Fórum - Téma


Suzuki Swift New II GL/AC 1.2 - pozdní recenze


Fórum Swift New II Suzuki Swift New II GL/AC 1.2 - pozdní recenze

Informace o modelu: Suzuki Swift New II



2016-04-07 13:08:12

Vážení a milé,

byl jsem požádán (před několika lety na půdě swiftího klubu), abych sepsal recenzi na SUZUKI Swift 1,2 VVT GL/AC r.v.2011, neb jsem na onom fóru tehdy byl jeho jediným uživatelem, který to přiznal.

Za svůj život jsem jezdil pěti auty, nepočítaje v to služební, náhradní a nákladní, tedy počítám jen ty, se kterými jsem se sblížil a říkaly mi „pane“. Pravda, byly to (vzhledem k mému věku a době, ve které jsem vstřebával autařské zkušenosti), až na dvě výjimky, vozy výroby soc-dem, tedy nejklasičtější klasika. Proč ten úvod? Aby se nikdo nedivil laudáciu, které zapěji na adresu Swifťouša.

Poslední autíčko, po jedenácti letech, přestávalo být spolehlivé a tak jsme se začali ohlížet po něčem novém. Jsme rodina v základním počtu a tak zadání bylo jasné: menší spolehlivé auto pro dojíždění do práce za koníčky a pro radost. Ve výběru se objevil i nepřehlédnutelný Swift, ale jen jako jedna s možností. Pravda, věděl jsem, že motory ze swiftů se, po mírném odhmotnění, montovali do ultra lehkých letadel (dokonce i do vírníků, kde motor musí obzvláště makat), ale „živého“ swifta jsem vlastně ani neviděl, o praktických zkušenostech ani nemluvě.

Pak zapracovala náhoda - před barákem jsme natrefili na roztomilý Suzuki Splash a strejda Googel se rozkecal a napověděl nám, že se připravuje nová (jak jinak než vylepšená) verze swifta s novým motorem, který má menší obsah než předchůdce, ale díky časování ventilů srovnatelný výkon a slibovanou malou spotřebu. V tuto chvíli již nemělo cenu nic shánět, jen čekat až SUZUKI vyjede s novým modelem. Protože mám rád jistotu, začal jsem pátrat na netu, abych, z nedostatku informací, přece jen neudělal chybu ve výběru. Tato činnost měla za následek, že jsem se stal členem Swiftího klubu o dva měsíce dříve, než provozovatelem Swifta. Swiftí klub je v pánu (já musel vlézt do suzučího), ale náš mazlík tu pořád je!

Přeskočím proces koupi vozu, neb to byla (vinou konkrétního prodejce) poněkud stinná stránka příchodu nového člena do rodiny, ale to je na jiný článek. Auto jsme nekupovali v místě bydliště a domů jsme to měli asi 150km. Byl únor, zimní gumy a seděli jsme v nezajetém autě s otazníkem. Zavrhl jsem jízdu po dálnici (jejímu užití říkáme „hop na kládu“ viz Pyšná princezna) a z důvodu doporučení „po dobu záběhu střídat režimy jízdy“, jsem volil „starou cestu“ na Vysočinu. Autíčko jelo pěkně, rozhled báječný, ochotně reagovalo na volant i další ovládala a tvrdost podvozku, které jsem se obával, se jevila jako přiměřená. Překvapilo mne, že za celou cestu jsem užil stěrače jenom jednou a to víceméně, abych ověřil, že nám nezapomněli namontovat motorek stěračů. Přední okno, ačkoli silnice byla mokrá, nebylo přes míru znečišťováno, co jsem připisoval dokonalému obtékání vzduchu okolo karoserie.

