Fórum - Téma


Svieti kontrolka motora 2.0 HDi chyba P0400


Fórum Grand Vitara II Svieti kontrolka motora 2.0 HDi chyba P0400

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II



2015-06-19 18:32:26

Dobrý deň,

prichádzam po radu ku skúsenejším. Pred mesiacom som kúpil Suzuki Grand Vitaru 2.0 HDi 80kW r.v. 2005. Dovezená bola z Belgicka v roku 2013 s najazdenými cca 111000 km. Teraz na nej mám cca 134000. Keď som ju kúpil ja, už bola na slovenských značkách. Na slovensku som 3. majiteľ. Z vonku aj z vnútra veľmi zachovalá, nebola jazdená v teréne. Kúpil som ju však s chybou motora (pri kúpe som o nej vedel) s tým že som si to dal preveriť u kamaráta v servise. Chyba ktorá vyhadzuje poruchu motora je EGR. Čo nieje až tak vážna chyba a vzhľadom na celkový stav som ju teda kúpil. Po výmene EGR ventilu za nový (Pierburg) mi ale stále vyhadzuje poruchu EGR. Bol som s tým v značkovom Suzuki servise a na diagnostike našli tieto chyby:

P0180 Snímač teploty paliva

P0380 Relé žhavenia

P0400 EGR

Pri výmene EGR za úplne nový sa čistilo aj sanie. Podtlakové hadičky k elektromagnetickému ventilu sú v poriadku. Sú tam 3 elektromagnetické ventily tak sme vymenili 2. s 3. Čiže aj ventil je dobrý. Technik v Suzuki mi zo servisného manuálu vypísal takéto možnosti opráv:

  • podtlak hadičky - OK nepopukané, podtlak odskúšaný
  • hadice sania - OK vyčistené
  • rúrky výfuk -> EGR->sanie
  • el. ventil EGR - OK
  • MAF senzor - váha vzduchu

Chcem sa opýtať či niekto niečo podobné už riešil. Budem vďačný za akúkoľvek radu.

Edit: Motor nehádže do núdzového režimu, ani nepociťujem pokles výkonu. Za intercoolerom mám postriekaný olej. A je to kolo hadice ktorá ide z chladiča EGR späť do sania. Možno nejaká netesnosť a preto počíta váha vzduchu zle ? To je taká posledná vec čo ma napadla a na čo sa ešte idem pozrieť.

2015-06-20 13:18:14

martinv: Ahoj,

znovu sem dám odkaz, který tě nasměruje na téma, kde se řešil podobný problém a to úspěšně. Předem musím podotknout, že auto hlásilo chybu EGR, ale ve výsledku to byl elektroventil vzduchové přívěry v sání. EGR totiž se vzduchovou přívěrou v sání spolupracuje a bez ní systém částečné recirkulace spalin nefunguje jak by měl. Odkaz: http://www.suzukiclub.cz/...004-motor-kato-help-25643 . Čti pozorně a celé. A pokud budeš mít dotazy, tak se ptej, ptej, ptej.

Mimochodem, mluvíme o modelu Grand Vitary, jejíž výroba skončila v roce 2005 a ne o jejím nástupci také z roku 2005? U nástupce už by byl jiný motor.

2015-06-20 17:41:12

mirekdoda:

Ahoj. Tému ktorú ste mi poslal som čítal už predtým. V podstate to súhlasí všetko, až na tú stratu výkonu. Preto som si myslel že to bude niečo iné. Tie solenoidné ventily mám 3 a ako som písal vymenili sme ich medzi sebou. To znamená že tam porucha nebude lebo po vymazaní sa kontrolka rozsvietila znova.

Ak som to pochopil správne, v téme píšete že chybu spôsoboval práve solenoidný ventil a po jeho výmene chyba zmizla. Takže okrem toho že zmerám odpor na ventile treba ešte zmerať aj tlaky za ním ?

O modely presne ako vravíte - je to model ktorého výroba skončila v roku 2005. Na obrázku je moja Vitara na kontrole originality (niekedy spravím album).

2015-06-20 18:17:50

martinv: Ahoj,

ten elektroventil přepouští podtlak od vývěvy směrem k membráně regulovaného zařízení (a teď budu mít na mysli vzduchovou přívěru v sání). Jak moc se má přívěra přivřít, tak moc se musí přepustit podtlak na membránu, ve výchozí poloze bez podtlaku je vzd. přívěra otevřená. Řídící jednotka to řídí prostřednictvím toho elektroventilu tak, že na něj podle potřeby posílá el. proud ve formě pulzů. Není to jen poloha otevřeno/zavřeno. Prostřednictvím těch pulzů se dá spojitě měnit velikost podtlaku na membráně a tím spojitě měnit poloha vzd. přívěry.

Ano, je nutné změřit za jízdy hodnoty podtlaku v hadici mezi elektroventilem a membránou přívěry. Tyhle elektroventily mohou být po elektrické stránce v pořádku, ale pokud dochází k mechanickému přidírání uvnitř elektroventilu, nebude přívěra pracovat správně.

EGR ke své práci přívěru vzduchu v sání potřebuje, přívěra se musí přivřít a omezit tok vzduchu od turba do motoru, aby si motor mohl přisát přes otevřený EGR trochu spalin. Váha vzduchu okamžitě zjistí skokový pokles průtoku vzduchu v sání a vše je v pořádku. Pokud se přívěra dostatečně nepřivře, turbo protlačí do motoru více vzduchu a nedojde ke skokovému poklesu průtoku vzduchu v sání a to je špatně a rozsvítí se kontrolka.

