Fórum - Téma


svíčky SX4


Fórum SX4 I svíčky SX4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2014-05-31 11:01:10

Zdravím přátelé,

teď posledních pár týdnů se mi u suzi začalo stávat, že po rovné nové cestě (je to i jinde...) při 50km/h na trojku nebo čtyřku (kolem 2tis ot) motor tak jako kope do zad v pravidelných intervalech tak 2x/sec, na otáčkoměru to poznat neni, ale jakoby poskakuje a občas to kopne i do řadicí páky to jde cítit, když na ní mám položenou ruku. Je to už při zahřátém motoru. Po vyřazení to zmizí takže je to motorové. Když je motor pod zátěží při zrychlování, tak to nedělá a ni při brzdění motorem. děje se to při plynem udržované konstantní rychlosti. Zkoušel jsem i nechat převážit a zkontrolovat kola (kdyby tam byla náhodou boule nebo tak) ale opravdu nic. Přijde mi, že to i hůře startuje, že musí déle točit startér než obvykle a do otáček se motoru dvakrát nechce, ale vytočí se ... Možná i o trochu stoupla spotřeba, ale to nemusí být měřítko už je doba klimatizace tak to může být spojeno s tím ...

Mám najeto pouze 44 tis km a je to rok 2008 a japonec, je možné, že už by byly svíčky špatné? Nebo že by to dělala baterka? Mám ještě oboje původní a baterku japonskou... Auto jezdí hodně městský provoz bez pořádného prohřátí a jsem dost defenzivní řidič, takže po městě motor asi i dost podtáčím (50km/h čtyřka a 70 už pětka). Filtr motorový měním pravidelně každoročně, benzín tankuji pořád u stejné pumpy Shell a olej teď nedávno měněný včetně filtru (2 tis km) osobně, takže vím, že měněný je...

Čeká mě teď za měsíc cesta na jih Itálie, tak přemýšlím a jsem trošku nervózní co s tím ... Možná se auto uklidní při cestě, že se pořádně projede... Nevím no ...

Máte někdo nějaký tip co by to mohlo být případně co zkontrolovat ?

Baterku jsem si chtěl nechat proměřit v servisu a s úsměvem mi přišli říct, že proměřit nejde, protože na ní chybí technické parametry, které potřebují do měřáku zadat a že mám smůlu...

Díky moc Marek

2014-05-31 13:36:43

wallmart: Stav baterie za chodu nemá vliv na cukání motoru :) Výměnou svíček nic nezkazíš.Já dával do swifta na zkoušku od Brisku rejcingový svíce s plovoucí jiskrou a nemůžu si je vynachválit.Koukni, jestli je maj i na tvou káru. http://www.brisk.cz/katal...gy/zapalovaci-svicky-auto

Jinak 40 na svíce je dost.Záleží, co tam je.Něco vydrží, 15, 20, 30, 50.

2014-07-04 10:00:55

beaumont: Měnil jsem po 35000km, občas špatný start. Svíčky platina-iridium, na vnější elektrodě byl cca 0.5 mm kovový nános, který nešlo snadno odstranit. Po výměně start OK, lepší záběr při nízkých otáčkách. Na výměnu jsem měl automechanika, teď bych to už zvládl sám.Intuitivně bych na to nepřišel. Jak už jinde uvedeno, jsou třeba dva speciální nástroje, prodloužený svíčkový klíč a vytahovák svíček. 100000 km se snad dá najet při dlouhých jízdách, ne v městském provozu. Tak mi to přijde, že je to jak s alkalickými bateriemi, zbytečně drahé, při mém provozu bych asi podruhé zkusil nikl.

2014-07-04 14:52:15

Hondo, co jsou rejcingový svíce s plovoucí jiskrou? DOR14/15LGS? Tyhle mám taky (oproti doporučení ty teplejší neboť jezdím jen do 2500ot) a můžu potvrdit, že jsou úplně fantastický a ušetří mi cca půllitr na 100km.

