Fórum - Téma


Suzuki Ignis komplet náplně - co tam dát?


Fórum Ignis Suzuki Ignis komplet náplně - co tam dát?

Informace o modelu: Suzuki Ignis


1  2  3

2016-05-16 18:36:06

Ahoj, mám v plánu u Ignáce kompletní výměnu náplní bez využití autorizovaného servisu - u známého. Již jsem pročetl mnoho příspěvků, ale stále z toho nejsem moc moudrý.

Ignác je 1,3ka , 69kW, manuál, benzín, dle papírů vyroben v Maďarsku.

Proto prosím o pomoc - odsouhlasení / opravu nákupního seznamu:

Dle dvou autorizovaných servisů dávají do převodovky olej: http://www.castrol.com/cs...-multivehicle-75w-90.html prý se nevyplatí náhrady - převodovka pak odejde?

Dále plánuji motorový olej specifikace 5W-40 - doporučíte?

Filtr OP621

Rád bych nechal vyměnit i kapalinu v chladící soustavě...ale zde jsem se také nedopátral jakou - když nahlédnu do nádržky...odhaduji zelenou.... tuto barvu jsem našel u jednoho velkého prodejce s označením Nemrznoucí směs K-A...může to být ona? Nebo se nedá barvou řídit... nerad bych namíchal nějaký smrtelný koktelj...dle technika i po vypuštění něco v motoru zůstane....

Dále jsem dohledal na fakturách za garančky účtováno: "zátka" za 30kč...co to bylo?

Bohužel na všech dokladech je "olej" cena a množství....člověk nikdy nezjistí co tam kdo dával.

Děkuji za radu a omlouvám se za dlouhé čtení.

2016-05-16 19:36:05

zikus:

převodový olej 75W90 GL-4 jakéhokoli výrobce. Já bydlím v Pardubicích, tak kupuji oleje Mogul, či Paramo. Do motoru vřele doporučuji 5W40 API SM. SM už je dnes asi všechno. A protože bydlím v ...... kupuji Mogul racing. Ramovka v Kolíně, nebo v Pardubicích už je stejně v nějakém koncernu PK Orlen.

Co se týče chladící kapaliny, neporadím, protože je důležité napřed zjistit, co tam je právě teď.

Zátka za 30kč, to je výpustný šroub oleje z motoru. Akorát, mně šroub nechali, jen měnili deformovanou podložku pod ním, řádově za 3kč.

Ještě brzdová kapalina DOT 4.

Je to předokolka, nebo 4x4.

2016-05-16 19:44:48

mirekdoda: díky za schválení olejů, a upřesnění zátky :) S tou chladičkou fakt nevím, servis -> kde se dělala její poslední výměna už neexistuje :( Ty tam leješ co? Jinak můj Ignác je předokolka.

Díky

2016-05-16 19:55:47

zikus:

předokolka je jednodužší na oleje, vzadu není diferenciál. Do chladiče mi dávali zelenomodrou kapalinu od Castrolu. Jakou specifikaci už nevím. Ono je dost těžké tvrdit, že byla zelenomodrá, možná i modrá. Rozhodně ne růžová, to poznám.

2016-05-16 20:00:28

mirekdoda: No ta moje mohla mít také jinou barvu a nádržka není průhledná tak jsem v patové situaci

2016-05-16 20:14:10

Ahoj takže dle uživatelského manuálu:

Motorový olej: Shell Helix Ultra 5W-30 nebo 5W-40.Rozdíl je v jen v hustotě.

Převodovka: Shell Getriebe 75W-90

Pokud je tam zelená chlad.kapalina tak třeba Antifreeze G48,zelená by měla být méně agresivní,ale tvrdit to nechci

Já jsem doporučení výrobce ohledně olejů dodržel.Při druhé vyměně mot.oleje vlastně díky nedorozumění mě kamarád objednal Castrol Edge profesionál 5W-40.A jezdím téžJinak při dodržení specifikace olejů výrobce až tak nerozhoduje

2016-05-16 20:25:25

zikus:

nechci tě lámat, je to z tvé peněženky, ale myslím, že fridex do hliníkových bloků a bude klid, ale znovu opakuji, je to na tobě. Jsem zastáncem viskozity mot. oleje 5W40 pro naše klimatické pásmo. Ty oleje 5W30, 0W30 a dnes už dokonce 0W20 mají být takzvané lehkoběžné, aby se snížila spotřeba v honbě za co nejnižší emise CO2, ale do našich letních veder, si myslím, nejsou úplně ideální.

2016-05-16 20:39:11

drahoš: Ahoj, na Shell placený letáček na zadní straně knížky jsem také narazil, ale dnes jsem volal do dvou pražských autorizovaných servisů a v obou mi chtěli udělat výměnu s olejem viz můj první příspěvek. k chladičce: G48 zelená s normou VW TL 774/C -> v onom nejmenovaném obchodě je pod VW TL 774/C --> K11 A G 11 (MODRÁ)...se z toho asi...

