Fórum - Téma


Suzuki S cross - názory a postřehy majitelů


Fórum SX4 II Suzuki S cross - názory a postřehy majitelů

Informace o modelu: Suzuki SX4 II


1  2  3

2014-03-30 18:59:58

Tak jsem vyměnil SX4 AT za S cross AT . Musím říci , že je to úplně jiné auto. Sedmistupňový automat je znát na spotřebě , jede potichu , neskáče na nerovném povrchu , zatím spokojenost. Jsou tam malé detaily , které ruší , ale o těch později. Prosím , majitele Suzuki SX4 S CROSS , pište Vaše názory a zkušenosti i bolesti s tímto vozem . Všem přeji mnoho šťastných kilometrů.

MilanT  
Milan
2014-03-30 19:07:03

Gratuluji k novému vozu a taky přeji mnoho kilometrů bez nehod a poruch.

A neodpustím si otázku - proč jsi nedal tohle téma do sekce o S cross?

http://www.suzukiclub.cz/...rie/suzuki-sx4-s-cross-50

2014-03-30 19:21:16

milant: Zdravím Milane . Přál bych si , aby si zde vyměňovali názory pouze majitelé vozu SX 4 S CROSS. Bez komentářů jestli je lepší GV , Honda , Subaru či Mazda . Jestli jsou takové nebo makové . Ti mají svoje témata. Snad se to povede.

MilanT  
Milan
2014-04-07 12:03:05

Obávám se, že majitelé S-cross si nepůjdou vyměňovat a hledat názory do sekce o "staré" SX4. Tady to tvoje téma zbytečně zapadne.Škoda. Ale to jen můj subjektivní dojem.

2014-05-10 13:00:39

Zdravím majitele vozu SX4 S-cross. Vzhledem k tomu, že se sem podívalo přes 300 uživatelů , tak to asi nebude úplně zbytečné psaní , jak mi tady někdo naznačoval.

A nyní něco o autě . Mám najeto něco přes 2 000 km a musím řící , že rozdíl mezi starou a novou SX4 je markantní.

Hlavně spotřeba je o skoro 2 litry menší než u předešlého . Počítač ukazuje 5,8 a výpočtem 6,2 l. ( Mluvím o v obou případech o automatu a jezdím v podhůří Krkonoš , žádné rovinky. ). Jede podstatně tišeji , má větší kufr, pohodlnější pérování a sedačky, a mnoho dalších příjemností , které někteří nazývají zbytečnostmi za velké peníze.

Ale jsou zde také nepříjemnosti . Např. pozor na suché zipy na zadních kapsách kalhot ( chytají se na jemné potahy sedadel a tahají z nich vlákna ), nepříliš dobré je zrcadlení rámečků výdechu topení ve zpětných zrcátkách , také řízení nemá sebemenší aretaci v přímém směru a nutno korigovat volantem , A samostatná kapitola jsou ventilky TPMS , kontrola tlaku v pneumatikách . Musíte si je pořídit za nemalý peníz i na zimní kola , tedy pokud nechcete přehazovat samotné pneumatiky. Nechal jsem si alu kola z minulé SX4 a budu to muset do zimy řešit. To je dnes vše a další postřehy zase za pár tisíc km. Asi po dovolené v Chorvatsku . To jsem zvědavý na spotřebu na dlouhé štrece.

2014-05-10 14:09:04

laddy:

rozdíl mezi 7,5 l/100km u staré SX4 a kolik ,že nežere ta nová o něco lehčí ? á omlouvám se , už chápu =rozdíl 2 litry V podkérkonoší letos taky nenasněžilo, takže zkouška sněhem , ohněm ,neproběhla světlost podvozku v mm je k smíchu,cena taky ,kvalita taky ..., ale a to podstatné je -rozdíl ve světlé výšce podvozku o proti klasické SX4, to asi problém bude ,až trochu nasněží bude nízká , tohle auto si kvůli letním vlastnostem nikdo nekoupí, a zimními vlastnostmi horala nepřesvědčí,nepřesvědčila ...

