Fórum - Téma


Suzuki Swift 1.3 G13BA,4x4 rok 98 zvláštní projevy


Fórum Swift IV Suzuki Swift 1.3 G13BA,4x4 rok 98 zvláštní projevy

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2014-12-13 08:02:02

Zdravím a děkuji za toto velmi užitečné forum!

Dávám teď dokupy jednoho swiště 4x4,který velmi dlouhou dobu stál venku na trávě cca 5-6 let,což mu samozřejmě vůbec neprospělo na všech elementech.Máme doma už nějakou delší dobu swiště 1.0 rok 98 ve velmi dobrém stavu a s malým nájezdem,na kterém jsem už taky leccos servisoval.

To,že na té 4x4 někdo vybrakoval víčko nádrže a nejspíš celou tu dobu do ní částečně pršelo+následné martyrium se startováním apod. nebudu popisovat,ale k věci:

Od samého počátku se mi zdá,že z výfuku vychází relativně slabý bílý kouř a to i po řádném prohřátí celého auta(50km),při srovnání s litrem,který toto vůbec nedělá.Taky to smrdí jinak než u toho cajkového litru-zpočátku normálně po benzínu,potom po zahřátí spíš tak nějak jako by byla bohatá směs či co,olej ne.Svíčky byly ještě původní olezlý densa a měly všechny stejnou barvu obou elektrod-bledě béžovou,voda se neztrácí,motor se zahřeje normální rychlostí a topí taky dobře.Když otevřu chladič a sleduju vodu,žádné bublinky tam nepozoruji ani při proturování,ani olejové fleky,když chladič zavřu a motor se zahřeje na provozku,je tam samozřejmě nějaký expanzní tlak kapaliny a po otevření trocha šplouchne ven.V oleji žádná voda taky není,je čistý.

Co to může zapříčiňovat??Mohlo něčemu uškodit to dlouhé stání s otevřenou nádrží??Může to způsobovat nějaké elektronické čidlo nebo řízení směsi??Při startován studeného motoru se mi zdá,že musím déle točit než naskočí cca 3-4 vteřiny,pak normálně naskočí,jede ve zvýšených otáčkách(2500ot/min.),které normálně klesají se vzrůstající teplotou až zůstanou na cca 900ot/min. volnoběhu-není to příliš vyskoko??Při těch zvýšených otáčkách po nastartování jsem si všiml,že to nehulí vůbec,až jak v tom cosi cvakne a otáčky začnou padat niže,tak to začně slabě bíle pohulovat a tak to zůstane.Kdyby to žralo vodu,tak by to nejvíc hulilo hned po startu nebo se mýlím?Může to způsobovat to,že se tam může držet ještě nějaká voda v nádrží nebo zaprasený filtr benzínu nebo zaplavený výfuk kondenzátem??Ten by se po ohřátí vypálil,ne?Vzducháč jsem měnil za nový

Děkuji moc za každou radu k věci,co mám zkontrolovat či neřešit

2014-12-13 11:17:33

Měl jsi tu nádrž venku a podíval se do ní? Pokud ne, tak bych to určitě udělal protože tam bude plno humusu (vlatsní zkušenost z litra). Pak vyměnit palivový filtr, jelikož bude ucpaný sajrajtem po tom stání. Svíčky vyměnit jsou snad samozřejmost i s ostaními náplněmi a filtry. Ten divný smrad může způsobovat katalyzátor. Nevim zda ho tam máš či ne. Bez katu to smrdí jak stodváca :).. Chování otáček je normální.

2014-12-13 13:01:44

Jj,přesně tak,smrdí to podobně jak stodváca a i z výfukové roury jde takové ostřejší prdění než u toho litra,možná,že to opravdu nějaký pi*omec vykuchal,otázka je,jestli to takto projde emisema-u nás jsou neúplatní a je to dovoz z německa,musí to projít a přihlásit se to

Svíčky,vzducháč a kabely jsou vyměněny(jeden kabel byl v rozdělovači jen vložený-bez koncovky a jelo to,prostě hrůza)

Olej budu dělat teď po rozvodech a ventilech,je tam strašný sajrajt beztak ještě z výroby a je to zevnitř dost zakarbonované-zdvihátka,ventily atd.

