře rozehřívat. Myslím, že problémům s DPF se dá předejít vhodným řazením a vůbec používáním, již jsem najel přes 40000 km a problém se neobjevil. Snad to vydrží.

P. S. Akorát je mi divné a štve mě, že se Vám nerozsvítila kontrolka DPF filtru, nebo ano?

P. S. Na dálnici 120 km/hod na šestku není tak moc, snažím se jezdit rychleji, myslím, že stodvacítka je u tohoto auta spíš na pětku.

2016-09-06 13:02:29

Ano, se vším souhlasím. Ikona PDF filtru nesvítila. Zjistil jsem, že se do kapličky nedá dostat, aspoň u mého modelu. Nejsou tam žárovky, ale ledky a vše je řešeno povrchovou montáží součástek SMD. Musely by sundat nejméně ručičky budíků a kdo ví, zda by to stačilo, aby se člověk dostal dovnitř. Po dálnici jsem jezdil i větší rychlostí ale "passaty" policie křižují značně... ČČ

Tady jsou adresy na YOUTUBE, snad někomu videa pomohou:

https://www.youtube.com/watch?v=DMA3MsgjRy4

https://www.youtube.com/watch?v=DCn8aDQcAuQ

https://www.youtube.com/watch?v=xYEj1Hdop9o

https://www.youtube.com/watch?v=hNOVCZTmpcw

https://www.youtube.com/watch?v=28pLMiwJN4M

Zde je hodně důležité čtení

http://www.elit.cz/produk...evnych-castic-dpffap.html

PS: dočetl jsem se, že snad firma Suzuki má své vlastní OBD II chybové kódy, takže by nemusela docela dobře fungovat jejich diagnostika přes program TORGUE v telfonu s Androidem - viz poslední dvě mailové adresy. Tak nevím, nemáte někdo zkušenosti. Já to sice mám, ale ještě nebyl čas... ČČ

2016-09-06 14:33:54

Cirabanjo:

Suzuki nema ziadne vlastne kody... ten manual officalne pouzivaju...Problem je len v tom OBD 2 co si si kupil , niektore lacne OBD2 nefunguje spravne (android aplikacie su tiez niektore na figu)..hlavne ked je kupeny nejaky Aliexpres shit...tie lacne diagnostiky hlavne neponukaju plnu pracu s riadiacou jednotkou....Mam podobnu srandu a nie vzdy funguje tak ako by mala... Regeneracia DPF filtra sa da spustit aj cez diagnostiku (kvalitnu diagnostiku) stym ze motor sa sam prepne do otacok a trva to niekolko minut....

Nastastie zatial som ja s DPF filtrom nemal problem a nepotreboval som robit regeneraciu... je pravda ze moja spotreba je 7L a jazdim kazdy den dlhe trasi 100 az 140...zato moje gumy držia rok...

2016-09-06 15:21:22

Nemám to koupeno přes Ali ale tady v ČR. Potřeboval jsem to docela rychle, tak proto. Časem zjistím, jak to je s těmi chybovými kódy. Něco o tom spuštění regenerace přes diagnostiku jsem četl, má si to tam snad samo při určitých otáčkách a po nějakém čase chodu vstříknout směs a ta to vypálí. Taky syn mi něco o tom říkal, ale zatím z toho nejsem moudrý, tak to ani nezmiňuju a ani jsem to nezkoušel, možná příště. ČČ


Odpovědět

1  2