Fórum - Téma


Světla pro denní svícení


Fórum Ignis Světla pro denní svícení

Informace o modelu: Suzuki Ignis


1  2  3

2012-02-25 12:06:31

Zdravím , na své SX4 mám namontovaná / svépomocí / homologovaná kulatá světla . Zapojení dle návodu a fungují bez problému a komplikací . Pořídil jsem si je , abych nezapomínal rozsvítit / jsem již starší generace / . Přišlo to na cca 1400 .- Kč. a mám po starosti . Doporučuji všem , kteří nastartují a vyrazí bez světel .

2012-02-25 19:08:54

TAk já jsem na tom stejně kulaté světla na denní svícení homologované s modulem...v létě - není problém po vypnutí motoru zhasnou po chvilce i světla ale teď v zimě katastrofa...a většinou i po zapnutí parkovaček a hlavních světlometů zhasnou a pak...blik a svítí znova na takový 3tí pokus zhasnou definitivně uvažuju o nějaké vypínači nebo nevím...

2012-02-25 21:16:01

Zapojit bez modulu, jak to na tomto foru popisuje Ira. . .

2012-02-26 10:53:47

To bych nejdříve musela najít ty správné dráty... i když jsem zapojovala el. stahování tak jsem nějak neměla odvahu do spínací skříňky vrtat...

Ira
Víťa
2012-02-26 12:38:45

No,ony ty světla s modulem asi bez modulu nebudou fungovat.To se musí koupit přímo světla k tomu určený.Poznají se tak,že nemají modul,mají tři dráty a na obalu je deklarovaná automatická činnost.

2012-02-26 16:55:39

My taky máme homologované kulaté SJ 288 http://tuningcenter.cz/51...ni-s-led-sj-288-typ2.html ale ten modul je asi nastavený, aby vypínal při napětí nižším než je běžně na baterce. Proto světla svítí ještě nějakou dobu po vypnutí motoru, pokud se napájení dá přímo na baterku, jak je v návodu a nezapojí se třeba na zapalování. Kdyby se tam modul nedal, tak by se asi musely dělat nějaké úpravy, protože světla jsou dělaná na připojení k modulu a navíc modul dělá i to, že světla zhasnou, když se rozsvítí parkovačky. Tak že když jsou světla s modulem, nemá cenu řešit nějaké zapojení bez modulu. Jak už jsem psal, já jsem zhasínání světel na Ignisu vyřešil přidáním diody na napájení modulu, která sníží napájecí napětí světel asi o 0,9V a vypadá to, že to bude fungovat ( zkusím sem dát fotky ). Přestřihnul jsem červený kabel od modulu a naletoval na něj diodu. Použil jsem tuhle http://www.gme.cz/univerz...-do-10-a/p1000k-p221-047/ Jen se musí dát pozor na polaritu diody. Proužek na diodě musí být směrem k modulu, jinak to nebude svítit ( kdyby se dala dioda na černý drát, musela by být obráceně ) Diodu jsem pak i s vývody navlékl do smršťovací bužírky kvůli izolaci ( smršťovací bužírku po navléknutí stačí opatrně ohřát zapalovačem, není potřeba speciální nářadí ). Světla teď zhasínají tak 5s po vypnutí zapalování ( u těch fotek jsem drát povytáhnul kvůli focení, jinak ho máme vedený okolo baterky ). Než se dioda naletuje, je asi dobré to první zkusit dát diodu mezi baterku a červený drát, jestli to bude fungovat. U druhých světel na Mazdě 6 dioda nepomohla, ale tam to vypadá, že ten modul je tam asi nějaký nakopnutý a musel jsem ho dát na přívod od klíčku, protože světla nechtěla zhasínat vůbec s diodou i bez ní a svítila třeba půl hodiny po vypnutí zapalování . Jinak je pravda, že když se světla montují, musí se namontovat tak, aby svítila dopředu a ne do strany. I u Ignise, kde to vypadá, že záslepky otvorů pro mlhovky jsou rovně jsem zjistil, že záslepky úplně rovně nejsou a světla jsem do nich musel namontovat trochu šikmo, aby světla svítily přímo dopředu.

