Fórum - Téma


Suzuki SX4 S-Cross


Fórum SX4 I Suzuki SX4 S-Cross

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4  5 ......... 6

2014-02-10 14:20:25

Jeden z důkazů:

2014-02-10 15:04:12

oťas61:

To, že "Režim SPORT Zrychluje odezvu motoru optimalizací charakteristiky výkonu a točivého momentu" je hodně odvážné tvrzení, předpokládám, že z uživatelského manuálu. Zatím jsem neměl možnost nahlédnout do servisních schémat elektronického zapojení a vzálemných vazeb ECM, ESP/ABS a el. modulu 4WD, takže se přít nebudu.

Ale nevím, jak může být podle momentální potřeby optimalizován diagram atmosférického motoru, který je naprosto stejný jako u modelu SX4-1,6/88kW a obě křivky jsou pevně dané nejenom softwarově ale hlavně konstrukcí motoru a jeho horní hranicí otáček, a je již od faceliftu v roce 2010 s ohledem na emisní normu EURO5(6) v podstatě na hranici svých možností.

P.S.

Už to, že v tom letáku píší, že v módu LOCK je trvale sepnutá mezinápravová spojka vlastně lžou, protože to není pravda. Trvale sepnutá není nikdy, neboť se nejedná o žádnou uzávěrku diferenciálu, ale na zadní nápravu jde v tomto módu podle potřeby minimálně 30 a maximálně 50 % momentu, to ale není totéž co trvalé pevné spojení.

2014-02-10 15:18:51

plukovník:

Já také netvrdím, že zapnutím režimu SPORT najednou vyskočí výkon o X kW,ale není problém přepnout mapu v ŔJ motoru.Psal jsem taky, že mi připadá že AUTO režim je uškrcený kvůli spotřebě,a je možné že režim SPORT je defacto

"normální" režim jako u původní SX4.Docela by mě zajímalo jak je v tom případě "naladěná" dvoukolka která žádný přepínač režimů nemá.

P.S s tou mezinápravovou spojkou máš pravdu.

P.P.S Sranda je, že někteří prodejci tvrdí že to má "uzávěrku mezinápravového diferenciálu"

2014-02-10 15:54:25

oťas61:

Teď jsi to v podstatě řekl.

Režim SPORT je de fakto neuškrcený režim způsobený případným zásahem ABS/ESP. Přepnout jedním tlačítkem regulační pole sice teoreticky lze, ale jenom k nižším výkonostním hodnotám, ale takovéto přidušení motoru ztrácí smysl.

Jak říkám, tento motor, a zdůrazňuji velice spolehlivý a osvědčený motor je na hranici svých možností a další cesta při současných emisních limitech je pouze v přeplňování (bohužel ).

Jen tak mimochodem, S-cross s naprosto stejným motorem má údajně o něco nižší spotřebu než současná SX4. Toho bylo dosaženo podle mně tím, že došlo ke snížení pohotovostní hmotnosti o 45 kg nahrazením části "vysokopevnostní" oceli "vysokopevnostním" plastem, snížením čelního profilu o 2 cm a jinou metodikou měření.

2014-02-10 15:57:42

plukovník:

Důkazem ůspory kil je i to že moje SX4 měla aku 60Ah a tohle 36Ah

P.S úsporu 45kg vykompenzuji mými 115kg.

2014-02-10 16:08:03

plukovník:

chtěl jsem se prosím zdvořile zeptat , jak je to s těmito systémy elektronicky + tlačítky připojovaného pohonu "všech"kol u s-cross při couvání ? ,co a jak se nakolik připojí ? nebo připojuje ?, u některých jiných výrobců se při couvání nic jako 4x4 nekoná ,nepřipojí ?

2014-02-10 16:12:06

oťas61:

Tak to tam Start-Stop zřejmě nemáš. Tak to buď rád.

