Fórum - Téma


Suzuki swift 1.3 sedan r.v.1993


Fórum Swift III Suzuki swift 1.3 sedan r.v.1993

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2008-06-14 10:02:45

Dobrý den, rád by jsem se zeptal. nenašel jsem na tomto webu typ motoru, jaký má swift který kupuji. Je to 1.3 50kW. Chtěl by jsem se zeptat, jestli někdo nemá o tomto motoru bližší informace. Není nějaký manuál k tomuto motoru, ani nevím jaké svíčky se tam jí kupovat prostě nic. Pak mě udivují dlouhé kvalty, pokod tedy dobře ukazuje otáčkoměr, na dvojku by se mělo dát jet snad 100km/h je to možné? Já jsem neměl to srdce vytáčet motor nad 5000- už celkem dost řval a nevím jestli otáčkoměr ukazuje správně a jestli vůbec funguje nějaký omezovač A je u swifta normální, že má dost měkké brzdy? Děkuji za každou odpověd.

2008-06-14 10:23:54

No mozno keby si pozrel co mas vyrazene na motore alebo typ v technicaku ale myslim ze to bude G13BA

2008-06-14 14:15:54

Dobře a kdyby to byl tenhle motor, tak to má elektronickej karbec? Jaký svíčky tam mají být? Kde na motoru je to označení?

2008-06-14 14:56:11

Nebo jednoduše nědá se sehnat nějaký manuál nebo příručka?

2008-06-14 17:16:58

No manual sa tu na fore objavil len na GTI, G13B no ked budes kupovat sviecky a podobne spotrebne suciasky nemas problem lebo v katalogoch to bez problemov najdu. ci mas elektronicky karbec ti neporadim lebo ja mam G13BB a to ma vstrekovanie. Co sa tyka objednavania suciastok mohla by ti pomoct tato stranka http://www.swift-manual.one.pl/

Hill  
Jaroslav
2008-06-15 16:43:39

Uživatelský manuál máš v mailu.

2008-06-15 18:28:00

Díky moc za příručku

2008-06-16 08:15:37

jo jo, na dvojku se tak rychle dá bezva věc při nájezdu na dálnici já vytáčím občas k červenýmu, do něj už radši nelezu...

brzdy jsou ok, když jsem v autíčku sám, když je plné, tak občas brzdím i očima

2008-06-16 16:11:28

Takže,že se mi zdá, že ten brzdový pedál zabírá až dole tak to je normální? Já zkoušel maximální brzdu a byl jsem celkem spokojen, brzdí to, ale musím konstatovat, že jsem řídil auta který brzdí líp.

2008-06-16 16:25:36

V příručce od hilla je jedna zajímavá věc a to řazení převodových stupnů pro ekonomickou jízdu. Přijde mi proti srsti trojku od 20km/h a 4 od 30km/h tam musí točit motor 1000 možná míň a to si myslím že motoru moc nepomáhá a myslím si, že spotřeba se tím nezmenší spíš zvýší. Pokud můžu mluvit z vlastních zkušeností tak podle palubního počítače, nebo dřív podle zapisování spotřeby motor žere skoro nejvíc v otáčkách od 1000-1500 při lechtání plynu, a při stejné poloze plynu jak motor přehupsne zhruba 1500 tak se spotřeba sníží (př. při minimálně zmáčknutém plynu ukazoval pc při 1200ot aktuální spotřebu 25l/100km poloha plynu se neměnila a počkalo se až se motor sám vytočí nad 1500 a najednou to spadlo na 5l/100km-samozřejmně tohle byl případ u oktávky a u každýho auta to bude jinek, ale princip je stejný. když jsem tak vypozoroval tak swift při 50km/h na 4 točí kolem 1500 a podle zvuku motoru nic moc, na rovince to šlo a do kopce se začal trochu zlobit a radši jezdím 50km/h na 3, přijde mi že motor má lepší zvuk. Je to můj názor, možná by jsme měli zřídit další téma na to jak jezdit usporně, rád se sám poučím. každopádně velký dík hillovi, je to jediná příručka kterou jsem sehnal a je moc pěkně vypracovaná. Fakt díky moc.

Hill  
Jaroslav
2008-06-16 20:09:33

Ta příčurka je překlad německého originálu, který byl společný pro všechny motory. A překládal jsem to dřív, než vyzkoušel - dávali jsme tehdy dovezeného Swifta dohromady, ale jeden policajt na dopravce mě hecoval, že chce vidět návod v češtině, že němčina pro něj není jazyk srozumitelný a, jestli to stači mně, to ho nezajímá. Tak jsem se rozhodl, že ho naseru a ten překlad jsem si udělal.

Jasně, že při zrychlování musíš podřadit a točit to - motor ožívá u litra někde na 2700 otáček, u jednatrojky nejsou ty otáčky o moc nižší. Tu tabulku jsem oprásknul a chybí tam poznámka, že na spodním limitu uvedené rychlosti je nutné podřadit při zpomalování, v žádném případě však se nedoporučuje při těchto rychlostech přidávat plyn. Když jsem hledal ty dvě hvězdičky v originálu, zjistil jsem že to tam je, jen mi ten odstaveček někde vypadl.

Prostě koukej, ať motor při stejnoměrné rychlosti neběhá pod nějakých 2000 otáček a z nich pokud možno nezrychluj, začni aspoň na 2500, radši o něco výše.

Jezdit se dá slušně právě v rozsahu 2000 - 5000 otáček, při zrychlování můžeš i víc.

Pod 1500 otáček (podle kusu) už například při brždění motorem nezavírá vstřikování, takže motor škube a spotřeba skutečně roste.

2008-06-16 22:22:24

Jo já tě ani nenapadal, jen jsem si toho všiml a bylo mi to divný. A to že jsi tu příručku přeložil jsi fakt borec, ještě jednou moc díky. Nevíš náhodou jakej má krutící moment a při jakých otáčkách tenhleten motor G13BA? má 50kW to vím ale krouták jsem nenašel, jen tak pro zajímavost by mě to zajímalo. Jo a při jízdě z kopce když budu brzdit motorem, vypnou se střiky? Já tak jezdím protože si myslím že jo, ale nevím to jistě. Jednou jsem to zkusil vytočit na 5000 a celkem už kravál, už jsem se bál Ale myslím že do 6000 to půjde v pohodě. Každopádně s těma otáčkama se shodneme

Hill  
Jaroslav
2008-06-17 19:15:04

To neřeš. Krouťák je v technických parametrech, které asi byly napsané někde jinde. Pro G13BA (8V SOHC s katalyzátorem) se ale po světě dočteš, že má 96-97Nm při 3500 ot/min. Maximum výkonu máš v techničáku.

Když brzdíš motorem a máš tam natočeno aspoň 1500 otáček, vypnou vstřiky.


Odpovědět