Fórum - Téma


Suzuki Vitara 1,6 VVT & Nissan Qashqai 1.6 DIG T


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Suzuki Vitara 1,6 VVT & Nissan Qashqai 1.6 DIG T

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV



2015-12-06 20:35:26

Zdravím všetkých majiteľov Suzuki Vitara 1.6 VVT (manuál). Pomaly nastane čas na výmenu auta. Do súboja k Vitare som vybral Nissan QQ. 1.6 DIG T. Tieto 2 auta skončili v mojom finálnom výbere. Auto by malo slúžiť na každodennú jazdu do práce ( 1 osoba mimo mesto) 12 km tam a 12 km späť + mesto + 2(4 osoby) letná ( more) zimná ( lyžovačka) dovolenka. Ročne najazdím 13- 20 000 km. Mám záujem o nové auto alebo maxim. 1-3 ročnú jazdenku. Moje + a - áut: Nissan Q- nový motor 1.6 DIG- Turbo od Nissanu-?? aká je spoľahlivosť, spotreba, servisné náklady turbomotora..../ Vitara- 1.6 klasika v overenej atmosfére, žiadné novodobé turbá. Vitara si myslím že bude aj úspornejšia v spotrebe paliva. QQ- prepracovanejší interiér, pôsobí luxusnejším dojmom. Vitara ponúka 4x4 ( ak by som sa rozhodol pre Vitaru tak na 90% by som išiel do 4x4- vraj nie je veľký rozdiel v spotrebe s dvojkolkou), cenová relácia modelov, kvalita spracovania oboch áut ( vraj z dôvodu nízkej váhy má Vitara veľmi tenké materiály vrátane plechu karosérie)

Previesť sa pár km pri skušobnej jazde niečo napovie ale osobné, dlhodobejšie skúsenosti majiteľov sú niekde inde.

Možno vy ste porovnávali Vitaru s inými modelmi ako je Nissan QQ, prečo a na základe čoho u Vás vyhrala práve Vitara?

Viem že rozhodnutie bude na mne ale rád by som sa podelil s objektívnymi skúsenosťami s vami majiteľmi.

2015-12-06 21:43:53

před Vitarou jsem měl Nissany první made in Japan druhy made in France a bylo to nebe a dudy,sice mě nikdy nikde nenechal,závady žádné ale přesto už Nissana ne ,Qashqai byl sprvu také v mém hledáčku,ale po vyzkoušení Vitary bylo rozhodnuto,Qashqai je prostě Renault a auto s píčou ve znaku nikdy

2015-12-06 22:10:30

ano, ale práve motor 1,6 DIG T je od Nissanu nie od Renaulta.

MilanT  
Milan
2015-12-07 07:46:45

andy65:

Auta jsem nezkoušel, ale něco mám nastudováno z oběžníků.

U Nissanu je prý nutné si zvyknout na 2-3 sekundovou prodlevu turba a i tak je líné a ožívá až při 4000 otáčkách. To už Vitara bude dávno za kopcem. Takže to vytáčení bude mít ten samý vliv na spotřebu jako u Vitary. Troufám si říct, že v reálu bude ta spotřeba vyšší jak u Vitary.

Pokud ale potřebuješ větší a těžší auto, co umí stovku za 9 sec, pokud potřebuješ 6 rychlostí a lítat 200 km/h a nepotřebuješ náhon 4x4, tak jdi do Nissanu.

Pokud se ti nechce trápit studené turbo a pak ho dochlazovat po nějakých 12 km jízdy do práce, potřebuješ 4x4 do zasněžených hor, cestou do práce tě neuráží civilnější nenablýskaný interier a pokud ti stačí maximálka 180 km/h prověřené atmosféry, tak jdi do Vitary. A ty tenké plechy? Údajně je to vysokopevnostní ocel a jak říkáme my starší - plechy se jen vozí.

