Fórum - Téma


Swift 1.3 TURBO - co a jak???


Fórum Technický koutek Swift 1.3 TURBO - co a jak???



1  2  3

2013-03-04 23:02:14

Chtěl bych tady rozvést dotaz (prozatím ve fázi úvah). Co by obnášela zástavba turba do swifta. Jde mi o klasické GSko ne o GTI.

Co vše to chce, co to obnáší a kam je možné se posunout.

2013-03-04 23:18:38

Tweety: ono hodně záleží kolik by sis představoval poníků nebo kolik by si do toho chtěl investovat...

2013-03-07 17:53:43

TSpeed: No, aby byl motor provozovatelný. To znamená, ne závodák na max sezonu. Finance bych ted neřešil. Spíš co je potřeba, co je nutné změnit a co lze očekávat.

2013-03-07 20:04:53

Tweety: no tak určitě svody překopat a dát tam turbo to bude základ pak komplet elektroinstalace + něco čím to budeš řídit ono takhle globálně ti můžu vyjmenovat 10 způsobů jak to jde a nejde lepší bude když se budem bavit v konkrétních číslech... Jak říkáš aby to bylo provozovatelný zřejmě na každodení ježdění to není problém ale musíš mět nějakou představu co od té přestavby očekáváš což bude nejspíš nárust výkonu ale je potřeba si předem říct kolik to bude od toho se ti to všechno odvíjí

2013-03-08 12:36:05

Zdar kamosu.

No, ja bych predem sehnal GTi motor, prevodovku, jednotku, elektriku na motor a budiky.

Myslim, ze GTi by pro tebe bylo pro zacatek schudnejsi.

Na co budes nahanet vykon turbem, kdyz GTi je o kus dal v serii?

2013-03-08 13:16:28

skuutr: To jo, ale turbo je turbo.

Jinak když mrkneš na moje auto, tak zas na každodenní ježdění to není. Je to defakto jen srazovka a na pěkné počasí. Takže potřeba je aby to vydrželo a nemusel sem se v tom furt hrabat. Ono popravdě jde trochu i o efekt, plus navýšení výkonu ale nemusí to být nic brutálního na limitu motoru. Nevím jak jinak to popsat.

2013-03-08 13:34:52

jak říká skuutr idealní základ je G13B ale dá se v pohodě postavit i BA jen to nebude tak dobrý...

2013-03-09 09:23:07

TSpeed: jj vim, ale gti jezdi dost turb moc ne. Jde i o to at je trochu raritni.

2013-03-10 11:50:49

Tweety: Tak pokud ti de o to aby to spíš vypadalo tak tam udělej nízkotlaký přeplnování nebude tak finančně náročný, bude ti stačit udělat kompolet svody/turbo/downpipe, mazání, intercooler a pak záleží jestli rovnou předěláš i sání a dáš tam jinou klapku a vstřikování což by znamenalo prog. ECU nebo necháš origo jednobodový vstřik a ten poladíš aby si měl správný řízení motoru...

2013-03-10 18:12:37

TSpeed: No to už zní trochu zajímavěji. Můžeš se o tom trošku rozepsat, řípadně hodit nějaké odkazy. I nějaké info k tomu vstřiku atd, plus co se od toho dá zhruba očekávat. Jo a taky by to když už bude mělo dělat tsssst

2013-03-10 19:44:13

tak postav toto a 198 koníku jak vyšitých.

2013-03-10 20:18:12

Suzukivo: Tak když to chce stavět na G13BA tak to asi 198 koníků mět nebude na

N/A...

To je ten motor z toho závoďáku co prodáváš?

2013-03-10 20:51:31

TSpeed: tak to si piš že tento motor to má .

2013-03-10 21:30:58

Suzukivo: G13B jo ale ne 8ventil na tom to vživotě neuděláš a on chce předělávat G13BA

2013-03-12 09:30:10

co skusit 1.6ku s turbem?

2013-03-12 15:35:33

Osmiventil maximálně tak někam k 90 koním a stejně to bude chtít jiné písty. Tak 110-120 k při přeřezání sedel o cca. 2 mm a použití patřičných ventilů na výfuku-stejně budeš potřebovat písty, kroužky, ojnice protože sériové to dlouhodobě nesnesou. Samostatnou kapitolou budou šály (kluzná ložiska) klikovky-ty bude třeba taky nové, klikovku přebrousit a srovnat tolerance v šálách-v sérii tam můžou být tuším 0,035 mm vůle a nějaká nepatrná nesouosost (fakt z hlavy, párkrát jsem přes popis generálky ložisek listoval, ale nijak důkladně jsem ho nečetl), při takovém nahonění bude pro trvanlivost nutno odhadem 0,02 a lepší. Zdá se to jako blbost, nahánět 1,5 setiny, jenže to je rozdíl mezi "klepe se a torzně kmitá" a "točí se opravdu dokola kulatého". A s vyšším plnícím tlakem a většími silami při expanzi je "nekmitat" základem rozumné životnosti.

Dál stavitelná rozvodová kola (asi 200 USD), celý nový vstřik a řídící jednotka (MegaSquirt), větší chladič (GTI je OK). Něco práce si usnadníš hlavou z 1,6 (větší ventily) na bloku 1,3 a zakázkovým těsněním pod hlavu (1,6 má o milimetr větší vrtání, takže má trochu jinak dosedací plochy a těsnění ve standartním rozměru by se opalovalo/podfouklo mezi hlavou a těsněním. Jinak hlavu 1,6 na 1,3 blok tady někdo realizoval v normálním atmosférickém provedení.

Bez úprav karoserie, hlavně vpředu kvůli zvětšení tuhosti zavěšení a nosníků se stejně nevyhneš, Svišť se dokáže kroutit i se sériovým motorem.

Jinak popisů je dost, třeba i brutální přestavba Swiště (no, kastle je už jen na parádu, i když přední náprava a řízení je komplet GTI) na zadokolku s nápravou z BMW 325i a podél uloženým přestavěným G13B oturbeným někam na 280 HP; akorát musíš číst anglicky. Nevím jak je to tu se zmiňováním jiných fór, ale můžu Ti dát nějaké tipy na odpich.

Díly si leda nechat poslat z USA, tady v Evropě takový aftermarket nikdo neprodává-možná by byly i problémy s homologací, přece jenom STK ve Státech je trochu dost o něčem jiném než v Evropě.

Jinak oturbených litrovek s výkonem 150 koní najdeš dost, jenže je to tím, že jak má litrovka menší vrtání a vyší otáčky, jsou síly menší-a původní dimenzování dost podobné 1,3 (i kvůli obecným vlastnostem tříhrnku), takže litrovka je v přepočtu na výkon o něco bytelněji stavěná a v základu tudíž víc snese. Celé je to proto jednodušší.

2013-03-12 15:48:17

ten zavodak je pana Pražaka ne?typuju že ted se tak nějak opravuje po dost velký ráně,kamarad ma podobnou suzuku se sekvenci to jede jak swině

2013-03-12 18:49:53

ano je

2013-03-12 23:38:13

FrantaB: Děkuji za info. Jde mi z toho hlava kolem. Jinak jiné fora klidně zmínit můžeš, v tom problém nevidím.

2013-03-13 15:33:04

tady mužeš studovat o sto šes,turbo jsem mněl a popravdě mně ta serie vyhovuje nemusi se pořad něco ladit

http://www.redlinegti.com...d5d5dafbb42062cb6859cb607


Odpovědět

1  2  3