Fórum - Téma


Svítí kontrolka motoru (OBD kód P0903)


Fórum Grand Vitara II Svítí kontrolka motoru (OBD kód P0903)

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

2015-03-08 10:43:13

mira65: Ahoj,

to se tehdy sesmekla hadice od filtrboxu ze sací strany turba. Stalo se to při výměně filtru. No a ŘJ neměla reálné informace od váhy vzduchu.

2015-04-24 21:55:44

Zdar

mirekdoda automat mal u grandiek aj diesel, viem to preto lebo ho mám v aute , ale pravda je, že auto bolo objednané a dovezené na SK na zákazku, lebo oficiálne u nás v ponuke nebol.

Ale poďme k veci. Zaregistroval som, že sa tu rieši problém. Môj problém sa týka EGR ventilu, ale nechcem zakladať novú tému, tak skúsim napísať tu a požiadať o radu. Čistil som EGR aj veci kolo toho pred 10000 km. a zas sa ozýva ventil a najhoršie je, že najmä vtedy keď mu dupnem na plyn, aby som sa rozbehol do kopca, keďže mám automat. Viem, že motor je od peugeotu, a čo som našiel na fórach peugeoťackých tak EGR zaslepujú v pohode, len neviem čo na to povie moja riadiaca jednotka.

Auto mám Suzuki GV 2.0 TD - 80 KW HP ps, kód motora RHZ.. Je to auto bez FAP filtra a norma je predpokladám, ze EURO 2.

Ďakujem za radu

2015-04-26 20:12:35

shark79: Ahoj,

dám sem znovu odkaz na toto téma. Tehdy se závada objevovala nahodile, pak se přišlo na to, že se projevuje při akceleraci. Čti od začátku kvůli souvislostem, ale řeči okolo vířivých klapek v sání ignoruj. Ty jsou jen u 16ti ventilu RHW. Ty máš 8mi ventil RHZ, tam nejsou. Ten odkaz je pro inspiraci, po čem jít, na co se zaměřit.

http://www.suzukiclub.cz/...004-motor-kato-help-25643

Zaslepení EGR nedoporučuji, neboť tvoje ŘJ to pozná, a to přes váhu vzduchu. Pokud se má otevřít EGR za jízdy, musí se vzduchovou přívěrou přiškrtit přívod čerstvého vzduchu od turba do motoru, aby si motor nasál část spalin. Váha vzduchu ihned pozná skokový pokles průtoku čerstvého vzduchu a to je v pořádku. Pokud je EGR zaslepen, skokový pokles průtoku čerstvého vzduchu se nekoná, protože turbo protlačí do motoru víc i přes přivřenou vzduchovou přívěru a to v pořádku není a rozsvítí se kontrolka motoru.

2015-04-26 20:23:56

mirekdoda:

Ďakujem za odpoveď a radu.

2015-04-26 20:28:53

shark79:

Chci ještě dodat, problém nemusí být v EGR samotném, ale v pomalé reakci vzduchové přívěry.

2015-04-26 20:40:10

mirekdoda: Navážu na sebe

Už jsem vymýšlel, jak obejít EGR bez zásahu do software v ŘJ. Napadla mě možnost odšroubovat EGR od příruby, přírubu zaslepit pořádným kusem nerezu a nechat EGR přisávat čistý vzduch. Je to ale blízko horkého potrubí výfuku a musí se vyřešit filtrování čistého vzduchu pro EGR. A vůbec je to takové zbytečně zamotané, přitom by stačilo to v ŘJ jednoduše nechat vypnout.

2015-04-26 20:52:31

Netuším. Ventil bol čistený pred rokom, mechanik povedal,, že tam toho bordelu nebolo nejako veľa. Do núdzaku ma hodí najmä keď idem dlho v kolóne a potom keď sa rozbehnem, dupnem na plyn a hneď zasvieti kontrolka motora. Potom už len nájdem parkovisko, odstavím auto na 5 minút, naštartujem (kontrolka motora svieti stále) a auto ide normálne. Niekedy, keď mu pridám naraz, tak kontrolka zhasne, takže asi môže byť na vine aj tá vzduchová klapka (přívěra). Nerobí mi to vždy, len niekedy, ale akurát robím z Grandky expedičné vozidlo a nechcem niečo riešiť, niekde na druhom konci európy

2015-04-26 21:32:50

Nazdar Mirekdota, píši až teď, ale už mi auto jezdí tak nakonec to byl regulátor tlaku paliva, i když mi prvně psalo na diag. seliot turba ventil, který jsem vyměnil zbytečně. A pak to psalo reg. tlaku a bingo.

Zatím jsem spokojen a mám naprodej přední ochranny rám nižší, kdyby někdo chtěl tak ať mi napíše.

Ahoj

2015-04-27 15:14:09

mira65: Ahoj,

tak to jsem rád, že je vyřešeno, přestože moje rady vedly úplně jiným směrem. Dobře, že jsi dal vědět, jak to dopadlo, třeba tu tvou zkušenost budou potřebovat i jiní uživatelé fóra.

