Fórum - Téma


Suzuki 1.9 DDiS - vše co souvisí s motorizací


Fórum SX4 I Suzuki 1.9 DDiS - vše co souvisí s motorizací

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2016-09-09 20:51:01

cirabanjo: Dobrý večer, odkazy na instruktáž k DPF super, díky. Ještě se chci zeptat, jak to bylo před problémy a během nich s výfukem, šel Vám z něj nějak víc kouř?

2016-09-09 22:05:41

suzdrak: Tak to, jestli šel z výfuku nějak více kouř nevím. Nenapadlo mě si toho všímat. Ale měl jsem ve výfuku usazeny černé saze. Když jsem se do něj podíval, byly v něm všude a také jsem je zkušebně namázl na prst. Někde jsem se ještě dočetl, že jde-li z výfuku černý kouř, pak by měla být vadná druhá lambda sonda. Jednu dobu se mi zdálo, že cítím nespálenou naftu, ale to mohl být jen dojem, nijak se to nepotvrdilo. Bohužel víc nevím. ČČ

2016-10-10 07:52:39

Tak a je to tu ludia...

136tisic aj nejake drobne EGR ventil si povedal ze stacilo....

Moja chyba s EGR sa neprejavila ako u vsetkych vas. Mne na palubovke vybehla hlaska EMISIE (ikonka motora) ale motor tahal nemal ziadne problemy siel som znim 60km domu bez problemov....Napojil som na diagnostiku a prask EGR ventil necvaka....

Nič ine neostava objednavam EGR....

2016-10-11 13:24:36

Dobrý den, já jsem koupil ventil Pierburg v e-shopu za necelých 3000,-, už jsem na něm najel 17000 km a všechno je v pořádku. Držím palce.

2016-10-14 19:55:15

Takze nakoniec som este neobjednaval novy EGR (AGR) ventil ale skusil som sa pozret na tento.

EGR ventil je tak jednoduchy ze primitivnejsie to uz nemoze byť.... Plastova cast je elektro magnet spodna cast je oska s pruzinou. Ele magnet dostane impulz klepne po oske a ta otvori ventil.

Stacilo rozobrat erg (4 skrutky) a poriadne precistit vnutro vsetok karbon siel prec... ERG krasne cvaka a ja som usetril 100€

2016-10-15 20:14:42

OK, taky jsem četl různé návody, ale i varování ohledně čištění EGR ventilu, rozhodl jsem se do toho nejít.

2016-10-15 22:44:26

gatto: Zkusil jsem EGR ventil vymontovat. Vše šlo docela hladce, až jsem narazil. Už zbývalo povolit a vyšroubovat jen dva imbus šrouby, které drží spodní přírubu s ocelovou hadici. Šrouby zaboha nešly povolit. I když jsem na imbus nasadil krátkou trubku, nešlo to. Je tam tak málo místa, že jsem na imbus nemohl nasadit něco dostatečně dlouhého, abych měl větší páku. Pokusil jsem se na ty dva imbus šrouby nakapat petrolej aby povolily, ale je to zespodu a není na to ani vidět, vše jen po hmatu, nevím, nevím, zda jsem se vůbec trefil. Snad seženu nějaký sprej, ale je to fakt moc silně dotaženo... Dělal jsem to už cca před měsícem a nebylo se tím pádem čím chlubit. Reaguji proto, že se GATTOVI EGR ventil zřejmě podařilo vytáhnout celý ven (viz fotky). Chci se do toho pustit zase asi až na jaře a vytáhnout celý EGR ventil, ne jen sundat plast s el magnetem. To by asi bez problémů šlo. Možná existuje jiný nástroj, než jen zahnutý šestihran s krátkou pákou. Ale na delší tam stejně moc místa není. Nenapadá Vás někoho něco, čím ty šrouby povolit? O nebezpečí oprav EGR ventilů jsem nic nečetl, nemohl by tu někdo dát odkaz na to, kde to na netu je? Díky ČČ

2016-10-16 13:11:12

Suzdrak ake nebezpecensto :D to kto ti nakecal taku hlupost... nejaky servisak co chcel zarobit?

Treba to spravne naradie a vsetko sa da povolit. Ano ja som ho mal vonku cely....

Clanok:

http://www.topspeed.sk/dl...-ii-cast-egr-ventil/10115

2016-10-17 22:05:11

gatto:

Planeta je velká a pohledů je mnoho. Už Tvoje úvodní "treba to spravne naradie", které samozřejmě nemám, je varováním. Příspěvek Cirabanja je jeho potvrzením. I to čištění bych musel platit. Web je plný úvah, za jakých okolností se vyplatí EGR čistit a za jak dlouho po vyčištění znovu nastanou problémy.

Návrh: Bylo by zajímavé porovnat nájezd kilometrů s mým novým a tvým vyčištěným EGR. Netvrdím, že vyhraju. Já mám momentálně za sebou 17000 km.

2016-10-20 12:39:13

Suzdrak:

Jasne porovnat mozeme... zapisane kedy som ho cistil mam, takze super.

EGR sa ti znecisti podla štylu jazdy. Nakolko ked ides pokojnou jazdou EGR je otvorene na max a tlaci vyfukove naspat do spalovania. Ked ides agresivne tak sa ti uplne zavre a nevracia plyny do spalovania ale priamo do vyfuku.. problemy nastanu znova v tedy ked bude plny karbonu. Nema sa na tom čo pokazit. Ked neratam elektromagnet ktory by schytal viac napatia co je nepravdepodobne......

