Fórum - Téma


Svítí kontrolka motoru (OBD kód P0903)


Fórum Grand Vitara II Svítí kontrolka motoru (OBD kód P0903)

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

MilanT  
Milan
2015-09-07 11:10:43

hill: No nic, řeší to už přes 4 roky a tak jsem mu to sloučil - http://www.suzukiclub.cz/...select=42498#message42498

A na kontrolku motoru si NAJEDNOU vzpomněl, byť o ní nepadlo ty dlouhé roky ani slovo.

Ira
Víťa
2015-09-07 14:38:23

gadet: to nemáš poblíž jinej schopnej servis než ten s těma Číňanama?

Až ti v autě poroste rejže, tak se nediv...

Ira
Víťa
2015-09-07 14:48:09

milant: odpusť gadet ovi, asi se nikde nedočkal odpovědi, zkouší to asi kde může... Ani se mu nedivím...

MilanT  
Milan
2015-09-07 16:29:06

ira: Já mu nemám co odpouštět, mně nic neudělal. Pokud se chce ptát kde může, tak pěkné webové stránky má třeba Společnost přátel žehu. Já mu v ničem nebráním. Ale nechápu smysl toho, když někdo položí v rámci jednoho klubu tři stejné dotazy. To už je diagnóza. Pamatuješ na dobu bez internetu, mobilních telefonů...? To bylo prima shánět informace, manuály, recenze..a když sis chtěl zavolat, tak jsi musel najít drobné a vystát frontu u budky vzdálené 500 metrů. .A lidi tak nějak zlenivěli, že napíšou dotaz (3 stejné dotazy) a čekají na stříbrný tác a když s ním nepřispěcháš dost rychle, dostaneš od tazatele držkovou.

Ira
Víťa
2015-09-07 17:47:13

milant: on ty dotazy psal současně a nebo v časový posloupnosti? Jestli současně, pak máš pravdu, ale jestli postupně, nejspíš si myslel, že to vlákno nikdo moc nenavštěvuje a chtěl se zoufale dopídit reakce nějaký a tak se tedy dopídil...

2015-09-07 18:10:59

ira: No když už to vydržel s tim jezdit 4 roky, tak by ho těch pár dní snad nezabilo .

MilanT  
Milan
2015-09-07 18:18:56

ira: Já už jsem o tom na předchozí straně psal. Poslední dva stejné dotazy byly napsány v rozmezí pouhých 14 minut do dvou různých vláken, z nichž jedno založil jako nové. A přitom před 4 roky založil na ten samý problém samostatné vlákno. Takže jeden problém ve třech různých tématech. Proto jsem mu jeho nové téma sloučil s jeho starým.

Ale to je už teď jedno.

Ira
Víťa
2015-09-07 19:15:20

milant: nojo, já přízpěvky zpátky moc nečtu, jen když něco hledám, já chtěl bejt jen advokát chudejch...

2015-09-07 19:19:35

milant: To je presne ono, spousta povidani kolem, ale to hlavni se clovek nedovi.Ze jsem z moji spojky uz zoufaly uz tak dlouho , to je asi vsem jasne. Zakladani vlaken ,neresim ja volam o ponoc, ja potrebuji jenom strucnou odpoved od cloveka co tomu rozumi.Prectete si co se pred 4 roky rozpoutalo za neplodnou diskusi.Jakou paseku mi s spojkou uz nadelali Cinani a Iranci , to uz mne privadi k nepricetnosti, ale uz dostali moje prachy a tak at to dotahnou do konce, kdyz si nevi rady, chtel jsem jim pomoc na vest je na problem. Myslel jsem si ze narazim na lidi, co jim nedela problem ric mi : vymen potrubi uz asi netesni apodobne...Hledam skutecneho profika a jemi jedno kde. Mimochodem je to uz druha spojka.Pred ctyrmi roky to delal Iranec vymenil celou spojku a na konec , kdyz mi dulezite auto predal to bylo stejne. Na konec ja amater jsem prednim koukl pod koberecek byla tam kapalina .To jsem az ja nasel vadny hlavni spojkovy valecek .Kdyz ho vymenil ctyri roky byl klid.120tis Km Az se v to zacal hrabat cinan , kdyz vymenil celou spojku , mela brutalni zaber az se mi zlomila vydlicka co tlaci na lozisko a od te doby uz mam treti sadu pistku a porad je to na hovno. To je muj problem a jestli vas s nim moc obtezuji , tak se omlouvam.Kdybych dostal kvalitni odpoved , uz o me neuslysite.

Hill  
Jaroslav
2015-09-07 22:21:16

gadet: ale ty pochop, že nikdo z nás si v tvé Vitaře nešlápne na pedál a nezkusí rozjezd, aby mohl aspoň odhadnout alespoň jednu ze závad, kterou na tom ovládání či přímo na spojce máš. Nejspíš ti při pokusech odstranit jeden problém vyrobili jiný a teď neumí odstranit ani ten první, protože kvůli tomu druhému se nedoví, jestli ten první skutečně odstranili.

Na to existuje přesný postup podle manuálu výrobce, tím musí servis začít. A je také starostí servisu, ten manuál si opatřit a postupovat podle něj. Jestli to dáváš do servisů, kde potřebují radu od tebe, jak to udělat, tak se nediv. Kdyby to udělali podle předpisu výrobce, muselo by to šlapat na první dobrou.

Zlomená vidlička ukazuje na od montáže špatné seřízení kroku hydrauliky či dokonce špatně sestavenou spojku, co a jak s tím, nevím, věštecká koule stávkuje.

