Fórum - Téma


Světla pro denní svícení


Fórum Ignis Světla pro denní svícení

Informace o modelu: Suzuki Ignis


1  2  3

2012-02-20 20:09:54

Ahoj . Jaké máte zkušenosti se světly pro denní svícení, která se rozsvěcí automaticky po nastartování motoru?

Už asi tak před rokem jsem kupoval dvoje světla Mycarr SJ 288. Jedny na manželčin Ignis a druhé na Mazdu 6. Spínací modul se připojuje přímo na baterku a třetí drát se připojuje na parkovačky, aby při rozsvícení normálních světel zhasla světla pro denní svícení. Spínací modul tedy asi zřejmě využívá toho, že když motor běží a baterie se dobíjí, je na baterii vyšší napětí než normálně a podle toho modul spíná. Celkem to fungovalo dobře, ale poslední dobou mi přišlo, že po vypnutí motoru světla svítila ještě dost dlouho. Manželce u Ignise tak 5min a u M6 poslední dobou třeba i půl hodiny. Říkal jsem si, že asi trvá, než napětí na baterce klesne, ale že by to trvalo tak dlouho se mi nezdá. Ona oboje světla vždycky svítila ještě nějakou dobu po vypnutí motoru, ale tak dlouho to nikdy nebylo. Zkusil jsem řídící modul oblafnout připojením napájení světel přes diodu, která udělá úbytek napětí asi 0,8V a modul si tedy pak myslí, že na baterii je napětí asi o 0,8V nižší, než ve skutečnosti je. Vypadá to,že u Ignise to asi pomohlo ( dioda je tam zatím asi čtyři dny,tak to zatím ještě nemám pořádně vyzkoušené, ale světla zatím tak 5s po vypnutí motoru zhasínají ). U Mazdy 6 je ale modul asi už nějak nakopnutý a tak ani dvě diody za sebou, tedy snížení napětí asi o 1,6V nepomohlo. Tam jsem to tedy nakonec musel vyřešit připojením napájení světel na přívod k pojistkám u motoru kde je na některých napětí jen při zapnutém zapalování. U Ignise je to horší, protože na všech pojistkách u motoru je trvale napětí a jinam se mi to u motoru připojovat nechce. Snad ten fígl s diodou bude fungovat. Máte někdo podobné problémy se světly pro denní svícení?

2012-02-21 17:52:47

to je přímo festival problémů....u nás se to stalo módou páč prodejce snad hulí péro vedoucímu......děs běs to denní svícení

2012-02-22 07:36:07

Na jednu stranu ta světla pro denní svícení nejsou špatná. Jednak se šetří žárovky v hlavních světlometech, potom taky ta světla mají spotřebu kolem 10W a když se spočítá, kolik berou všechny žárovky, když se svítí normálními světlomety, tak je to o dost více. Tak že se víc zatěžuje alternátor a samozřejmě tomu alternátoru musí ten výkon dodat motor, tak že to trochu bude mít vliv i na spotřebu, i když to asi nebude moc znát. Navíc se nemusím starat, jestli svítím nebo ne, protože světla se zapínají automaticky.

Je ale pravda, že asi spousta lidí pak zapomíná rozsvěcet normální světla, když je to potřeba. Koukal jsem taky, že různí prodejci na těch světlech dost vydělávají. Třeba v Globusu jsem viděl ta světla, která máme my asi za 2200Kč a my jsme je přes internet koupili asi za 1400Kč a dnes jsou myslím ještě levnější.

2012-02-22 09:06:06

Jednoznačně je to přínos.Odcházely mě často H4, po namontování LED je po problému. Jsou totiž většinou konstruovány na 12-24 V a proto mírné zvětšení napětí u nich nevadí...

