Fórum - Téma


Suzuki Jimny a delší silniční přesuny


Fórum Jimny / Samurai III Suzuki Jimny a delší silniční přesuny

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1  2

2015-04-08 16:29:41

Zdravím všechny,jsem zde poprvé.

Vážně uvažuji o koupi nového Jmnika.Rád bych se zeptal zda se v tomto autě dají přežít 2x,3x ročně

silniční přesuny na vzdálenost 500-800 km.Byli by jsme pouze dva + tříkilový trhač.Cesta by probíhala

po místních okreskách,a minimálně po dálnici.Cestovní rychlost 90-110 km/hod.Ještě chci dodat,

že běžně řídím nákladní auto,takže nejsem zvyklý na extra komfort.Zbytek roku jezdím na ryby,

a tam se pohybuji i ve ztížených podmínkách,a tam by se také auto po vězšinu roku pohybovalo +

krátké přejezdy po silnici,cca 50 km.Byl jsem také na předváděcí jízdě, a vlastnosti na silnici se mně

nezdály nějak hrůzostrašné,jak občas čtu.Možná je to tím,že jsem zvyklý z nákladních aut s autem

poměrně jemně zachátet-volant,plyn.

Díky všem za názory a rady.

Student

2015-04-08 17:08:44

Ahoj, mám Jimíka pět let, převážně s ním jezdím do práce 20 km tam a zpět - tady kvituji, že má malé rozměry a v centru města s ním zaparkuji vcelku bez potíží. Delší cestu jsem s ním absolvoval jen jednou, a to, když jsem jel pro psa - celkem 450 km. Problém nebyl ani tak v nižším komfortu odpružení, jak se o Jimnym obecně píše, ale spíše z převodovky, která je, alespoň u motorizace 1.3 benzín (M13A), poskládána celkem nakrátko. Auto už na okreskách točí docela vysoké otáčky, no a na dálnici, je už na hranici kolem 120 Km/h v autě hluk a spotřeba atakuje desetilitrovou hranici. Při rychlostech do 90 km/h se s tím ještě dá jezdit relativně v pohodě a úsporně, ale výš už je to na dálku s vyšší rychlostí opravdu o ničem. Je to logické, Jimny je pracant do lesa a těžkých přístupových podmínek, na dálku se více hodí Grand Vitara, která je se spotřebou i dalšími náklady zcela jinde. Mě osobně Jimny vyhovuje, ale blíží se doba výměny za novější auto, a tady bude zřejmě v hledáčku jiný výrobce - Toyota.

2015-04-08 17:19:36

jopeeeno: Ahoj,díky za odpověď,

takže v Česku chata ryby město v pohodě?Mám před důchodem,takže nespíchám,teď mám dost silné

auto a těžkou nohu,občas.Myslím že Jimny by mě umravnil v rychlosti.Preferoval bych tu osmdesátku až

devadesátku.Taky bych auto využil na čundrování.

S.

2015-04-08 17:40:56

nemáš zač, od toho to fórum je Na chatu, ryby atd. je Jimny určitě v pohodě, Tvé očekávání v tomto určitě splní. Mě na něm mrzí je to, že má malý kufr, ale kdyby byl velký, už by auto ztratilo na své obratnosti. Jenže rodina se rozrůstá (řidičák mám jen já) , a proto se uvažuje nad něčím větším - RAV4. Ta sice není plnohodnotný offroad, ovšem ani já zase nejsem člověk, co potřebuje šplhat s autem po skalách Jimny je fakt dobré auto, krom drobností (čidlo polohy klikového hřídele, GO přední nápravy a menší trable s připojováním předního pohonu) pět let jen liji olej a filtry. No, ještě má problém s lokální korozí, ale to je hlavně i o údržbě a pravidelném čištění. Dobré je na Jimnym i to, že když jedeš ve dvou, sklopíš zadní sedačky a pak máš vcelku slušný kufr a dá se tam odvézt dost věcí, to se mi dost krát osvědčilo. Říkám, mít doma dva řidiče, Jim zůstane a přikoupím jen tu RAV4, ale tak, vzhledem k okolnostem mít větší auto, bude nejspíše Toyota.

Neřeš nějaký nekomfort, Ono to s tím Jimnym není zase až tak hrozné, trošku se sice pohupuje, ale stopu drží dobře a sTvými rychlostmi do 100 km/h bude jízda v klidu a s vcelku slušnou spotřebou. Já mám dlouhodobou 8.5 l/100 km, převážně příměstský s městských provozem.

