Fórum - Téma


Svietiaca kontrolka vstrekovania 1.9ddis


Fórum Grand Vitara III Svietiaca kontrolka vstrekovania 1.9ddis

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



bee
JuBa
2016-10-11 22:50:56

Halo,

ma niekto skusenost so svietiacou kontrolkou vstrekovania (dizel, dizla, dizlu, diesel, nafta, nafty, vstrekovace, common rail, palivo)? Co za tym moze byt?

Motor zatial startuje a bezi normalne, palivo nafta, Nemecko. V auguste na STK nacitali nejake chyby zhavica, zeby to malo nejaku suvislost? V servise mi tvrdili, ze ten zhavic mozem dat skontrolovat a vymenit neskor, vtedy na to uz nebol cas resp. termin.

2016-10-11 23:12:48

Svítí mně to už asi půl roku a nepřišli jsme na závadu. Všechno běží normálně. Kdysi už se to jednou objevilo, ale pak se krátce na to rozsvítil filtr pevných částic, nouzový režim a asi 12000 Kč za vyčištění. Teď je to záhada. Už jsem si říkal, že to snad přelepím izolepou

2016-10-12 08:50:02

No na zaciatok ked som kupil ja moju ddis 1,9 tak pri nastartovani mi ostalo svietit to iste ked som to povedal majitelovi tak to isiel akože dat urobit podla vsetkeho to v servise len vymazali na kompe kedze ma presviecali že to boli žhaviče ale žhaviče su ina kontrolka .ale k veci ak ti popri tom rozsvietilo dpf a znižuje ti otačky vyber sa na dialnicu urob si na max dostupných otačkach aspon 30 minut optimum 2500 ak ta pusti vyssie tak to daj na 2700 otacok a po prejdeni aspon 20 minut to vypni a je po probleme

a este jedna vec k tomu malo by to po otoceni zasvietit akože kontrola no ja mam pochybnosti o tom ci mi ju nahodou neodpojili uplne lebo ani pred nastartovanim mi uz nepreblikne ale inak auto od vtedy ok a dpf ko sa regeneruje vždy ked to treba ::)

no a nakoniec ak je to možne a je to najjednoduchsie daj si čeknut tie žhaviče možno je naozaj problem len tam :)

2016-10-12 13:55:58

apetitius: o té 30-ti minutové jízdě vím, tady ale po nouzáku následovalo úplné zastavení auta a nutný odtah. DPF byl totálně ucpaný. Pouze jsem v příspěvku zkrátil průběh.

bee
JuBa
2016-10-12 21:56:58

Ahoj, bol som na (nie Suzuki) diagnostike (20e).

Chybove kody:

P0089 - chyba regulatora tlaku paliva - udajne nízky tlak paliva? Zaneseny palivovy filter (nepravdepodobne)?

P1648 - udajne bezvyznamna chyba

P0670 - udajne chybny zhavic (o tejto uz viem)

P0638 - udajne sa nedá vymazať a spôsobuje ze kontrolka svieti, udajne nejaka porucha na skrtiacej klapke

Podla Suzuki servisu prva chyba moze mat viacej pricin - regulator tlaku, palivovy filter (nepravdepodobne - menil som v auguste za znackovy Mann) atd.

Posledna chyba, zo skusenosti Suzuki servisu = vymena skrtiacej klapky = 700 eur + praca.

Asi sa jedna o tento diel: Ref # 9, Part # 13400-67JG0 - box, air duct (vid diagram, cena online v Nemecku, VDO od cca 250 eur) http://www.idealo.de/prei.../4103590934758oE2oJ0.html

Prosim tip na nejake vrakovisko, kde by som ju zohnal.

Motor stratil vykon, ziadny turbo-efekt, tah, nejde do otacok. V meste to necitit, mimo mesto som si to hned vsimol. Dalsia zmena - pri vypnuti motora zastane s riadnym zavibrovanim skoro okamzite, predtym hladko "dobehol". Citelna zmena.

PS: s DPF nemam problemy, jazdim casto dialnicu, takze sa pravidelne regeneruje.

2016-10-14 07:10:08

bee: Mám 1,9D 6 let. Kontrolka mi zasvítila když bylo kolem 0°C a na dálnici se rozsvítila kontrolka. V nejbližším servisu, bohužel Peugeot, mi nemohli poradit. Po opětovaném nastartování kontrolka již nesvítila. Odborníci mi vysvětlili, že chyba paliva, zřejmě zamrzly kapičky vody, vykondenzované v nádrži. Letos v září jsem jel z Chorvatska, natankoval úplně plnou nádrž, venku +30°C, a stalo se mi taky, ihned klesnul výkon motoru. Hned jsem zastavil, počkal 5 minut a už bylo vše OK. Mám z toho poučení = kvalita nafty je různá a snažím se nebrat plnou nádrž u jedné pumpy. Jakmile klesne nádrž pod 1/2 ihned tankuju. Neberu naftu za nejnižší cenu. To jsou moje zkušenosti

bee
JuBa
2016-10-15 11:03:56

vratesmates: Dik za info. Uz som s tym presiel vyse 150 km , auto stalo opakovane pol dna aj celu noc, kontrolka sa vzdy so zopnutim zapalovania rozsvieti a svieti dalej. Teploty su stale nad 10°C, nafta je nemeckej kvality. Na internete som nasiel info, ze pri vymene olej. filtra musia v servise sanie od IC po motor vzdy rozobrat kvoli pristupu k olej. filtru - mozno tam vznikol problem pri poslednej vymene oleja, nakolko to robil iny servis ako vzdy doteraz. Minimalne mam korelaciu - iny servis oleja - rozbabrane sanie - po 2 mesiacoch a par tisic km zavada na sani!.