BRZDY brzdily rasantně, spolehlivě, přitom měkce.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI Do jedné táhlé levotočivé zatáčky jsem vjel trochu rychleji než by se slušelo. Moje nejmilejší pištěla, hledala pevný bod a já si v duchu nadával, že s novým autem skončíme v lese, ale Swifťouš, div se světe, neprotestoval a zatáčel a zatáčel. Dostali jsme se z toho bez sebemenších problémů, akorát s hanbou, že jsme mazlíkovi nedůvěřovali. Od oné chvíle jsem u mé nejmilejší stále klesal v ceně, neb jsem se, po každé energicky projeté zatáčce, tvářil jako debža, někdy dokonce nadšeně hýkaje: „To není auto, ale kružítko!“ Tato swiftí vlastnost je nezpochybnitelný fakt a v této cenové kategorii to věru není běžné. Autíčko ochotně (možná až nadšeně) na povel volantu zatáčí a máte pocit, že se v zatáčkách vůbec nenaklání. Když to srovnám s koncernovými vozy, kterým se do zatáčky opravdu nechce a máte pocit, že se svalí do příkopu a už se nevzchopí… Co teprve až dojde na zatáčky! To se ve zpětném zrcátku vůz frajírka, který se vám celou dobu lepí na kufr, tak nějak zmenší, případně úplně zmizí!

MOTOR je dostatečně pružný, ale musíte mít na paměti, že nekočírujete 2,5litrové turbo. Když při plynulé jízdě dojedete nějakou želvu, přeřadíte dolů, dáte blinkr, šlápnete na plyn a autíčko vyrazí jako navedené. Okolo 3500ot/min proběhne korekce časování ventilů, co se citelně projeví zvýšeným tahem. Ten krám za vámi se nestačí divit, co ho to předjelo a mizí v dáli. Máte-li plynový pedál pořád na podlaze (samosebou obrazně, viz „lehká noha“), řídící jednotka provede další korekci časování ventilů, ale to už pelášíte tryskem a nesnažíte se zkoumat, jak to ten motor dělá... Než jsme vůz koupili, měl jsem obavy, zda mi nebude vadit točit motor (odkaz na sportovní jízdu a možnost užití 6000ot/min), ale ukázalo se, že Swifťouš se chová jako normální auto, leč jako bonus nabízí možnost sportovní jízdy, když se to trochu točí. Ten nárůst otáček je zajímavý - když na to šlápnete, auto se ochotně rozjíždí, pak zafungují popsané bonusy způsobené časováním ventilů a hned je tam 6000ot/min. Ne že by to jiná auta rovněž nedokázala, ale srovnám-li stejnou akci u služebního koncerňáku, mam pocit, že, ač se otáčky zvednou, auto jakoby stálo na špalcích! Ta energie se zdánlivě někde ztrácí - auto nic zvláštního nedělá. Jinak je tomu u Swifťouša - ten v okamžiku letí jak dostihový komoň.

ŘAZENÍ Příručka praví: „Rychlostní stupně řaďte rychle“. Nevěřícně jsem kroutil hlavou a připisoval jsem to nezasvěcenému překladu. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že překlad je v pořádku - rychlostní stupně lze řadit (včetně „dvojky“) bez prodlevy, obvykle potřebné k synchronizaci koleček v rychlostní almaře. Prostě vymáčnete spojku a bez okolků tam vrznete další rychlostní stupeň, bez zápasu se synchronizačními kroužky - tedy bez čekání. Ze začátku mi při řazení trošku vadil nezvyklý zvuk, který vyluzuje rychlostní páka v kulise (takové jakoby klepnutí). Buď jsem si zvykl, anebo si to „sedlo“ a už ten zvuk nevnímám. Hodil by se šestý rychlostní stupeň pro rychlou jízdu po dálnici - 120-130km/hod. na čtvrt plynu.

DROBNOSTI, které potěší:

ZRCÁTKA (vyhřívaná, elektricky ovládaná) jsou dostatečně veliká a nemáte-li je nastavená na monitorování leteckého provozu, při parkování je vidět obrubník.

SEDAČKY pohodlné, sklon opěradla i výška (u řidiče) se ovládají páčkami na levé (u spolujezdce pravé) straně sedačky. Velice to oceňuji - nesnáším nešikovné, zdlouhavé a tedy nebezpečné otáčení kolečkem u koncerňáků. Sedadlu řidiče bych vytkl absenci úpravy tuhosti sedadla v oblasti kříže (někdy se uvádí „support“), protože znáte někoho, koho nebolí záda? Trochu jsem nepochopil přední opěrky hlavy - mám pocit, že mne nutí sedět s dopředu nachýlenou hlavou, ale asi je to správně. Nemohl jsem si na to zvyknout a tak jsem svoji opěrku hlavy otočil o 180° a je to OK. Bohužel pak nefunguje aretace výškového polohování, ale opěrka nesjíždí. SEDAČKU VZADU jsou rovněž pohodlné a je tam dost místa i pro vyšší osobu. Další vychatávka okolo sedadel: máme třídveřák a tak zapomenete-li v zadu zbytek posádky, užitím pedálku spojeného s páčkou na pravé straně sedadla spolujezdce, tato se sama vysvobodí, neb po stlačení pedálku sedadlo odjede dopředu a opěradlo se sklopí dopředu. Podsedák zadního sedadla lze bez nástrojů demontovat, co se náramně hodí při převážení něčeho velikého.

