Fórum - Téma


Suzuki Ignis 4x4 převodovka a sestupná převodovka


Fórum Ignis Suzuki Ignis 4x4 převodovka a sestupná převodovka

Informace o modelu: Suzuki Ignis



2015-05-22 18:03:54

Zdravím všechny suzukáře. Prosím, kdo má zkušenosti a je technicky zdatný v problematice převodovek a sestupných převodovek u pohonu 4x4. Když mám auto na zvedáku a zatáhnu ruční brzdu, pootočím oběma předníma kolama současně asi o půl otáčky a teprve potom se začne točit kardan. Zjišťuji co se stalo, neboť v zimě jsem se dostal domů bez větších problému a teď v létě na mokré trávě se protočí přední kolo a zadek nic.

2015-05-22 19:27:08

rotvik61:

Když protočíš jedno přední kolo, tak se kardan do záběru nedostane.

Na to musíš protáčet obě přední kola.

Přední náprava není vybavena samosvorným diferenciálem

A navíc mezinápravová spojka je viskózního typu, není ovládána elektronicky a tedy ani nedostává povel od systému ABS a ke svému sepnutí potřebuje určité otáčky, aby vzrostla její teplota a tím i tření.

Také nevím, čemu vlastně u Ignisu říkáš "sestupná převodovka".

2015-05-23 23:09:28

To Plukovník.

V příspěvku píši "při protáčení oběma koly současně" a viskozní spojku mám zmáknutou. Dělám auta, ale se čtyřkolkama jsem nepřišel do styku. Takže tápu. "Sestupnou" převodovkou myslím malou převodovku namontovanou na převodovce (diferenciálu) z které vychází unašeč kardanu.Nesehnal jsem žádné výkresy převodovky 4x4, takže nevím jak je to řešené. Nezdá se mi, že při prokluzu jednoho předního kola auto stojí i když je to čtyřkolka.

Chtělo by to pokec, když tak pošli na E-mail telefón a já zavolám. Díky Leoš

leos.nehera@tiscali.cz

2015-05-24 06:38:28

rotvik61:

Tak tím se to vysvětlilo

To čemu ty říkáš sestupná převodovka, já říkám rozvodovka-rozdělovací převodovka.

Uspořádání pohonu by mělo být tak, že na výstupní hřídel převodovky je připojen stálý převod předního diferenciálu a na tento výstupní hřídel dále také rozvodovka (která mění příčné otáčení tohoto hřídele na podélný a dále rozdělovací převodovka, která upravuje převod pro kardan a dále přes mezinápravovou spojku na zadní diferenciál

Některé starší modely vybavené viskózní spojkou, pokud vím, měly tuto převodovku odpojitelnou, ale to zřejmě není tvůj případ.

Takže při zařazené rychlosti by se měl kardan otáčet vždy, ať už se vpředu protáčí jedno kolo, nebo obě.

Pokud máš ale předek na heveru, zařazen neutrál a chceš docílit otáčení kardanu, tak musíš otáčet oběma koly, aby se přes přední diferenciál otáčivý pohyb přenesl na výstupní hřídel převodovky a současně s tím i na převody té, jak říkáš "sestupné" převodovky a dále na kardan.

Ta mrtvá půlotáčka by mohla být způsobena vůlemi v ozubení.

Víc o tom neumím, ale jistě se tady najde někdo kdo už se v podobné převodovce vrtal

2015-05-24 13:33:27

Plukovník: díky za Tvůj čas. Já znám dobře jen systém, kdy je převod vzadu za motorem a z něj kardan dopředu a dozadu k přednímu a zadnímu diferenciálu. "Kato" bude mít Ignise v malíčku a snad by mohl poslat i nějaký výkres pro představu.

Díky Leoš.

2015-05-25 21:28:10

Pokusím se poslat obrázek převodovky a úhlového převodu pro 4x4

2015-05-25 21:36:54

Na předešlém příspěvku se mi tedy povedlo vložit obrázek. Červeně jsem vyznačil soukolí, která převádějí kroutící moment na zadní nápravu. Na klec diferenciálu je napojen koaxiální hřídel který přes dvě soukolí s čelním a kuželovým soukolím přenáší kroutící moment na zadek. Vnitřkem koaxiální hřídele vede hřídel na přední poloosy.

Pro kontrolu viskózní spojky ti stačí když přizvedneš jedno kolo a pokusíš se s ním zatočit. Musí to jít s určitým odporem.

2015-05-27 18:39:44

Invader- děkuji za výkres a příspěvek. Leoš

2015-09-18 20:20:35

Ahoj jsem tady novej a taky jsem novej majitel Suzuki Ignis 4x4 rok 2006 1.5 VVT s autem se mi vyskytl problém mam podezření že mi špatně funguje pohon 4x4 když jsem byl dneska u mechanika dělal mi geometrii tak jsem ho poprosil aby mi auto zvednul a že zkusime 4x4, auto jsme zvedli zařadili jedničku a kola se točila jen předni zadek vůbec nic. Mechanik říkal že neví jak to u suziki je s tim pohonem......no přečetl jsem o tom dost ale prostě nevim. Když jsem s Ignisem jezdil v letě tak jsem vyjel docela hodne prudký kopce přišlo mi že funguje vše jak má. Proto bych se chtěl zeptat zda nevíte co s tím je....a kde se přesně nachází ta viskozni spojka a jak vypadá a kdo dělá opravu těchto pohonů děkuji za odpověď jsem z Plzně

MilanT  
Milan
2015-09-18 21:28:39

petan1: Viskospojka je v jednom kompletu se zadním diferenciálem. Všechno to najdeš mezi zadními koly. Při tom tvém pokusu se točil kardanový hřídel, který vede od převodovky pod středem auta k viskospojce? Protože pouze při rozdílných otáčkách tohoto hřídele a otáčkách zadních kol se viskospojka prohřeje a "slepí" se lamely viskospojky a ta začne pomalu ale jistě fungovat.

Víc detailů najdeš jak tady na fóru, tak i na slovenské odnoži. Třeba zděs - http://www.suzukiclub.cz/...pojka-swift-gti-4x4-37863

A vítej na fóru

2015-09-19 20:49:28

no právě že se kardan vůbec netočil, kardan se mi točí jen když se otačí zadní kola ale vůbec se netočí když se točí přední kola tak vůbec netusim

2015-09-22 20:59:30

Tak jsem to rozebral a rozvodovka je uplne očesananemate někdo jednu Ignis 4x4 1.5


Odpovědět