Fórum - Téma


Swift 2007 - zlenivěl


Fórum Swift New I Swift 2007 - zlenivěl

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2010-05-15 23:17:53

Mám najeto 50tis. a motor začíná ztrácet pružnost. Na garančce byly načteny data z řídící jednotky-bez závad.Vše vypada ok, startuje bez problemu pazvuky z motoru taky nejdou, ale Max. rychlost je ale jen 165km/h.Zrychlení 12s. Nejhorší je ale ta pružnost. Trojka je jako kdysi čtverka a na dvojku to zrychluje až od 4500ot a na jedničku už ani nezahrabe při prudkém rozjezdu(dřív mi pískali gumy aniž bych chtěl) a samozřejmě se zvedla spotřeba. Co s tím? Má někdo nějakou radu?

2010-05-16 10:22:25

Podívej se jak na tom sou svíčky (pokud si je ještě neměnil)

2010-05-16 12:26:50

kamarat mal to same u Fordu a robila to spojka .. ale nesmrdela. Po vymene všetko OK

2010-05-16 12:59:33

svíčky se mění na 105 tis. Vzduchový filtr ti na garanci měnili????. Tuhle jsem měl podobný problém, 40tis najeto a auto nemělo výkon, diagnostika bez závad a byl ucpaný katalyzátor

2010-05-16 13:37:18

Svíčky tam mám kvalitní mění se v 90tis. Filtr mám sportovní k+n kužel a to bylo to první co mne napadlo a vypral jsem ho a ke zlepšení nedošlo takže jse ho zas tak špinavý neměl. Taky mi straší v hlavě ten katalizátor, ale to by snad na diagnostice poznali ne?

2010-05-16 13:44:28

nepoznají to ani na emisích, SDT nebo ECU monitoruje jen lambdu 1 a 2. Ale při poruše svítí check. Kat lze buď vykuchat, nebo vyměnit za nový (swift 07-18 až 19tis. včetně těsnění) a pozná se to tak, že při akceleraci se motor jakoby dusí

2010-05-16 16:25:35

To jako dušení motoru mám pouze při rozjezdu.

2010-05-16 17:25:48

no on mal tiež lenive auto. Napr dal plny plyn pustil spojku a auto sa kludne bez šmyku rozbehlo. Auto mu slabo tahalo a niekedy to mal až take zle že ked pridal do podlahy plyn otačky vybehli a motor šiel stale rovnako. Ak by to nebola spojka v tom pripade ma nič ine nenapada.

EDIT: no alebo aj ten katalyzator. Znamy na Passate mal ucpany a bolo to cez zimu tak normalne ked si otvoril kapotu tak boli červene-žerave zvody

2010-07-19 10:02:46

Tak už je to tady. Tušil jsem že bude nějaký problem. Včera se mi rozsvítila kontolka motoru a stále svítí. Auto jsem tedy odvezl do servisu a čekám co bude. Pouze mi řekli , že načtou data z jednotky a pak se uvidí. co si myslíte vy. Bude to stačit na zjištění závady?

Pokud by to byl katalizátor, nemíním dávat takové prachy za nový. Myslíte že bych ho mohl nechat vykuchat a jezdit bez něj a nebudu mít potom problemy s autem?

2010-07-19 10:21:00

Neměl by sakra kat. vydržet víc jak 50tis. ? Já mám skoro 70 a žádný problém.

2010-07-19 17:13:07

Tak Pavle pak napiš jak si pochodil

Hill  
Jaroslav
2010-07-19 18:09:20

Už jsem to tu někde psal: praskla mi vložka v katalyzátoru, tak jsem ho nahradil univerzálním pro motory do 2 litrů (a stál něco přes 2 tisíce grošíků ražby poctivé). Má stejný tvar i rozměry, jen se musel udělat kónus pro přechod z výfukového potrubí na díru, která má o 5mm větší průměr. Mám na něm přes 100 tisíc km a nestěžuji si.

2010-07-19 19:29:39

Já si myslím, že necháme vyjádřit Pavla.......tuhle mi přijel zákazník, že mu klesl výkon(myslím Ignis)samo, že při akceleraci z výfucku nešlo nic, tak říkám kat...odpojil jsem ho a než jsem ho vykuchal tak jsem pro jistotku zkusil ještě průchodnost tlumičů....a ejhle...zadní tlumič narvanej hadrama..zřejmě asi nějakej jeho kámoš co ho měl rád,. Vyměnil jsem zadní dílec a výkon byl zas jak má být

2010-07-19 19:49:26

No zatím nevím nic. V 7:00 řekliže to otestují dopoledne a ozvou se, v 15:00 jsem tam volal co se děje, tak mi řekli že se za3/4 hodiny ozve, že už to jde testovat a doteď se neozvali. Takže až se dočkám a budu vědět co to je napíšu.

