Fórum - Téma


Suzuki SX4 S-Cross


Fórum SX4 I Suzuki SX4 S-Cross

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4  5 ......... 6

2013-12-12 03:03:14

No je to tak, uz sem mel tech ojetejch aut dost.. kfyz sem ho nejvic potral tak byl v servisu.. tak snad bude ted klid

2013-12-13 20:15:32

waxik:

Co to bylo za zimní gumy, co ti k tomu dali jako bonus ?

GoodYear Ultra Grip Performance 2 asi sotva, což ?

2013-12-13 22:46:29

Firestone winterhawk 2evo ,myslim ze v poho

2013-12-14 07:13:40

waxik:

Jo, to by šlo. Nevšiml sis, kolik času uběhlo od data jejich výroby ? (DOT-xxxx)

Ne, že by na tom tak záleželo, ale jen pro zajímavost .

2013-12-16 22:14:52

43 tyden 2012 takze zhruba pred rokem vyrobeny

2014-01-13 12:33:03

Moje SX4 již v dubnu 2014 bude mít 5. narozeniny. Mezitím do dnešního dne najezdila 180.000 km. Z toho posledních 20.000 v LPG. Tzn. že v dubnu bude mít najeto cca 200.000 km a je čas přemýšlet nad novým autem.

Už teď ale můžu zhodnotit, že to bylo 5 let skvělé jízdy a nikdy mě nenechala na holičkách. Je to spolehlivé auto, které i navzdory všemu již neprodám a nechám si ji na dojětí.

Každý z Vás píše, že SX4 S-Cross je drahé auto. Tak tady několik mých postřehů:

1. Moje SX4, r. 2009, byla zakoupena za 405.000 Kč, t.j. s metalízou a bez příplatkových blbin.

2. Nová SX4, S-Cross stojí na Slovensku 24.100 ERU, při dnešním kurzu, cca 658.000 Kč (Elegance, bez paketu LUX)

3. Nová SX4, S-Cross stojí v Německu 27.300 EUR, při dnešním kurzu cca 745.000 Kč (Eleg, bez LUX).

4. Nový Nissan Qashqai 2014, cena v plné výbavě, 4x4, ale Diesel stojí 730.000 Kč (s metalízou)

5. Když mi pak někdo tvrdí, že u nás za cenu 525.000 Kč je SX4 S-Cross drahé auto, hmm, pak nevím.

S-Cross je větší, pohodlnější, úspornější a stojí méně, než v zahraničí. Je to o 100.000 Kč dražší oproti mé první SX4, a je to jako novinka, takže za mně cena OK.

Pro někoho vychytávky na nic, pro toho, kto najezdí 40.000 km za rok, je to příjemné pohodlí.

Co zásadně vytíkám S-Crossu je v benzínu 5stupňová převodovka. Už u předchozí generaci to při 88 kW chtělo 6 převodový stupeň. Prostě si to tam žádá

Světlá výška mně taky štve, žel, co se dá dělat. Ale více mně štve, že při paketu LUX jsou 17palcové disky.

Tak to mně neštve, to mně přímo sere. Nízkoprofilové 17palcové kola na naše silnice, tak to je výsměch.

Takže je asi jasné, jaké auto bych si přál:). Možná si ale počkám na "facelift" a budu doufat, jestli se něco z mích výtek nezmění (SX4 vyšla na trh v roce 2006, facelift přišel v roce 2009).

PS: Pro ty co peskují cipoviny co nejsou zapotřebí, tak já bych ocenil ještě vyhřívaný volant!

Suzuki zdar.