2015-04-08 17:54:11

jopeeeno: Já jsem na tom opačně,velký děcka jsou z baráku,a tak jsem zůstal sám s velitelkou a malým psem.

Jezdím na pstruhy,a pěkná místa,kde jsou velké ryby jsou pěšky těžko dostupná,na ty rozmlácené polňačky a

místy přejezd mimo cesty by mohl být Jimmny perfekt.Na běžné ježdění mám BMW,má sice již 9 let,ale

jen 64 tis. km.Je škoda ho dávat pryč.Je to TD 200 HP.Vypadá to,že na stáří budu mít dvě auta.Brambora

na dálku,dovolenou,a Jimny tady doma-vysočina,ryby,chata a táboření u řeky.

M.

2015-04-08 18:07:06

aha, tak to je jiná. BMW dálka a Jimny pro odreagovačku. V Tvé situaci to je zcela adekvátní výběr a správný. Jimny Tě nezklame a jestli máš v plánu, jak jsem správně pochopil, kupovat nového, určitě si nechej pořádně - odborně ošetřit podvozek a dutiny, vyhneš se problémům s korozí. Obzvlášť se drží v předním čele pod světlomety, pod plasty a v kapsách v podbězích a nad výfukem pod kufrem. Docela důležité je dodržovat čistotu rejdových koulí a plnost maziva v těchto segmentech, na foru je tady toho popsáno habaděj. Většina dílů je za babku, tedy čepy, brzdy, filtry, sofistikovanější díly, jako je elektrika, musíš shánět v originále, a tam jsou japonci kapánek drazí, ale jak jsem již psal, auto je docela spolehlivé, takže bys neměl narazit.

2015-04-08 18:24:39

jopeeeno: Ze začátku jsem uvažoval o Defikovi,nebo Wranglerovi,ale člověk se musí držet při zemi.U těchto dvou aut

jsou provozní náklady někde jinde než u Jimnyho.A pořizovací cena je minimálně 2x taková.Pokud to vyjde,tak bych

mohl koupit předváděčku s pár najetými kilometry a stabilizací.Škoda že Jimny nená ještě delší šestku.Pro dva na

palubě by neměl chybu.JO a již jsem zde párkrát nakukoval ještě nepřihlášený,ještě jednou díky za zajímavé

postřehy.Kvůli provozním nákladům,už toho moc nenajezdím preferuji benzin.

Díky.

S.

2015-04-08 18:36:29

Nemáš zač. Jooo, Wrangler v Rubiconu je i má srdcová záležitost, ale pořizovačka a provozní náklady jsou jaksi mimo dosažitelnost i mou, škoda Defender je spíše pro myslivce a výletníky po krásách Rumunska, na cestu spíše za trest, vím, o čem píšu, má ho soused a na to, jak je velký, sedíš za volantem za trest (zapřísáhlí defíci mě teď asi kamenují), ale je to tak. Tak doufám, že Ti vyjde ta předváděčka a přeji mnoho spokojených kilometrů. L.

2015-04-08 18:41:52

jopeeeno: Wrangler Rubicon Unlimited v naftě mají v Brně u Globusu tři kusy od 1 078 000 Kč.RV 2015.

Je to darda ale auta jsou to krásná,bohužel jsou v automatu.

Díky za pokec.

S.

inu
2015-04-08 19:48:32

student: ahoj,jezdím s jimym 2x ročně slovensko(Poprad)a žádný problém-vlastně jo,díry na D1-takže jedu v levým 140-tedy co to dá-ale jinak v poho,ale je to asi o tom,jak je kdo náročný na konfort

...a že by se moc nakláněl do zatáček,jak se někde píše,jsem zatím nepostřeh-když nejedeš jak prase

2015-04-08 20:18:26

inu: Ahoj,tos mě svým pozitivním náhledem na Jimniho potěšil.Jednou,nebo 2x jedu ve dvou do Chorvatska pod stan.

Jezdíme z úsporných důvodů kde to jde po místních okreskách po staré trase kolem Plitviček.v Rakousku je stejně

do Gratzu omezená rychlost na 100 km/hod.Nikam nespěcháme.Myslíš,že by to Jimnik zvládl?Jinak se plácám po Brně

a jeho okolí do vzdálenosti cca 50-70 km.Chytám pstruhy,a tak na stáří by mě Jimník mohl dopravit k řece i mimo

běžné cesty.Máme chatu na vysočině 700 mnm,a tam by byl hlavně v zimě k nezaplacení.Myslíš ,že můj pohled na věc

je moc scestný.

díky za odpověď.