2012-02-26 18:18:15

Tak přesně tyhle světla mám taky a přes léto není problém 5-10s a zhasnou ale ty zimy jednou mi to svítilo celou směnu...asi to zkusím uděla jak to máš ty třeba se to chytne. Jinak já je přišroubovala ve swišťovi do té díry v nárazníku pod spz těsně na boky a vypadá to pěkně a ještě mi zbývá nějak vymyslet jak uchyt na mlhovky a budu na chvilku spokojená

2012-02-27 07:49:19

Ono asi záleží na modulu. Jak jsem psal, tak u Ignise to pomohlo, u Mazdy ne. Každopádně zkusit to můžeš. Na zkoušku můžeš použít jakoukoli usměrňovací diodu na proud větší než 1A a napětí větší než 12V ( napětím diody se moc zabývat nemusíš, protože na menší napětí se snad ani nedělají ). Na zkoušku stačí odpojit červený drát od baterky a mezi baterku a drát dát diodu. Jen pozor na polaritu diody, protože dioda propouští v jednom směru a tak když ji otočíš, tak světla nebudou svítit. Jinak dioda je jedna ze základních elektronických součástek, tak jestli znáš někoho, kdo jen trochu dělá něco s elektrikou, tak by nějakou diodu na vyzkoušení mohl mít. Já tam mám 10A diodu, ale určitě by stačila třeba 3A. Jinak nám to dřív u Mazdy i u Ignise zhasínalo tak po 1min, ale teď už to trvalo dost dlouho, než světla zhasly.

2012-12-19 21:54:05

Tak jsme museli vyměnit baterku, protože ta co jsme měli už asi šla pomalu do háje. Myslel jsem, že je baterka jen vybitá a že ji vybily světla na denní svícení, protože zase nechtěly zhasínat. Jenže to asi bylo obráceně. Protože asi byla špatná baterka, zlobilo spínání světel na denní svícení. I když už máme novou baterku, stejně jsem přemýšlel, jak to udělat, aby světla na denní svícení svítila jen při zapnutém zapalování bez nějakých velkých zásahů do elektroinstalace. U mazdy 6 to bylo jednoduché, protože v pojistkové skříňce u motoru jsou pojistky, na kterých je 12V jen když je zapnuté zapalování a tak jsem tam dal drát do patice pojistky. U Ignise je to horší, protože na všech pojistkách u motoru je trvale 12V. Zjistil jsem, že v pojistkové skříňce u motoru je na dvouch relé napětí jen když je zapnuté zapalování. Jenže rélé jsou až za pojistkami a navíc jsou to dost důležitá relé, protože jedno je hlavní relé a druhé je relé palivového čerpadla. Nechtěl jsem tedy riskovat, že třeba větším odběrem by shořela pojistka a auto by nejelo. Tak že jsem sice vyvedl drát z patice relé palivového čerpadla, ale spínám jím další relé, které spíná proud od baterky k modulu světel pro denní svícení. Použil jsem tohle relé http://www.gme.cz/rele-s-...ef4341-12-p634-326/#popis které sice může spínat až 10A, ale odběr cívky má jen 18mA, tak že se nemusím bát, že by třeba vyhořela pojistka kvůli většímu odběru.

2012-12-19 22:59:26

frantaj

Nejjednoduší je připojit přívod pro denní světla přímo ke spínači pro couvací světla,tam jde napětí až po zapnutí klíčku a obvod je jištěn pojistkou.Připojovat se na motorové okruhy není vhodné,v případě poruchy relé,zhasne motor.