2016-05-16 20:43:00

zikus:

Do chladiče G11. Znovu opakuji, ale je to na tobě.

2016-05-16 20:57:59

mirekdoda: Svět nemůže být jednoduchý :)

2016-05-16 22:24:44

zikus: Jednoduché by bylo moc lehké: takže vkládám odkaz přímo na 1.3 Ignise:http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=7828

ale možná taky placená reklamaa pro počtení o olejích:https://www.oleje.cz/clan...ch-motorovych-oleju.Jinak oleje.cz dobrý pomocník když nevíme co tam narvat,pak už je to jak bylo řečeno o peněžence

Co se týká chladící tak mám XT Antifreeze B: určeno pro všechny typy motorů barvy modrozelené, modrozelená byla v ignisovi od Maďarů

2016-05-17 09:12:46

drahoš: V knížečce píšou o G11 (VW TL 774 C) a G12 (VW TL 774 D). Co jsem googlil -> XT Antifreeze B je v normě VW TL 774 C -> šlo by jí nahradit i jinou barvou (modrou) ve stejné normě? Co myslíte?

EDIT 17.5. 10:30 Tak jsem nelenil a volal do dvou značkových servisů -> v jednom mi chtěli vyměnit za K11 -> prý tam bude od minulé výměny G11 (prý lze míchat), druhý servis tipoval G7 (to ani neznám) nebo G11 - na místě prý umí otestovat nějakým měřákem??

Díky

2016-05-17 09:52:04

Zdravím všechny Ignisáky, já dávám dle dřívějších zde diskusí tři roky olej do motoru syntetický Mogul 5W 30 s výměnou po 10ti tisících a pohoda. Řídil jsem se radami, nesmí se míchat s ostatními oleji, např. 5W 40..což je polosyntetický. Jinak jsem měnil dle zdejšího doporučení olej v převodovce a ona je teď hlučnější..výměna po 100 tis. km.

MilanT  
Milan
2016-05-17 10:14:09

mikullla:

To máš odkud že se motorové oleje nesmí míchat? Možná bych nemíchal pivo, vodku, fernet a rum, ale i to jde.

https://www.oleje.cz/clan...-Nahrady-motorovych-oleju

2016-05-17 10:18:05

milant: Myslím tím olej plná syntetika s polosyntetikou, ale to je od výrobce návod....

2016-05-17 10:25:51

mikullla:

Termín "olej plná syntetika a polosyntetika" je jenom prázdné slovo a je lepší tato pojmenování vůbec nevyslovovat a držet se pouze viskózního a výkonového označení.

Kdyby se všechny motorové oleje nemohly míchat dle libosti, tak by žádná "polosyntetika" nemohla existovat

Čti všechny oběžníky, nikoliv reklamní slogany a dojdeš k poznání, jak se věci mají.

Téměř všechny současné motorové oleje obsahují minerální složku, i když jsou deklarovány jako plně syntetické.

MilanT  
Milan
2016-05-17 10:30:28

mikullla: Vidím, že jsi ten článek nečetl. Žijeme už v jiné době a tak: " Problémy byly někdy v druhé polovině 70. let minulého století, v době, kdy se začínalo se syntetickými oleji. Tehdy ne každý syntetický olej byl mísitelný s klasickým minerálním olejem. Dnes již tento problém v žádném případě nehrozí, nikdo si dnes nedovolí vyrobit motorový olej, který by s ostatními nebyl mísitelný."

Ještě jeden článek (DOPORUČUJI SI HO PŘEČÍST) - http://www.oleje.cz/clane...-polosyntetika--syntetika

Plukovník: Vzdělávací funkce tohoto fóra moc nefunguje. Lidi jsou ovládaní reklamou a marketingovýma kecama. Nemá to cenu Hlavou zeď neprorazíš.

2016-05-18 16:52:16

mikullla:

ten olej v převodovce tam byl celých 100 tisíc km, to byla první výměna?

2016-05-18 23:22:10

zikus: Ta chladící kapalina mě nedala a zkontaktoval jsem autorizovaného prodejce který má i servis,takže:

ve vašem voze byla z prvovýroby použita kapalina zelená s intervalem 30.000 km, nyní tato kapalina je nahrazena kapalinou modrozelenou s intervalem výměny 90.000 km ( ECSTAR Longlife 990F0-59J44-EC1 ). Cena této originální kapaliny v našem servisu je 124 kč/ 1 l.

Rozhodně nedoporučuji tuto kapalinu nahradit kapalinou růžovou G12.

Takže modrozelená na značce až asi tak nesejde a víc bych to neřešil.U těch km netuším s jakým průměrem počítají na rok, kdybych chtěl uvažovat jestli měnit za dva roky či později.Bude samozřejmě záležet i na kvalitě kapaliny.

2016-05-19 14:25:44

Zkrátka a dobře,

je to G11 (modrá-zelená-modrozelená, jak se komu líbí ) a mění se po třech letech !


Odpovědět

1  2  3