To že tam dali poloviční baterii lze chápat jako úsporu váhy a hlavně prodejní ceny vozidla. Otázkou zůstává, zda tam nechali původní upevňovací plato s délkou 280 mm. V takovém případě se tam vejde i "dospělá" baterie řady Silver Dynamic o kapacitě 74 Ah (resp. se studeným startovacím proudem až 920 A)

P.S.

Jakoukoliv úsporu já také kompenzuji svými kily cca do 110, a tou hromadou různých krámů, co sebou všude vozím (pro případ války)

2014-02-10 16:24:56

instr:

Funkční je ten mód, který svítí. Jelikož se jedná o elektronickou funkci, tak by v případě couvání připadal v úvahu mód AUTO a LOCK.

SNOW ani SPORT nemá při couvání význam, protože se plně aktivují až při určité rychlosti.

2014-02-10 17:17:57

plukovník:

a na zpátečku se tam tedy "něco" ,jako náhon na všechna 4 kola skutečně připojí ? skutečně ?, nebo je to přání a tajná slabina systemu , o které se radši nemluví ? / u Hondy HRV,CRV,a ostatní- tam to bylo celkem známo,při couvání- nepřiřadilo se nic, občas někde něco cuklo , následně popředu systém 4x4 selhal ,přehřátí,malfunktion etc ..... , a kolik točivého momentu v procentech to na zadní nápravu při couvání může dát ? být v případě zapadlé prokluzující přední osy ... , nebo je to jen přání...když dopředu to tzv umí všechno.....

....dost couváme hlavně při vyprošťování, couváme při parkování,leckdy do kopce-protisvahu, jak ta auta sleduju , při couvání protáčí přední a a a a a nic se neděje ,tedy u těch elektronicky řízených "4x4" ...

mechanické systémy prostřednictvím mezinápravového diferencialu s tím nemají problém

2014-02-10 17:45:12

instr:

Já myslím že tady řešíte uplnou blbost,již mám něco naježdíno ale ještě se mi nestalo že bych musel řešit situaci kdy nevyjedu.Do kopce jezdím popředu,nemám potřebu couvat(jako někteří dvoukolkáři).Pokud zapadnete předkem do škarpy,tak vám nepomůže ani trvalý pohon 4x4(vlastní skušenost-měl jsem 3roky LAND ROVER)ale jedině traktor.Zadek je tak odlehčený že vám bude taky prokluzovat.

Takže pokud se vám to nelíbí,můžete si koupit třeba ten LAND ROVER,a nemusíte tady rejpat.

2014-02-10 18:09:52

instr:

Nevím jak to zbastlili s tím systémem AllGrip u nové S-cross ale ten původní dvoučinný systém byl poměrně jednoduchý a fungoval pro ten účel pro který byl určen, to jest vyjetí ze sajrajtu a jízda na kluzkém povrchu dobře.

Konstrukci tohoto typu vlastní mezinápravové spojky znám poměrně dobře a rozhodně není důvod proč by neměla stejným způsobem zabírat dopředu jako dozadu. Ostatní je záležitost ovládacího SW. Samozřejmě , že tato spojka a tento systém je něco jiného než Haldex a úplně něco jiného než klasický mezinápravový diferenciál s ozubenými koly.

Nebyl určen ale pro jízdu v terénu ani pro větší zátěž. Např. při snaze vytáhnout někoho jiného, který zapadl bylo kolikrát lépe mít připojen pouze předek, protože při zapojení 4x4 a velmi diferencovaném prokluzu mezi nápravami se el.mag. vícelamelová třecí spojka začala velmi rychle pálit a posléze zaučinkovala tepelná ochrana, která ji odpojila.

Ten tvůj dotaz mi popravdě řečeno nasadil brouka do hlavy.

Nevím jestli tady má opravdu někdo zkušenost s brutálním řáděním na zpátečku v tom módu 4x4, ale já tedy ne.

Jinak ale souhlasím s Oťasem.

