Fórum - Téma


Suzuki grand vitara 2003, 2.0


Fórum Grand Vitara II Suzuki grand vitara 2003, 2.0

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2

2012-04-07 21:27:21

Dobrý den, chtěl bych si pořídit tuhle GV a při zkušební jízdě se trochu třepe radíčí páka, nevíte čí je to způsobeno, nebo je to normální? Všem předem děkuji za odpověď

2012-04-08 12:38:18

Záleží čemu říkáš trochu, jestli je to jen mírné chvění, tak to mě dělá taky, ale neřeším to, je to holt off-road . . .

2012-04-09 17:51:49

Kolik má naběháno?A v terénu?Neměla by za jízdy vyloženě rachotit.

2012-04-09 20:18:58

Tak má zhruba 140 nejetá v terenénu, žádné rachocení nebylo slyšet.

2014-04-14 18:45:14

Zdravím všechny nadšence GV,

nechtěl jsem zakládat nové téma, proto píši tady. Zvažuji koupi GV 2.0 benzín r.v. 2003. Konkrétně jsem si zatím vytipoval tuto nabídku: http://www.aaaauto.cz/cz/...n=1940&ymax=2003&body=SUV

Jaké máte zkušenosti s benzínem po 200 tisících km? Když jsem pročítal fóra, nabyl jsem dojmu, že japonské benzíny jsou vcelku spolehlivé, ale nikde jsem se nedočetl o jejich životnosti.

Je reálné, abych třeba s výše uvedeným autem nalítal aspoň dalších 100 tisíc km? Potřebuji auto jak do práce (do lesa, na zpevněné cesty, občas lehčí terén, ale nehodlám zdolávat smyky po UKT ) tak i na dojiždění do města (max. 20 km). Na tento provoz je GV dostatečně "stavěná", proto o ní uvažuji.

Budu rád za každou odpověď, názor či zkušenost. Každá informace se cení!

udm  
2014-04-14 18:57:30

workoholik: víš jakou má ten bazar pověst? Abys pak třeba nebrečel krokodýlí slzy

2014-04-14 19:15:30

udm: Vím, taky jsem nic dobrého na něj neslyšel. Ale všechno jen "údajně". Ale neřeším to, někde auto koupit musím. Navíc kdo někdy řešil individuální koupi, ví že to taky není žádné terno...

Stačilo by mi, kdybych sehnal mechanika, který má denně pod rukama tyto stroje a který by byl ochoten se jít mrknout na tip. Nicméně jak na potvoru nikoho takového ve svém okolí nemám...

udm  
2014-04-14 19:43:09

workoholik: no já každému, koho jsem varoval a on pak bulí, jak tam naletěl, říkám: dobře Ti tak když seš blbej, já Tě varoval

2014-04-14 20:14:59

udm: Beru na vědomí... Stejně je to jen tip, zatím nic nekupuji

2014-04-14 23:12:20

Zvážil by som dotiahnutie vozítka z vonku. Možno po pripocitani dovozu a prepisu za ten istý peniaz, a z otravou z prepisom a dovozom, ale auto uplne niekde inde po technickom stave.

dlho som po presne hentakej pozeral 5dver 2,0 benzín r.v. 03 a vyššie dokonca som mal dohodnutú okružnú jazdu na odtahovke do nemecka a nakoniec sa naskytla kúpa balena v kombíku za pár drobných. A potrebujem teraz skor stavebné auto z dobrým kufrom na robotu než offroad leštenku tak ešte bude musiet vitarka počkat.

Výber modelu chválim, ale vždy som bol názoru že AAAčkam sa viac oplatí auto predat, než ho tam kúpit.

2014-04-15 00:55:45

lunek: Dovoz ze zahraničí u mne nepřipadá v úvahu. Na to člověk musí mít známé na správných místech. Ale ten bazar ještě zvážím. Jde mi o to, seznámit se s touto motorizací a hlavně zjistit, jak mi bude vyhovovat. Měl jsem možnost otestovat 2.0 TD týden v práci. A od té doby vím, že je to ideální vůz pro mě. Akorát nafťák je líný v nízkých otáčkách a pro mou práci nevhodný. Krátké popojížděni, kdy se nestačí ani zahřát, by mu nesvědčilo. Proto ten benzín...

2014-04-15 07:45:02

Tak potom je tu ešte možnost si nechat auto doviezt. Ono bude asi scenár podobný aj u vás v CZ tak ako je to u nás.

GV bola ako nová doost drahá a na SVK si ju kúpilo novú relatívne malé percento ludí. Vecsina tunajších kusov, napredaj (hlavne bazárových) sú bud stočené, alebo dovezené opravené búračky. Kúpit hýčkaný kúsok v dobrom stave je o štastí, že nájdeš niekoho, kto sa chce vitary zbaviť z iných dôvodov než zárobkových.

Je to síce auto ktoré vela znese, bez nejakých večších chronických bolestí, motor je klasickej konštrukcie, ani tá nafta neni na zahodenie, ale tiež som chcel ist radšej do benzínu z tých istých dovodov čo ty. robím tak 10-20km trasy. Jediné mínusy na tom aute sú podla mna kufor a chýbajúca fulltime 4x4.