Nestejně dlouhé ve standardu klasické STĚRAČE jsou v klidové poloze vidět v zorném poli řidiče, co mi trochu vadí, ale nebrání ve výhledu. Již mám koupené ploché. ZADNÍ STĚRAČ (máte-li zapnuté přední) „mávne“, zařadíte-li zpátečku - docela užitečné, nevystačíte-li při couvání jen s vnějšími zrcátky. Jo, když jsem u stěračů - ostřikovač má na každé straně jednu trysku opatřenou třemi dírkami - docela příjemná vychytávka.

OSVĚTLENÍ KABINY nehledejte vepředu, ale uprostřed tapecírunku střechy. Nezvyk, ale světlo si užije i zbytek posádky a hodí se, když v noci hrabošíte na zadních sedadlech.

Elegantní integrované RÁDIO s CD nás potěšilo, že umožňuje přehrávat externí média pomocí USB vstupu. Jelikož stanice ČRo se (kromě Vltavy) nedají poslouchat (a bude hůř), velmi často jej užíváme. Zde malá vada, chybí AUX (připojení externího AV zařízení pomoci jacku 3.5mm). Ovládání audia se nachází na levé straně příčky volantu. Audio vládne automatickou regulací hlasitosti v závislosti na rychlosti vozu (nikoli logičtěji na hluku v kabině).

Tvar KAROSERIE, ač jej od staršího modelu odliší jen znalec, je nevtíravě elegantní a za celou dobu se nám neokoukal - spíš naopak. Myslím, že je to způsobeno spojitými liniemi přední (i zadní) masky. Auto nepůsobí dojmem, že je poskládané s jednotlivých dílů, ale vypadá spíš jako kresba nějaké studie – tvary spolupracují.

INTERIÉR je dost líbivý a připadáte si jako v dražším voze. Materiály i tvary jsou v harmonické shodě. Tuhle jsem řízl levotočivou zatáčku a na kapličce odložené úpletové rukavky kvůli odstředivé síle vyrazily někam doprava. Říkal jsem si, no nic, pak je seberu z podlahy a uklidím. Jaké bylo mé překvapení když jsem je na podlaze nenašel! Byly způsobně uložené v otvoru pro spolujezdcovu láhev! Tomu říkám precizně vyřešený interiér!

KUFR no jo, Swifťouš zde, u novinářů a nepřejícníků, ztrácí body, ale když si uvědomíme, že Swift není auto pro rodinu s třemi dětmi, psem a rozestavěnou chatou, pro šejka s pěti manželkami už vůbec ne, dá se na velikost kufru docela snadno zvyknout. Prakticky vzato, není až tak úplně malý - spíš je hluboký. Vím o čem mluvím - docela často podnikáme všeliké „exody“ mezi čtyřmi domácnostmi a tak pořád něco převážíme. Když je do kufru třeba vložit něco většího, doporučuji odaretovat opěradla zadních sedaček, naklopit je dopředu, vložit náklad a zase je vrátit na své místo. Mnohdy to vyřeší problém „malého“ swiftího kufru - hold myslet, ne rezignovat a nadávat! Běžně vozím dvaceti litrové kanďáky normálně – naplacato vedle sebe. Dojde-li opravdu na stěhování, podsedák zadních sedadel lze bez nářadí odstranit a překlopená zadní opěradla vytvoří dostatečný prostor pro náklad, ale to se bavíme o využítí swifta jako stěhováku. Kromě zmíněných „exodů“ vozím dvě rozložená kola a 4x ročně lodní motor, kanistr, plachty, oblečení a menáž na 14ti denní lodní dovolenou. Nedávno jsem vezl myčku na stojáka!