2014-07-05 06:42:34

autoveteran:

"rejcingový" svíce jsou v Hondově rozšafné mluvě zřejmě některé ze zapalovacích svíček typu racing-premium-tuning.

2014-07-05 09:56:19

jogstr:

Vzhled jiskřiště svíček vypovídá o technickém stavu vozidla, nikoliv o vlastní kvalitě svíček a pokud máš vozidlo u kterého výrobce důrazně doporučuje použití svíček platina-iridium, je dobré se tímto doporučením řídit. U dvoujiskrového systému zapalování, u kterého dochází vždy k současnému přeskoku jiskry u svíček ve dvou válcích najednou, jsou svíčky narozdíl od systému zapalování s rozdělovačem dvakrát více zatěžovány při srovnatelném kilometrovém proběhu.

Usazeniny na svíčkách mohou znamenat špatné složení směsi, chybné časování, nedostatečný kompresní tlak, nebo zanesený vzduchový filtr.

Při výměně svíček je vedle vhodného klíče potřeba hlavně dodržet předepsaný utahovací moment. Pokud ho přeženeš, tak si koleduješ o malér.

2014-07-13 23:56:51

Ahoj suzukáři,

chtěl bych také trochu přispět k tématu.Jedna z prvních věcí co jsem udělal,když jsem měl novou SX 4 - podíval jsem se na svíčky.Samozřejmě jsou iridiové.Co se týká ceny lze je na netu koupit za cca 400 Kč kus ( Brisk za 200 Kč)

Myslím,že cenu není třeba řešit -za olej se utratí mnohem více.

Při demontáži a montáži je třeba opatrnosti - iridiová elektroda je velmi křehká!

Když jsem jezdil s Oplem Astrou tak v manuálu psali,že svíčky se nesmí demontovat a montovat do teplého motoru.

Pavděpodobně pro rozdílnou roztažnost hliníkové slitiny motoru a ocelového závitu svíčky.

2014-08-22 22:47:25

Tak dneska jsem mrknul na svicky... Byly podle vseho meneny v ramci garancky a svete div se byly tam Champion Copper Plus, tak jsem je tam soupl zase (znacka je overena stoletim a praxi a jsou levne a kvalitni. Ohledne vymeny pohoda a ani zadny zadrhel se nekonal. Vse je popsano v uzivatelskem manualu... A vydrzi li mi Championky ve smisenem provozu aspon 25 000 km, tak nevidim zadny problem... Ty co tam byly by mely mit tedy podle papiru uz odjezdino, ale vypadaly moc dobre, zadne vrstvy niceho, jen mirne zahnednuti... Nevidim tedy duvod proc davat trikrat ctyrikrat a i az temer petkrat tolik za jiskru, ktera ac je dulezita, je stale jen tou jiskrou...

2014-08-23 11:15:45

marqart: Neni jiskra jako jiskra.Konstrukce zapalovacích svíček je alchymie.Dát svíčce životnost 25tis km, která má dávat bez jedinýho zaváhání jiskru při vysoké teplotě a vysokém tlaku, to už neni jiskra jako jiskra :) Každopádně souhlas, není třeba platit nehorázné sumy za kdovíjaké svíčky.Vyráběj se kvalitní a levné.To je třeba případ našeho Brisku, kterej dodává svoje svíčky do prvovýroby drahých, luxusních, sportovních vozů..

2014-08-23 23:07:56

honda: honda:

Ano, tak nejak jsem to myslel... Jiskra v takovem prostredi jako jsou nase motory a navic aby byla bezchybne presna a byla vzdy tam kde ma byt je vic nez dulezite... Netreba vsak vymyslet a preplacet nesmyslnosti, obzvlast kdyz zavisi na mnoha jinych aspektech a dilech( kabelazi, kontaktech, zapalovacich modulech - civkach, atd, atd)... Vypravoval mi automechanik ze jeden zakaznik s luxusnim sportakem trval na svickach NGK cena kolem 450kc/kus, svice mely mit delsi zivotnost, tak mu je tam dali. Ale kousek izolatoru treti svicky se hned pri nastartovani odlomil a dost vazne poskodil motor, jehoz opravu musela dilna zaplatit... Klidne mohla svicka cestou nekde spadnout, nebo byl vadny kus, ale uz je pry nikdy nedaji

2014-08-28 21:22:42

marqart: To mi ani neříkej, teď mám najeto na NGK 50 tis. km a za čas jsem je chtěl koupit znovu .

