Fórum - Téma


svíčky SX4


Fórum SX4 I svíčky SX4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2014-08-31 22:18:39

plukovník: jsem zmaten protože to právě nemám najeto ještě ani celých 75 000 Takže buď tam byly z výroby což potom co popisuješ je nepravděpodobné anebo je tam dali suzukáři v servise... Každopádně mám origoš servisku ve které se to nepíše a návod ve kterém se píše naopak přímo toto : pokud váš motor není vybaven svíčkami s vysokou životností měli byste kontrolovat svíčky bla bla bla .... Následuje schema jak po ženskou podle kterého nebyl problém svíčky vyměnit, takže sám svýma vlastníma rukama - což je jaxi jistota i když pozlacené je nemám ani zlaté a ani nejsem automechanik, ale jakožto řemeslník na momenťák ještě vidím :D kterýžto ani v servisech se mnohdy nepoužívá :) prostě se svíčky dotahují tak akorát

Takže z této výše zmíněné věty jsem usoudil, že "pokud nejsou" tak být nemusí a opravdu tam byly Champion Copper Plus RC87YCL, podle kterých jsem celkem jednoduše a levně koupil stejnou náhradu... Příště dám klidně iridium, ale stejně si nemyslím, že poznám rozdíl v chodu motoru

A ty usazeniny potažmo pecky se nevytvářejí ne kvůli iridiu, ale kvůli právě tomu, že vše od předstihu po spalování funguje jak má, protože ty championky, které jsem z motoru vyndal, nebyly absolultně vůbec tknuté, jen nevím jak tam byly dlouho, tak jsem je radši narychlo vyměnil ...

Děkuju, že si se mnou někdo pokecá, mám to tu v klubu suzukářů moc rád

2014-08-31 22:50:02

marqart:

Na chodu motoru za běžných podmínek určitě nepoznáš jestli tam máš niklové, platinové, iridiové nebo dokonce yttrium svíčky. Jde opravdu hlavně o životnost a spolehlivost. Teď samozřejmě nemluvím o případném závodění.

A už vůbec nezáleží na výrobci. Všichni jsou srovnatelné kvality.

Kdysi se tady strhla ohnivá debata o tom, že do Suzuki musí být pouze NGK. Jeden člověk, shodou okolností je zrovna teď připojen dokonce tvrdil, že motory Suzuki jsou "odladěny" právě na NGK a jiné tam nelze namontovat. A byl jsem to právě já, co tvrdil, že je to blbost, a všichni se do mě za to pustili.

2014-09-01 01:46:42

Předtím, než jsem si tam dal DOR15LGS, tak jsem tam měl ty nejobyčejnější Brisky a motoru se nelíbily - jednak spotřeba vzrostla skoro o půllitr, a pak když jsem na volnoběh dal 2000ot, tak motor sebou nepravidelně škubal. S těma "rejcingovýma svícema" vrní jak kotě a spotřeba klesla pod spotřebu s původními NGK (ale to byly jenom ty niklové). I zvuk motoru byl s těmi nejobyčejnějšími brisky hlučnější a takový neuspořádaný, rozhrkaný.

2014-09-29 20:21:34

autoveteran: Zdravím, mám najeto 67 000km a měl jsem dost kolísavý volnoběh při zapnuté klimatizaci. Vím že NGK IFR6J11 by měly vydržet 100 000km (asi ne každému). Zkusil jsem dát levnější alternativu na základě chvály autoveterana a koupil jsem BRISK - PREMIUM - DOR15LGS. Můžu potvrdit že (vrní jako kotě) teď mi nekolísají otáčky při volnoběhu a při rozjezdu z nízkých otáček má krásný zátah. Fakt dost dobré. Sehnal jsem je za 140kč.

Hill  
Jaroslav
2014-09-29 21:00:31

plukovník napsal: ...právě na NGK a jiné tam nelze namontovat. A byl jsem to právě já, co tvrdil, že je to blbost, a všichni se do mě za to pustili. (konec citace)

No tak, všichni né. Hele: http://www.suzukiclub.cz/...3?select=4144#message4144

My, co nám to jezdí na Brisky i Championky, jsme jen byli hromadně přesvědčováni, že nám to na ně přece nemůže jezdit, a že kecáme.... Ale máme to vyzkoušené.