3564_sw-mycka.jpg obr. myčky v autě č.2

Kromě ní jsme vezly 3*15kilo zeminy a samosebou exodusovou tašku. Je toto malé auto?

Informace O JÍZDĚ NA „REZERVU“ paliva je, kromě rozsvícení příslušného symbolu na přístrojové desce, oznámena i decentním pípnutím, ne zvukem podobným vyhlášení poplachu na válečné ponorce (jak je tomu u koncerňáků). Když jsme u benálu, nejsem žádný divoch a tak když se kontroluji, to znamená jedu dlouhodobě dle zásad úsporné jízdy, co neznamená, že bych si příležitostně neodpustil furiantské předjíždění a vydržel se plouhat za nějakou želvou, zvládl jsem jet v kombinovaném provozu (město ne moc často, spíš okresky, občas dálnice) za 4,4L/100km dle údaje palubního počítače coby motivace a pochvala řidiče. Pravda chce to ohromnou sebekázeň, co se ve swiftu delší dobu prakticky nedá vydržet. Když mi computer ukazuje 5,2L/100km jsem nervní a začínám zpytovat svědomí. Vypočtená průměrná spotřeba (kompletně spotřebované palivo vs. ujetá vzdálenost) se drží na čísle 5,294L/100km.

VOLANT je u verze GL/AC je pošitý koží. Myslel jsem si, že je to zbytečná frajeřina a budu se za to trochu stydět, ale jednak to, na první pohled, není vidět a pak, je to velice příjemný materiál a v tomto případě na správném místě.

Co říci ZÁVĚREM? Kdo si Swifta vybere po zralé úvaze a nepotřebuje spíš kombíka, rozhodně neprohloupí, ba co víc - bude nadšen. Doporučil bych ho i ženám, protože přesto, že od auta zhusta nepožadují sportovní jízdu, určitě ocení přesné řízení, nezáludné chování, svižnost, snadné parkování a rozumnou spotřebu. Myslím, že možnost zaparkovat swifta tak řečeno „na pětníku“ ocení nejen dámy.

3565_sw-mizi-auty.jpg obr. swifta mezi auty č.1

Opravdu stačí takovéto místo!

Za 5let a dva měsíce v podstatě každodenního provozu a ujetých 81 tisíc kilometrů se objevila jediná „závada“ - z trysky spolujezdce přestala prýštit tekutina. Nečistotou (kterou jsem tam spolu s tekutinou tutově dodal já) se zasekl zpětný ventil trysky ostřikovače. Opravil jsem - šlape. Jinak se, kromě levé spálené žárovky obrysových světel (která neustále svítí), neobjevila žádná závada.

Je příjemné, když se i po čase „hukáže“, že jeden měl dobrý čich a vybral dobře. Swiftík nám dělá jen radost a dosud se nám neokoukal, naopak. Oceňujeme perfektní jízdní vlastnosti (hlavně v zatáčkách), že zaparkuje i tam, kam se jiná auta nevejdou a nakonec, že vypadá báječně. Swiftem nejde jen „přibližovat“ se z bodu A do bodu B… Když dovedete stroji alespoň trochu naslouchat, určitě vás svede k nějaké lumpárně... Napadlo mne takové srovnání: Rozdíl mezi Swiftem a třeba Octávií je jako mezi kajakem a raftem… Ať si to každý přebere. Život se swiftem bych charakterisoval jako přátelství se seriózním ale i zábavným borcem, který dovede překvapit a víte o něm, že vás nikdy nepodrazí.

SUZUKI Swift vřele doporučuji - jsme moc rádi, že ho máme.

Všem se omlouvám za sporou úpravu, ale jsem v tom nevinně - systém nic lepšího neumožňuje.

2016-04-07 20:03:16

jdu do toho.

2016-04-26 12:35:06

Je to tak , jak píšete. Mám ho tři roky a ještě mi místo nechybělo. Také jízda s ním je bezva. Takové auto byl jen Trabant.

2016-04-26 22:05:21

Moje švagrová měla červený Swift 4x4 osm roků. Teď si koupila nové auto a je to bílý Swift 4x4, no autko je to šikovné, ta swiští chvála od Vás je zcela oprávněná.