Ještě mě napadlo,je tam nějaký lepený filtrbox tmelem a zatmelené i to čidýlko v něm zezadu,někdo do toho rejpal,nemůže to být tím?

Tu nádrž bych vykuchal strašně rád,ale je to 4x4 to bude určitě naprostá brutalita časově neúměrná ceně vozu,nehledě kolik šroubů půjde povolit atd.díky tomu stání na trávě.Navíc to můžu dělat jedině na place,zvedák nemám,kvůli korozi právě nechci radši ani rejpat do toho filtru aby nepovolila nějaká trubka z nádrže.Zkusím z ní vytáhnout tu vodu nebo vlhkost tím s*áčem k tomu určeným,co se nalije do benzínu,jestli to co pomůže,pak asi nezbyde nic jiného.Má ta nádrž nějaký výpustný šroub nebo jde nějak snadno vypustit bez demontáže?

Ještě jsem si taky všiml,že když to vezmu ostřeji do zatáčky s ubraným plynem a za zatáčkou přidám,zakucká se to jakoby došel přísun benzínu a pak se to zas chytí a jede bez problémů dál

2014-12-13 15:18:06

vossák: No podle toho co čtu, nechápu, že do toho teda chceš vrážet prachy? Pokud nevyčistíš tu nádrž, nemá smysl dělat nic dalšího, protože to bych bral jako naprostý základ. Žádný sráč na vodu ti nepomůže, protože v nádrži bude rez a pevný zbytky humusu. Jsi z Ústí, tak pokud nepůjde ta nádrž nějak dobře vypreparovat nebo bude špatná, jednu dobrou tu mám schovanou (pokud je stejná na 4X4, ale předpokládám, že ano). A to si piš, že to moc nepůjde :) hlavně šrouby na víku čerpadla. Vím co píšu, protože jsem to dělal a humusu tam bylo dost a to to auto nestálo venku bez víčka. Případně můžu poskytnout fotky. Výpušťák nádrž nemá.

Další věc, jezdit se starýn olejem... Víš, že je v něm humus a jezdíš s tim. To tomu autu už vůbec neprospěje.

Bez katu to těžko projde. Můj litr teda bez katu neprošel...

Swift je hodně háklivej na různý čidla, hadičky a podobný sračičky. Dokonce je tu vlákno, že jedna vypadlá hadička a litrem proteklo 18l/100km.Případně můžu poskytnout info i osobně, ale času mco neni :). Pokud jsi přímo z Ústí, tak je i možný se někde na chíli potkat. Jsem tam každý den.

Hm tak nevim, kde jsem vzal to Ústí :D, když tam máš Ostravu :D

P.S.: Ještě doporučuju úplně nejdřív vyzkoušet šroubovákový test nosníků a podobných známých swiftích míst, jestli vůbec má cenu dělat motor. Aby jsi se pak nedivil, až jednou zabrzdíš a kola budou jinde, než by mělo podle návrhu být :) (v okolí znám 2 lidi, co si koupili swifta, který vypadal ok a přesně tohle se jim stalo).

