Fórum - Téma


suzuki vitara ET, TA


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I suzuki vitara ET, TA

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I



2013-02-14 17:14:20

Ahoj,

potřebuji poradit se závadou na mé Vitarce - stalo se mi - prostě jsem neregistroval automatické zastavení čerpání benzinu na čerpačce, zřejmě jsem povytáhl pistoli a prostě ve snaze tankovat skutečně plnou - přelil jsem nádrž. Výsledkem bylo, že jsem už motor nenastartoval, na roztlačení to chytlo, ale po ujetí cca 1 km začala kuckat, až pak přestala jet úplně. Motor je benzin 1,6 - 71 kW a až do této závady byla naprosto spolehlivá, startování vždy na 100%. Co s tím ? Dobrá rada drahá.

udm  
2013-02-14 17:22:18

Ač neznám model Suzuki Vitara, tak se mi nezdá, že by to tankování mohlo mít nějaký vliv na to, že jsi pak nenastartoval. Nebylo ještě něco jiného dalšího, co by mohlo na to mít vliv resp. být příčinou toho problému ?

Tohle mi zní spíše jako bys do nafťáku natankoval benzín či něco takového.

2013-02-14 19:58:04

Ahoj, díky za reakci na můj dotaz, původně jsem si to myslel také, ačkoliv jsem si byl celkem jistý, ještě jsem to ověřoval telefonicky, skutečně jsem platil benzin a podle mne jsem benzin tankoval. Jenomže kdyby to tak bylo, tak bych patrně nastartoval v pohodě, protože v potrubí musel být jenom původní benzin. Přesto po otočením klíčku se místo roztočení starteru ozvaly jakési chrastivé zvuky, a starter se už netočil. Závada vypadala, jako problém s elektroinstalaci.

udm  
2013-02-14 20:53:39

Nech někde prozkoumat, co v té nádrži máš. Benzínky u nás to není kdovíjaká kvalita. Zas na druhou stranu ono člověk po zvuku pozná, co tam teče, jestli nafta nebo benzín.

2013-02-14 21:29:45

ladoska s tankováním to určitě nasouvisí,je určitě náhoda,že se zřejmě porouchal starter zrovna v tu dobu.

2013-02-14 22:42:33

Ahoj,

Já jsem si říkal, zda se něco nestalo s nějakým jiným systémem. To proto, protože mne z místa, kde to začalo stávkovat, odtahoval nějaký dobrodinec s fordem, který shodou okolností byl automechanik, ale říkal, že dělá fordy. Ten mi řekl, že u některých vozidel tam někde je umístěný uhlíkový filtr, který když se "znečistí" nebo tak nějak, tak údajně na to reaguje řídící jednotka tak, že se to zablokuje a nejde to nastartovat. Proto mne napadlo, že by tam ten problém mohl být z tohoto důvodu. Mám na mysli, že tam někde zatekl benhzin a dostal se někam, kam neměl. - Nevím ale, zda i v případě mé vitarky, která je z roku 1993 také tam někde je uhlíkový filtr, myslím si však že asi nikoliv.

2013-02-15 00:46:14

ladoska ty ale píšeš,že se při startování ozval hluk a starter netočí motorem,tak to vypadá na mechanickou závadu.Přes ten filtr s aktivním uhlím se odsávají benzínové páry a následně je motor spaluje.

2013-02-15 13:32:10

OK, při tom prvním starování po natankování jsem slyšel místo otáčení startéru jenom cvakot. Podle mne jde o nějakou elektrickou závadu, v jejímž důsledku pak se nespojily kontakty ve startéru a proto to netočilo. Na roztlačení to naskočilo . Že jde asi o elektrickou závadu se domnívám podle toho, že když to pakpo ujetí asi 500 až 800 m začalo kuckat a dusit se tak jsem sešlápl spojku a zkoušel plynem dostat motor do otáček a když se tak stalo, tak jsem zkoušel spojku pustit a kousek jet, při tom jsem viděl, že se "zbláznila" elektrika ( otáčkoměr chvíli vůbec neukazoval, pak skočil nahoru a chvíli ukazoval, pak se usadil na nějakém místě a tam ručička seděla jako zaseklá i když se otáčky podstatně měnily) , toto jsemx-krát opakoval, abych s tím odjel alespoň mimo nejvíce frekventovaná mista a také jsem doufal, že se to zase začne chovat normálně od toho místa, kde se to počalo projevovat jsem ještě takovým způsobem ale velmi pomalu dojel ještě asi 1 km a pak to stejně zhaslo

2013-02-15 13:43:04

Ahoj, díky za reakci na můj problém, ty píšeš o tom uhlíkovém filtru, mně by zajímalo

  • zda i tento typ, co mám je již tímto vybaven - typ JLX 1600 16Ventil, motor 71 kw, r..v. resp. první provoz 1992 (zřejmě) nejsem první majitel
  • zda tento filtr je nějakým způsobem propojen na řídící jednotku, jejíž činnost může ovlivnit.

Děkuji za odpověď předem

Hill  
Jaroslav
2013-02-15 17:36:48

Uhlíkový filtr přímo funkci řídící jednotky neovlivní, zvlášť ne u ročníku 1992, nepřímo ale vliv na regulaci spalin má.

Na startér bude mít vliv nejspíš špatná kostra na bloku motoru: mimoto způsobuje cvakání startéru: magnet startéru přitáhne, ale v okamžiku, kdy se spojí kontakty na samotný startér, klesne na něm napětí tak, že magnet zase odpadne.

Rozeber spojení mínusu baterky s blokem motoru a spojení baterky s kostrou (tam budeš mít patrně podrezivělé očko - spoj musí být kovově čistý!).