S.

Ira
Víťa
2015-04-09 11:02:36

student: zrovna dneska mě s Jimem čeká 250 km na Moravu. Tuhle štreku jezdím 2 x ročně, nejni to nc, co by se nedalo vydržet, jen čtyři a půl hodiny za volantem. Jezdím po starý Brněnský, D1 se vyhybám. Jsem totiž nervák, neustále předjíždějící kamiony by mě připravily o nervy Na starý je provoz minimální, silnice pěkná a valím to max. devadesátkou, jinak by mě to sežralo

2015-04-09 11:12:29

ira: Je to tak jak říkáš,i ve světě je to kolikrát lepší po okreskách.Klídek,vyhlídková jízda,pauza na kafíčko.

Nic neuspěcháš.Už jsem párkrát zažil na dálnicích posun ryclostí 20-30 km/h.Než platit dálniční poplatky,

to se radši stavím na místní specialitu v hospodě.

S.

Ira
Víťa
2015-04-09 11:44:21

student: co se tejče ježdění na chatu, jsme na tom stejně. Já jezdím na chatu celoročně a jeden z důvodů proč jsem Jima koupil bylo, abych se tam dostal i v zimě. Mám už ho jedenáctej rok a nikdy nezklamal

2015-04-09 11:52:12

ira: Máme chatu na vysočině 700m,a kolikrát v zimě je problém se tam dostat.Co auto,hnije to moc?

Hned po koupi mám v plánu udělat dutiny.

Díky.

S.

Ira
Víťa
2015-04-09 12:02:21

student: když jsem si pročet celý vlákno, chtěl bych ještě říct, že Jimmy tě opravdu naučí jezdit pomalu. Na kluzký silnici bez zapnutýho předku je zadokolka a je to o hubu, je háklivej na boční vítr, někdy dokáže bejt jankovitej, zvlášť když dlouho nezkontroluješ tlak v gumách a každá guma má jiný tlaky. Já tu mám cestou na chatu levotočivou zatáčku s vlnou na asfaltu a když si nedám bacha, ta vlna ho rozhodí i v 80 km. To pak cejtíš jak několirát uskočí zadek do prava a poleje tě studenej pot

Ira
Víťa
2015-04-09 12:09:19

student: na to, že ten můj je r.v. 99 vypadá obstojně, pořád má původní vejfuk, předek byl dávanej do kupy po bouračce v r.2003 a za světlama zatím dobrý, rám a dutiny jsou vystříkaný, jen nepochopitelně hnije podlaha v kufru, ale ta už byla chycená, když jsem ho v r. 2004 kupoval. Ale někdo tu už někde psal, že tam to hnije často

Tak a já už odjíždím na Moravu

2015-04-09 12:14:19

ira: Já mám zadokolku,a vím co dokážou různí asistenti,pokud se nevymkneš s fyzikálních zákonů.

Na cestě mám taky pravotočivou točku,víc jak vingl,když mě sere za jízdy velitelka,co se musí stihnout

udělat,někdy zapomenu a jedu rychlejc než bych měl.Auto samo přibrzdí,a když vyjede ze štěrku co

tam je tak přidá plyn,a vesele pokračujem v debatě.Nový Jimny má už stabilizaci,tak si myslím,že mu

v rozumné míře taky pomůže.Není to určitě auto na závodění,spíš na pohodovou jízdu těch 80,a

pozorování krajiny,jak říkali v jednom filmu ,kochání,ovšem bez těch následků.

S.

2015-04-09 12:16:24

ira: Přeju Ti pěknou cestu.

S.

nat
Honza
2015-04-09 19:31:00

Pořídil jsem jimny jako alternativu, přesně stejně jako Student - pro sebe, velitelku vozu a psa. Postupně jsem jíná auta udal dětem, a má v podstatě už jen Jimnyho....

Jezdím do 80 - 90 km/hod. Mám vyndanou PZ sedačku, čímž je úložný prostor/kufr poněkud dospělejší.

Takže do toho, a držím palce - ať seženeš solidní kousek


Odpovědět

1  2