Fórum - Téma


svítí červený vykřičník


Fórum Technický koutek svítí červený vykřičník




2012-10-16 22:21:14

Prosím o radu.Co mě signalizuje na palubní desce vlevo dole červený vykřičník.Děkuji za radu.Zdena

Joan  
Jana
2012-10-17 13:17:31

Zdravím,

je ten vykřičník v červeném kolečku? Mně se takto hlásí (zapomenutá) zatažená ruční brzda, možná ale se tak ozve i ta přední hydraulická...

2012-10-17 14:06:11

Nemůže to signalizovat třeba že řidící jednotka našla nějákou chybu?

2012-10-21 22:38:39

Jestli už není pozdě na radu, tak mě červený vykřičník v kolečku hlásil nedostate kapaliny. Muže to být i jiná závada na brzdách.

2012-10-21 23:45:08

Díky za radu.Kukla jsem se na tu kapalinu a je tam kapaliny asi málo.Je na spodní hranici.Doplním a uvidím,jestli se bude ještě ukazovat.Doufám,že to bude ta kapalina.

Hill  
Jaroslav
2012-10-22 05:48:50

Pro začátek by mohl pomoci návod: http://www.suzukiclub.cz/...ls/75/Swift91-UManual.pdf .

Většina obsahu platí pro všechny ročníky typů Swift II EA/MA hatchback

2012-10-25 13:33:24

mám podobný problém, len mne tých kontroliek svieti viac

http://www.suzukiclub.cz/...a/kontrolky-samurai-25768

2012-11-07 23:03:42

No jo, buď je to ručka, tedy v jiný než v dolní poloze, nebo porucha spínače.Nebo hladina brzdový kapaliny v zásobní nádržce.A to bud pokles z důvodu netěsnosti brzdovýho systému, nebo opotřebením brzdových destiček/ čelistí.A nebo opět porucha spínače signalizace hladiny brzdové kapaliny

2012-11-08 14:39:44

Díky za rady,dolita kapalina a už nesvítí.

2012-11-13 01:48:16

Takže to nevypadá na netěsnost.Nech překontrolovat opotřebení brzd.Dolitím zhasneš kontrolku, která signalizuje právě ono opotřebení..

2012-11-13 20:22:35

Ahoj,souhlasím s hondem.Pokud svití červený vykřičník tak je ubytek brzd.kapaliny.Dolití nic neřeší,je tam možný unik v lepším případě prasklá hadička brzd.V horším případě prorezlé brzdové potrubí.Já to měl celé v háji.Komplet potrubí a hadice cena??Moc moc.Originál trubka suzuka od předu do zadu 2500kč.Ta trubka se skládá ze dvoučástí.Víc řeknu interkou pokud bude někdo chtít.

2012-11-13 21:13:52

Honda spíš měl na mysli kontrolu předních discobrzdiček, nebo aspoň já to tak pochopil.... navíc je to první věc na co se podívat

2012-11-13 22:35:27

Jasný, opotřebení předních destiček.Zadky nemaj na úbytek kapaliny takovej vliv.Teda leda by chcala prasátka

2012-11-15 19:13:00

Dobrá asi bych měl lépe pojmenovat některé věci.1.jestli svítí na palubce červ.vykřičník tak je zatažená ruční brzda.2.muže být vadný spínač pod ručkou.3.mužou být opotřebované destičky.Potud je to malá závada,pokud doleji brzd.kapalinu jen trochu a neubejvá je to v pohodě.Pak jsou tu takové prkotiny jako prasátka nebo steřelá či naprasklá hadice.Dá se to zablombovat na cestě a dojedu.Dá se jezdit i bez zadních brzd nebo že brzdí jen 2 kola,ale musí se s tím počítat.V mém případě kdy jsem z kopce musel dupnout na brzdu páč mě předjel přes 2 plné duchodce a vzal to přes obrubník a namotal se na kandelábr.Jo brzdy v háji,kapalina v čudu a mě čekala cesta do hokny 20km.Odjel sem to jen přes ručku.Takže vím že ručíni brzda něco snese.Také sem dolil kapalinu a pod zadním kolem louže.Nebylo to prasátko ale trubka.demontáž stála opravdu za to. Povolit na kostce pod šasi holendry a ten přístup.Žůžo,nechtělo se jí.Den v tahu,Trubky sem použil z feldy,měděné dělaj paseku,sice se lépe tvarují ale není to ono,Musel jsem si koupit lis, ohybačku.nalisovat holendry,boží.Vyměnit hadice,odvzdušnit a ta mrcha praskla jinde.Jo mám nové trubky,také hadice.Potud má uvaha že dolít brzdovku někdy nestačí.

2012-11-15 20:33:12

A ještě jsi zapomněl, že svítit může vykřičník, když se posere spínač v nádobce.Poměrně častý u Fordů.Jen se to foukne vzduchem a zas to funguje.Jinak dolejvání kapaliny, když neni únik může bejt past.Né každá kára má čidlo opotřebení, ať už akustický, nebo elektrický.Pokles hladiny pak jedinej signalizuje opotřebení.Spousta lidí, lajků,doleje a za chvíli jede kov na kov.Pak v servisu zatlačej písty a z bandasky se vyvalí právě ta dolitá brzdovka.No jestli jsi měl žůžo na suzuce s brzdama, pak jsi asi nedělal to samý na subáře, tedy čtyřnohej swift.Já to dělal dneska.Nebudu to popisovat, zase by mi vylítnul tlak

Hill  
Jaroslav
2012-11-15 21:13:10

Ano, i u Swiftů se prý stává, že se ztenčí čep plováku, ten vypadne a opře se o kontakty (u nás jsem se s tím nesetkal, psali o tom na suzukimania.de kdysi před lety, překládal jsem to tehdy pro stránky na Jablkoni).

Kov na kov nijak vážně nehrozí:

všechny Swifty, které ještě nemají v destičkách indikační smyčku, mají na nich plíšky, které při ztenčení destiček asi na 6,5 mm začnou řvát o kotouče. Zvuk k nepřeslechnutí, takže jen otrlý a ke svému okolí zcela bezohledný by je dojel na takovou tloušťku, že by se při brždění obložení od destiček oddělilo a vystřelilo ven. S těmi řvavými plíšky jsem jednou vydržel necelých 120 km, i když destičky by snesly ještě nejméně desetinásobek.

2012-11-15 21:45:28

Ten řev plíšků je opravdu dost nesnesitelnej Ale už jsem viděl destičky (nejen) svifta, kde ty plíšky odhnily ještě před opotřebením, kde přijdou v činnost.A pak jsem taky viděl varianty nových, levných destiček, kde se je výrobce neobtěžoval vůbec montovat.Takže na tento způsob signalizace taky neni stoprocentní spoleh


Odpovědět