2014-12-14 00:40:03

Zdar,ja s tim vubec prave nejezdim,dojel jsem s tim jenom cca 50 km domu od koupi protoze nebyla v dany moment jina moznost a vysledoval po ceste tyto veci.dneska jsem shodil rozvody a menil gufera obe chcaly jako prase na vacce bylo dokonce uplne vypadle ven a tvrde jak beton,v reichu s tim jezdila nejaka zenska,tak proto ten zanedbany stav.remen+kladka obi uplne hyn a na zdvihatkach byly povolene 2 sroubky na housingach,jen tam tak lezely na dire,stesti ze nespadly do motoru,des.uz to spolykalo hodne penez ted a to jsem ani nezacalpresto verim ze to auto stale potencial ma a 4x4 hodne vyuziju do lesa.prosmejdil jsem hned i ten spodek a vyfuk,kat tam asi bude nevypada ze by byl parany,ale urcite tam bude nekde i doura.spodek vypada jinak celkem jedle i ty nosniky,kdosi to uz flaknul zespod bodysusem ktery semtam odleza,zkusim zitra podlabat.napsal bys na jaka mista se mam soustredit?palivak je tam takovy maly polopruhledny plastovy nevim jestli je to tak origo,ale na prusvit v nem zadne sedimenty nebyly.taky jsem zcekoval tu nadrz,ale ta kuchajda bude fakt mazec a bez auta nad hlavou to tezko pujde,na to si v domacich podminkach netroufam,zkusim to dat poradne dokupy co doma zvladnu a trochu s tim pak pojezdit co to bude delat dal,treba se to nejak rozjezdi,ten filtr pak asi pujde nevypadalo to tam se rzi zas tak spatne.co me ale trapi ted je to,ze jsem chtel dolit gl5 do prevodovky a je tam znacne pochroumany a zarezly kontrolni ctyrhran.neni nejaky osvedceny zpusob jak a cim to povolit?prochcal jsem to zatim pres noc wdeckem a poradne osolichal ocelakem ale nevim co tam bezpecne vrazit aby se to neprotocilo.zadni diferak vypada ze nekape i vsechny manzety jsou ok,tak doufam,ze nebude suchy i zevnitrU 4x4 kdyz zatahnu rucku aby zadni kola po rovince rucila na plny vykon,tak se nikdy nezablokujou uplne s piskotem jako u predohrabu,ze??

2014-12-14 08:53:08

vossák: Heh doporučuju si pořádně přečíst nejdřív fórum. Zrovna před pár dny tu kolega dolil do převodovky olej specifikace GL5 a přestalo mu to řadit. Do swifta pouze GL4, jak tu bylo již napsáno! http://www.suzukiclub.cz/...select=36679#message36679 Čtyřhran povolit se mi nikdy nepovedlo a to jsem to dělal na asi třech převodovkách a vyrobil si na to i plno přípravků. A nemyslíš náhodou vypouštěcí čtyřhran na spodku převodovky? To je výpušťák. Kontrolní šroub je nahoře viz http://www.suzukiclub.cz/...prevodovky-gti-kudy-12904 Teda píšu celou dobu o předohrabu ale předpokládám, že tyhle věci snad budou stejný?

Filtr je černá kovová nádoba vlevo vedle nádrže po směru jízdy. Jestli myslíš něco poloprůhlednýho v motorovým prostoru, tak to si tam s oblibou hodně lidí dobastluje... Origo je nerozebíratelný a vyměň aspoň ten, když nádrž nepůjde dolu.

Gufera se tu taky už řešili respektive Hill o tom psal. Na kliku se u starých verzí dávaly nějaká stará, co přestaly odolávat novým přísadám do olejů a časem ztvrdly a začly chcát.

Na spodek se podívat hlavně na nosníky přední (zadní taky, už jsem viděl i upadlej zadní nosník), pak podběh hned za předním kolem, prahy hned za předním kolem, kam fláká bordel z kola a to samý zadek, kam fláká bordel, prahy celkově po celé délce, spodní příčka pod chladičem (dá se i vyměnit jako náhradní díl). To jsou nejběžnější místa, kde býva swift durch. A neboj se do toho dloubnout! Ono to vypadá na oko krásně, protože je na tom párádní origo nátěr, ale ten jenom většinou drží ty shnilý plechy pohromadě a u některých aut ten nátěr přebírá funkci těch plechů :D. viz http://www.suzukiclub.cz/...osniky-na-karoserii-20100

Doporučuji projít fórum. Na swifta se tu řešilo snad už vše .