2012-02-22 10:04:17

V každym případě, já sem odmítnul tyhle věci montovat na auta, protože když to začne zlobit, tak já jsem idiot

2012-02-22 10:09:08

Navíc je to taky o tom, že vedení koupí sračku za 50kč, zákazníkovi se naúčtuje 5000kč a ta věc je na howno. Z toho je mi na blití, taky proto budu jen do smrti řadovej mechanik, jen proto že neumim oblbovat zákazníky

2012-02-22 11:55:16

Je pravda, že něco jiného je si to udělat na svém autě a něco jiného je to dělat někomu jinému. Většinou ten, komu to uděláš nepřemýšlí o tom, že ta věc by mohla být šmejd. Každý si řekne, že když to stojí 5000kč, tak to musí být kvalitní a podělal mu to jistě mechanik. Bohužel dnes ten kdo dokáže něco za 50Kč koupit a za 5000Kč to prodat je považován za úspěšného podnikatele a jeho zaměstnanci na to doplácejí.

2012-02-22 14:22:24

Já taky kvůli tomu jsem šel z místa......nepohodlný a stále hádající technik...a nevadí mi to, protože jsem se nenarodil jako podvodník....neboli unterwaserman

2012-02-22 14:50:09

Jó, to je ta nová doba. Všude spousta řečí o svobodě a demokracii, o tom, jaká tu dříve byla totalita. Jenže dříve, kdyby se přišlo někde na to, že někdo něco za 50kč nakupuje a za 5000kč to prodává, tak by šel sedět. Dnes je to úspěšný podnikatel a kdo nechce s takovými držet, je nepohodlný a odnese si to jinak a nemá nikde zastání.

2012-02-22 15:25:04

svatá pravda

2012-02-22 23:51:56

Začlo mi to taky vypínat po dost delší době po vypnutí motoru.Nic jsem neřešil.Ale abych měl jistotu, že to vůbec někdy zhasne, ťuknul jsem o brysovky, denní hned zasla a já šel v klidu od káry do hajzlu Dělalo to v těch nejbrutálnějších mrazech.Baterku mám od podzima novou, ale proto, že už nebyla tak svižná při startu, dal jsem jí na nabíječku.Ta mi řekla, že jem +/- na 50%.Baterku jsem nacpal, vrátil do káry a denní vypínaj jako dřív.Ta baterka, co sloužila před touto novou, co byla ve smrti, tak když už byla hodně vybitá, rozsvítila se světla denního svícení.Auto zamčený, všechno vypnutý a najednou, svítíme :D Ty moje teda makaj na podpětí rozsvítim.Při startu vezmu za klíč a oni hned naskočej.Nikoliv po nastartování, kdy začne tlačit altík.Tak to maká u mě

Ira
Víťa
2012-02-23 09:33:21

Mám homologovaná světla pro denní svícení bez ZBYTEČNÝHO MODULU.Mají tři dráty,jeden se připojí na kostru,jeden na parkovačky a ten poslední na přívod od spínací skříňky.Vypnu klíček a nic nesvítí.Zapnu klíček,rozsvítí se,zapnu parkovačky - zhasnou.Já jsem si k tomu ještě přidal vypínač,páč když se někdy plížím po lese,nepotřebuju být viděn.

Na podzim jsem byl na STK a prošlo to v pohodě.

2012-02-23 09:39:54

Taky jsem zkoušel zapnout a zase vypnou světla, ale světla na denní svícení zhasly a zase se rozsvítily a svítily dál. Na baterce jsem sice měřil jen napětí, což o stavu baterky až tak moc neřekne, ale starter točí v pohodě, tak by baterka měla být dobrá. Spíš to dělá ten spínací modul, který je asi nastaven na vyšší napětí. Tak jak už jsem psal, zkusil jsem to oblafnout diodou za pojistkou od spínacího modulu http://www.gme.cz/univerz...-do-10-a/p1000k-p221-047/ , tak že si teď modul myslí, že napájecí napětí je asi o 0,9V nižší ( při napětí baterky 12,3V je modul napájen napětím 11,4V ) a vypadá to, že to pomohlo. To ale budu moci posoudit až po nějaké době, protože diodu tam máme teprve chvíli, ale zatím to vypíná dobře.

2012-02-23 10:26:04

Taky to mám tak zapojené, plus ten vypinač a taky prošlo, samozřejmě při zapnutí obrysovek se denní zhasne.