2014-05-10 16:24:00

instr:

Dost dobře nechápu, jak někdo může myslet vážně, že u dvou modelů automobilu s naprosto stejným motorem M16A, s naprosto stejnými parametry, to jest s naprosto stejným výkonem i průběhem točivého momentu je údajný rozdíl ve spotřebě 2 litry ve prospěch nového modelu

To, že je nová SX4-S cross o něco lehčí, je totiž mýtus

Jelikož se koketuje s termíny jako hmotnost, provozní hmotnost, pohotovostní hmotnost, minimální pohotovostní hmotnost a pohotovostní hmotnost s plnou výbavou, nikdo se v tom vlastně nevyzná.

Ale skutečnost je taková, že nova SX4-S cross, ve srovnatelné motorizaci, výbavě a se stejným typem pohonu je o rovných 60 kg těžší než starý model. Nikoliv naopak jak se říká. A aby nebyla ještě těžší, tak muselo dojít ke zmenšení akumulátoru z kapacity 60 Ah na 36 Ah a objemu nádrže z 50 litrů na 47 litrů. .

Takže noví majitelé, jděte si nastudovat relevantní technické specifikace ze všech stran a nevěřte ani žádné propagandě, ani případnému nějakému placebo efektu.

MilanT  
Milan
2014-05-10 17:37:12

Citace: Zdravím majitele vozu SX4 S-cross. Vzhledem k tomu, že se sem podívalo přes 300 uživatelů , tak to asi nebude úplně zbytečné psaní , jak mi tady někdo naznačoval.

laddy: Nevím, kdo a kde naznačoval, že je to úplně zbytečné psaní. Já jsem se se ti snažil 2x naznačit, že jsi svoje téma VLOŽIL DO SEKCE O ÚPLNĚ JINÉM AUTĚ Ale už je mi tenhle zmatek fuk, to je věc moderátorů.

A to že sem přišlo 300 uživatelů, ještě neznamená živou diskuzi majitelů toho vozu. Ano, měl jsem pravdu, tohle téma tady zapadlo A TO JE ŠKODA.

Rád bych si přečetl postřehy a zkušenosti majitelů S-cross.

To vytrhávání vláken sedačky se dá jistě řešit potahem. Stříbrné rámečky lze jistě taky zatmavit nějakou fólií...

Zajímá mě ten systém hlídání tlaku pneumatik. To nejde nějak obejít? Opravdu to musí být namontováno v kolech? Ta nearetace volantu by mě asi štvala. U staré SX4 je řízení pěkně tuhé a to mi vyhovuje.

No a větší kufr bezesporu má, ale kolikrát denně ho naplníš? Já teda vozím na chalupu plno krámů, ale ještě nikdy jsem nemusel vyndal zadní plato, abych ho zaplnil až po střechu. A mít kufr ještě větší, tak vozím zbytečně vzduch. Na velký, jednorázový náklad mám střechu nebo vozík. S tím autem nepodnikám a tak tam nemusím vozit dílnu, kancelář...Děti už jsou z domu a tak vozím zbytečně vzuch i na zadních sedačkách. Pro moje potřeby je kufr v SX4 dostatečný a často i zbytečně velký.

No a ta tvoje spotřeba 6,2. Tuším, že máš jen předokolku a automat. Já mám najeto taky jako ty a spotřebu mám 7,1. Ale mám manuál a 4x4. Takže tady bych viděl ten rozdíl 0,9 litru. Ale 2 litry? To bych to auto musel pěkně ždímat. Nedávno jsem táhl 40 km vozík a na něm asi 300 kg dřeva. A spotřeba podle palubáku za tu cestu stoupla jen o 0,1 litru/100km.

Omlouvám se, že ti špiním vlákno o nové SX4, ale jsme v sekci o staré SX4, a tak to snad tolik nevadí. Ostatně i tvoje postřehy vycházejí ze zkušeností SX4 vs. S-cross.