Pak totéž udělej i s plusovým vedením ke startéru.

Ta špatná kostra může zbláznit i palivoměr, teploměr a otáčkoměr (tachometr má mechanický náhon, tak ten ne), ale logicky i řídicí jednotku. A nemusí to být jen spojení kostry motoru s baterkou a karosérií.

2013-02-27 11:03:04

Ahoj,

tak už mám tu závadu diagnostikovánu a mám to už celé opraveno. Celou věc jste mi pomáhali řešit a všem Vám moc děkuji za rady a snahu. Nakonec jsem to odtáhl do dílny k mechanikovi, který velmi brzy zjistil, že altík patrně málo dobíjí, nebo nedobíjí téměř vůbec . Autoelektrikář pak potvrdil, že je alternátor v háji. Dali jsme tam jiný a dobila se baterka a " světe div se" bylo po problému.

Toto je ukázka, jak může být zavádějící souběh události - přelité nádrže ( z toho pak možný problém s uhlíkovým filtrem, nebo řídící jednotkou) na straně jedné a dříve nezjištěného problému s vadným alternátorem a nedobitou baterkou na druhé straně. Podotýkám, že skutečnost, že baterie je slabá jsem zjistil vlastně až po tom přelití, takže jsem si myslel, že poté, co z nádrže tekl benzín hrdlem, tak zatekl někam, kam neměl a něco se tam zkratovalo a proto je slabá a pak byla možnost ještě zablokování řídící jednotky. Avšak všechno bylo trochu jinak..........

Ještě jednou Vám všem, co jste se připojili do diskuze děkuji za snahu poradit a pomoci.

2013-04-26 21:53:56

Nazdarek, potreboval by som poradit chcem kupit vitaru nechcem GV! a urcite by to mal byt cabrio no to je druhorade v prvom rade aby bola po motorickej stranke dobra, lepsie kratku ci dlhu ? dik za rady

Fulda  
Petr
2013-04-28 17:06:01

luckyy: tak pokud chceš kabrio, tak tam moc možností není, je jen krátký a motory jsou 1,6 buď 8V nebo 16V a jsou celkem bezproblémový, pokud se teda bavíme o Vitarách ET- TA do r.v. 1998 a cabrio bych bral spíš s plastovou sundavací střechou

2013-04-29 12:58:46

Ano chcel by som kratku vraj su nato dostupnejsie diely a je ich viac ako na dlhu...... a ked uz kratka tak cabrio a urcite z plastovou strechou no chcel by som poradit ktore motori yu lepsie ci 8v alebo 16V ci 1,6 a naco si mam davat pozor pri kupe co si mam popozerat.......Tvoj osobny nazor medzi kratkou a dlhou okrem toho ze ma viac miesta, myslim prejazdnost, kazivost nahradne niely, upravi. Dik

Fulda  
Petr
2013-04-29 23:31:55

luckyy: tak co se týče spolehlivoti tak si stěžovat nemůžeme, naší vitarce bylo v únoru 22 let a pořád jezdí, problém je s korozí, takže na krátkou spíš seženeš plechařinu, na dlouhou neseženeš zadní lemy a ani prahy, ale šikovnej klempíř to upraví i z plechú na třídvířko. Běžný díly - nápravy, brzdy , spojku atd. seženeš všude a ani s cenama to není tak hrozný. Při koupi bych mrknul jestli neprotejká čerpadlo serva, to je celkem běžný, ale dá se snadno přetěsnit. Co se týče 4X4 tak bych bral spíš verzi s manuálníma volnoběžkama na přední nápravě, dá se pak tahat i na redukci pouze se zadním náhonem. co s týče motoru tak máme osmiventil a najeto zhruba 230 tis. ale taky možná jednou tolik, to už nikdo nezjistí Úprav by se našlo dost, ale je to všechno jen o financích

2013-04-30 22:45:16

coze volnobezkama, co to znamena ? Vitari maju remen ci retaz ? Takze z nahradnimi dielmi neni problem ? je ich vsade dost a za slusne peniaze tak to je super. Co by som este mal vediet o vitare co mi pomoze ?

Fulda  
Petr
2013-05-01 08:00:58

luckyy: Starší vitary ET/ TA maj rozvodovej řemen a výměna je v pohodě, protože je tam na to dost místa. Volnoběžkou je míněno uzamykání předních poloos, některý vitary maj automatický - je to sice pohodlnější že nemusíš vylejzat z auta, ale pro vyřazení pak musíš metr, dva couvnout a to se ne vždycky hodí. Ty mechanický pak vypadaj takhle - http://www.suzukiclub.cz/...full/8858_64_dsc01769.jpg Jo a abych nezapomněl, tak vitara nemá mezinápravovej diferenciál, takže na 4X4 nesmíš do plnýho rejdu, pokud není podklad aspoň trochu kluzkej - bláto, sníh, náledí

2013-05-01 10:37:31

Takze to mozem chpat ako neaku mechanicku uzaviezku na prednu napravu ? maju to vitari od vyrobi ci je to dodatocna uprava ? skvele dakujem sa super info ak by som mal este nieco vediet napis velmi rad sa dozviem co najviac o vitare. dik

Fulda  
Petr
2013-05-01 12:45:16

luckyy: Já už to takhle koupil, ale dá se to i dodatečně namontovat, když si do vyhledávače zadáš třeba - AVM Vitara tak ti to najde fůru odkazů - http://www.zbozi.cz/?q=AVM%20vitara jsou klasický i pevnostní. JInak můžeš psát i do soukromý pošty, ale třeba mě tu ještě někdo doplní s dalšíma informacema


Odpovědět