2015-04-27 15:26:01

shark79: Ahoj,

i tobě to může dělat regulátor tlaku paliva, ale bohužel i řada dalších věcí. Ještě mě napadá regulace turba. Dlouhou jízdou v koloně více-méně stálou rychlostí může regulace turba zatuhnout v usazených sazích. A při náhlé potřebě akcelerace se nestíhají přenastavit lopatky statoru turba na výšší dodávku vzduchu z turba do motoru. Za turbem nenarůstá potřebný tlak a čidlo tlaku to hned pošle do ŘJ a ta rozsvítí kontrolku motoru.

Už jsem tu radil, jak rozhýbat stavitelné lopatky statoru turba. Občas za jízdy přidat plný plyn, počítat v duchu do 5ti a ubrat, a zase, a zase, několikrát opakovat. Není třeba motor vytáčet do otáček. Pro nastavení těch lopatek je podstatná poloha plynového pedálu. Nebo najít hadičku k regulaci turba, druhý konec strčit do pusy a pořádně nasát a uvolnit a to opakovat několikrát.

2015-04-27 15:41:45

shark79:

Ještě mě napadá:

vysokotlaké čerpadlo má, pokud se nepletu, tři pístky. Při běžné jízdě jsou aktivní jen dva. Třetí se aktivuje při potřebě velkého výkonu. Tak zkusit zjistit, jestli se při akceleraci aktivuje. Ale při dosažení teploty nafty v railu více jak 106 stupňů Celsia se deaktivuje definitivně, aby nedošlo k dalšímu nárůstu teploty nafty, čímž se omezí dosažitelný výkon.

Diagnostiku do auta a jezdit a zkoušet.

2015-04-28 13:55:56

mirekdoda:

S laskavým svolením autora, který tyto informace dal volně na web navážu na sebe pár zajímavými informacemi o HDi motorech s 8mi ventilovou hlavou:

18 - Displaying faults-Back-up operating modes

18.1 - Displaying faults. (Jaké chyby jsou indikovány kontrolkou motoru)

The appearance of certain faults in the injection system leads to the engine management lamp illuminating.

The engine management lamp illuminates if there is a fault on the following items or information :

Voltage of capacitor N°1 (diesel injector control stage in the injection ECU).

Voltage of capacitor N°2 (diesel injector control stage in the injection ECU).

Fuel high pressure sensor.

Pressure monitoring loop in the common injection rail.

Accelerator pedal sensor (stage N° 1).

Accelerator pedal sensor (stage N° 2).

Boost pressure sensor.

Air flowmeter.

Supply sensor N°1.

Supply sensor N°2.

Exhaust gas recycling function (regulation).

Boost pressure regulation electrovalve.

Fuel high pressure regulator.

Diesel injector fault (1 to 4).

18.2 - Back-up operating modes.

The injection system manages the following back-up modes :

An operating mode with a reduced fuel flow.

The other mode leads to the engine being stopped immediately.

18.2.1 - Reduced fuel flow. (Jaké chyby způsobí přechod do nouzového režimu)

This back-up operating mode limits fuel flow, and the engine speed cannot under any circumstances exceed 3200 rpm.

The injection system switches to "reduced flow" mode when a fault is present on one of the following components :

Fuel high pressure sensor.

Pressure monitoring loop in the common injection rail.

Accelerator pedal sensor (stage N° 1).

Accelerator pedal sensor (stage N° 2).

Inlet manifold pressure sensor.

Air flowmeter.

Vehicle speed sensor.

Exhaust gas recycling function (regulation).

Recycling regulation electrovalve (EGR).

Fuel high pressure regulator.

18.2.2 - Cut off airconditioning compressor.

The injection ECU causes the supply to the air conditioning clutch to be cut if a fault is detected on the fan unit control relay coils.

18.3 - Deactivator of the 3rd piston of the high pressure fuel pump.

When the fuel temperature is above 106°C, the injection ECU deactivates the 3rd piston of the high pressure pump (deactivator supplied).

18.4 - Engine stopped. (Jaké chyby jsou tak vážné, že se motor vypne)

The systems causes the engine to stop immediately when a fault is present on one of the following components :

Eprom in the injection ECU.

Motor speed sensor.

Camshaft position sensor.

Voltage of capacitor N°1 (diesel injector control stage in the injection ECU).

Voltage of capacitor N°2 (diesel injector control stage in the injection ECU).

Pressure monitoring loop in the common injection rail.

Diesel injector fault (1 to 4).

19 - Driver's information function

19.1 - Diagnostic warning lamp.

Normal operation of the warning lamp :

The lamp illuminates when the ignition is switched on.

The warning lamp goes off after time delay of 3 seconds.

Warning lamp not operating as normal :

The lamp illuminates when the ignition is switched on.

The warning lamp remains on.

