Fórum - Téma


Svářečka


Fórum Technický koutek Svářečka



1  2

2016-04-10 15:23:44

Ahoj,máte někdo zkušenost s CO2 na trubičkový drát? Normální svářečku mám ,potřebuji do roka pár svarů na plechách a drahé CO se mi kupovat nevyplatí.

2016-04-10 19:34:11

Nevím, ale asi než tohle tak nějakou elektrodu. Takhle samoosobě je ten trubičkový drát drahý jak sviňa.

2016-04-10 19:46:21

mirin:

Sice tady nejsme na svářecím fóru a také nevím co chceš na těch plechách svařovat, ani co máš za tu "normální" svářečku, zda trafo, triodynu, nebo invertor.

Ale jestli chceš experimentovat se svařováním tenkých plechů a nerezu, tak jdi raději do argonu.

Jestli už máš nějaký invertor, tak si k němu pořiď nějaký levnější hořák pro wolframovou elektrodu a osmilitrovou láhev s argonem.

Pokud ne, kup si rovnou nějaký levnější svařovací invertor s možností TIG.

2016-04-10 21:15:02

plukovník: No hlavně potřebuji vyvařit auto...

Mám dvě trafa,malé kupované a velké domácí výroba ale sem tam potřebuji svařit tenký plech a když teď potřebuji slátat to auto tak jsem si říkal že mě vyjde levněji koupi to CO ,karosář by si vzal víc . Prostory mám, trošku z oboru jsem a v místní mechoše stejně nemám důvěru.

Na svarfóru to moc nemá smysl,podle nich kdo nevařil ropovod či Dukovany tak nic neumí , svářečka pod 15000 je šmejd a mě se fakt jedná o pár svárů do roka,na autě toho taky není moc k zavaření takže investovat do dražšího CO asi nemá smysl.

Vše ostatní si svařím tím co mám.

2016-04-10 21:24:43

No tak to by bylo fakt nejlepší CO2 , ale trubičkový drát nevím. Nikdy sem stím nedělal tak nemohu posoudit. TIG a argon, s tím se dělá krásně..

 jaski
Martin Jaskevič
2016-04-10 21:31:11

mirin: Jak může vypadat svařování s trubičkovým drátem viz zde http://www.suzukiclub.cz/...mages_category.php?id=187 a diskuze k tomu zde http://www.suzukiclub.cz/...t-neopravit-vyvarit-37434

Pokud chceš na občasný svaření plechů na autě, tak argon nemá asi moc smysl. Zbytečně drahý a na obyčejný plech CO2 stačí. Podívej se na výrobky značky berlan. Na takovýto domácí přivaření prorezlý podlahy, aby to vydrřelo aslepoń než skončí technická to určitě stačit bude. Vyhnul bych se ultralevným svářečkám s hyperultraparametry viz třeba http://www.svarbazar.cz/p...hp?cisloclanku=2008111102 .

2016-04-10 21:46:52

jaski: to sem se kdysi díval na nějaké Iskravar, prý odněkud z balkánu. Taky nebyly špatné a oty to mělo dráty dokonce i z mědi...

2016-04-10 22:21:52

mirin:

Svářečce TIG se také říká elektrický autogen, a jedná se o velmi komfortní způsob svařování, když se to trochu naučíš.

Při troše šikovnosti se dají svařovat i plechy o tloušťce pod 0.5 mm.

Záleží na tom, kolik bys do toho chtěl vrazit.

Invertor TIG/MMA, TUSON-Orion SV125 se dá pořídit kolem 4 000,- a je dodáván i s hořákem pro svařování wolframovou elektrodou.

Dále potřebuješ láhev s argonem a redukční ventil, ta přijde asi na 3 000.- (8 litrů i s náplní Argonu 150 bar)

a samozatmívací svářečskou kuklu střední kvality, tu pořídíš za cca 2 000,-

Ostatní už jsou drobnosti (wolframová elektroda, svařovací dráty...)

...no a pak už si můžeš jenom hrát, hrát a zase hrát

2016-04-10 22:27:33

Díky za odkazy,i rady,já jsem našel na netu ukázku svařování podobným strojem v ceně kolem 3500 kč takže myslím že to půjde,bude to chtít jen správné nastavení a čistou plechů,pak by to jakž takž fungovat mělo.

https://www.youtube.com/w...xaDe5kGJPMM&nohtml5=False

Tady s tím svařuje plechy na auto.

https://www.youtube.com/w...rOa0MCjHKC8&nohtml5=False

2016-04-10 22:45:41

mirin:

A to chceš jako říci, že ten MIG stroj v té ukázce stojí 3 500,- Kč ???