2014-12-14 14:30:41

Diky za odkazy,strasne rad bych si forum radne nastudoval,ale nemam net,jen chvilkove v praci.smolim to vsechno z telefonu pres data.ten filtr samo vim kde je,psal jsem o tom vedle nadrze,mlecne pruhledna mensi banka,zadny velky plechac s drzakem jako jsem videl v ND.asi to uz nekdo dupcil.taky jsem se dneska vrhnul na sroubovakou metodu.zatim je doura v pravem nosniku strana od kola a prava predni cast podbehu u motoru.mensi doura vzadu za kolem skrz do horniho rohu kabiny.vpravo je nosnik cely v cajku,diry v predni casti podbehu u prevodovky a cely lem vnitrniho podbehu do kabiny.prechody podbeh,podlaha do kabiny a komplet prahy byly asi meneny a vyvarovany,tam je to cajk.pravy zadni nosnik je cajk a levy je jak reseto,hlavne ty blbe pristupne mista u kastle a v kastli.kufr je komplet v cajku.jeste jsou doury za pojistkama pod kapotou.predni pricka je cajk a celkive na laku nejsou zadne vady zvenci i lemy a dvere jsou pekne.urcite by se v detailech spodku jeste neco naslo po vykuchani interieru.nevim fakt nevim co dal,jestli to dat na vyvarku nebo se na to vysrat.nestalo to na 4 kolu moc a nejake prachy uz sly do motoru a prihlaska bude stat taky nemaly balik cca 7 tis prej.brzdy tam uz byly udelany pred tim odstavenim.ten kontrolni sroub jsem nemel cas resit,ale je zepredu zcela jinde nez u litra i ta prevodovka je celkove mnohem vetsi.nevim jak ten olej zkontrolovat jinak.a do 4x4 podle prirucky gl5 patri i do diferaku vzadu,fakt to dela prusery?od toho auta potrebuju aby 5 let vydrzelo a bez problemu prolezlo stkackama,nez naskudlim na jimnika,coz je muj sen uz dlouho.co myslis?

2014-12-14 15:00:48

vossák: S tim olejem nevim. Tohle už jde mimo mě. Já jen přeposlal, co se tu nedávno řešilo, aby si si to právě radši zjistil. Pokud je to někde v specifikaci, že do 4X4 GL5 ano, tak tam zřejmě patří. Ale jak říkám, radši ještě pozjistit od zkušenějších .

Jinak co s tim, to je otázka. Vyvařit by se to dalo. Doma bez kanálu ale bez šance. V servisu ti to taky asi nejspíš nevyvaří, protože do tohohle neradi šťouraj. Chce to známýho s COčkem, co s tim umí. Tohle bych si nejdřív zjistil než bych začal rvát prachy do motoru. Hlavně u 4X4, kde se předpokládá provoz v terénu. Aby si jednou v nějaký hlubší louži nenechal kolo...

Další možnost je sehnat zdravou kastli a přehodit to. Ale sehnat zdravou kastli u swifta, to je podle mě utopie .

2014-12-14 19:21:39

Jj zdrava kastle je utopie,objel jsem mraky 4x4 jak subárka justy tak swiste a toto byl jednoznacne nejlepsi kus co jsem nasel,ale je pravda,ze jsem hledal jen a predevsim kolem komina po predchozich v*mrdech uz bytostne nechci kvuli kravinam jezdit pres celou republiku,pravdou je ze u vas v cechach je daleko sirsi vyber,ale na oko kvalita taky kvalitne stoji a kdovi co z toho pak vyleze po sroubovaku,proste hnijou a clovek nikdy nevi na cem bude.neni zas to takovy brutus jake jsem zde videl tak to dam asi vyvarit,akorat ze zkusenosti vim,ze to nikdo neudela tak poctive jak bych si pral a brzy to zase vyleze.nebyl by nejaky typ na cem mam u karosare trvat na co si pak dat bacha pri prebirce a jak to nasledne doma osetrit a cim aby to nebylo za rok to same neli horsi?karosarina je fakt mimo me,mechanicinu relativne zvladam.jak to tam bude reknu mu at na ten kontrolak pribodne kus betelneho sroubu a snad to pak za tepla povoli i kdyz tydle konicke srouby jsou previt.pak jeste dotaz,jak funguje u swiste chlazeni,domnivam se spravne,ze ma byt chladic zality po vrch a jak je potreba,tak si to samo pri vychladnuti natahne kapalinu z nadobky zase do plna?takze je normalni,kdyz otevru po nastartovani chladic,tak vytece nejaka kapalina plnicim otvorem ven,jakby to bylo prelety?tento system jsem jeste nevidel jsem zvykly na klasicke nadobky se slauchem prumeru jako z vysavace vespodpridam sem vecer na nocni foto tech vyhnilin