Pochopil jsem, že jste vyměnili 2. a 3. elektroventil navzájem a z toho mi nevyplynulo, že jste měnili všechny 3 ventily.

2015-06-20 18:40:11

Veľmi pekne ďakujem za radu. Zmerám teda podtlaky hneď ako to bude možné a dám vedieť. Z tej témy som vyčítal že správna hodnota tlaku musí byť 0,8 baru. S tými ventilami to chápete správne. Nemenil som ich za nové, len prehodil medzi sebou staré -kontakty, aj podtlakové hadičky. Ak by prišlo k výmene tých solenoidov. Je nutné kúpiť všetky 3 ? Teraz tam mám ventily od Boschu 0928400414 / 9635704380 Našiel som ich ale aj od firmy Pierburg. Cena 1 ks 40€ Pýtam sa preto, že či je tam veľký rozdiel v kvalite.

2015-06-20 18:53:24

martinv: Ahoj,

V hadici bude podtlak, ne přetlak a tu hodnotu vnímej jako 0,8 baru podtlaku a potřebuješ na to tlakoměr, který to umí zobrazit na stupnici.

co se týče kvality od jiného výrobce, tak to neporadím, protože to nevím. Domnívám se, že stačí vyměnit jen jeden, však je to dost peněz za jeden. Parametry by měly být stejné. Ale musím tady zdůraznit, že nejsem v servisování aut profík, pouhý amatér a nemám tak detailní vědomosti. To, že jste měnili staré ventily mezi sebou jsem pochopil, ale pouze 2. a 3. navzájem a z toho mi stále nevyplývá, že jste zkusili všechny 3.

K té mastnotě na motoru za intercoolerem. Je to jen takový nápad. Auto prošlo několika majiteli a někdo mohl experimentovat se zaslepováním EGR. Někdo radí zaslepit plíškem na přírubě pod EGRem, (pracné). Někdo radí zaslepit právě tam co ti prolíná olej (méně pracné?). Možná tam někdo zkusil dát plíšek a špatně spoj dotáhnul (utěsnil). Plíšek tam možná najdeš, tak ho rovnou vyhoď, protože tohle auto bude mechanicky zaslepený EGR neustále hlásit, pokud se nevypne softwarově. Avšak pozor, pokud je tam původní těsnění s otvorem uprostřed, tak to nevyhazuj. Záslepky jsou bez toho otvoru pro proudění plynů.

A kde se tam ten olej bere? I zdravé turbo trochu (ale opravdu jen trochu) oleje háže do sání. Když jednou za rok vymontuji intercooler a postavím ho tak, aby mastnota vytekla, objeví se po čase malý pramínek oleje.

2015-07-01 20:21:04

Takže závada by mala byť odstránená - bol som v inom servise. Bola pripchatá podtlaková hadička niekde tesne pri EGR a bolo niečo zo škrtiacou klapkou. Keď prejdem dlhšiu trasu napíšem či je to teda v poriadku. Mirekdoda - ďakujem za rady.

Keď to už bolo v servise tak mi zistili že mi treba vymeniť axiálne ložiská. Búcha mi zadná ľavá strana a predná ľavá mi pukne keď úplne vytočím kolesá. Nejdem zakladať ďalšiu tému tak sa spýtam tu.

Teraz si ale chcem vymeniť bezpečnostné pásy. Najmä šoférova strana je značne poškodená. Treba si pri menení pásov dať na niečo pozor ? Ako odpojiť airbag alebo niečo podobné ?

2015-07-02 18:47:15

martinv: Ahoj,

nevíš přesně, co bylo s tou klapkou?

Bezpečnostní pásy mají, pokud se nemýlím, pyropředpínače. Jsou schované s navijákem ve sloupku. Nejjistější opatření, jak zabránit jejich odpálení při manipulaci, je odpojit autobaterii.

2015-07-03 11:31:14

mirekdoda:

Bavil som sa s technikom po telefóne a potom som už s ním osobne nebol. Myslím že mi vravel že menili novú škrtiacu klapku. Stála 57€ čo by aj mohlo sedieť.

2015-07-03 13:48:32

mirekdoda:

V případě manipulace s airbagy a pyropředpínači bezp. pásů pouze odpojení autobaterie nestačí

Je nutno po odpojení baterie ještě počkat půl hodiny, až vymizí napětí na zálohovacích kondenzátorech odpalovačů.

2015-07-03 15:00:12

plukovník: Ahoj,

mockrát děkuji za upřesnění. Kolikrát si říkám, abych něco neporadil blbě a nezpůsobil malér. Ještě jednou dík.

2015-07-03 18:05:24

plukovník: správně

2015-07-03 19:39:53

plukovník: Veľmi pekne ďakujem za radu. Dobre že to viem skôr než som sa do toho pustil.

MilanT  
Milan
2015-07-03 20:20:52

plukovník: Tak ona je to dobrá věc. Pokud je charakter nehody takový, že se nejdříve utrhne akumulátor, tak airbagy mají dost energie z kondíků pro následující aktivaci. Horší je to ovšem s nevystřelenými airbagy po nehodě. To by mohli vyprávět hasiči nebo záchranáři.

Ti mají pro takový případ zachycovače airbagů - http://www.pozary.cz/clan...3948-zachycovace-airbagu/

Ono přestřihnout B sloupek (aby se dostali ke zraněnému) ve kterém je nevybuchlá patrona bagu, tak to nemusí být chuťovka.

To by si měli hlavně uvědomit ti, kteří přijedou k nehodě jako první a vrhnou se s lékárničkou zachraňovat. A třeba si klidně nejdřív odpojí akumulátor.Vrtulník by je potom mohl přepravovat jako první těžce zraněné.


Odpovědět