2014-01-13 15:05:31

elim_co: jestli mohu reagovat, cena v poho, co se tyce 6tky absolutne neni potreba.. 5ka je dlouha.. a na 6ku motor nema vykon,.. jakákoli stabilizace ve středové poloze řízení zcela chybí, takže na dálnici budete odkázáni na protivné, neustálé korekce směru jízdy.. toto jsem okopiroval z jedne recenze.. a musim s tim naprosto souhlasit.. to auto proste neumi jet rovne.. fakt vopruz..nejradsi bych vuz vratil

2014-01-13 16:24:42

waxik: U S-Crossu jsem zatím neměl možnost to vyzkoušet, beru to podle první řady, kdy při 3.000 otáčkách to má nádherný tah a klidně by to sneslo tu šestku. Občas mě manželka upozorní, že tam chi narvat zpátečku:). Otázka je, jak jezdíš, protože už jsem zažil velice líné 1,6 CVT. A přesně jak píšeš, dlouhý nástup pátého převodu.

2014-01-13 22:16:48

Ještě bych chtěl hodit do pléna, jestli někdo uvažoval o dieslu u S-Crossu? Jsou to fiaťácke motory a prej jsou dobré. Fiat dostal i nějaké ocenění za dieslový motor. Já totiž dieslu moc nevěřím. Benal je benal.

Viděl jsem dvě recenze, kdy test ukázal u dieslu spotřebu 5,5 l, a u benalu 6,5 l. Což mi příjde poněkuj malej rozdíl, abych chtěl připlácet a navíc mít více starostí s dieslem.

2014-02-08 17:06:28

Zdravím všechny majitele SX4.Jako bývalý majitel SX4 1,6VVT 4x4 a novopečený majitel nového X-cross 1,6 allgrip elegance.mohu také přispět nějakým srovnáním a postřehy...

  • vzhled hodnotit nebudu-je to silně individuální,mě se třeba líbí, i když bych měl nějaké výhrady
  • interiér je úplně jiná třída
  • výbava - jelikož jsem chtěl vyhřívané sedačky,tak jsem byl nucen jít do nejvyšší výbavy,kde jsou věci které bych klidně oželel...
  • jízdní vlastnosti-podstatně lépe odhlučněný motor;menší rány pri přejezdu příčných nerovností,lehčí řízení(problému s přeposilovaným řízením,jak se dost uvádí,jsem si nevšiml-jel jsem tedy max.jen 120)
  • po přesednutí ze staré SXky jsem byl nemile překvapen motorem,to auto vůbec nechtělo jet,připisuji to syrovému motoru.Dnes jsem jel cca 180km,mezi Liběchovem a Dubou jsem si řekl,vyzkouším režim SPORT-byl to docela šok,auto jako by dostalo kopanec zezadu a jelo jak drakÚplně jiný auto!Motor jde okamžitě do otáček,až jsem se musel krotit.Takže mi to připadá že v režimu AUTO je to schválně udušený kvůli spotřebě.
  • co mi vadí je indikace okamžité spotřeby-pořád ten blbej bargraf! Uplně na ...
  • kontroloval jsem tacho podle navigace:přesnější než u starý SX4 ,odchylka +4km při 50,+6km při 100km/h

odchylka počítadla km 200km +0,8 km

  • prům.spotřeba podle počítače 6,4(tomu ani nevěřím,uvidím jaká bude odchylka proti skutečnosti)

se starou SX4 jsem měl skutečnou spotřebu za celou dobu 8,1(palubák ukazoval o 0,8 méně)

co se týče ceny ,vzhledem k výbavě se mi vůbec nezdá přemrštěná(ukecal jsem prodejce o 25t-takže celkem 499tkč

(metalíza,tažný,zimní gumy)

To je asi zatím vše,zdravím všechny

2014-02-10 09:53:44

oťas61:

prohlédl-prolez jsem SX s-cross vnějšek no... věc vkusu každého souha , interier ok , projel se s tim ,otestoval jsem čtyřkolku ,a nic mě na tom autě nepřesvědčilo proč to koupit , a nekoupit subaru XV .

