Fórum - Téma


Svítí kontrolka motoru (OBD kód P0903)


Fórum Grand Vitara II Svítí kontrolka motoru (OBD kód P0903)

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

2015-02-03 20:55:01

Nazdar chlapi, potřebuji pomoct začala mi svitit kontrolka motoru , někdy zhasne a zase rožne.

Kámoš mi udělal diag. a vyskočilo mu P0903 to jsem teď jsem zjistil že je to spínač spojkoveho

pedálu. Já se narychlo podíval a nikde jsem neviděl mám Grand vitar.diesl 80kw 8ventil r.2001

poradte jestli to může byt ono a kde ten spínač.

Díky za radu. Mira65

Přidat obrázek

2015-02-05 19:58:01

mira65: Ahoj,

zásadní dotaz:

na jaké diagnostice to zjistil? Má kamarád originální (a také velmi drahou) diagnostiku od Peugeot, nebo jen nějakou tu, co se dnes prodává na každém rohu (a za pár peněz)?

Jen orig. diag. umí pojmenovat problém správně.

2015-02-06 08:34:46

mira65:

Pokud je to ročník 2001, tak ten spínač zřejmě není nikde, ale to není podstatné, protože DTC kódy série P09xx se týkají automatické převodovky (hlavně parametrů jejích ovládacích elektromagnetických ventilů.

Máš u své ekvipáže automat...?

Pokud ne, tak se jedná pouze o nějaký Fake.

Pro korektní určení závady je potřeba originální diagnostika, a tou není ani nějaká levná univerzální, dokonce ani ta Peugeot, nýbrž Suzuki TECH 2, kterou mají pouze servisy Suzuki, případně nějaká (kvalitní a drahá) "multiznačková" diagnostika, např. fy ATAL.

Tu vlastní zase spíše větší renomované servisy.

2015-02-06 09:49:17

plukovník: Ahoj,

automatická převodovka byla snad jen u benzínové verze, ale ruku do ohně za to nedám. Naftový motor dostal převodovku manuální, původní převody z benzínového motoru 2,7 (2,8) litru a aby se to nemuselo honit v otáčkách, měla naftová verze delší převod v diferenciálech.

mira65:

ad problikávání kontrolky motoru. Může to délat spousta věcí, ale mám prakticky ověřen svůj postup. Začínám EGR ventilem, najdu hadičku, která k němu přivádí podtlak, její druhý konec strčím do pusy a několikrát pořádně nasaju a uvolním, až je slyšet kovové klapání EGR ventilu. Možná je to úsměvné, ale funguje to. Dále, pokud máš turbo s plynule stavitelnými lopatkami statoru, bývá často omezen pohyb těchto lopatek díky sazím a je třeba ty lopatky znovu rozchodit. Takže hadičku pro přívod podtlaku do turba do pusy a znova výše popsaný způsob. Udržet volný pohyb lopatek statoru lze i tak, že preventivně občas při jízdě prostě několikrát za sebou šlápneš na plyn až na podlahu a v duchu si napočítáš do 5ti, pak uvolníš a znova a znova. Dále, pokud máš mezi mezichladičem a sacímí parohy vzduchovou přívěru, opět hadičku podtlaku do pusy a opatrným nasátím z hadičky zjistit, jestli tato přívěra se pohybuje volně a bez zadrhávání.

Tolik moje rada.

Všechny tři podtlakové hadičky jsou připojeny každá ke svému elektroventilu. Řídící jednotka prostřednictvím těch elektroventilů ovládá velikost podtlaku pro pohyb EGR ventilu, lopatek statoru turba a vzduchové přívěry. Někdy bývá problém s elekrtickými kontakty na elektroventilech, někdy s přidíráním uvnitř těch ventilů. Vše kvůli vlhkosti. Ty ventily mám hned vedle krabice s řídící jednotkou motoru všechny tři pěkně vedle sebe. Chybně pracující ventil poznají jen v servisu s potřebnou výbavou.

2015-02-14 20:38:27

Nazdar chlapi, dík, že jste mi dali tipy, ale zatím jsem neměl čas se k tomu dostat, a ani odepsat.

Dnes jsem jenom nahledl do motoru, kde jsem si všiml nějaké hadičky zaslepené nejspíš egr ven., ale nemám man. ani díl. přír., takže nevím co k čemu patří, jsou tam tři ventily. Max. je nafotím a Vy mi snad poradíte.

Ten spínač na spoj. pedálu nemám. kontr. někdy svítí někdy ne, teď si začínám myslet, jestli to nedělá nafta, když je větší zima, svítí. Dám to do garáže, nebo se oteplí, přestane svítit.

Mira65

Trochu jsem ti poopravil formátování - ENTER používej jen na konci odstavce, jinak netřeba - program si v mezerách zalomí řádky u každého jinak, podle toho, jak velké má kdo nastavené zobrazení.