Mne osobne by tie počiatočné opletačky z prihlásením za ten klud že si nekúpil mačku vo vreci proste stáli. Popravde tiež nemám tie správne známosti na úradoch. Vyšlo to aj z EK STK KO kolkami atd... niečo okolo 450eur a všetky fronty som si vystál. (2týždne a 4dni dovolenky). Ked som to vybavoval prvý krát. tak som mal 20 a krajský urad som hladal na mape. Tím som chcel naznačit to, že to prihlásiť ide aj bez známostí, len je to otrava.

Ak si myšlienku doviezt to z vonku uplne hodil do ohna a hádžem tu hrach na stenu, tak si aspon nechaj vyhovorit tie AAAčka. Ja by som auto nechcel z akého kolvek bazáru. Na tú firmu od ich založenia 3/4ludí nadáva. Skor by som potom hladal individuálny predaj a seriozneho človeka čo to auto používal tak ako mal a plnil aspon najnutnejšie servisné úkony. Ono často už od pohladu na človeka čo to sedlal zistiš ako bolo asi o auto postarané.

udm  
2014-04-15 10:10:17

workoholik: já si dovezl auto z Německa, které jsem našel přes mobile.de a byla to super koupě. Díky tomu, že tam lidé žijí na vyšší životní úrovni, tak jsou ty auta v nesrovnatelně lepším technickém stavu, mají prachy na to ty auta pořádně servisovat. Ne jako tady, kde to většina šidí co to jde, cpou tam nejlevnější druhovýrobové náhradní díly, jejichž kvalita je víc než zoufalá. Kromě toho stáčení kilometrů je tam trestný čin, takže sice se to děje i tam, ale ve značně nižší míře. U nás máš naprostou jistotu, že auto bude mít stočené km a běžně to je o statisíce km. Kolega měl VW Passat, najeto jen 150 tisíc, vypadal jako novej, jen mu odešla váha vzduchu, pak zas něco ... koupil si diagnbostiku a vyčetl, že to má 450 tisíc. Jen naprostej blázen si jde auto kupovat do výše zmíněného bazaru. Tam vědí, jak člověk vzít na hůl. A u ostatních bazarů to není o moc lepší.

2014-04-15 10:13:58

Pokud se týká bazarů - jsou to jen překupníci, kteří prodávají auta jen kvůli provizi Proto vždy záleží hlavně na původním majiteli - a ne na bazaru - v jakém stavu se ojetina nachází a jak se o ni kdo staral nebo spíš nestaral. Určitě i v "AAA" se dá najít slušný kus, ale chce to na koupi nespěchat, nenechat si nic vnutit a vyzkoušet několik podobných aut v různých autobazarech. Můj kamarád tak kupoval před lety Fabii - prošli jsme asi 10 bazarů, projeli asi 20 aut a asi po 6 měsících vybrali auto, které má již 7 let a je s ním absolutně spokojený.

udm  
2014-04-15 10:47:32

certik: asi patříte mezi ty, co si kupují novější ročníky ... ale kdo si tam kupuje auto, které ma na tachometru více než 150 tisíc km či je starší tuším 7 let, tak to dle smlouvy s AAA kupuje jako vrak na náhradní díly. Což ale spousta lidí jsou hloupý, že si v té kupní smlouvě ani nepřečtou a pak když jim nastane nějaká vážnější skrytá závada, tak jim zbydou jen oči pro pláč. Za hloupost se platí. No každopádně nevím, ale kupovat auto za třeba 100-200 tisíc Kč, tak ho nechci kupovat jako vrak na náhradní díly (=zřeknete se práva na reklamaci). Vy ano?

Jinak můj názor je, že když auto prodává jeho majitel, nikdy není tak seběhlý v tom, jak nejlépe a co nejvíce zvzít na hůl kupujícího jako tento skvělý autobazar

2014-04-15 11:16:43

udm: Já osobně auta v bazaru nekupuji - raději koupím nové a mám ho delší dobu - riziko špatného zacházení nebo manipulace s tachometrem je tím pádem nulové a pokud je to kvalitní značka - jako třeba Suzuki , tak bez větších problémů celkem spolehlivě jezdí i 20 let. Z dovozu nebo z bazaru doporučuji kupovat auta max. 3 až 4 roky stará, ale i tady platí staré známé "dvakrát měř - jednou řež".

2014-04-15 11:42:49

Áno nové auto má kopec kladov. Záruka, žiadne poškodenia, žiadne skryté vady, starostlivost predajcu, ale aj tu je jedna zásadná nevýhoda a to je cena.