2014-02-10 18:13:34

no my jsme zkouseli na couvacku docela vostry svahy, blato, snih.. myslim ze kdyby na rezim lock necouvali vsechny 4 tak to nikdy nevyjedem.. muj postreh

2014-02-10 19:12:34

oťas61:

gratuluju oťas ,žes nemusel v terenu nikdy couvat s elektronicky přiřaditelným pohonem "4x4" z nějaké kluzké šlamastiky ,vždy vpřed , ty co se jim to stalo , tahám občas s navijákem , land rover není nic pokud nemá uzávěr mezinápravového dif a závěr na nápravě ,je tak těžký ,že se v skutku taky sám neosvobodí , překvapivě ,ale o tom to tu nebylo ,

Zatím jsme u svx cross a jak přiřazuje na zpátečku všechna 4 kola ? , tedy k těm předním hnaným ta zadní ? , a to je to zajímavé, jestli na to nemáš nervy , vyser se na to ,nebo zaber a odcouvej s tím na zpátečku z Albrechtic nahoru na tanvaldskej špičák a uvidíme co umíš ,a co to auto ?

couvání se záběrem všech čtyř kol je blbost jen pro toho,kdo si není jist, nebo vědom ,jak mu vlastně jeho systém pohonu funguje a jestli vůbec a vo tom to je

laskavě se uklidni, Grand vitara 2.4 couvat 4x4 umí , a na tvrdo zabere až když se uzavře mezinápravovej diferencial kolečkem doprava páč má mezinápravovewj diferencial a posílá potom 50:50 dozadu i dopředu,

a jak je to u SX4- s-cross ? to není nepodstatná otázka, naopak ,jedna z nejzajímavějších ,vzhledem k přiřazení pohonu ...

vždy v před a buď zpevněn ,hlavně nikdy necouvnout

2014-02-10 19:51:32

waxik:

mě zajímá, a já se ptám ,jak ten systém 4x4 funguje ? dojmy a emoce typu ,že řeším 3,14 jsou ku hownu ,každej ať mu pohonu důvěřuje ,jak chce, mechanika , je mechanika ,ta se točí ,deci benzínu pravda neušetří ,jistotu trakce však dává vždy , ale tady je elektronika regulace, tak jak , ??? Dodám ,že prosinec leden jsem odjel po sněhu v horském terenu s vitarou a radostí pouze na zadní náhon, mechanicky přiřazovat předek,neb redukci nebylo třeba,a taky jsem denně jezdil ostrý svahy po sněhu ....

Ale já Vážení nezpochybňuju ,jestli ano nebo ne, snad se tam třeba něco připne, krátce , ale ptám se , kdy a jak, případně na kolik se přiřadí a v jakém poměru , je to složitý na pochopení ?

kolik je poměr přední a zadní nápravy při couvání u suzuki s-cross , u grand vitary se zavřeným mezinápravovým dif je 50"50 , při otevřeném mezi nápravovém dif bude kopírováno nastavení ve prospěch zadní nápravy +visko atd ......

, v neposlední řadě , jak dlouho to vydrží fungovat ? do přehřátí systemu a odpepnutí , běžné to odepnutí nejen u haldexů ..., popředu kilometry na to je to nastavený ale ,pozadu odepne po 100m?

tak např ,...kia sportage min generace pčr ze Smržovky v zasněženém pangejtu ,čtyři policisté, auto ať dopředu ,neb dozadu hrabalo jen předníma ,total nepohyblivý , zadek to ,když jsem jel okolo nepřiřadilo, vytáhnout samo problém nebyl, ale skutečně trvalá čtyřkolka ,by se z toho dostala sama

2014-02-11 05:26:27

instr:

Pokud jsem se nechal unést-sorry...ALE:

Já pořád nechápu,proč bych měl z těch Albrechtic na Špičák couvat ??? To se tam nedá vyjet normálně?

Pokud jezdíš v terénu jak popisuješ,tak tam je samozřejmě potřeba něco jinýho než SX4 nebo S-cross.

