Fórum - Téma


Svieti kontrolka motoru 1.9 ddis


Fórum Grand Vitara III Svieti kontrolka motoru 1.9 ddis

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



bee
JuBa
2015-05-11 13:28:58

Svieti oranžová kontrolka motoru na 1.9 ddis, príručka radí okamžitú návštevu servisu, no tu chcú len za prečítanie chyby 25€

Môže to byť zlá batéria? Svetlá pri štartovaní skoro zhasnú, je pôvodná a má už vyše 5 rokov...

Máte tip na lacnú a kompatibilnú OBD diagnostiku / čítačku?

MilanT  
Milan
2015-05-11 20:14:30

bee: Pokud ti příručka radí okamžitě navštívit servis, tak okamžitě navštiv servis.

K čemu ti bude kompatibilní diagnostika za stovky, ne-li tisíce Eur, když nechceš dát servisu 25E? K čemu ti bude levná diagnostika, která ti vypíše plno chyb? Abys podle diagnostiky měnil jeden díl po druhém a vyřazovací metodou našel závadu? Pokud máš Grand Vitaru a máš peníze na její provoz (cesta do Mnichova ) evidentně máš počítač a platíš si internetové připojení, tak jsi bohatý člověk a máš určitě i těch pár drobných na servis. To auto ti za to snad stojí.

Nebo patříš mezi ty, kteří když si zlomí ruku, tak shánějí na internetu levný rentgenový přístroj a levnou stavební sádru? To snad ne.

Ohledně té autobaterie - staráš se o ní jak? (dobíjení, přechodové odpory na svorkách, stav kabelů, ukostření atd.).

bee: Koukám, že na slovenské verzi fóra ti poradili to samé v bleděmodrém - http://www.suzukiclub.sk/showthread.php?t=2772

Hill  
Jaroslav
2015-05-13 17:03:51

bee: když ti pohasnou světla při startování, nepotřebuješ diagnostiku, ta v takovém případě stejně nemá co ukázat (tedy některá má, ale o takové bych neřekl, že je levná). Může ti ukázat hned několi závad, přitom ani jedna z nich nemusí být správně identifikovaná, jestli napětí na baterce při startování nebo žhavení spadne pod asi 5 V. Řídicí jednotka při takovém napětí už nepracuje správně a vyhodnocuje jako chybu i zjevně bezchybný stav.

Na to stačí voltmetr za 7€ od Ťamanů: když na baterce při rozsvícení světel spadne napětí o asi 2 V a při žhavení zhruba o další 2 V, je po ní a nemusíš se pokoušet ani startovat. Ale musíš to skutečně měřit na kontaktech baterky.

Byly doby, kdy jsme startovali se zhasnutými světly, aby se při startování zbytečně nepřetěžovala baterka.

Jestli nevíš, o čem píšu, zajeď do toho servisu. Tam tu baterku zkontrolují pomocí přesnějšího zatěžováku, i když nejspíš po 5 letech už to nebude mít valný smysl. Některá baterka nevydrží ani 4 roky, jiná vydrží i 7 let, jen v mrazu je schopná tak první půlhodinu po nabití, pak už stejně nenatočíš.

MilanT  
Milan
2015-05-13 19:26:21

Někdo mi sloučil dva předchozí příspěvky, které jsem záměrně psal odděleně skoro dvou dnech. Ten druhý totiž reagoval v určitou dobu na něco, se stalo na vedlejším fóru. Takže moje poslední věta se teď jeví jako napsaná dříve, než k něčemu došlo.

Funkci +Sloučit+ by chtělo používat s rozvahou.

Hill  
Jaroslav
2015-05-13 19:48:43

milant: to já. I s rozvahou. Nepřipadalo mi, že by to mělo něčemu vadit.


Odpovědět