Já bych myslel spíše více jak 35 000,- Kč

(možná 3 500,- , ale $ )

2016-04-12 21:28:12

plukovník: No opravdu tam stojí 100 dolarů,u nás 3500 kč

http://www.patro.cz/produ...recka-gude-sg-120-a-20070

2016-04-13 07:21:19

mirin:

Jo, jenomže to je obyčejné nejlevnější, svářecí trafo pro svařování obalovanou elektrodou (MMA), kterým můžeš leda tak něco cmrkat, protože po třech minutách provozu ti vypne tepelná pojistka.

Stroj pro svařování metodou MIG\MAG (lidově zvaný céóčko) , je něco úplně jiného. A za těch 100$ k němu nepořídíš ani hořák.

2016-04-15 21:58:07

plukovník: Nerad ti beru vítr z plachet ale já tu celou dobu mluvím o svařování trubičkovým drátem kde náplň nahrazuje to CO2 trafa na obalovanou elektrodu mám dvě. Podívej se ještě jednou a pořádně si prosím přečti popis ,snad konečně uvidíš ten rozdíl...

Tady je ten přístroj:http://www.patro.cz/produ...recka-gude-sg-120-a-20070

2016-04-16 07:50:36

mirin:

Jo, máš pravdu.

Já jsem opravdu mluvil o klasickém céóčku a na tu ukázku jsem koukal z mobilu, tak jsem to přehlédl.

Tak ať se ti dílo daří a tvé sváry nedopadnou tak jak z té odstrašující ukázky, co poslal odkaz Jaski.

Já osobně s trubičkovým drátem zkušenost nemám a stavím se k ní skepticky, i když tato metoda je vlastně starší než já sám.

Osobně používám ke svařování obalovanou elektrodu a na fajnové věci argon.

Plechařina na autě mě celkem nezajímá a ta rezatá už vůbec ne

(nejsem svářeč ani autoklempíř)

EDIT:

Pokud jsi opravdu rozhodnut zakoupit ten přístroj z toho odkazu, tak rozhodně napiš pro mě a pro ostatní své zkušenosti.

Hlavně jak ti vyhovuje ta dvoustupňová volba svářecího proudu a deklarovaný zatěžovatel 90A/10%

2016-04-16 21:30:35

No uvidím ,našel jsem i 4stupňovou variantu regulace za 3990kč a to že při 120A to má 10% mě netrápí,při bodování a vyvařování auta pojedu na nějakých 50-60A a bude tam více přestávek než svařování...

http://www.naraditechnik....varecka-mig-130f-199.html

Potřebuji to na manželčino auto,Premacy,to auto má jediný problém a to katastrofální korozi jinak motor,elektrika a vše ostatní je bez problémů,auto neví co je porucha a servis.

Swifta mám naštěstí bez koroze.

 jaski
Martin Jaskevič
2016-04-17 10:30:29

mirin: "Swifta mám naštěstí bez koroze."

Tohle mě vždycky pobaví .

MilanT  
Milan
2016-04-17 11:39:47

jaski:

Poručík Troník: Kontrolní otázka, soudruzi. Co udělá náš dobře známý samopal vzor 24, když ho ponecháme na větru a dešti? No?

Vojín Vločka: Zrezaví, ne vole?

Poručík Troník: Zrezaví, správně. A co hlavně? No koroduje, vy tupci!

2016-04-20 21:00:43

jaski: No vybíral jsem dlouho,asi tři měsíce ale povedlo se mi najít opravdu hezký kousek(viz moje foto) po 83letém majiteli bez koroze,měl jsem jen problém s brzdama a to se podařilo vyřešit-

 jaski
Martin Jaskevič
2016-04-20 22:27:46

mirin: Sice netuším, jak ovlivní věk majitele auta antikorozní úpravu (která je u těhle Maďarů nulová) a korozi auta, ale když jsi si tím tak jistý... Leštěnka to je pěkná, to jo. Jednoho novopečenýho mladýho majitele podobný leštěnky jsem znal osobně. Auto bez chyby, do prvního brždění na kruháku, když nedostal přednost. Pak už neodjel. A co že se to stalo? No swiftí klasika. Utržený nosník, který držela jen barva a vypadal jako nový!

PS: Tím nechci říct, že každý starý swift je zrezlý šrot, ale je třeba si na to dát pozor a pořádně vše zkontrolovat šroubovákovým testem.

2016-04-22 21:52:59

jaski: No s věkem to souvisí v tom že pán v zimě ze strachu už nejezdil a poslední tři roky auto stálo v garáži a nejezdilo vůbec...

A neboj,auto mám důkladně prohlédnuto zespod jediná koroze je na tlumičích a ty budou měněny za měsíc,jinak tam rez nikde nenajdeš. Každopádně jsem některá méně chráněná místa stříkl preventivně gumoasfaltem.


Odpovědět

1  2