2014-05-10 17:56:06

milant:

Signalizace případné (ne)existence (v další sadě kol) zrovna tak jako nefunkčnosti IP snímačů tlaku v pneumatikách vlivem jejich vybitých napájecích baterek lze deaktivovat prostřednictvím palubního menu.

MilanT  
Milan
2014-05-10 18:04:06

plukovník:

Díky za vysvětlení. Sice jsem tušil, že nefunkčnost toho systému asi nezablokuje brzdy nebo nevypojí palivové čerpadlo, ale nebyl jsem si 100% jistý.

Že ono to bude zase nějaké opatření EU? Nemusí to náhodou být už ve všech nových autech?

2014-05-10 18:19:21

milant:

Přesně tak, u všech nových modelů od roku 2013 a u všech nově vyrobených aut od roku 2014.

Pokud vybavíš snímači i svojí další sadu kol, přičemž každý snímač pracující v pásmu UHF má jedinečný kód, který je pro funkčnost ve vozidle nutno naprogramovat do řídící jednotky vozidla.

MilanT  
Milan
2014-05-10 18:35:16

plukovník:

a to tím musí být vybavena i rezerva?

Teď mě napadlo pár dalších otázek. Pokud někdo nemá rezervu a jen ten dojezdový sprej s tím blivajzem, nezničí se to čidlo uvnitř? Jak je to s vyvažováním kol? To abych měl naproti ventilku asi 10 deka, ne?

Pokud mám elektrony, tak ta nalepovací závaží není levná sranda. To tam mohli rovnou dát do každého kola kompresorek, aby kolo sám dofukoval. Vím, že něco takového má vojenská technika, ale vůbec neznám princip fungování samodofukování.

2014-05-10 18:39:58

milant:

tuším povinnost , jen v těch,co nemaj rezervu ...., i když taky jsou vyjímky-jednu mám doma , a přeme se-tedy píšeme si o tom na foru, jestli to auto má , nebo nemá hlídání tlaku -ale jiný systém přes čidla ABS...ani servisní technici v swiss v tom u nejmenovaného modelu nemaj jasno, symbol v boardcompu je , nasimulovat to jde , a nikdo neví...

Jinak, že je SXč S cross lehčí je nesmysl a pravda od prvopočátku -stačilo kouknout na showraum na auta vedle sebe a s hmotností EU borci kouzlí , ano něco možná nahradili vysokopevnostní ocelí, té hezký ,ale celkově je autí o parník větší ,velikostně jiná třída ,jel jsem v tom ve čtyřkolce-vypnuto na 2wd ,a nejelo to, spotřeba pravda slušná, jenže mé srovnání spotřeby s GV 2.4 je mimo a dnešní xv- , dnes Liberec-Mladá Boleslav a zpět 5,8 spotřeba XV po doplnění po hrdlo ...

...

mě by se to líbilo ,kdyby podvozek měl 200mm světlost, a motor byl na úrovni 1.8 gtx Baleno-stejná třída povinn ručení, svižný auto i naložený povinná 6ti stupň převodovka , průchodnost alespoň průměrná na úrovni dobré staré sexyny , tažné vlastnosti ....a to proti 1.6 motoru nic nemám , ale to auto je takový utlumený ,přiškrcený-aspoň výběr aby byl....

2014-05-10 19:44:05

milant:

Dojezdová rezerva huštěná na 400-450 kPa ventilky se snímači TPMS samozřejmě vybavena není a předpokládám, že ani případná plnohodnotná rezerva, protože monitorován je tlak ve čtyřech pneumatikách jejichž ID kódy jsou naprogramovány v BCM a pouze signál těchto jejich vysílačů má odezvu na palubce.

Jestli těm snímačům škodí sprej s tím "samolepícím" blivajzem to nevím, ale předpokládám, že o nic víc než pneumatikám.

Nad tím, kolik se musí proti ventilkům s čidly nalepit zinkových vyvažovacích závažíček se asi nikdo nezamýšlel, ale samotná hmotnost snímače v porovnání s nehomogenitou materiálu pneumatiky není zřejmě tak výrazná.