2015-05-03 16:43:39

Mirekdoda

Ono mi vyhadzuje chybu sporadicky, a diagnostika ukázala EGR. Momentálne auto šľape ako má, ale aj ta ide k doktorovi, už len kvôli všetkým náplňam, tak pozrie aj na EGR, ale každopádne Ďakujem za rady

2015-06-08 15:29:15

mira65: Zdravím,měl jsem podobný problém s kontrolkou a přechodem do nouzového režimu.Vždy stačilo zastavit,vypnout motor a po zhruba minutě nastartovat a vytočit motor přes 3000 otáček.Kontrolka sice svitila dál ale motor již běžel v normálním režimu.Po třetím nastartování zhasla i kontrolka.Vypozoroval jsem,že k těmto problémům docházelo vždy při jizdě z delšího kopce a brzdění motorem.Přestal jsem jezdit s extrémě lehkou nohou a motor začal normálně vytáčet.Nechci to zakřiknout,ale již delší dobu se problém neobjevil.Toť mé zkušenosti.Zdravím

2015-09-06 19:26:38

hill: Obracim se o na Tebe , ponevac nevim jestli mi nekdo odpovi na moje tema na foru a docela mne tlaci cas.Vcera jsem si vzal auto z servisu Suzuki XL 7 2002 mel jsem ji na opravu spojky.Uz ji mam kompletne vymenenou vcetne obou hydraulickych valcu a to asi po treti .Porad je zavzdusnena , alespon tak mi pripada.Bere az u podlahy a to malem pedal protlacim do motoru, kdyz se motor zahreje uz ani to nepomaha.Delaji mi to Cinani a tak se ani nedivim, ze to neumi.Bohuzel musim je dokopat, aby to dodelai do konce.Bud spatne odvzdusnuji, ale to se mi nezda jednou jsem jim sam u to ho asistoval , klasickym zpusobem s naslapanim, jednou to delali s potlakovou pumpou.Nevim jestli neni nejaky figl jak uvest do provozu neove valecky.A nebo se jim nekam zakutaleo tesneni mezi potrubim a temi valecky.Muzes mi prosim nejak poradit, nemas moznost zjistit jestli je tam je nejake tesneni.Zitra jim vracim auto a nejradeji bych jim tam dopsal navod co maji udelat.Dik Vlada.

MilanT  
Milan
2015-09-06 19:42:37

gadet: Na osobní konzultace (osobní dotazy) tu jsou soukromé vzkazy.

Proč nepoužiješ svoje staré vlákno o se stejným problémem? - http://www.suzukiclub.cz/...po-generalce-spojka-19431

Proč se ptáš na jednu a tu samou věc na více místech? - http://www.suzukiclub.cz/...-odvzdusneni-spojky-42498

Jak to souvisí s tímhle tématem? Tobě svítí kontrolka motoru?

Hill  
Jaroslav
2015-09-06 23:08:17

gadet: především kvůli tomu, že nevyhledáváš, jestli se tu tvůj problém už neřešil, ale hlavně proto, že zakládáš víc vláken na stejné téma, to se prostě nedělá, měl bych tě proto vykázat do patřičných mezí.

Tomu, kdo ti dělal brzdy či spojku naposledy, bych to omlátil o hlavu - zřejmě nepostupoval podle manuálu výrobce, který, předpokládám, má k dispozici.

A stejně ti víc nepovím: neznám XL7, tím méně mám potuchy, co má pod kapotou a na podvozku.

A končím na toto téma, které ostatně v tomto vláknu nemá, co pohledávat, dokud přitom nebude svítit kontrolka motoru.

2015-09-07 01:03:42

Tak teda dekuji, tak kontrolka skutecne svit.Tak jsem na spravnem miste . Kazdopadne muj problem tu nikdo nemel.

MilanT  
Milan
2015-09-07 07:25:38

gadet: Děláš si srandu?

To jako když tvůj problém tu nikdo neměl, tak to hodláš řešit ve třech vláknech?

Koleduj si dál a začnu bez pardónu mazat tvoje spamy.

Hill  
Jaroslav
2015-09-07 08:06:19

milant: na to, že 5.6.2011 Gadet Patejlovi sliboval, že už sem nevleze, protože mu Honda o den dřív napsal "otlouct servisu o hlavu" a o týden později Rosifun potvrdil (na to už jsem dávno zapomněl, tak jsem totéž tento víkend zopakoval), snesl hodně. Jezdit čtyři roky s nepravidelně vypínající spojkou, aniž by se ten servis ještě položil ze soudních poplatků a odškodného, to jsem si myslel, že jde jen u nás...

Ale obávám se, že už dávno prošvihl správnou chvíli, kdy měl skončit se slušností v servisu. A že svítí kontrolka s kódem P0903?

To závisí na motorizaci, ne vždy znamená přímo poruchu spínače na pedálu spojky, může to souviset i s dalšími vstupy.


Odpovědět

1  2  3