2012-02-23 15:43:22

Mám světla denního svícení na svém Swišťu a nemám s tím vůbec žádný problém. Světla se po zapnutí klíčku rozvítí a po vypnutí okamžitě zhasnou, bez jakékoliv prodlevy. Modul mám připojen: jeden drát na kostru, druhý na parkovačky a třetí k motorku stěrače. Vše fachčí jak má, po zapnutí hlavních světel, denní světla vypnou a naopak.

2012-02-23 19:04:44

Na své Splašce jsem před dvěma roky (a předtím u Favorita) provedl úpravu, že se mi při zapnutí zapalování

rozsvítí POUZE tlumená světla, při startování zhasnou kvůli snížení namáhání aku a po nastartování se opět

světla rozsvítí. V obvodu tlumených světel je vřazena pojistka 15A a mohutný odpor asi 0.4 Ohmy, který sníží napětí na těchto světlech asi o 3V, čili tlumená světla svítí o něco málo slaběji a zatím mi žádná H4 neodešla.

Při zapnutí parkovaček a normálního osvětlení v noci se automatika zruší.

Asi by mohl být problém při silniční kontrole, ale za ty zhruba čtyři roky jsem neměl problémy a na STK u Favo-

rita jsem vyndáním pojistky automatiku zrušil.

2012-02-24 07:30:35

Myslím, že některá nová auta ( nemyslím přímo jen Suzuki ) už mají normálně uděláno, že po nastartování motoru se automaticky rozsvítí potkávací světla. Snad se i prodává nějaký modul, který to dokáže zajistit po namontování do auta, které tohle nemá.

Řekl bych ale, že diodová světla mají výhodu právě v menší spotřebě. Diodová světla pro denní svícení mají příkon asi 10W, tedy odebírají asi 0,8A. Pokud se svítí normálními světla, tak všechny žárovky, které svítí ( přední světla, zadní světla, osvětlení SPZ, osvětlení palubky ) mají příkon kolem 140W, tedy odebírají proud asi 11,7A. To je skoro o 11A více, které musí alternátor dát navíc.

Akorát, jak už jsem psal dřív, musí se počítat s tím, že u světel pro denní svícení svítí jen přední světla a třeba za deště nebo šera je potřeba včas zapnout normální světla, jinak vás ze zadu těžko někdo uvidí.

Ira
Víťa
2012-02-24 10:54:01

Jezdím převážně krátký trasy a často s vozejkem,baterka se nestačí ani vzpamatovat a proto jsem svícení potkávačkama a všema ostatníma žárovkama zavrhnul a použil diodová světla.Pořídil jsem kulatá,protože jsou na dálku líp vidět,než diody roztažený do čárky.Plno lidí tohle neřeší,svítěj potkávačkama,maximálně řeší automatický rozsvěcování,když do toho sednou,ani je nenapadne zkontrolovat jak jim to svítí a pak na silnici potkáváte plno poloslepejch aut.

2012-02-24 18:30:42

Samozřejmě souhlasím. Kdybych jezdil častěji, LEDky si pořídím taky, ovšem nějaké kvalitnější, na silnici

jsou často vidět jen bludičky, o jejichž smyslu by se dalo silně pochybovat, nebo nevkusy.

Ira
Víťa
2012-02-25 08:18:02

S těma bludičkama máš pravdu.Většinou jsou to nehomologovaný světla,který nemají diody RL a jsou to jenom levný hračky od Vietnamců,nebo z netu.Nebo si lidi pořídějí kvalitní světla,ale většině nedojde,že i to nejlepší LED světlo je nejintenzivnějc vidět při kolmým pohledu z předu.Namontěj to do nárazníku podle jeho zakřivení a tím z toho udělají bludičku,protože největší intenzita světla jim jde do stran a z pohledu protijedoucího řidiče pak není skoro nic vidět.A když si někdo koupí blbý světla protože jsou levný a ještě je blbě namontuje,tak to už je vůbec nejhorší kombinace K. na h...o H.

P.S. ty nevkusy jsou většinou výtvory tunnerů.Samozřejmě bez homologace.


Odpovědět

1  2  3