Fórum - Téma


Suzuki SX4 I - zabeh motora - otacky


Fórum SX4 I Suzuki SX4 I - zabeh motora - otacky

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

MilanT  
Milan
2014-09-04 11:20:06

Díky za odpovědi.

S řazením bez spojky jsou moje zkušenosti nulové, tak nějak se pořád bojím, že by mi při tom mohla vyběhnout převodovka z auta A ani se na "hulváta" nějak nechci učit.

Insr: S posledním odstavcem absolutně souhlasím a tak nějak podvědomě to dělám. Nepřidat si plyn mezi podřazováním je jako dupnout na brzdu. Pokud je silnice suchá a je všude kolem dost místa, budiž. Nejhorší to je na ledu a taková kravina se mi povedla letos v lednu.

Letošní leden, jarní teploty nad 10°C, bez sněhu, krásná rovná silnice, viditelnost vynikající, rychlost cca 80 km/h na 5. stupeň, prostě úsek, kterým jezdím 30 let týden co týden. Na konci té rovinky začíná prudký sjezd navíc v levotočivé zalesněné zatáčce. Vždycky tam podřadím na 4 bez "meziplynu", abych zbrzdil auto. Jenomže přesně v místě toho mého manévru začínal 100metrový úsek pokrytý slabou vrstvičkou ledu. Prostě jsem si neuvědomil, že vjíždím do lesa a že tam asi nebude sucho a vlídno. Předek mi ustřelil doleva a roztočilo mě to proti směru hodinových ručiček. Po obou stranách silnice jsou svodidla a tak jsem se těch 100 metrů točil a točil a dostával jsem rány zleva zprava. Povedly se mi troje kompletní hodiny než jsem zase skončil ve svém pruhu. Naštěstí byl v tu dobu provoz nulový a tak děkuji osudu, že jsem měl jen pomlácené rameno od sloupku dveří.

2014-09-04 11:41:42

honza6:

Ano, Tatra 138 měla synchronizovanou převodovku, ale kromě jedničky. A proto při podřazování na jedničku, třeba v terénu byl meziplyn nutný.

No a právě proto, že posilovač tam tu rychlost, nebo půlky "krchnul" , se někdy ozývaly zvuky jako když řadí blondýna.

2014-09-04 11:45:31

milant:

No vídíš, všechno zlé je k něčemu dobré. Jenom díky této, opravdu veselé příhodě, jsi si koupil nové auto.

MilanT  
Milan

Honza6, 2014-09-04 11:10:02 napsal:

plukovník:

Tatra 138 (pokud se pamatuju) už měla synchrony a řazení mělo posilovač, který tam ru rychlost prostě "krchnul" ..

S V3S jsem jezdíval na brigádách po stavbách - pro řízení (hlavně řazení) skvělá škola ..

Popravdě - u motoru 1,6 (benzín) mi těch 88kW přijde dost přikrášlených - když se jeden potřebuje rozjet, tak bez podřazení (o 2 stupně) jen vyletí měřič spotřeby doprava - a to je jediná reakce ..

Ale možná je to tím, že jsem posledních 20(?) let neměl auto pod 2l ..

2014-09-04 13:13:32

honza6: Ono tak nejde o obsah a výkon jako o krouťák ve správných otáčkách. Taky jsem nechápal lenost SX4 oproti mému bývalému P306 1,9 TD. Vím, že je nesmysl srovnávat benzín a turbodiesel, ale ten paradox výkonu, krouťáku a otáček je patrný:

P306 - 66 kW/4000 ot, 196 Nm/2250 ot

SX4 - 88 kW/6000 ot, 156 Nm/4000 ot

Takže u pažouta stačilo polechtat plyn, turbo zahvízdalo a zabořilo tě to do opěradla.

2014-09-04 14:20:01

plukovník:

V bývalých kasárnách v Praze Na Míčánkách občas záklaďáci na buzerplace (velikosti menšího fotbalového hřiště) s T148 soutěžili kdo stačí zařadit vyšší rychlost Prozradily je až stopy po brzdění vedoucí ke zdi

Tatry vydržely prostě všechno

Sám jsem rok vlastnil T603 - šaltpáka pod volantem byla velká jako páčka blinkrů, řadit se dalo prstem, přitom převodovka byla velká jak hovado

2014-11-12 12:17:02

Ahoj přátelémmám takový dotaz a doufám že ho píši v dobrém vláknu.Mám novou SX4,najeto 1200km,když nastartuju auto tak mám otáčky cca 1500 a dost dlouho to trvá něž spadnou na nějakých 800(přibližne 5minut jízdy).Motor je po 5minutách zahřátý na optimální teplotu.Všiml jsem si u Fabky že otáčky jsou po startu okolo 1000.Prostě se mi zdá že motor má dlouho zapnutý sytič.Je to normální?