Pokud bys chtěl dofukování, nebo samoregulaci tlaku v pneu za jízdy středem hnací hřídele, tak nemusíš mít vojenské vozidlo, ale stačí ti obyčejný civilní Hummer, který tento systém také má.

instr:

Monitorování tlaku v pneumatikách prostřednictvím snímačů otáček kol ABS pracuje na jiném principu a sice tom, že pneumatika se sníženým tlakem a tedy měkká má vlivem menšího valivého průměru větší rychlost otáčení. Tento systém je již překonaný a poměrně nespolehlivý.

2014-05-10 20:26:25

porušené kolo -má menší abrollumfang-tzn menší obvod-a abs to vyhodnotí ,jako poruchu ....jak jednoduché -ale tomuto systemu je u zadele ,jaké pneu tam máte zrovna namontované,řeší rozdíl jednoho kola -a to úplně stačí ...., no netuším ,jestli je to tak starý ,a překonaný systém ,, ale mi nemáme a nemusíme mít drahá "čidla " v kolech -discích , na rozdíl od těch ,co čidla mít musí , což se jim ,tak trochu prodražuje u 2 sad letní,zimní,

2014-05-10 22:59:04

Instr. Ty jsi opravdu neoblafnutelný chytrák. Já tu mluvím o své zkušenosti a tebe nikdo nenutí kupovat si auto s tak malou světlou výškou a malou spotřebou

A neboj, někdo si to jistě koupí .

milant. Když nevozíš sebou dílnu, děti, náklad pod střechu ani velké množství čistèho vzduchu, chtělo by to asi něco jako byl polský maluch, tam se taky nic nevešlo . A měl jsi pravdu, tady diskutují pouze tři, kteří mají jenom svou pravdu a s cross viděli na obrázku nebo něco četli. Tak, že škoda času.

2014-05-11 05:16:03

laddy:

To, že tady diskutují pouze tři, kteří "mají jenom svou pravdu a s cross viděli na obrázku nebo něco četli", není škoda času, jak si myslí ten čtvrtý, který se zřejmě vyznačuje pouze tím, že dotyčné vozidlo vlastní. Tomu se právě říká diskuse Jinak by se snadno mohlo stát, že ten čtvrtý by neměl s kým diskutovat.

instr:

Problém je ale v tom, že ti co zatím nemají a nemusí mít ty čidla, pokud si nebudou chtít do smrti nechat svého veterána, je budou muset mít na svém novém autě povinně od 1.11. 2014, což se jim sice prodraží, ale zato bude bohatnout další opravárenské odvětví.

Pneuservisy si už teď mnou své chlupaté pazoury a doškolují se pro tuto záležitost

2014-05-11 07:34:28

laddy:

skutečně netuším, jestli jsem ,nebo nejsem "neoblafnutelný chytrák" , a co to má co společného s sx s cross, a ještě míň se spotřebou o 2litry nižší než u SX4 , sexyn tu v horách jezdí stovky, soused to má ,Prahu jezdí za 6,8 starší pán , ve dvou a je spokojen , jeden další si koupil SX4 do důchodu, mechanik od suzuki ,důvod?cena+ kompaktnost, slušná světlá výška podvozku a čtyřkolka ...ano i SX4 má své mouchy, ale vcelku na to nikdo nenadává,ojetiny nejsou dostupné-lidi si ta auta nechávají, může to být i strukturou lidí co si vůz kupují...

................

Ono to není o tobě, kup si a jezdi si třeba trakařem , i když koupě s cross v automatu svědčí spíš o jisté "exotice " , ale,proč ne .....

ono je to o očekávání a zklamání..

a to i u fandů značky suzuki

jel jsem ve dvou s cross čtyřkolkách , bez čtyřkolky bych o tom ani neuvažoval ,a nejelo to...

se spotřebou 5,8-a 6,2l jezdím Liberec- Mladá Boleslav a zpět s trvalou čtyřkolkou....

