Fórum - Téma


Suzuki Ignis - "chcípání" motoru za jízdy


Fórum Ignis Suzuki Ignis - "chcípání" motoru za jízdy

Informace o modelu: Suzuki Ignis



2014-05-10 14:21:39

Zdravím,

otec předevčírem koupil z bazaru Suzuki Ignis 2004 - 1.3

Problém je, se během jízdy vypíná motor... Prostě jedu a po chvilce z ničeho nic začne auto cukat (jakoby se dusilo) a motor "chcípne"... poté přibližně 1 min nejde nastartovat.

Za poslední dva dny jsme najeli pár kilometrů a auto nám takto chcíplo asi 5x.

Při nastartování stále svítí kontrolka motoru, tak jsme s tím byli na diagnostice a tam nám řekli, že jsou špatné svíčky.

Svíčky jsme tedy dnes vyměnili, vyjeli jsme do města a po chvilce zase za jízdy motor vypnul.

Chci se zeptat, jestli se někdo z Vás s podobným problémem setkal.

Předem děkuji za rady.

2014-05-11 17:46:58

maxdecker:

Až se to stane příště, ihned vystup a zkus otevřít nádrž. Pokud hodně zasyčí, je nefunkční přívod vzduchu nad hladinu benzínu. Při jízdě klesne hladina benzínu a vyčerpaný objem paliva musí nahradit vzduch, aby se v nádrži neudělal podtlak. Ty příznaky, tak, jak je popisuješ na to ukazují. No a když zastavíš, hned nenastartuješ, chvíli trvá, než se někudy přisaje nový vzduch do nádrže.

A to cukání před samotným chcípnutím, to je pravděpodobně způsobeno postupným ochuzováním směsi. Směs je chudší a chudší až je problematické její zapálení ve válci, občas se nezapálí a jde nespálená do výfuku. Jako by občas vynechala některá svíčka, proto ta odpověď na diagnostice.

MilanT  
Milan
2014-05-11 18:37:43

Já bych osobně reklamoval tu výměnu svíček. Závadu to evidentně neodstranilo.

Jsou tady určitě machři, co poradí konkrétně, ale těch příčin může být několik. Chce to, aby ti to v servisu opravdu prošli a zkontrolovali vše - momentálně mě napadá snímač otáček, váhu vzduchu, ukostření motoru, dotažení svorek akumulátoru a třeba takovou blbinu jako je baterie v dálkovém ovladači imobilizéru. I ten ti může vypínat motor.

2014-05-12 08:19:25

MilanT:

Špatná baterie v ovladači imobilizéru ti neumožní nastartovat motor, ale nemůže způsobit chcípnutí již nastartovaného motoru. Zrovna tak ti motor nechcípne, když celý ovladač odneseš někam pryč. Pouze začne na palubce blikat výstražná ikona. Můžeš si to vyzkoušet.

Mirekdoda:

Lehký podtlak v nádrži a zasyčení při odšroubování víčka je normální. Nenormální by bylo kdyby to tak nebylo. Je to pro zabránění unikání benzínových par do ovzduší a palivové čerpadlo s pracovním tlakem 400 kPa si poradí s jakýmkoliv podtlakem v nádrži.

MilanT  
Milan
2014-05-12 09:10:43

plukovník: No máš pravdu, napsal jsem nesmysl.

Osobně to nevyzkouším, protože mám všechno zamontováno do klíče, kterým musím nastartovat.

2014-05-12 12:22:31

milant:

Jenomže imobilizér u tohoto systému pracuje na principu čipu zabudovaném v samotném klíči a ten je napájen vysokofrekvenčním polem vytvářeným samotnou čtečkou podobně jako bezkontaktní karty pro přístupové systémy (např. Altex), takže žádnou baterku nepotřebuje, ta je tam jen pro dálkové zamykání, případně bezklíčové startování, ale to ty zřejmě podle všeho nemáš ve výbavě.

2014-05-12 14:17:42

vadné spínací relé,"kostička" ovládající benzin čerpadlo pdječka,jak se zahřeje odskočí...někdy zcela vadné ,někdy stačí poklepat ?

varianta 2 pojistka pdjednotky

2014-05-12 16:44:35

maxdecker:

Stejnými symptomy jako vadné svíčky, kabely, nebo zapalovače se projevují vadné vstřikovače a diagnostika to nedokáže rozlišit. Chtělo by to nechat je překontrolovat včetně tlaku paliva v distribučním potrubí. Ale ne každý servis je na to zařízen. Na kontrolu trysek musí být mašina.