2014-09-30 13:55:01

Hlavně to teď nehoň do moc vysokých otáček na delší dobu, nemají to rády, přeci jen pro "běžné užití" je lepší tam dát ty Briskem doporučené 14-ky. Ale pro styl ekojízdy do 2500ot to naprosto vyhovuje. Občas to sice vytočím i na 6000, ale to jen při nutném raketovém rozjezdu. 130 po dálnici s 15kama nee (po půlhodině takhle už byly ty prostřední pěkně ožehnuté), ale jet v kamionovém pruhu s průměrem +- desetina kolem 4L/100 se dá (bacha, velikánský vliv mají pneu, jet v závěsu mi spotřebu ovlivnilo tak, že jsem si toho ještě nevšiml). Se studenějšíma svíčkama to může hůř pálit při malém množství plynu, tedy byla by větší spotřeba. Ale to by chtělo vyzkoušet. Asi si na příští léto osadím ty 14ky a uvidím. 15ky nechám na zimu, už teď tam toho lihu dávají tak, že i v létě to po nastartování u výfuku smrdělo jak z lihovaru.

2014-10-01 15:19:50

Veteráne, tvá doporučení jsou tedy vskutku neotřelá...

MilanT  
Milan
2014-10-01 19:49:56

Do nedávné doby jsem řešil jen žhavící svíčky, ale kvůli novému autu si budu muset něco nastudovat o zapalovacích svíčkách. To fakt mají některé svíčky omezení otáček motoru? Kde to označení najdu? Fakt jdou některý Brisky po půlhodině ostřejší jízdy kukat?

2014-10-02 14:56:02

DOR15LGS jsou pro motor GT13 o stupeň teplejší, než by měly být, doporučené jsou DOR14LGS. Proč jsem vzal teplejší - protože jezdím na málo plynu, aby měly rozšířenou pracovní oblast tímto směrem. Při konzultaci s techniky v brisku ještě před nákupem vyplynulo to co jsem napsal a praktická zkušenost tomu dala zapravdu.

2016-02-14 13:18:35

plukovník: jsem tady na fóru nový a tak reaguji na výměnu svíček. Mám SX4 sedan najeto 78 000 km r.v. 2008. V 9/2015 mi měnili v značkovém servise Citroén/Suzuki při garančce po 7 letech svíčky s tím, že mi tam dali nějaké levnější za cenu 178,54 bez DPH za ks a další výměnu doporučili po ujetí 45 000 km. Na těchto svíčkách ujeto zatím asi 5000 km bez problému, ale po přečtení příspěvku nevím jestli nemám mít nějaké obavy. Upozorňuji že jsem nechtěl žádné levnější, jsem zastáncem toho že auto by mělo dostat to co tam patří. Vzhledem ale k tomu že to provedl značkový servis pro vozidla Suzuki ....., prosím o Váš názor.

2016-02-14 14:23:04

nick: Těžko říct názor, když neznáš značku a označení. Ale pokud jsi ujel 5000km a nepoznal jsi zhoršení ve výkonu, ve spotřebě nebo třeba kolísání otáček, tak bych v tom neviděl problém. Pokud máš pocit že se to zhoršilo tak je reklamuj! Origo tam jsou NGK IFR6J11 a dají se pořídit od 283kč. http://www.autodily-cardo...vaci-svicka-ngk-ifr6j-11/

2016-02-14 14:39:40

nick:

Je to tak, jak píše kvaky.

Původní svíčky z výroby tam byly platin-iridiové a ty jsou tam také doporučené.

Jejich výdrž je více než 100 000 km.

Ty co ti tam dali jsou téměř jistě obyčejné niklové s výdrží cca 45 000 km.

Za iridia si totiž značkový servis účtuje běžně kolem 700,- Kč za kus.

P.S.

Cena těch "levnějších" niklových svíček co ti tam dali v servisu, je v e-shopech 40-80,- Kč.

2016-02-14 19:31:17

díky za odpověď, zatím problémy nemám, pokud se vyskytnou budu trvat na výměně,

2016-02-14 19:49:39

nick:

Problémy by být neměly. Svíčky budou zřejmě fungovat normálně, akorát, mají tu podstatně nižší životnost.

Ono jim v tom značkovém servisu nezbývá nic jiného, než tam dávat ty levnější.

Jelikož mají svou přirážku na materiálu minimálně 50 %, tak by v případě těch svíček IFR6J-11, po vyslovení částky 4 000,- Kč za jejich výměnu, museli nejednoho zákazníka křísit.


Odpovědět

1  2  3