Už tady bylo popisováno několikrát k čemu jsou tyto auta primárně určena.Taky jsme potřebovali před 30 lety GAZa,když jsme jezdili na chatu,abychom tam vyjeli...

Lidi by si měli kupovat auta podle toho na co ho POTŘEBUJÍ .Já ho mám k tomu,abych se dostal kdykoli domů(mám to cca 1km po polní cestě do poměrně prudkého kopce)a s SX4 jsem neměl nikdy problém(ani na náledí).S-cross mám pouze několik dní, a vzhledem k počesí ho tuhle zimu asi neotestuju,ale doufám že to bude to samé.

Za mě: opravdu,ale opravdu nechápu proč bych měl řešit pohon 4x4 u tohoto auta při couvání.

Já s ním na sjezdovku nepojedu.TEČKA.

P.S. Já třeba nerozumím tomu,proč si někdo kupuje SUV pouze s pohonem jedné nápravy !?

2014-02-11 06:52:28

oťas61:

Víš proč si někdo kupuje SUV pouze s pohonem jedné nápravy ? Protože se vyrábí, je v nabídce, o poznání levnější a tváří se jako čtyřkolka.

Stejně tak si nějaký australan koupí Grand Vitaru v provedení pouze jako předokolka, ze stejného důvodu. Protože je v nabídce, tento "městský Off Road", i když to zní neuvěřitelně.

http://www.carsguide.com....uzuki_grand_vitara_review

2014-02-11 09:28:29

plukovník:

k neuvěřitelné zprávě GV 2WD jen drobná oprava "Power is put to ground via the rear wheels" takže GV 2WD = zadokolka..../not the fronts as in most ‘4WDs’ that are only driven by two wheels. /

A nedělají tu Grand Vitaru náhodou taky na Filipínách ?

oťas61:

Ono s tím" jak to funguje" je spojeno podstatné,tj .spolehlivost +odolnost při zatížení a trvanlivost systemu 4x4 a o to běží, aby si ti ,co si koupí podobnou "čtyřkolku" nemysleli ,že to bude vždy a za všech situací spolehlivě fungovat po celou dobu životnosti vozu , mnoho haldexů,hrv,crv,"přiřazovačů " vysadí.... a musí potom couvat protože trakce je vepředu motor taky tak je to výhodnější pozpátku ..... , ..... kamarád jezdí denně 40 km z toho 5km 12-15°stoupáním -v zimě po ledu a sněhu a to 20let starou subaru impreza 1.8 kombi s redukcí a,vůz má najeto přes 300.000km ,tak to něco vypovídá o trvanlivosti systemu pohonu 4 kol, Ano jestli je pro někoho elektronické 4x4 přiřazení pohonu jen záležitost pocitu sucha a bezpečí ,případně vyproštění jednou dvakrát za zimu ,pak samo mu lze doporučit i levnější suv s pohonem jen jedné nápravy ...

ad all_: XV

To přirovnání suzuki SX4 S-Crossu a Subaru XV vcelku sedí a patří sem , neb to ,nač si zde většina u sx stěžuje je malá světlost podvozku , tak to" vemem" takto :