2014-12-14 19:36:04

vossák: Čím to následně ošetřit je popsáno v tom vláknu o vyvařování nosníků Je tam vůbec všechno vidět. Aby to bylo pořádně aspoň na těch 5 let, tak to chce tu dvojku plech (i když se s nim už docela špatně pracuje ne jak s tou 0,8, jak je tam z výroby...). Aby to co nejmíň rezlo znova, tak to chce vařit natupo. I když s tim je o dost větší drbačka než plácnout kus plechu přes díru a ovařit (nejvíc to pak rezne právě mezi tim přeplátováním, kam se dostane vlhkost, stejně jako to je u origo výroby- 3 plechy přes sebe a nabodovaný). Ale zase je otázka, jestli se s tim má cenu srát, když to chceš na 5 let a pak pápá.

Chladič funguje přesně jak jsi napsal.

2014-12-14 20:59:34

Tak srat jak srat,jsem zvykly delat vsechno pokudmozno co nejporadneji,drbacka s tim me nezabije,spis finance proto si vsechno co doma jde delam sam,ale prave u karosariny a lakyriny aby to trochu vypadalo koncimtakze natupo a melo by se to varit hermeticky nebo jen bodama a pak medvedi hovno,coz je mi osobne proti srsti.vyvaruje se to treba i pozinkovanym plechem??mam tam pak nekde vespod vrtnout diry,at ma kondenzat kam odtekat a luftuje to nebo je to blbost.mam v planu tam pak v lete kdy je vosk ridsi poradne vyflakat vsecky dutiny.jak jsem videl tu hruzu,tak jsem sel hned omrknout matcina litra a ten je stale jak z fabriky,vsecky sroubky jeste v krasnem zlatavem pozinku,neuveritelny stav.kupoval jsem ji ho pred 5 lety od ZTP a mel najeto poctivych 27 tis,vsechno origo a vonici novotou,sroubky jeste znacene tou jejich fialovou fixou,byl tam v haji jen motorek volnobehu a ZTP v servise strasili novym vstrikovacem za 17tis,tak to radsi prodal.oprava za 500kcskoda ze ta 4 kola neni v tomto stavu.posilam foto tech vyhnilin

2014-12-16 08:50:55

klasicky shnilej swift, já dával do kupy svoji 4kolu 92 a ta na tom byla ještě huř, měnil sem i zadní nosníky. dutiny budu stříkat voskem smíchaným z hydraulickým olejem v poměru 1:1

2014-12-17 00:28:29

Tak rozvody už mám konečně hotové,po nekonečných problémech s objednáním správné rozvodové sady,nikdo z prodejců mi totiž nebyl schopen říct přesně jaká sada patří na můj motor a to jsem vždy uváděl přesné údaje vč. kodu,rozměrů atd..Vyzkoušel jsem dohromady 3 sady-nic a nakonec to musel vyřešit nejlevnějším šalamounským řešením a to zakoupením jedné sady ze které byla odpovídající pouze kladka a dodatečně ještě sehnat řemen s půlkulatým profilem zubů,celkově sranda za 1400kč,kdybych kupoval celou sadu co by tam teoreticky měla být,tak to vyjde zhruba od 1800 do 2500kč což mi bylo blbé za řemínek a sprostou jednu jednoduchou kladku dávat.

Pak bych měl dotaz,je normální,že po nastartování je horní hadice vedoucí do chladiče relativně dost tvrdá?Ne jak beton,ale tvrdá je,když otevřu chladič,tak se vyhrne trochu vody ven,pak začne na volnoběh voda stoupat a když přidám plyn,tak zase klesat.Po zahřátí,když pustí termostat a začne to jít přes chladič,tak hadice o poznání změkne,ale je furt trošku natlakovaná.Ve vodě žádné bublinky ani olejové fleky nevidím a v oleji taky žádná emulze.Neměl jsem ještě možnost zkusít jízdou jestli voda ubývá,jen co jsem dojel s tím domů a to asi nestačí.Jinak to normálně topí,větrák spouští a nepřehřívá se to.Bývá to tak normálně tvrdé a natlakované i hned po studeném startu nebo mi to někde tlakuje do vody?