Jediná odpověď, která dává smysl, tu už byla nejméně třikrát: reklamuj to.

Co bys dělal v dobe, kdy internet neexistoval?

Zatím tu zjevně není nikdo z Vitaráků, kdo by stejný problém někdy měli, tedy ani nikdo se zkušeností, o kterou by se mohl podělit. Navíc jsem hledal i na německých a rakouských stránkách, mimo jedno zlomené tlačné táhlo u pedálu nikde nic. Asi v Evropě spojka neodchází nebo ji servisy umí.

2015-09-08 00:51:09

hill: Tady jsem nasel zajimavy prispevek s podobnym problemem, ale u jineho vozu. A tak jsem se chtel zeptat, jestli nektery majitel Grand Vitary pri odpojeni hadicky nenarazil na podobne tesneni . http://www.fiatclub.eu/fo...ka-stilo-odvzdusneni-4651

2015-09-09 04:21:11

Tak abych to uzavrel, dneska jsem si vyzvedl auto z servisu.Dopravit ho tam na jeden prevodovy stupen a to bez zastaveni byl docela orisek.Musel jsem vyrazit v 5 rano a bych se vyhnul provozu, jinak bych to nedal.Par krizovatek jsem projel na cervenou a bez pokuty a hlavne bouracky.Kdyz jsem se odpoledne stavil pro auto, bylo jeste na zvedaku.Tak nevim jestli se v nem hrabali cely den a nebo si to nechali az na konec.Udajne pouzili spatny hlavni brzdovy valec, udajne mel kradsi tahlo na pedal.Nastavili ho nejakym sroubem . Spojka ted jde docela z tuha a nema temer zadnou vuli , zabira docela v pohode v 2/3 tak jak by mela.Zaroven se mi ztratil neprijemny zvuk od loziska z prevodovky.Ted si ale nejsem jisty jestli se oprava az tak dobre povedla a nebo je to jenom klid pred bouri.Bojim se aby spojka nebyla az prilis prepnuta aby lozisko nebylo stale v jemnem tahu.Mozna je to idealni cas se auta zbavit, jestli to udelam , tak jedine s tezkym srcem.Na moji Suzuki jenz mne docela potrapila , ale nikdy nenechala v pruseru a dobre mi slouzila v opravdu tezkem terenu nikdy na ni nedam dopustit.Stale ale nemam vyresenou jednu zahadu: v patek jsem si bral auto z servisu opravene a docela fungovalo , zaden zazrak to nebyl, ale jelo a dalo se radit.Kdyz jsem ujel 20Km a sel do obchodu nakoupit najednou se mu asi zkratilo to tahlo na pedal, ponevac uz neslo preradit. Nevim co si mam o tom myslet.

Ira
Víťa
2015-09-09 06:39:49

gadet: nechápu proč svěřuješ opravy Číňanům a Iráncům To tam nemáte slušnej servis, kterej za svou práci ručí?

Oni ti to několikrát poonděj, táhla nastavujou nějakým šroubem jak píšeš a ty jim to tam dáš znova? Tak to jseš docela kaskadér

2015-09-11 06:55:05

Podarilo se mi ziskat konecne odpoved na muj problem.Narazil jsem na servis jednoho Cecha a ten mi rekl, ze nektere hlavni spojkove valecky je nemozne odvzdusnit , kdyz jsou pripojene k pedalu , hlavne ty u americkych aut.Musi se to delat v ruce pod nejakym uhlem a pak sikovne pripojit.Tak konecne nejaka slusna informace.Moje spojka slape, ale jde docela z tuha, tak cekam kdy se to posere.Uz nemam naladu se s tim otravovat , zitra odletam do Ceska na dovcu.Jeste jedna otazka : co s tou kontrolkou motoru. Nejprve mi poblikavala a kdyz jsem zaradil zpatecku a cuknul tak zhasla.Kdyz jsem byl v servise vsiml jsem si ze nemam upevneny kablik od lamdy sondy.Tak jsem jim rekl, aby ho nejak zajistli.Od te doby kontrola uz neblika a jenom sviti.Muze to byt spatny kontak na tu sondu? Ze bych to nepoznal na chodu motoru?

2015-10-26 20:35:08

mirekdoda: znovu navážu na sebe

Cituji:

Už jsem vymýšlel, jak obejít EGR bez zásahu do software v ŘJ. Napadla mě možnost odšroubovat EGR od příruby, přírubu zaslepit pořádným kusem nerezu a nechat EGR přisávat čistý vzduch. Je to ale blízko horkého potrubí výfuku a musí se vyřešit filtrování čistého vzduchu pro EGR. A vůbec je to takové zbytečně zamotané, přitom by stačilo to v ŘJ jednoduše nechat vypnout. Konec citace.

Tak jsem vyzkoušel nechat EGR přisávat čistý vzduch a celé je to jeden velký nesmysl. Otevřený EGR potřebuje protitlak výfukových plynů v oblasti mezi výfukovými ventily a turbem, aby se výfukové plyny dostaly do sání. Po odmontování EGRu z potrubí, zaslepení příruby na potrubí a nechání EGRu volně propojitelným s okolním vzduchem s běžným atmosférikým tlakem, dochází k opačnému efektu. Namísto přisávání čistého vzduchu, uniká tlak vzduchu za turbem odbočkou do otevřeného EGRu do volné atmosféry s pěkně hlasitým syčením. Prudce klesá tlak za turbem a čidlo tlaku to hlásí do ŘJ a důsledkem je rozsvícení kontrolky motoru.

Takže tudy cesta nevede.


Odpovědět

1  2  3