subaru XV má světlost 220mm sx pod 170mm ? ,17"kola oba ,celkový objem zavazadlového prostoru o 1 L u subaru XV větší ,než u sx,, nádrž 60L u xl oproti 47l u sx -to je to proč je základní zavazadlový prostor menší tj 380L subaru oproti 430L u sx / prostorově náročnější zadní osa u subaru se na tom také podílí / ,celková délka subaru je o pár cm delší, rozvor o pár cm delší , rozchod podobný , výška na cm shodná, aerodynamika bude u xv možná lepší ,jist si nejsem díky výšce podvozku, design nechám radši být .... , prostor uvnitř také podobný se 180cm si za sebe sednu v obou , a teď technika -motory 1.6 16V+ řetěz, výkonově podobné 84,88kw, subaru jistojistě lépe odhlučněno , podvozek subaru lepší zadní osa,ne levná a odskakující vlečená klika, odpružení odolnost a průchodnost terenem a tlumení rázů lepší u xv , systém skutečného a trvalého pohonu 4x4 a s redukcí fungující v modelech subaru více jak 20let ,sx nový allgrip uvidíme..., ceny servisu stejné, ceny dílů už taky , záruka subaru 5 let bez doplatku,u suzuki chtějí doplatek ale jistě to dají ,jako dárek , bezpečí 5 bodů u euncap i us.hs u subaru,sx předpokládám 5 evropských hvězd, cena za modely XV 2013 okolo 510.000,-active,550.000,-comfort, 1.6 comfort mt MY2014 v metalíze 589.tis,-

spotřeba bude u skutečně trvalého pohonu 4x4 u subaru řádově o litr vyšší ,okolo úrovně 8,5l/100km je tam i s naprosto syrovým motorem. ...

de facto stejné vozy lišící se v "podstatných" detailech

včil mudrujme

jinak každému , co jeho přáním jest...

2014-02-11 10:52:20

K tomu couvání .....

Jedete-li po úzké / na jedno auto / protažené ale zasněžené, silně se svažující silničce s ledovým podkladem /nebo naopak nahoru / a okolo jsou metr a víc vysoké sněhové bariery , není kam s autem uhnout protijedoucímu 1km i víc , pak jeden ze dvou potkajících se "protijedoucích" musí,překvapivě, začít couvat ...přednost má jedoucí nahoru , nebo se dohodnou, takových silnic je desítky ,že se na nich neotočíte ...., no a někdy to dopadne tak , že couvá dobrovolně původně dolu jedoucí se čtyřkolkou,a hle zjistí ,že po 100m dočtyřkolkoval, pokud se vůbec rozjede , za určit.sněh.podmínek bez hřebů v pneu nebo řetězů na pouhých zimních pneu nesjízdné pro většinu skutečných offroadů a stálých čtyřkolek GV v to počítaje ...

ta silnička- je třeba z Josefova Dolu na Peklo a hlavně část od Pekla nahoru na Hájenku,- nahoře nastupují běžkaři na "magistrálu ", a netušíce do čeho se to vydali, jedou až nahoru ,maj přece čtyřkolku .......v lepší sněhové sezoně ,než je tato ,mnoho spálených pseudo 4x4 nebo lépe řečeno připojovaných náhonů , a těch "vonících" spotřebovaných destiček od TRC...

No a z Albrechtic na Špičák je to taková testovací dráha protažená, úzká , ostře stoupající,ke konci hodně strmá, není se kde otočit jen dole a úplně nahoře , někdy jen pro klienty potencialní kupce fiat tu honil Pandu, mercedes téměř všechno ,i suzuki tu měla předváděcí akce... ,někdy asi 7 let zpět ? tu testovali z MB octavii s haldex II.s upraveným sw .,teda půl dne v klidu lyžovali na svahu a pak pro ně musel na tu silničku Honza Jelen v originále John Deer

oktávku si nepojízdnou naložili na odtahovku a už je nikdo nikdy neviděl ...

2014-02-11 11:44:26

oťas61: Ona se tady neřeší žádná blbost, v extrémních podmínkách je couvání opravdu "předposlední" krok, jak vyjet, než musíš nasazovat řetězy - mám to v praxi několikrát ověřené Výhodou je hlavně to, že změníš těžiště auta - obzvláště u hodně prudkého stoupání je to hodně poznat. Dobře to funguje u klasických náhonů 4x4 - Jimny nebo GV, naopak u pseudočtyřkolek typu SX4 nebo S-Cross to asi moc fungovat nebude.

2014-02-11 11:58:34

instr: Zvládlo by to Subaru XV nebo taky ne?http://www.novinky.cz/aut...zablacenou-sjezdovku.html


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6