Na kolik vás vyšlo vyvaření těch nosníků a zalátaní těch klasických swifťáckých různých děr a dírek na spodku???Nepočítám samo-domo

2014-12-17 22:15:10

Chlapi,potřeboval bych ještě radu a docela to spěchá.Protože jsem to startoval zatím jenom na place a auto se víceméně nehýbalo,tak se to neprojevilo,ale jak jsem s tím dneska přejížděl za plechařem na vyvářku,tak jsem si všiml další věci,myslím,že to nebude nic extra brutálního bo jsem to vysledoval už u více zanedbaných benzíňáků.

Když auto stojí,tak je volnoběh zcela v pořádku,jak má být,ale když auto jede-třeba i krokem,prostě jakmile se otáčejí kola a např. vyřadím,tak mi lítají otáčky volnoběhu,pravidelně nahoru a dolů v rozmezí cca 1000 ot/min.Jakmile zastavím,tak se volnoběh zase uklidní a jede svých standartních 900ot/min,jak se pohnu a kola se točí,tak to zase začne lítat.Musím ještě podotknout,že jsem z auta vykuchal tlumič nasávaného vzduchu s vedením trubic k filtru kvůli vyvářce,ale filtr jsem tam samozřejmě nechal,v tlumiči sice žádné čidlo není,ale nemůže to lítat kvůli tomu??V pátek jedu ohlodat jeden funkční vrak na ND,tak bych potřeboval zjistit co to dělá a co z něj mám všechno kolem toho vykuchat.Taky jsem si všiml,že docela dost cvaká vstřikovač,je to zvuk jako cvakající ventil,ale ty jsem teď šteloval a od poslechu přes tyčku to jde vyloženě ze vstřikovače.Poslední věc,co jsem si všiml je ta,že v autě po zapnutí klíčku někde zabublá jakási kapalina(nevím jestli voda nebo benzín),najede to hlučnější čerpadlo,natlačí a vypne a pak tam z nádrže ještě cosi slabějšího hučí dál,ale nevypne se to,hučí to furt.Podle všeho by měly být na 4x4 čerpadla dvě,ale proč jedno natlačí a vypne a druhé jede furt?Není to druhé jen přečerpávací z jedné poloviny do druhé a není to nakonec tak v pořádku,že jede furt?

Díkec

2014-12-18 08:31:01

vossák: Zvednutí volnoběhu po rozjetí auta je normální. Ne však nějaké velké kolísání.

2014-12-18 14:09:31

Jasne,znam projevy toho auta co ma a nema delat z matcina swiste,ale bohuzel tahle 4x4 nedela temer nic z toho,na co jsem byl zvykly,je to 1.3 a v podstate vsechno je tam jinak a jine nez u toho litra.pocinaje cerpanim z nadrze,konce coudem z vyfuku.proto se prave na vsechno ptam,jsem zastancem toho se zeptat,nez zapocinat zbytecne a zdlouhave akce,ktere v dusledku konci nebo zacinaji vzdy nejakou tou skodou nebo prodrazenimauto je do vikendu u plechare,tak se psychicky chystam a pripravuju a sbiram tady i jinde rozumy na co se mam pak vrhnout,nechci to ted zabalit kdyz uz jsem krucek od spokojenosti a stalo to prachu,ze je mi zaroven lito do toho cokoliv navic kontraproduktivne vrazit.snad bude brzo zdroj Nd,to hodne pomuze.nicmene....nemohl by mi nekdo presto poradit??na vsech forech jsem tyto problemy nasel,ale budto se debata zvrhla a reseni vysumelo nebo nikdo neodpovedel,takze aspon nejsem sam,ale to je tak vse diagnosticky kabel pasuje obd2 kkl na octavu?jaky sw stahnout na suzuki?kde je tam zastrcka,nebyl jeste ani cas se po ni podivat.nebo da se u 97-98 vyblikavat??jak?dekuji moc


Odpovědět