Skusim rozobrat a prehliadnut, vycistit. Dalsia internet info spomina, ze problem s kontrolkou vstrekovania zmizol s vymenou vadneho zhavica. vadny zhavic mam aj ja, takze to by som mohol skusit ako druhe, ak nepomoze kontrola a vycistenie skrtiacej klapky / throttle body.

bee
JuBa
2016-10-15 17:01:45

Vymontoval som sanie a skontroloval skrtiacu klapku: zvnutra je uplne cista, nie je tam co cistit. V kludovej polohe je uplne otvorena - ma to tak byt? Ako zistim ci je vadna? Zaseknuta ani zablokovana nie je, klapku mozno prstom zavriet a pruzina ju vzdy naplno otvori.

Skusil som nastartovat motor s rozobratym sanim - naskocil a hned zhasol - t.j. ked snimac tlaku vzduchu hlasil nulovy pretlak a vzduchovaha nulovy prietok vzduchu. Ked som sanie zlozil, motor nastartuje a bezi ako predtym t.j. so svietiacou kontrolkou a znizenym vykonom. Znamy spominal ze mal podobne problemy s audi tdi a tam to bol chybny snimac vahy vzduchu.

Este som vyskusal toto:

  • s odpojenym snimacom vahy vzduchu (MAF sensor) motor naskoci a zhasne.
  • s odpojenym snimacom pretlaku (boost pressure sensor) motor ide ako so zapojenym - ziadny rozdiel - z toho mi vyplyva ze tento senzor je vadny.

Logicky to dava zmysel - boost senzor je vadny tak sa auto sprava ako hladky dizel - slabe a lenive. Skrtiaca klapka je podla mna v poriadku, inak by predsa nebolo mozne ovladat plyn - a to mozne je, len ma auto malo vykonu - ako keby bez turba, bez preplnania.

Skusim zohnat ten senzor a vymenit ho, uvidim ci to pomoze.

bee
JuBa
2016-10-22 15:06:15

Vyskusana ina skrtiaca klapka (pouzita z vrakaca, mala by byt funkcna), problem zostal. povodna skrtiaca klapka je rozobrata a plna nejakeho oleja. neviem kde sa to tam vzalo, asi to tam natlacilo turbo popri oske klapky. Vyzera, ze to niekde nasava nejaky olej alebo co. aj v sacom potrubi za turbom je trochu "vlhko" - bud olej alebo olejom znecisteny kondenzat

2016-10-22 17:18:07

bee:

na úvod poznamenám, že mám HDi motor, ale předpokládám, že v zásadních věcech budou commonrail motory fungovat stejně.

Ta "škrtící klapka" není škrtící klapkou ve stejném smyslu slova, jako u benzínového motoru. Nazvěme ji vzduchovou přívěrou. V základní poloze je naplno otevřená a nebrání stlačenému vzduchu v cestě do válců. Tato vzduchová přívěra spolupracuje s EGR ventilem. Pokud EGR ventil otevře cestu spalinám do sání, musí se vzduchová přívěra zavřít, aby omezila cestu stlačenému vzduchu do motoru a motor si mohl cucnout trochu spalin. Tento stav kontroluje váha vzduchu. Pozná skokový pokles množství nasávaného vzduchu, pokud je EGR otevřený a vzduchová přívěra zavřená. Pak ŘJ nehlásí chybu, protože je to v pořádku.

Pokud ale při otevřeném EGR ventilu není zavřená vzduchová přívěra, turbo protlačí do motoru standartní množství vzduchu a motor si necucne spaliny. Váha vzduchu nezaznamená skokový pokles množství nasávaného vzduchu a to je špatně a ŘJ rozsvítí kontrolku motoru.

Dále, když se vzduchová přívěra zavře, za turbem by nebezpečně narostl tlak vzduchu a čidlo tlaku vzduchu za turbem to ihned pozná, proto je nutné s pomocí regulace turba nastavit ho na minimální dodávku vzduchu do motoru. Tak tu máme pět věcí, ktré musí spolupracovat: EGR ventil, vzduchová přívěra, váha vzduchu, čidlo tlaku vzduchu za turbem a regulace turba. Pokud něco zlobí, je problém na světě.

A na závěr: zkontroluj si ještě těsnost spojů na hadicích (nebo, jestli není některá hadice děravá) mezi turbem a motorem, jestli někudy neuniká stlačený vzduch, než se dostane do motoru.