2014-02-10 10:40:06

instr:

proč nekoupit subaru XV? cena, prostornost, nákladný provoz, užitkovost, servis - asi hlavní negativa, ale je to věc pohledu

2014-02-10 10:47:45

Jezdim více méně po městě a průměr, 7,3l benzin, čtyřkolka, režim sport a snow(na sněhu) je bombice,rozhodně ho nešetřim, sport funguje ale jen do mensich rychlosti pak uz to nema silu... ale u 1.6 kdo by to taky čekal, mam najeto asi 3000 km řekl bych že motor jede mnohem lépe než jako novej. Jen to řízení, ...,a začalo mi něco vzadu hučet na nápravě...tak v pondělí jde do servisu.Ještě plánuju zástěrky protože boky se dost špiněj od předních kol.Jinak v pohodě, nejvíc s tim jezdí partnerka a ta si to nemůže vynachválit.

2014-02-10 11:10:39

waxik:

Průměr na město a ve čtyřkolce vypadá dobře. Při kolika otáčkách ztrácí sílu?

Ohledně toho řízení můžes být konkrétní? diky

2014-02-10 12:43:43

no pri rozjezdech a prerazovani sport funguje super, jak nacipovany, ale kdyz zapnes sport ve vetsi rychlosti nebo do kopce, nestane se nic, ale to asi pri 1.6 ani nemuze.No rizeni, po meste to nepoznas, az na dalnici.. proste to auto nejede rovne, furt musis korigovat uplne mikropohyby vlevo vpravo furt... do prahy a zpet a mel sem toho plny zuby... technik ze suzuki rikal ze o tom vi, a ze by to auto delat nemelo urcite ne nove, ze se ptali importera a ten jim rekl ze je vse v poradku, no ani sem nic jineho necekal. v pondeli to tam vezu tak se to bude resit.

2014-02-10 13:05:18

waxik:

Teď nevím, jestli jsi správně pochopil funkci toho režimu "Sport".

Jedná se o funkci režimu přiřazování zadní nápravy přes elektromagnetickou mezinápravovou spojku, tedy poměr rozdělení kroutícího momentu mezi předek a zadek, který je v součtu pevně daný a stále stejný.

Nejedná se o výkonový režim motoru "Sport" , tak jak je to u automatických převodovek.

A jestli ti auto nedrží rovnou stopu, tak chyba nebude v režimech 4WD, ale spíš v Elektronickém Stabilizačním Programu ESP.

Tvůj režim Sport se nikterak nemůže projevit na "živosti" vozidla nikde a nikdy, nemá to žádný vliv na trakci, pouze na to, jak při sportovním stylu jízdy vozidlo drží v zatáčkách díky přidávání síly na zadek v závislosti na natočení volantu, rychlosti a případném prokluzu jednotlivých kol.

2014-02-10 13:37:27

plukovník: Tak to tedy nemáš pravdu! ten režim SPORT je sakra znát na odezvě plynu a chování vozu,jak jsem psal výše.To co píšeš se týká SX4 ale u S-crossu je to jinak.

Cituji:

"Režim SPORT Zrychluje odezvu motoru optimalizací charakteristiky výkonu a točivého momentu!"

Nechci se hádat ale mám to doma a fakt to funguje!V 80 km/hod do kopce v zatáčkách je to rozdíl jako prase

2014-02-10 13:48:52

Tak konečně nějaké postřehy. Začíná to být zajímavé čtení.

Může někdo napsat, jaké jsou otáčky při 80 km/h v režimu Sport a Auto?

2014-02-10 13:55:51

elim_co:

To mě tedy nenapadlo to sledovat,ale podle mne budou otáčky stejný-převody se nemění tak to nemá důvod mít jiný otáčky(při stejné rychlosti).

2014-02-10 14:17:30

oťas61:

Hmm, tak ja to vyhodnotil podle tvého příspěvku, že tam předse jednom řídíci jednotka hodí do vyšších otáček. A u normálního módu to běží na nižších.

U své SX4 jsem měl tendenci podtáčet motor, tzn. že jsem jezdil při nižších otáčkách a dosahoval jsem tak solidní spotřeby (6-6,5 l/100km). Auto bylo líné, delší nástup atd.

Teď jezdím poněkud razantně, auto je živé a držím to i ve vyšších otáčkách. Spotřebu od té doby co mám LPG moc neřeším.

Pokud režim SPORT upravuje "optimalizací výkonu a točivého momentu", pak by to bylo logické.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6