Suzuki svou původní SX4 uměla udělat něco, co vlastně nemělo a nemá konkurenci -svou velikostí= kompaktností....a S cross je přesnej opak,cpe se někam ,kde je velká konkurence ASX,Qasqai, Yeti,XV, a co já vím co všechno ještě , a na to potřebuje nějakou fííčuru,něco čím by přitáhla, design to není, podvozek taky ne, čtyřkolka OK,převodovka ? taky ne , motor ? když to má tak velkej kufr ,tak 4dospělí, rakev s lyžema na střechu na tejden na dovolenou do It a uvidíme spotřebu a sotva to pojede -dálnice za 4 a 4000rpm a spotřeba ...

MilanT  
Milan
2014-05-11 15:32:36

laddy:

Snažil jsem se subjektivně vysvětlit, proč netoužím po větším, rychlejším, dražším autu a ty mě hned odpálkuješ maluchem. Velikost kufru pro mě není jediným kritériem při výběru auta. Psal jsem, že stará SX4 je pro mě dostačující auto. Pro tebe ne a proto jsi šel do modernějšího, většího a dražšího auta. To ti já vůbec přeci nezazlívám. Naopak, snažil jsem se ti naznačit, že i ty drobné mouchy (zrcadlení rámečků, vytrhávání vláken) jsou maličkosti, které se dají jednoduše řešit. On každý nový, praxí nevyzkoušený model má svoje mouchy, dětské nemoci, které je potřeba vychytat a vyléčit.

Měl jsem (a stále mám) 18 let starého P306 1,9TD. Je to bezporuchový dělník a tahoun, pohodlně francouzské auto, jezdím za 5,5 litru (na nádrž ujedu 1200km). A když to teď srovnávám s SX4, tak jsem si neskutečně polepšil. A to se nedá zrovna mluvit o francouzském ladném pérování, nedá se mluvit o zamáčknutí do sedaček při 1500 otáčkách, nedá se mluvit o spotřebě 5,5 (na nádrž teď ujedu polovinu co v P306). Ale vím, že jsem si koupil spolehlivé a bezpečné auto s náhonem na všechna 4, spotřebu mám slušnou 7 litrů (moje peněženka to utáhne) a vím, že se nemusím bát vytočit dvojku do 90km/h. A taky se můžu spolehnout na perfektní brzdy.

Prostě každý máme jiné zkušenosti, s něčím jiným srovnáváme, máme jiné nároky, jiné finanční možnosti, jiný vkus a jiné potřeby.

Nikdy jsem ti tvoje auto nehanil, jen trochu nerozumím tomu srovnávání se starou SX4. Podle mě je S-cross úplně jiné auto. Vzhledově, rozměrově, cenově, technicky. Za nástupce SX4 spíš považuji iV-4. Ale to je taky jen můj názor, který tady nemusí nikdo sdílet.

Rok jsem si vybíral auto, srovnával výbavu, bezpečnost, techniku, vzhled, velikost a taky to, co za své peníze dostanu. Vyhrála SX4 a chtěl jsem si jí koupit koncem letošního roku. Na scénu ale příšel S-cross a já taky srovnával. A pak jsem svůj nákup urychlil, protože jsem se bál, že starou dobrou SX4 přestanou vyrábět a nebo že je lidi vykoupí. A ono se to stává skutečností.

2014-06-18 21:24:31

instr. plukovník, milan.t a další : můj poslední příspěvek na tomto fóru. Jsem na dovolené v Chorvatsku, najeto cca 2000 km, spotřeba 5,8 litrů. Ti, co umí počítat si spočítají rozdíl mezi SX4 a SX4 S cross. Někdo to možná neustojí a bude mít komentáře, proč to není možné, ale je to fakt. Já tady nehodlám diskutovat o blbostech, tak končím.Přeji všem pěkné dovolené a diskutujte o nesmrtelnost brouka.


Odpovědět

1  2  3