2014-08-29 08:43:12

kekros:

Úplně klidně je tam dej znovu a nenech se odradit pochybnými legendami

2014-08-29 14:53:09

No jasne chlapi, kliiidek, mysleno to bylo tak, ze je to uplne jedno... Ze jako i mistr tesar se muze utnout... Potazmo NGK muze vyrobit spatnou varku svicek jako kdokoli jinej s cimkoli... U me vede a vedl brisk.

Jak jsem psal vyse, svicka je svicka nic se nezlepsi, ani nezhorsi potazmo pokud to neni silverstar nebo nejaky no name, tak neni co skazit ani zlepsit...

Jak jsem omrknul tyhle moturky startuji stejne az na treti otoceni vsechny stejne... A zas takovy tocky aby zalezelo jen a pouze na svicce tam take nemame...

2014-08-29 15:12:29

marqart: Samozřejmě že na výběru svíčky záleží.Já teď hodně montuju Brisky s plovoucí jiskrou.Každej, co je dostal se vrátil a říkal, že to neni možný, že svíčky maj takovej vliv.A to třeba u dvojkový fabky 1,2htp, mi pán přinesl lahev rumu s tím, že stejný trasy teď jezdí o kvalt vejš..

2014-08-29 15:13:17

marqart:

Kdybys nepokoušel ty nikláky a namontoval jsi tam ty doporučené NGK IFR6J-11, tak bys je tam měl už na doživotí.

Iridiové svíčky NGK typu IFR... a SILFR... jsem měl zatím ve dvou vozidlech a bez nejmenších problémů byly měněny až po 100 000 ujetých km a přesto na jejich jiskřištích nebyla žádná viditelná destrukce.

2014-08-29 15:16:24

honda:

Poslední dobou tady nějak málo diskutuješ.

Neoženil jsi se náhodou?

2014-08-31 15:25:00

Chlapi takhle, to vše co píšete, je zřejmá a jasná pravda, ale kdybych neviděl, co z té NGK svíčky zbylo a co zbylo tedy uvnitř motoru - tak bych tu cenu i akceptoval a šel do nich... Nejde zde o iridium, které vydrží dlouhá léta nebo o niklovky, které vydrží pět let - mluvím o izolantu, který je stále stejný či podobný a který ve zmíněném případě nevydržel ani den... A po vyndání svíčky tam prostě nebyl... A když říkám, že nezáleží pouze na svíčce, myslím to tak, že pokud je něco se zapalováním, tak svíčka nepomůže, protože zakouří-li se usazeninami a udělá pecku může být třeba z čeho chce a směs se prostě nezapálí... Což u Horko Těžko Poskládáné (HTP) 1,2 fabie je už katastrofa :D

A závěr : proč Suzuki doporučuje NGK řádově čtyřikrát dražší a pak montují v servisech champion nebo brisk ? Podle mne je to to samé jako s olejem - proč Shell - když naše české oleje jsou prvotřídní kvality... odpověď je nasnadě: jsou dražší a mají domluvu - ty nám dodáš levněji olej a my tě budeme doporučovat - víc bych v tom nehledal...

2014-08-31 16:23:20

marqart:

Suzuki doporučuje do svých aut svíčky NGK, stejně jako lambda sondy a snímače Denso nebo oleje Shell, protože s nimi mají smlouvy obvykle na základě výběrového řízení.