2012-12-20 10:28:45

To s tím spínačem couvacích světel je zajímavý nápad. Asi se na to ještě podívám. Taky jsem nebyl moc nadšen z toho připojení na relé polivového čerpadla, ale zdálo se mi to nejjednodušší řešení. Přidal jsem tam relé, které z relé palivového čerpadla odebírá jen 18mA, tak že by se nic stát nemělo, ale jestli je na tom spínači couvacích světel proud jen když je zapnutý klíček, tak asi bude lepší to zapojit tam. Když jsem se rozmýšlel, kam to zapojit, našel jsem nějaká schémata zapojení elektroinstalace a byl jsem překvapen, že v pojistkové skříňce u motoru je relé označené jako MAIN RELAY a přes něj je napájeno snad všechno, co má běžet při zapnutém zapalování, včetně motorových okruhů. Relé je jištěno 15A pojistkou. Tak že stačí, aby shořela jedna 15A pojistka a auto nepojede, protože 3/4 okruhů v autě bude bez proudu. Překvapuje mě, co všechno je z tohoto relé napájeno. Musím se podívat, jestli i spínač couvacích světel není napájen z tohoto relé, protože pak by asi bylo jedno, jestli připojím drát do patice relé, nebo na spínač couvacích světel.

2012-12-20 21:48:46

frantaj MAIN RELAY je hlavní relé,které většinou napájí akční členy motoru,relé čerpadla pouze čerpadlo.Většinou ostatní okruhy jsou napájeny přez relé X,což je odlehčovací relé spínací skříňky.Pokud využiješ napájení ze spínače couvaček,jsou světla zařazena do osvětlení a ještě ušetříš relé.

2013-05-27 21:53:12

frantaj: Potřeboval bych, jak namontovat kulatá světla D 80 mm na Ignise, aby byla dodržena vyhláška. Zapojení není problém, stačí mi při zapnutí klíčku. Jde mi o to hlavně kam je umístit a jak, případně jaké světla doporučujete na toto auto. Na autě mám namontované mlhovky a chtěl bych je zachovat. Děkuji.

2013-05-28 07:24:23

syncro: Těžko říci. My máme na Ignisu ta světla právě v záslepkách pro mlhovky a mlhovky tam nemáme. Pro montáž světel jsou udány nějaké předpisy, pokud si dobře pamatuji, tak by světla něměla být dále jak 400mm od boku auta, měla by být mězi nimi mezera alespoň 600mm a světla nesmí být níže než 250mm nad vozovkou a výše než, myslím 1200mm. Až přijedu domů, tak se kouknu na Ignise, jestli by někam šly dát světla na denní svícení, aby se nemusely rušit mlhovky. Nebo se už i dělají světla na denní svícení přímo v kombinaci s mlhovkami.

Třeba takové http://www.tuningstyle.cz...-suzuki-renault-opel.html

nebo takové http://www.led-denni-svet...vym-svetlem-LED-DRL-7R-5W

Asi by se našly i jiné.

2013-06-15 23:12:28

frantaj: prosim jakej pruměr maš těch světel na dení

2013-06-17 07:10:09

baryn235: Já mám tyhle světla http://www.dobrealevne.cz...1-sj-288-8501180-top-cena

Ty mají průměr 70mm http://www.dobrealevne.cz/files/sj288[1].pdf

2013-06-17 20:45:16

frantaj: a ještě ,je potřeba redukční kroužek a jakej dík

2013-06-17 21:26:01

baryn235: Já jsem žádný redukční kroužek nedával. Já jsem do záslepky udělal otvor podle průměru světla. Ze světla jsem sundál původní držák a světlo jsem k záslepce přišrouboval pomocí dvou úhelníčků. Jedním menším a druhým větším, aby světla svítila rovně dopředu, protože i když se to nezdá, záslepky nejsou úplně rovně a kdyby se daly dva stejné úhelníčky, tak by světlo svítilo trochu do strany.

2013-06-27 19:35:13

frantaj: Díval ses prosím, kam namontovat a jak ty světla, aby se nemusely rušit mlhovky? Díky.

2013-07-28 16:17:45

frantaj: čao prosím tě s tou diodou to na ignisu funguje nebo je lepší to dát na tu zpátečku


Odpovědět

1  2  3