MilanT  
Milan
2014-11-12 13:13:27

vlada.vlada: Nezatěžuješ ten motor hned po nastartování nějakými spotřebiči? Klimatizace, ventilátor, vyhřívání skla a zrcátek? Teď bych fakt kecal, jestli mám otáčky po nastartování 1000 nebo 1200 (tak dalece to nesleduju), a ani nemám změřeno, za jak dlouho mi spadnou na volnoběžné. A ty by měly být 650 - 750.

Jinak se ptáš ve vláknu, kde se řeší spíš maximální otáčky při záběhu motoru. Vysoké volnoběžné otáčky (i když mně 1500 po startu studeného motoru nepřipadá tolik) se řeší v technickém koutku - http://www.suzukiclub.cz/...ehu-pri-studenem-mot-7322

2014-11-12 13:18:05

MilanT: nazatěžuju,ventilátor vyplý,klimu ani nezapínám,stačí aby auto vychladlo cca 3h třeba jako dnes a až ted nastartuju tak opět bude 1500 otáček,až se ohřeje motor podle budíku na cca 60-70st tak pak to běží tak jak má.

2014-11-13 08:55:10

vlada.vlada:

Tvé auto funguje tak jak má. Žádný "sytič" nemá, pouze zvýšené otáčky, které klesnou na předepsaných 650-750 v okamžiku dosažení provozní teploty a ta je signalizována ukazatelem na střední čárce (není to konkrétní hodnota , teplota motoru je při ručce na tomto bodě ve skutečnosti v rozmezí 80-110 stupňů ). Vše je řízeno ECM na základě vyhodnocení několika vstupních a výstupních parametrů. Kdyby něco nefungovalo tak jak má, byl by s největší pravděpodobností vygenerován nějaký DTC.

P.S.

To, že klimu ani nezapínáš, to děláš velkou chybu, která se ti časem může vymstít...

MilanT  
Milan
2014-11-13 09:10:53

Už jsem si říkal, že nikdo jiný nereagoval, protože asi nikdo nesleduje volnoběžné otáčky studeného motoru a jejich klesání zahřátím. O (zdánlivě a subjektivně) vysokém volnoběhu toho tady bylo napsáno víc a pěkně o tom píše Hill třeba tady - http://www.suzukiclub.cz/...tema/vysoky-volnobeh-4707

Jen zopakuji, že se mi 1500 otáček studeného motoru v sychravém (byť teplém) listopadu nezdá moc a pár minut k zahřátí motoru taky není žádný extrém. Jiné to bude v červenci pči +35°C a jiné v únoru při -20°C. Elektronika si cucá informace z teploty vody, oleje, z váhy vzduchu a já nevím z čeho ještě a tak bych to nechal na ní.

EDIT: A klimatizaci používám v zimním období určitě častěji než v létě. A není to jen kvůli jejímu promazávání a předcházení tak problémům, ale hlavně kvůli rychlému odmlžení skel a odstranění vlhkosti obecně.

2014-11-13 11:30:27

MilanT: děkuju ti informace,to že auto nemá klasický sytič to nevím ale nevěděl jsem jen jak to napsat,jsem rád za tvou potěšující informaci.Ještě ohledně té klima.Já měl octavku kde byla manuální klima a tam je čidlo které ti při teplotě tuším 6st zabrání spuštění klimatizace,je to prý z důvodu zabránění zamrznutí klimy.V SX4 mám taky manuální klimu a ty myslíš že ji tedy mohu zapínat i v mrazech?Copak tato klima i topí?Nevyznám se v ní proto měj trpělivost.Děkuju

daniel  
Daniel Matteoni
2014-11-13 11:57:08

vlada.vlada: V příručce k SX4 dokonce doporučují klimu v zimě jednou za čas na chvíli zapnout, aby se promazala.

2014-11-13 12:14:00

vlada.vlada:

Ano, u klimatizace je skutečně teplotní čidlo, které vypne klimatizaci pokud teplota u výparníku klesne na 1-4 stupně, jako ochrana před tvořením námrazy na tělese výparníku, ale tento výparník je umístěn ve skříni jednotky HVAC, nikoliv někde venku, kde třeba v tu chvíli mrzne "jako v Rusku".

Klimatizace opravdu i topí a hlavně odvlhčuje vzduch. Jednotka HVAC=v překladu topení-ventilace-aircondition.