Hill

2015-02-22 17:46:38

mira65: Ahoj,

ještě pro inspiraci posílám odkaz na starší diskusi na podobné téma, které se podařilo vyřešit. Ty máš 8mi ventil, tak věci kolem vířivých klapek můžeš v tom textu ignorovat. Vycházím z toho, že 8mi ventil vířivé klapky v sání nemá, protože má jinou konstrukci hlavy válců. Odkaz je zde: http://www.suzukiclub.cz/...004-motor-kato-help-25643

A ještě něco. Zaslepený EGR ventil moje auto umí rozpoznat a rozsvítí kontrolku motoru, bohužel nevím, jestli to dokáže i starší model. Pokud ano, tak bez zásahu do programu v řídící jednotce, zaslepení EGR ventilu vždy způsobí, že bude kontrolka motoru svítit.

A ještě. Píšeš, že máš vypozorováno, že když je větší zima, kontrolka svítí. Když se oteplí, nebo je auto v garáži, tak nesvítí. Na to musím reagovat. Máš na mysli "mráz" pod výrokem "když je větší zima"? Pokud ano, někde v podtlakové regulaci motoru můžeš mít vlhkost, která zamrzne a brání regulaci v činnosti. Rozebrat, vysušit.

2015-02-23 21:19:38

Mirekdoda- Zdarec, tak jak jsem si myslel, že problem muže být v naftě nebo stím ochlazením.Ale asi to bude něco jiného,protože teď mi to neudělalo vubec a dnes jsem jel a bylo teplo a po 20km jsem dojížděl ke kruháči s zařazenou rychlostí a hle začalo svítit, tak si myslim že něco vyhodnotí ty emise a zkočí to do nouzáku. Zastavím vypnu motor a znovu nastartuji sice svítí, ale jede dobře.Díval jsem se na ty ventily a zjistil jsem že hadičky od ERG ventilu jsou zaslepeny. Ty lopatky asi takéj nejsou naklapěcí tak nevím co mám zkusit. Mira65

2015-02-24 09:41:13

mira65: Ahoj,

tak, když jsem kdysi experimentoval se zaslepováním EGR ventilu, kontrolka motoru se mi rozsvítila vždy při dojezdu ke křižovatce se zařazenou rychlostí a brždění motorem. V tu dobu není žádná zátěž motoru a ŘJ občas provádí test činnosti EGR ventilu. Jestli se EGR hýbe a otvírá cestu spalinám do sání pozná tak, že váha vzduchu při otevřeném EGR zaznamená nižší průtok čistého vzduchu skrz sání.

Pokud EGR ventil nefunguje, průtok čistého vzduchu se nesníží a kontrolka se rozsvítí. Toto platí jen při nefunkčním, nebo odpojeném EGR ventilu, za situace, že dobře těsní a nepodchází. Nemusíš ho mít zaslepený kouskem plíšku na přírubě, může být jen odpojená podtlaková hadička, která se ucpe na volném konci záslepkou. Není to ideální řešení, ale nejméně pracné. Hrozí totiž, že tím, jak se ventil přestane pohybovat, časem zaroste sazemi a zatuhne a už nikdy nebude fungovat.

Pokud tedy máš jistotu, že ta hadička je od EGR ventilu, napoj ji zpět. Protože nevíš, jak dlouho je odpojena ta hadička, zkontroluj stav samotného EGR ventilu už jen tím, že zkusíš to nasátí pusou až uslyšíš kovové klapání.

2015-03-03 19:05:38

Mirekdoda.ahoj,nebyl jsem ted doma, takže jsem nic nezkoušel, ale kluk mi stím jezdil a zase to svítí.

Jen sem se chtěl zeptat, zdali to nemúže být, třeba že když jdu otevřít víčko od nádrže tak to zasyčí jako podtlak. Myslím si že by to dělat nemělo, že by si tam mělo přisávat vzduch přes víčko, ale možná se mýlím. Mira

Hill  
Jaroslav
2015-03-04 11:22:13

mira65: to už se tu probírá pořád dokola - zasyčení je normální. K přisávání nebo odfouknutí dojde až při překročení určitého rozdílu tlaků mezi vnitřním prostorem nádrže a okolím. Někdy se tedy může stát, že nic nezasyčí, ale to není pravidlo. Záleží na rozdílu tlaků v okamžiku, kdy otevíráš nádrž.

MilanT  
Milan
2015-03-04 13:08:20

hill:

I když u motorové nafty by to zasyčení nemělo být tak dramatické, protože její tepelná objemová roztažnost je nižší než u benzínu.

2015-03-04 15:05:42

milant:

On ten vzniklý podtlak je způsoben hlavně úbytkem obsahu nádrže při chodu motoru.

MilanT  
Milan
2015-03-04 19:19:14

plukovník: Vím. Já reagoval spíš na Jardovo "odfouknutí" než "přisávání".

Hill  
Jaroslav
2015-03-05 06:10:44

milant: i k odfouknutí dojde pravidelně, když po chladném ránu nějakou dobu do auta praží Slunce. To se pro změnu palivo i ochlazený vzduch nad ním teplem roztáhnou. Po natankování v létě stačí auto postavit na sluníčku na parkoviště u pumpy (což děláme jen v případě, že skutečně nikde není kousek stínu) a skočit si na oběd. Po návratu zkus otevřít nádrž, odfoukne si. Proto je tam ten přetlakový ventil s vyústěním do okruhu recyklace par (u benzínu), jinak by se palivo tlačilo za každou cenu ven.