2016-04-27 06:32:45

Včera jsem byl na třetí garanční prohlídce a mechanik to celé prohlédl a konstatoval, že je to jako nové. Vyměnil jenom olej, kabinový filtr a vzduchový filtr. Swift je opravdu skvělý. Omlouvám se za to srovnání s Trabantem, ale toho jsem měl před více než 40ti lety a byl tak jednoduchý a spolehlivý, že na něj zkrátka nemohu zapomenout. Byla jiná doba.

2016-04-27 09:23:35

ivan:

< Omlouvám se za to srovnání s Trabantem > Jak sis všiml, nikdo po Tobě nevyjel protože staří to chápou a mladí netuší o čem je řeč (posledního tráboše zažili toho růžového na „hliněných“ nohách, ale to byla jen recese). K posuzování vozu to chce osobní zkušenost.

< byl tak jednoduchý a spolehlivý, že na něj zkrátka nemohu zapomenout > Ano, to ho spojuje se swifty, ale zde ty klady končí. Pamatuji si, že když jsem s ním jel (asi podruhé v životě) ze servisu po celkové obnově všelikých částí a předemnou ve Š120 uháněl mechanisátor, měl jsem co dělat (valili jsme asi 90km/h), abych ho ukočíroval na silnici. Byl háklivý na nerovnosti, přirovnal bych to ke skejtu. Pravda, když mi jednou při vjezdu na kulaťák (obut diagonálama s novým protektorem) klouzl, učinil tak způsobně – na všechny čtyři zároveň, co by se dalo považovat za vlastnost ne nepodobnou swiftu.

Měl jsem kombíka a tak kvalitní lůžkové úpravy jsem v žádném dalším autě nedosáhl. Trábošík byl miláček, řeknou všichni, co se sním sžili.

2016-04-27 17:34:27

Dík, za to že jsi to pochopil a vzal jako zkušenost starého motoristy. Měl jsem novou Š 100 (tu koupil táta) - tam to také šlo, pak Trabanta z Tuzexu - s tím jsem jel hned do Bulharska, pak Wartburga limuzínu, což už byl nebývalý přepych a pak ještě Dačii, novou Š 120, nového Favorita, Formana, Felicii - ta byla skvělá -akorád mi jí pořád vykrádali. Jinak jsem měl také v mezi tím období málo peněz Fiata 600(750), Opla Vektru a bůh ví co ještě - dokonce Š octavii. Mohu-li posoudit v mém věku jaká to byla auta, tak Opel byl nejhorší. Dnes mám Swifta a je to nejlepší, co jsem kdy měl. PS: přeci jenom Wartburg - to byla kára!

2016-04-28 08:37:10

ivan:

No jsme dost mimo tema (podal jsem návrh na vytvoření nového vlákna - vyznání bývalým autům), ale nejde nereagovat.

< Měl jsem novou Š 100 > My doma Škody nikdy neměli a tak této značce nefandím. Š 100 (110) měla velmi slabé plechy - s bratránkem co ji měli (pak jim chytla) jsme ji říkali "citoplech". Co se designu týče poslední šik Škoda byla Š 1000 či OLD Octávia, Spartak neřku-li Felícia (miloval jsem jak v tom smrděl benzín). Pak to už byly hrůzičky. Eště tak "Erko" či Garde.

< Trabanta z Tuzexu > To jsou paradoxy!

< Wartburga limuzínu > Starého (900/1000)? To bylo krásné auto jak zvenku tak interiér! Poslední inspirace amerikama v soc-dem. Bylo to 1. naše auto (předtím služební Š 1202-také šla) a žil jsem sním od 0 do 15let (v tomto věku jsem v teniskách stál na kufru!). Moc bych si ho přál mít. Mé technicistně zaměřené části vkusu se líbila i nová řada (353) hlavně či zejména kombík - jsem na ně zatížený.

< Opel byl nejhorší > Měl jsem Kadet D 13S (hranatý - model před "vajíčkem") - moje 2. vlastní auto a 1. pořádné. Měl jsem ho moc rád - jezdil jako drak. Moc se mi líbila Astra kombi, ale jsem rád, že na ni nedošlo. Kolega má nějakého Opla a (od nového) furt něco...

Závěrem, swifťuoš je parťák a miláček k tomu!