MilanT  
Milan
2014-11-13 12:26:03

vlada.vlada: Tedy já jsem taky jen uživatel a tak vím jen to, co jsem si přečetl. A slovo "klimatizace" nechápu jako chladnička, lednička...ale jako úpravu nebo nastavení klimatu. Tudíž i topení. Nakonec i na svojí manuální klimatizaci mám jen jeden regulační knoflík ovládání teploty vzduchu a je mi jedno, jak si to ty regulační klapky pod palubkou rozdají mezi sebou. Jestli teplovodní topení ohřeje vzduch a přes výparník klimatizace se vysuší, nebo jestli je to opačně...? Chladící médium ztrácí odpařovací schopnost někde kolem -25°C ale rozhodně nezamrzne. A to čidlo klimatizace nebude podle mě někde vně auta, kde bude 20 pod nulou, ale pěkně v teploučku u motoru nebo někde v blízkosti volantu.

Plukovník byl rychlejší a přesnější

Ještě vložím odkaz na článek, jakých je plný internet - http://www.autembezpecne....e-klimatizace-rucni-brzda

MilanT  
Milan

vlada.vlada, 2014-11-12 12:17:02 napsal:

Ahoj přátelémmám takový dotaz a doufám že ho píši v dobrém vláknu.Mám novou SX4,najeto 1200km,když nastartuju auto tak mám otáčky cca 1500 a dost dlouho to trvá něž spadnou na nějakých 800(přibližne 5minut jízdy).Motor je po 5minutách zahřátý na optimální teplotu.Všiml jsem si u Fabky že otáčky jsou po startu okolo 1000.Prostě se mi zdá že motor má dlouho zapnutý sytič.Je to normální?

2014-11-14 17:56:54

vlada.vlada: Tak snad tě uklidním tím, že po dnešním ranním startu jsem měl volnoběžné otáčky těsně pod 1500. Odhadujii to tak na 1490. Po 5 km jízdy (cca 7 minut) jsem měl volnoběžné otáčky okolo 800. Pak to ještě kleslo na 700 otáček, když jsem po 9 km dojel do práce.

Takže jak píše plukovník - naše auta fungují normálně tak, jak mají.

2014-11-15 05:13:34

MilanT: Tak to máme stejné,jen jsem se chtěl ujistit.JInak mám to té prohlídce(1000km) a vše i včetně toho klepání v přední nápravě je OK.Ptal jsem se i na tu klimu,tak pochopitelně doporučují občas zapnout kvůli promazání atd,což jsem u octavky dělal také ale v zimě v mrazu mi prý stejně nesepne.Děkuju

2014-11-18 10:01:21

vlada.vlada:

Automatická klimoška se v zimě dá obelstít - stačí vyhřát auto, zapnout vnitřní okruh a potom klimošku. Klimoška začne nasávat teplý vzduch a měla by sepnout

2014-11-18 15:45:43

honza6: Dobrá finesa, ale řekl bych, že stačí zapnout odmlžování čelního skla.

2014-11-18 16:44:46

vlada.vlada:

Pokud ti v tom servisu říkali, že klimatizace v zimě v mrazu stejně nesepne, tak buď lhali, nebo, a to je pravděpodobnější, klimatizacím vůbec nerozumějí.

Činnost klimatizace je závislá nejenom na venkovní teplotě, ale v součinnosti také na vnitřní teplotě v kabině, intenzitě slunečního svitu (u automat. klimatizace), teplotě motoru a dokonce i na rychlosti vozidla.

Ať už ovládání manuální klimatizace, nebo řídící jednotka automatické klimatizace spolupracuje vždy s řídící jednotkou motoru ECM a řídící jednotkou karoserie BCM. Povelování probíhá po datových sběrnicích.

Prostě to není tak jednoduché, jako když zapneš doma ledničku a dáš si do ní vychladit pivo.

MilanT  
Milan
2014-11-18 17:03:48

plukovník: Tak to pozor na tu jednoduchost zapnutí ledničky

U nás se dá sehnat chladnička s nejnižší klimatickou třídou SN a to znamená, že funguje jen při teplotě okolí +10 až +32 °C. A co mám dělat, když jezdím přes zimu na chalupu a vevnitř jsou třeba 3 pod nulou a potřebuji, aby běžela, protože je jednokompresorová s mrazákem. Takže jsem musel vyřadit termostat a běží přes spínací hodiny. A tu komoru, kde je lednička, se mi povede vytopit nad 10 °C třeba až v neděli před odjezdem. Ale to jsem dost odbočil a třeba mi někdo poradí přemístit lednici do teplejšího místa, ale jaksi není místo.


Odpovědět

1  2  3