MilanT  
Milan
2015-03-05 06:53:06

Chlapi, tohle vím a souhlasím. Jen jsem napsal, že objemová roztažnost nafty je menší a tak se pod(pře)tlak nedá srovnat s benzinem za stejných podmínek. Vím co udělá kanystr od benzínu a od nafty přenesený ze sluníčka do sklepa a opačně. A nejlépe je to vidět na prázdném kanystru, v kterém je nejvíc nevyvětraných par. Srovnával jsem jen benzín a naftu, nic víc.

2015-03-05 15:17:39

mira65: Ahoj,

abychom se někam pohnuli, potřebuji od tebe zpětnou vazbu. Přicházíš se stále novými náměty (což není špatné), ale já nevím, co jsi vyzkoušel z původní diskuse. Zatím bych se rád držel toho ventilu EGR, jestli začal fungovat. Tak dej brzy vědět.

2015-03-06 21:05:48

Nazdar, já tento týden nic nezkouším, protože mi kontrolka v pondělí zhasla a zatím jezdím a jezdím.Takže začnu Miro hned jak se rozsvítí tím ERG ventilem. Ogar minulý týden s tím jezdil a svítilo mu to zařadil 4x4 pak i redukce a přestalo svítit. Dal zpět na zadní a zase rozsv.a nouzak. Já v pondělí nastartoval přidal plyn zhaslo a zatím to tak je.Chci se zeptat jak je veliká palivová nádrž a kolik km tak najedete. Dík za odpověď Mira 65

MilanT  
Milan
2015-03-06 21:29:36

mira65:

Spotřeba - http://www.suzukiclub.cz/...nevim-jak-usporneji-17195

Nebo se podívej na deníky spotřeby zdejších vitaráků - http://www.suzukiclub.cz/...nly=1&cb_filter=Filtrovat

Velikost palivové nádrže si najdi - http://autokatalog.yauto....suzuki-grand-vitara-3455/

2015-03-07 19:00:49

mira65: Ahoj,

nádrž HDi motoru má 66 litrů, jezdím dálky mezi 7 a 8 litry (blíže k sedmi) na 100km, po městě a krátké popojížďky, kolony 8-9 litrů i více. Na spotřebu má největší vliv dokonale prohřátý motor, převodovka, ložiska (na dlouhé trati). Spotřeba se téměř neliší, jestli jedu sám, nebo naložený.

Před spuštěním motoru ta kontrolka svítí normálně, to aby jsi viděl, že funguje. Těsně po spuštění musí zhasnout (proběhne kratičký samotest všech řízených prvků a pokud je vše v pořádku, zhasne). Stejně tak kontrolky ostatních bezpečnostních systémů.

Pokud kontrolka motoru z nějakého důvodu svítí a dalších následujících pět spuštění při samotestu nenajde ŘJ závadu, kontrolka sama zhasne. U studeného motoru tohle auto EGR ventil nepoužívá, aktivní je po zahřátí vody v motoru, ale nevím na jakou teplotu. Jeho nefunkčnost se tedy detekuje později za jízdy.

Auto padá do nouzáku? Znamená to, že je neochotné jít do otáček přes 2000? Plyn na podlaze a sotva se auto hýbe? Toto mi zaslepený EGR ventil nedělal, to jsem měl jiný problém.

Mirekdoda, 2015-03-07 19:00:49 napsal:

mira65: Ahoj,

nádrž HDi motoru má 66 litrů, jezdím dálky mezi 7 a 8 litry (blíže k sedmi) na 100km, po městě a krátké popojížďky, kolony 8-9 litrů i více. Na spotřebu má největší vliv dokonale prohřátý motor, převodovka, ložiska (na dlouhé trati). Spotřeba se téměř neliší, jestli jedu sám, nebo naložený.

Před spuštěním motoru ta kontrolka svítí normálně, to aby jsi viděl, že funguje. Těsně po spuštění musí zhasnout (proběhne kratičký samotest všech řízených prvků a pokud je vše v pořádku, zhasne). Stejně tak kontrolky ostatních bezpečnostních systémů.

Pokud kontrolka motoru z nějakého důvodu svítí a dalších následujících pět spuštění při samotestu nenajde ŘJ závadu, kontrolka sama zhasne. U studeného motoru tohle auto EGR ventil nepoužívá, aktivní je po zahřátí vody v motoru, ale nevím na jakou teplotu. Jeho nefunkčnost se tedy detekuje později za jízdy.

Auto padá do nouzáku? Znamená to, že je neochotné jít do otáček přes 2000? Plyn na podlaze a sotva se auto hýbe? Toto mi zaslepený EGR ventil nedělal, to jsem měl jiný problém.

2015-03-07 22:26:17

mirekdoda: Zdarec, jaký jiný problem začínáš mne děsit. Jak jsi psal stim ERG ventil.po zahřátí to může být. Budem sondovat .Díky jsem rád když mi někdo radí. Mira65


Odpovědět

1  2  3