2016-04-28 09:30:39

Moc nerozum

A co Wartburg 312?

daniel  
Daniel Matteoni
2016-04-28 09:37:29

A co Wartburg 311 Cabrio?

MilanT  
Milan
2016-04-28 10:18:20

Zakladatel tohoto vlákna mne požádal o zachování jeho čistoty (což by mělo směřovat spíše na jiné uživatele) a o založení nového vlákna (což může udělat každý z vás).

Nicméně jsem mu vyhověl a zkopíroval debatu o "jiných" autech do nového vlákna - http://www.suzukiclub.cz/...neb-nakonec-japonec-50700

2016-06-10 07:24:44

brtník: Brtníku, tak s tebou ve všem musím jen souhlasit, není co dodat. Je to mazel A kufr? dvě basy Bernarda, dvě idelitky nákupu, navrch papírová krabice s květináči bylinek a pro dcerku mičuda a ještě by se pár drobností vešlo. Jinak manželka pravidelně golfky plus další harampádí, nebo synátor kytaru plus taška do školy atd, atd..... Je to málo??? Jé ať už je odpoledne. Neměl jsem o tom Bernardu psát . Foto v druhém příspěvku

2016-06-10 08:03:33

winnehand:

O tom, bez stopy ješitnosti, žádná!

Včera nás cestou do práce přepadl nápad, že bychom našeho miláčka obnovili (máme ho pátým rokem, na tachometru 84kkm), ale jak jsem viděl swifta 2017 a přečetl diskusi Kdy (stáří auta) nejlépe prodat auto a koupit nové? http://garaz.autorevue.cz...topic.php?f=817&t=1199038, musel jsem připustit, že není proč ho měnit a byl bych pěkný blázen neboť:

  • nezlobí,
  • není v něm mnoho komponentů (v porovnání s jinými NIC) co by se podělalo,
  • jezdí báječně a za málo,
  • vejdeme se doň,
  • pořád se nám líbí a
  • máme ho rádi.

K tomu modelu swifta 2017- přesně tohoto jsem se bál - inovace dokonale elegantní karoserie modelu Nový SUZUKI Swift 2010. Verzi pro rok 2017 si koupí leda několik extravagantních šílenců a předpovídám, že tento model se v CZ nebude dobře prodávat. Zepředu mi připomíná nějaké auto, z boku jiné. Takto to má jeden model z MB a hádejte jako co se trápí vypadat? Ano, správně jako opouštěná koncepce swifta 2004-2010 resp. jeho lehounce inovovaná verze 2010+.

2016-06-10 08:35:03

brtník: A ten voturbenej litrovej tříhrnek, asi bude živej, ale.... Součastná jednoduchá 1,2 je perfektní. Pro toto auto akorát, ani moc, ani málo. Ty kluci japonský to prostě uměj namíchat, tak proč výběr z šesti motorů..... A ta výměna??? SX4ku mám šest let a 80tis. km a nemám nejmenší důvod jí opustit. Nic nechce a maká jak zamlada. Předešlý fábka už v těchto kilometrech začala marodit (a hóóódně a soustavně). Jak se mi ráno vstáva, když místo ní na dvoře stojí swišť. Menší, jednodušší, ale zato spolehlivej, hezkej......

winnehand, 2016-06-10 08:35:03 napsal:

brtník: A ten voturbenej litrovej tříhrnek .. , asi bude živej, ale.... Součastná jednoduchá 1,2 je perfektní. Pro toto auto akorát, ani moc, ani málo. Ty kluci japonský to prostě uměj namíchat, tak proč výběr z šesti motorů..... A ta výměna??? SX4ku mám šest let a 80tis. km a nemám nejmenší důvod jí opustit. Nic nechce a maká jak zamlada. Předešlý fábka už v těchto kilometrech začala marodit (a hóóódně a soustavně). Jak se mi ráno vstáva, když místo ní na dvoře stojí swišť. Menší, jednodušší, ale zato spolehlivej, hezkej......

2016-06-12 19:35:40

winnehand:

Pokud budou mít vyřešeno chlazení oleje v turbu (což dle schémat mají) a nebude to vadnout s otáčkami jako TSI, tak sic se slzou v oku,ale velmi rád tím K12B nahradím.


Odpovědět