Pri novom aute zase neskutočne preplatíš cenu auta ako takého. Kúpiš ho, vídeš za brány predajne a už má auto o 15-25% nižšiu hodnotu. To nehovorím o cene auta 2-4roky starého kde môže cena klesnúť kludne na polovicu ceny nového a je to stále to isté zvezenie. Pokial auto sedlá kretén, tak áno dokáže ho zhumplovať aj za pol roka, ale povečšine do 4-5rokov toho na aute moc servisovať netreba a teda je to asi v mojích merítkach ideálny vek na kúpu auta. Nakoľko nemám tolko volných financií aby som mohol zaplatiť raz takú cenu len za to že mám nové. A leasovať nové auto má tiež úskalia. Dost často sa stáva, že časom je aktuálna dlžná čiastka vyššia, než aktuálna trhová hodnota auta. Už sa to asi nenosí, ale radšej priebežne šetrím na druhé a ked staré klíkne tak kúpim auto v rozpočte ktorý sa podarilo nasporiť a nebolí ma hlava z pôžičky.

aby som ostal aspon z časti v téme.

Pri kúpe zánovného auta treba tých áut obísť čo najviac, kludne si chod pozrieť aj drakšie mladšie kusy, ktoré by si možno nezaplatil, ale aby si to mal z čím porovnať. Úplne ideálne je zohnať niekoho kto to auto má a nepredáva ho. Taký človek ti nemá prečo klamať čo sa mu na aute častejšie kazilo, z čím mal problémy a prípadne ak by bol ochotný ísť s tebou na nákup tak možno skorej odhalí skryté vady než mechanik, nakoľko v tom aute denne sedí a vie ako sa má čo chovať. Mechanik ti skontroluje bežné všeobecné veci, a ani mechanik nepozná každé jedno auto do bodky.

udm  
2014-04-15 13:08:36

lunek: ono i nové auto může být spoustu závad. A pak člověka kolikrát čeká několik měsíců ježdění do servisu a dohadování se, zda to je záruční oprava či ne. Četl jsem mnoho hrozných příběhů těch, co si právě mysleli, že koupí nového vozu budou bez starostí. Nezanetbatelné procento nových aut provází různé poruchy a závady. Výjimkou nejsou ani tak závažné závady, kde se musí udělat kompletní generálka motoru či celý motor či převodovku vyměnit. V tomto to dokonce třeba u Škoda Octavia znám na vlastní oči - kolega si koupil novou firemní Octávku a ani ne po 20 tisících km se motor uvařil.

A co se týče poctivých km ... kamarád, který se leta pohybuje okolo dovozů aut a podobně mi vyprávěl, jak se prodávají nová auta, která coby předváděčky nalítala třeba i desítky tisíc km, se stočeným tachometrem jako nová. Dají nové pneu, umyjou, naleští. A prodaj Ti to jako nové. Bohužel nevím, kde to takto dělají, to mi prozradit nechtěl.

2014-04-15 13:31:19

Robil som primacieho technika mazda/mitsubishi a tretiu pobočku sme mali toyotu. Za celý čas čo som tam bol, sa nám nové auto na vrodenú poruchu nevrátilo. Ale uznávam, sú autá ktoré môžu byť od výroby vadné. Ale to už je pri lepšej značke ozaj o smole. O praktikách stočených predvádzačiek počujem prvý krát. Podla mna autorizovaný predajca, chce skôr riešiť predaje, prípadne poistné udalosti než reklamácie.

To kúpa ojazdeného auta na tunajšom trhu je min 80% istota stočených KM alebo zatajenej vady. Je rozdiel ked pre nemca je cena servisnej prehliadky 10% jeho mesačného príjmu a čechoslováka kludne cez 50%. Ruku na srdce, kto tu kupuje originálne náhradné diely, prípadne chodí z 10ročným autom čo má cez 160tis nabehané do autorizovaného servisu?

Dám ruku do ohňa že minimálne 1/4 majiteľov ani netuší čo všetko treba meniť napr po 200tis km. Jazdia dokedy to funguje a keď už auto začne umierať na odflákaný servis, tak ho rýchlo pustia do bazáru, aby sa nemuseli zoči voči stretnúť z kupujúcim. Bazár si ako čerešňu na torte prihodí maržu a stočí KM. V tom lepšom prípade dá auto umyť a vymení olej.

udm  
2014-04-15 13:40:38

lunek: já kupuju originální náhradní díly (aktuálně BMW, Volvo) do aut, která jsou výrazně starší než 10 let. Někdy šáhnu po nejkvalitnější druhovýrobě. Ale zřídka kdy, raději orignál. Neexistuje žádný náhradní díl, u kterého by se neprojevila nekvalita druhovýroby. Byť jen přiblblé čelní sklo, mlhovka v nárazníku či plastový krty xenonových světel. Mohl bych dlouze vyprávět, jak krátce tyto díly vydržely, když byly z druhovýroby. Na druhou stranu s autama jezdím ostře a rychle. Takže zase zaznamenávají větší stupeň opotřebení. Ale než abych se handrkoval s někým o cenu při prodeji či lidem lhal, stáčel tacho apod. (na to nemám žaludek), tak raději auta vždy dojezdím do jejich úplné smrti.

No v Áčkách právě si tu práci dávají s tím, že auto umyjí, motor VAPkou, nikde nenajdeš kapku oleje. Gumy natřou takovým tím "renovátorem", takže i když už jsou x let staré působí svěžím dojmem. Jo tam uměj zahrát divadlo


Odpovědět

1  2