Osobně bych si porovnal obratnost auta při parkování, poloměr zatáčení, nájezdové úhly...Vitara má vepředu 18,2° a vzadu 28,2°. U Nissana se mi to nepovedlo zjistit, ale pokud z celkové délky auta odečtu rozvor, tak mi u Vitary vyjde na převisy 1675 mm a u Nissanu 1733 mm. Takže na tom bude Vitara s úhly asi lépe (při prakticky stejné světlosti). Musíš si porovnat to, co tě zajímá, co budeš potřebovat a nejen na pozlátko, na leštěný kliky, na ladnou vlnitost palubní desky...Potřebuješ praktický auto a podle toho se rozhodni.

Hele, je to jenom auto a není to manželka. Taky bys nechtěl hezkou ale blbou, línou s velkou spotřebou, kterou nemůžeš reklamovat Těžko radit a nechci být holičem z filmu Skřivánci na niti: "Tak se ožeňte...tak se nežeňte...tak se ožeňte..."

A tak netvrdím, že jedno auto je hezčí než druhý, protože to je silně subjektivní. Ale když jsme u toho, tak Vitara si na nic nehraje. Nissan mi připadá takovej nafouknutej, nafoukanej, nabubřelej...a to já moc nemusím.

Osobně kdybych si měl vybrat, tak volím SX4 Stejně jako v Rychlých šípech - volíš Losnu nebo Mažňáka? Volím Bahňáka!

2015-12-07 12:30:58

andy65: to ano benziny jsou vždy od Nissanu to jsem bral jako samozřejmost

2015-12-07 23:08:05

andy65: Požadavek u mne byl SUV posez (přesedal jsem z GV), s tím že se do auta musíme vejít (kufr je na hraně), chci 4x4 (zvykl jsem si) a automat (praha s malým dítětem bez cukání a nižší otáčky motoru na dálnicích).

QQ vypadl rovnou, nemá 4x4 s Automatem.

SCross přestali s automatem a 4x4 dodávat mimo provedení Lux se střechou, kvůli které jsem se do auta nevešel.

Atmosferickou 1.6 jsem si vyzkoušel v SX4, byl jsem spokojený. Žena prohlásila, že se jí Vitara líbí, mně při testovací jízdě sedla a tak jsme dál nešli.

Další konkurence byla ix35 a Forester. Ale na jejich zkoušení už nedošlo.

2015-12-08 10:50:14

Ja som auto vyberal i s velkym dorazom na moj konicek. Obcas sa musim dostat po lesnej ceste na kopec. Takze som hladal dostatocnu svetlu vysku, spolahlivy motor, nie dizel a 4x4 a vsetko v rozumnej cene.

Popravde, na predvadzacke som bol z motora sklamany, ale zas.. presiel som z 2.0D. Ale ako som si motor zabehol tak sa mi jeho prejav i vlastnosti pacia. Samozrejme pri ceste do kopca s plne nalozenym autom sa zapoti aj motor aj sofer :) ale toto sa mne stava vynimocne, vacsinou som sam alebo dvaja.

Mne sa pozdavalo ASX ale 4x4 maju s dizlom. O tom som sa na forach docital, ze im pribuda nafta v oleji ako dosledok nedokonceneho cistenia filtra. Duster - sice lepsie terenne schopnosti ale 90% som i tak na spevnenej ceste a dialniciach a to nehovorim o poruchovosti. Subaru XV ma takmer dostalo, len tam som cital o problemovom servise v BA a vyssie naklady na udrzbu. A ked som nascitaval ze by som chcel tie veci co Vitara ma, tak som bol hodne vysoko s cenovkou. Yety- nizsia vyska, nahonene motory, haldex, zaujem zlodejov. IX35 - o terennych schopnostiach pomlcim. No a Kia Sportage - dizel.

Mozno som niektore aspekty zle bral, ale s kupou som spokojny.

2015-12-08 11:39:06

Ďakujem za tvoje postrehy.


Odpovědět