Svíčkama to ale nebude, protože většinou odejde jen jedna a se třemi svíčkami motor většinou nechcípne.

Také záleží na tom, kolik máš na tachometru. U vozidel z bazaru je většinou nutno přičíst 100 tisíc.

2014-05-20 22:13:48

všem děkuji za rady. Známý nám poradil že by to mohla být zapalovací cívka, tak jsme ji dnes vyměnili a auto už jezdí parádně :) ... jen doufám, že to tak zůstane :D

2014-07-18 15:06:42

maxdecker: Dobrý den, prosím o informaci, jestli ta výměna cívky skutečně pomohla dlouhodobě? Máme stejný problém se chcípáním motoru, nikdo si s tím neví rady. Zkusíme asi všechno, co tady bylo napsáno. Díky za informaci.

2014-07-20 00:05:14

u763: Zdravím,

ano, výměna zapalovací cívky pomohla.. auto už jezdí jak má, akorát stále problikává kontrolka motoru :/ . Avšak nebyla to levná záležitost... Auto jsme měli v servisu a platili jsme 8 000 kc :(

2014-07-20 20:58:04

maxdecker: super, díky za tip. Uděláme to i s výměnou klíče, už podruhé, je zase naštípnutý, ten tvar klíče je hrozný. Jo a kontrolka motoru nám svítí už asi 2 roky...Byli jsme s tím v Suzuce na diagnostice a ta jim ukázala lambdasondu nebo kat, ale podle mechanika je všechno v pořádku...

2014-07-20 21:34:32

u763 - není. Je v háji vyhřívání sondy. Jezdit se s tím dá,ale mě sr...a ta svítící kontrolka,protože,kdyby se opravdu něco dělo,tak to díky ní nepoznám. Výměna není taková finanční hrůza. Že to vyhřívání odešlo,prý ma na svědomí tankování nekvalitního paliva - jak jsem koupil,tak prodávám. Mě osobně se to moc nezdá,nicméně v době,kdy mě to postihlo,jsem "šetřil" a tankoval to nejlevnější co se dalo sehnat v okolí - a už to bylo.

2014-07-21 14:44:33

rosi45: zajimavy, tankujeme na Shell, ale diky za tip, nechame to zkontrolovat.

MaxDecker, 2014-05-10 14:21:39 napsal:

Zdravím,

otec předevčírem koupil z bazaru Suzuki Ignis 2004 - 1.3

Problém je, se během jízdy vypíná motor... Prostě jedu a po chvilce z ničeho nic začne auto cukat (jakoby se dusilo) a motor "chcípne"... poté přibližně 1 min nejde nastartovat.

Za poslední dva dny jsme najeli pár kilometrů a auto nám takto chcíplo asi 5x.

Při nastartování stále svítí kontrolka motoru, tak jsme s tím byli na diagnostice a tam nám řekli, že jsou špatné svíčky.

Svíčky jsme tedy dnes vyměnili, vyjeli jsme do města a po chvilce zase za jízdy motor vypnul.

Chci se zeptat, jestli se někdo z Vás s podobným problémem setkal.

Předem děkuji za rady.

2014-10-24 20:34:37

maxdecker: Nazdar,

tzv. "chcipaní" na mojom benzínovo-plynovom Iglu-predohrabe bolo len predohrou väčšej poruchy. Registroval som ho cca 6 krát počas jazdy na volnobeh, a potom to vyvrholilo tým, že motor som po zaparkovaní už viac nenatočil.

Po zapnutí kľúča zapaľovania do pohotovostnej polohy (svietia kontrolky) bzučanie palivového čerpadla a dotlačenie paliva nebolo počuť. Motor pri štartovaní točil, ale nenaskočil.

Mladý servisák premeral poistky plus káble a stanovil diagnozu:

Máte zadreté, alebo zoskratované palivové čerpadlo.

Pobúchal rukou po nádrži a stal sa malý zázrak - čerpadlo zabzučalo a motor som naštartoval.

Problém je v tom, že čerpadlo začalo byť viac hlučné než doposiaľ. Aj servisák ma upozornil, že už "mele" z posledného.

Má niekto osobnú skúsenosť s opravou zadretého palivového čerpadla, resp. jeho výmenou ?


Odpovědět