Ludia este neviem ako ste na tom s DPF .. ale moj je podla diagnostiky znecisteny na 4 percenta... regenaracka mi este ani raz nevybehla... 135 XXX KM na palubke..

2016-10-21 00:27:10

gatto: Jasně, je mi jasné, že při vyšších otáčkách (ne nutně rychlosti) je EGR zavřený, snažím se podle toho jezdit. S DPF jsem problém zatím neměl, regenerace se nerozsvítila. Nájezd 135000 km je na EGR velmi dobrý, na webu se problém s jeho zanesením řeší u všech značek i při méně kilometrech, určitě jde hodně o styl jízdy.

2016-10-21 18:54:05

cirabanjo: Tak se mi dnes EGR ventil podařilo vytáhnout a poslední dva šrouby ze spodní příruby vyšroubovat. Místo imbus klíče (zahnutého šestihranu) jsem koupil ořech s imbusem na malou gola sadu. Pak to šlo již dobře. EGR ventil nebyl vůbec zanesený, přesto jsem saze na jeho stěnách umyl acetonovým ředidlem. Šlo to dobře. Při té příležitosti jsem vyměnil 4 torx šrouby, které drží el. magnet., za imbusy. Silně přemýšlím o zaslepení přírub. ČČ

2016-10-26 15:48:55

cirabanjo: ano, ano nad tym uvazujem aj ja..len pozor na to.. po zaslepeni treba v riadiacej upravit aby ti nehlasilo kontrolku motora na palubke... to iste je aj pri DPF filtri. niektori ho nechvaju DPF "vykuchat" a v riadiacej je potom potrebne taktiez nastavit aby nehlasilo chybu DPF....250€ stoji takato sranda mozes pozret tuto:

http://www.rls-chiptuning...f-filter/detail/suzuki/94

Samozrejme cez emisne prejdes len budes mat zvisene hodnoty... nad vykuchanim DPF taktiez uvazujem...

2016-10-26 16:38:48

Ahoj, už se stalo. Zaslepil jsem obě příruby a při druhé jízdě s nimi se objevil "vysavač" na palubce. Zatím záslepky nebudu odstraňovat, vysavač svítící na palubce mi nevadí, když vím kvůli čemu to je. Uvidím, co bude dále. Než půjdu na STK záslepky odstraním, už to mám nacvičené, dalo mi to přece zabrat ... Jde mi o to, jestli řídící jednotka neomezí se záslepkami při jízdě např. rychlost a pod. ! Stejně mi není jasné, jak řídící jednotka zjistila že je EGR ventil zaslepený. EGR ventil jsem tam nechal, je v pořádku a el. magnet s pístem cvakají dále, s tím jsem nic nedělal, jen trochu vyčistil. Ještě chci vyzkoušet, zda nepomůže ze záslepek odstranit. Nevím zatím kterou, (nebádal jsem nad tím, která zplodiny do EGR ventilu přivádí, a která odvádí do válců). Postupně jednu nebo druhou odstraním či vrátím. Třeba by to pomohlo a řídící jednotka by byla spokojená. Zaslepil jsem obě příruby proto, že jsem nechtěl aby do EGR ventilu zvytečně nezaslepeným přívodem šly zplodiny a ačkoliv by nepokračovaly do válců, zasvinily by usazeninami EGR ventil. Třeba máš více zkušeností a písneš. Díky. ČČ

2016-10-26 17:41:07

Já upravy neplánuji, auto jede dobře. Uvidíme.

2016-10-28 13:21:45

Co viem tak je potrebne zaslepit obe strany EGR. Ked ti svietenie kontrolky nevadi tak to neries. Pri niektorych autach (typu kosačkova škodovka (1.0, 1.2)) a cely koncert VW, hodi auto do nudzoveho rezimu a mozes stym jazdit max 50 ci 60 a chybu musis odstranit. Pokial sa ti toto neudeje pri rozsvietenej kontrolke tak je to OK. Este ani raz som nezazil nudzak v suzuke...

2016-10-28 13:44:51

Mně již nouzově omezil ne rychlost, ale zrychlování. Trvalo dlouho, než jsem dosáhl např. 100 km i na rovině a do kopců se sotva vlekl. Ale to bylo když EGR ventil nekomunikoval vůbec s řídící jednotkou (byl přerušený kábl). Nyní komunikuje, EGR "cvaká", ale zplodiny tam přes obě záslepky nejdou. A zatím sice svítí na přístrojovce "vysavač" ale jezdí naprosto normálně. Zůstane -li to tak, nebudu to nijek řešit. Jen před STK odstraním záslepky a nechám odpojenou baterii, (cca nejméně 7 hod. ??) a tím se vymažou záznamy o chybách. ČČ

2016-10-30 08:28:23

cirabanjo: Odpojením baterky ostane chyba zapísaná nadalej v RJ. Mazať len cez diagnostiku. Auto nezabudne kod diaľkového, normálne ho potom odomkneš. Vynulujú sa hodiny, palubný vymaze údaje o priemernej spotrebe, tripy. Treba potom nastaviť čas.Rádio ani nezabudne stanice. Ale rádio zabudne nastavenia, ako sú ekvalizér, automatická hlasitosť počas zrýchľovania.

2016-10-30 09:45:04

Díky Někde jsem četl něco o 7 hod., ale kde???? To už opravdu nevím...


Odpovědět

1  2