Konkrétně ta důrazně doporučovaná svíčka NGK Iridium IFR6J-11 s intervalem výměny při běžném způsobu jízdy 100 000 km stojí u seriózních obchodníků v současné době 323,-Kč. Srovnatelná svíčka Brisk Iridium Premium+ P2 stojí 152-199,- Kč. Tedy nikoliv čtyřikrát tolik, ale sotva dvakrát.

Vzhledem k tomu že na ujetí 100 000 km dáš přibližně 252 000,- Kč jenom za benzín a a minimálně 7 000,- za olej, je úvaha o výdaji za svíčky, pokud mají být opravdu spolehlivé, naprosto pošetilá.

Jinak pokud iridiová svíčka při montáží upadne na zem, může se poškodit jiskřiště stejně jako vnitřní část izolátoru.

Stejně tak může dojít k poškození při nedodržení utahovacího momentu, který nesmí být překročen a je 20-30 Nm, což se neznalému může zdát málo a přetahne to.

No a nedělej si iluze o schopnostech mechaniků v servisech. Poslední zkušený mechanik již není mezi námi, neb se odstěhoval do Brazilie

2014-08-31 18:19:17

plukovník:

V této zemi žiji skoro téměř půl století, takže si nedělám iluze ani o mechanicích ani výběrových řízeních ani svíčkách - stěhuju se do Brazílie, nebo na Kubu tam jsou taky frajeři a také se tam ohřeju

Právě kvůli té pošetilosti o úvahách o svíčkách to sem píšu ... ano iridium vydrží, ale keramika nemusí, neboť vše záleží na perfektím chodu celého agregátu, a právě kvůli té keramice jsem bláhově a nechtěně znovurozpoutal tuto spící debatu...

Jinak ano prasknout může každá svíčka , to závisí na mnoha aspektech od výrobce přes dodavatele až po utahovací moment , proti NGK nic nemám stejně jako ostatním renomovaným výrobcům - nechtěl jsem aby to tak vyznělo Je to jen poznatek jednoho mechanika potažmo více, ale to není ověřené leč na netu rozšířené

Takže ano, je to přesně jak píšeš, jenže já na to koukám z druhé strany - za stejnou cenu a na stejný počet km tam dám troje až čtvery svíčky a pokaždé nové... Možná jsem to měl napsat hned, ale neuměl jsem to nějak zformulovat :) Potažmo až se finančně zmátořím z koupě auta, koupím něco lepšího - teď mi (no spíš mé drahé polovičce) prostě 1500,- versus 499,- mi přišlo nepoměrné a hlavně: vycházel jsem z toho, že v Suzuki tam dali Champion tak jsem je tam dal také, ale to už jsme opět u kvalit mechaniků ( a třeba vyfakturovali NGK )

...takže to jistí pouze ta Kuba

2014-08-31 19:30:54

marqart:

Jestli máš r.v. 2008 a nebylo najeto více jak 105 000 km, tak by tam měly být ještě původní svíčky, protože ty se normálně mění až při sedmé garanční prohlídce, protože pokud se jedná o čtyřkolku, tedy vyrobenou v Maďarsku měly by tam být z výroby ty výše jmenované iridiové svíčky.

Sice je možné, že ve značkovém servisu, kde si za tyto iridia účtují i 900,- Kč za kus je rádi vyměnili preventivně dříve v rámci některé garanční prohlídky.

Jinak pokud je motor v pořádku, nebo nejsi jeden z těch šílenců co jezdí na LPG, nebo nejezdíš závody, není důvod proč by tyto svíčky neměly vydržet. Na extrémně tenké iridiové elektrodě se žádná "pecka" ani jiné usazeniny nevytvářejí.

Ale každopádně platí, že do motoru M16A s dvoujiskrovým zapalováním patří iridiové svíčky, nikoliv ty obyčejné i v případě, že jseš odhodlán je měnit každých 25 000 km a pokaždé riskovat příhodu s odlomeným izolátorem, strženým závitem nebo zmordovanou zapalovací soupravou díky "pozlaceným" ručičkám mechanika


Odpovědět

1  2  3