Fórum - Téma


Swift 1.3 r.v.96 na LPG?


Fórum Swift III Swift 1.3 r.v.96 na LPG?

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2008-06-19 10:00:47

Zdravím,

chtěl jsem se zeptat, zda-li máte někdo zkušenosti s přestavbou na LPG? Je to možné, co to stojí, a kolik pak auto žere?

najedu ročně cca 25tis km, takže by se mi to teoreticky mohlo vyplatit (pokud by to stálo kolem desíti tisíc.

bomba by asi musela místo rezervy, že?

co to všechno obnáší?

Díky a mějte se! Brůča

Jam
2008-06-19 12:54:10

Měl jsem swifta na plyn a můžu jenom doporučit. Kilometr vyjde na 1-1,10kč. Problém s tím žádný není, cena je tak 12-14tisíc za klasiku. Místo rezervy se vejde toroid na 40l, trochu naprd, že půlku kufru zabere rezerva. Asi bych tam narval radši válec, ale nějakej krátkej a dal ho ke straně, aby z kufru zbylo maximum. Ale většinou to nechtějí udělat, že prý se to musí dávat doprostřed kvůli deformačním zónám

2008-06-19 13:37:50

Psal jsem si do firmy WAPOS a ti mi odpověďěli, že cena přestavby je "cca.25000,- - 32000,- Kč s válcouvou nádrží"

Půlku kufru na rezervu bych asi oželel...stejně to není auto s velkým kufrem

byť jsem tedy odšrouboval ty packy co držely plato, a opticky se kufr zvětšil

ještě jsem psal na info@autonalpg.cz , ale zatím neodpověděli

kdyby to bylo do těch 15 tisíc, tak asi není proč váhat.... za rok by to člověk měl zpátky.

2008-06-19 14:34:09

ještě mě napadlo...jsou s tím spojený nějaký další náklady, co se týká údržby, oprav? Je pak svišť stejně spolehlivý jak teď na benzín?

2008-06-20 13:52:49

Zdar. Záleží na motoru. Pokud je to karburátor, případně jedno bod, pak klidně i klasiku cca kolem těch 15 tisíc.

Pokud ale máš více bod, pak už je lepší investovat do "přímého" vstřikování plynu. My děláme přestavby kolem 28 tisíc s válcem. Toroid je za příplatek cca 1000.

Co se týče dalších nákladů, tak je "povinná" každoroční revize systému LPG (řádově stokoruny) - ta se ale běžně dělá před technickou prohlídkou (čili jednou za dva roky). Také je nutné měnit plynový filtr a membrány v reduktoru. Interval výměny ale záleží na kvalitě plynu.

Pokud budeš potřebovat detailnější info tak dej vědět. Platí i pro ostatní.

2008-06-20 14:23:49

měl by to být jednobod, tedy jestli jsem to správně vyčetl z kastle a pochopil z toho, co mi říkali mechanici... jaký je rozdíl mezi tím přímým vstřikováním a tou klasikou? Nádrž na plyn by se asi musela dát místo rezervy a rezerva do kufru, jinak nevím, co by z kufru zbylo

zajímalo by mě taky jak dlouho to trvá, a kde pracuješ...

měj se fajn! Brůča

2008-06-25 09:34:53

nikdo další ze zkušenostma tu není? případně nějaký kontakt na spolehlivou firmu tak do 50 - 100 km od Kroměříže?

Jam
2008-06-25 09:48:08

NA přímý vstřikování zapomeň, to do swifta ani dát nejde, má jenom jeden vstřik, a nebylo by to čím řídit. Ty si pořídíš stejnou sadu, jako se dává do favoritů. Dobrá firma je FedorAuto v Prostějově, mají i Bosch servis. Další přestavbu jsem dělal u takovýho děduly kousek od olomouce. Dělá sice jenom BRC, ale celkem pořádně. No a v žádným případě bych to nedával do žádnýho olomouckýho servisu. Pak bych se taky obloukem vyhnul AGW Brno (u agipu vedle rohlenky). Jestli ti můžu radit, dej to do toho prostějova, před 2lety tam vyšla komplet montáž asi na 14000. Prostě se podivej, za kolik dělají felicie a favority, swift MUSÍ být za tu samou cenu, protože tam nic jinýho není.

2008-06-25 10:10:14

díky za radu, pošlu jim maila a uvidím...

jinak favorita s nádrží místo rezervy mají za 13.450, Feldu mono 18,5 tis, a Feldu MPI 19,5 tis. sice nevím, jaký je v nich rozdíl...ale uvidím co odepíšou, a dám vědět.

ještě jednou díky!


Odpovědět