P.S. ta mastnota za turbem je v pořádku, pokud tam nejsou litry oleje. I zdravé turbo háže trochu oleje do trubek.

bee
JuBa
2016-10-23 12:13:01

Saci system je tesny, nikde nic neukika aj motorovy priestor je "suchy", na rozdiel od niektorych dci Renaultov co mozno najst na youtube. Klapku mozem dat repasovat za 120 eciek tu:http://www.actronics.eu/d...klappe-de/suzuki-vdo-1660

Kedze som testoval klapku z vrakaca (nepomohla, bud nepasuje alebo je tiez vadna, RJ stale hlasila chybu), tak som tu moju otvoril a prezrel. Krabica s elektronikou a motorcekom bola dost "plna" oleja, ktory tam pod tlakom natlacilo turbo. Vycistil som technickym benzinom, vysusil a namontoval do motora. RJ stale hlasi problem. Objednal som teda novu klapku "VDO A2C59512939" ktoru namontujem buduci vikend. Po vymene tej klapky ju udajne treba "inicializovat - zaskolit" Vie niekto o co ide? mam to dat do servisu alebo sa inicializuje aj sama pri jazde? Pri benzinoch to znamena nieco ako ze RJ si nastavi nove mapy pri prvych cca 70km, s dizlom nemam skusenost.

Myslim ze tu trocha oleja co sa vyskytuje v sacom potrubi za turbom ma na svedomi to divne odvetranie - ako palec hruba olejova hadica krizom na vrchu motora - zo separatora oleja do sacieho potrubia pred turbom- tade si to urcite cuca trochu olejovej hmly.

bee
JuBa
2016-10-25 19:03:13

Nova klapka je doma, co s tou inicializaciou? Musi to na computer? Nejde to bez toho?

Navyse ta VDO A2C59512939 je bez tesnenia, kde to tesnenie zozeniem? Scheisse!

2016-10-25 19:15:44

bee:

netroufám si říct, že ta kalibrace musí být přes počítač, nebo se zkalibruje sama, ale po delší době ježdění.

Ale: pokud to funguje jako na HDi, tak nevím co se na ní má kalibrovat. Jak jsem psal, v základní poloze je naplno otevřená. A zavírá se jen ve spolupráci s EGR ventilem, aby zabránila vzduchu přeplnit motor, když si má cucnout spaliny.

Kalibruje se obvykle škrtící klapka benzínového motoru, která je ovládána servomotorem.

P.S. to staré těsnění se nedá použít?

bee
JuBa
2016-10-25 19:38:50

mirekdoda: nic ine mi neostava ako pouzit stare, to tesnenie som narychlo nikde nenasiel. Dufam ze to pojde odlepit, je to na tej starej klapke dost pripecene.

bee
JuBa
2016-11-02 22:33:19

Pouzil som stare tesnenie. Nebolo prilepene ale vyzera dost krehke. Nove 26,70€ s DPH.

Skrtiaca klapku som vymenil za novu, ale este nebola inicializovana cez PC/diagnostiku. Staru klapku mam k dispozicii ak ju treba pripojit a stiahnut z ECU nejake data nie je problem - viete mi povedat ci ju treba este pripajat k riadiacej jednotke motora? Mozno sa ta nova inicializovala sama pocas jazdy?

Celych 5 dni po vymene to stale svietilo, nepodarilo sa mi zohnat termin na diagnostiku.

Po vikende to uz 1x nesvietilo. Sice sa kontrolka vstrekovania (+ nudzovy rezim) este sporadicky v pondelok aj utorok rozsvietila, ale uz len prechodne, po opätovnom nastartovani bola chyba vzdy prec. Dnes, v stredu sa uz nerozsvietila vobec. Denny najazd cca 100km, t.j. od vymeny asi 800 km celkom.

2016-11-07 16:00:08

Ahoj, mal som aj ja problem z touto kontrolkou, pri jazdeni sa hoci kedy rozsvietila a auto už neslo vobec do otačok tak lenive bolo... po vypnuti motora a znova nastartovani kontrolka sa nerozsvietila, potom po neakej dobe to znova spravilo... Dal som to Svagrovi pozriet do servisu, tak mi vymenil všetky zhavice, aj regulator tlaku paliva a zatial sa mi to nerozsvietilo, hoci som najazdil nejakych 150 km po oprave...

bee
JuBa
2016-11-19 20:58:53

Cauko borci. Posledny update co a ako:

kupil som cez amazon ten bluetooth OBD2 adapter a citam si chyby sam.

Ta nova skrtiaca klapka sa "zaskolila/inicializovala" po tyzdni jazdenia sama a uz nerobi problemy.

To co mi obcas vyskoci a rozsvieti kontrolku vstrekovania su tieto 2 chyby - daju sa vsak vymazat a po opätovnom nastartovanie kontrolka uz nesvieti - ktore hadzu motor do nudzoveho rezimu = odstavia turbo: P2002 a P0243


Odpovědět