2010-07-19 21:17:27

nj zapojit autí na SDT je dřina

2010-07-20 09:49:19

Tak mi konečně zavolali a mé pocity jsou rozporuplné. Technik mi řekl, že načtení jednotky ukázalo tři možné závady.

1. špatné lambda sondy - zkontrolovány jsou v pořádku.

2. Ucpaný katalyzátor - technik prohlásil že je to nepravděpodobné a že oprava je složitá a drahá a že je to nejspíš třetí varianta.

3. Udajně jsem načepoval špatný benzín - následkem toho se zanesly lambda sondy a začaly vykazovat chybu. Byly očištěny a chyba z jednotky vymazána. Podle nich mám dočepovat do plna a jezdit dál jestli se to zopakuje.

Je tento postup správný?

Můj názor je ,že benzín by to neměl být, protože u té benzínky beru velmi často a nikdy jsem problem neměl a co hlavně než se kontrolka rozsvítila jsem po načepování ujel 170km a nic. Kdybych načepoval nějaké sviňstvo (což se v dnešní době může klidně stát) tak by se podle mne závada měla projevit po pár kilometrech. Vzhledem k tomu, že již delší dobu mám problem s pružností motoru a spotřebou odhaduji to spíš na ten katalizátor.

Uvažuji že se ho sám pokusím nějak vyčistit. Máte stim někdo zkušenosti. Zkuste mi poradit jak na to.

Díky Pavel

2010-07-23 21:24:25

No podla mna to nevycistis ale na skusku by som ho vybral von a uvidis kde je problem , pravda je ze neviem ci sa to da ci je kat rieseny ako vlozka alebo cast vyfuku.

2011-12-06 11:44:13

Dělal jsem servisního technika Škody a tento postup je naprosto normální. Jednoduše neví co s tím. Postupovali jsme stejně, vymazali paměť závad a nechali auto jezdit, jestli to nebyla nahodilá chyba. Pokud se to znovu rozsvítilo už se to muselo řešit. pak se jsme zkoušeli, nová lambda, nic, tak jsem jí vrátili. Váha vzduchu, nic zase vrátit atd.

Podle mne mají tady lidé pravdu, že by to mohl být Kat. A také myslím pan hill, že stačí univerzální kat. Taťka si taky nechal s USA poslat na Wranglera za neskutečný balík kat aby zjistil, že ten samý tady sežene za desetinu ceny.

Máš tam KN filtr, který bez výfuku nemá potřebnou účínnost, protože naženeš sice rychleji vzduch ale přes původní výfuk ho tak rychle zase nevyženeš, nevím jestli to bylo příčinou ale všechno tohle směřuje na katalyzátor.

Zkus ten kat, kup si svůj a oni ti ho tam nahodí, pořád to bude levnější kdyby ses seknul než jejich za 20 000,- nový.

2011-12-06 13:55:17

Nazdar pane,pokud by byla špatná lambda tak padne výkon a zvýší se rapidně spotřeba!pokud budeš demontovat kat tak to zkus rozhodit před ním a pak za ním dej to do otáček bude to sice řev ale pokud se motor nedusí tak je ok.Nejlevnější varianta je nabrat více oktanoví benzín muže tam být voda.(Bohužel je fakt že né všichni pumpaři odkalují nádrže jak by měli nebo přidávají adetíva maj usporu na maržích.Znám to chování na phm jezdil jsem s cisternama.Mimo ČR si to nikdo nedovolí je za to dost tučný flastr.)Ještě mě napadá jakou závadu to ukázalo když to načetli?Jde mi o kod,nebo nemáš díru ve výfuku pak by landa načetla a počítač vyhodnotil optymální výkon.

2011-12-06 16:15:34

Jen tak pro zajímavost, možná nejsou od věci ty hadry nacpané do výfuku, jak píše Kato.

Přesněji řečeno nemusí to být zrovna hadry.

Kdysi se mi stalo že jsem přišel k autu a z výfuku koukalo něco jako hadr. říkám si, kterej vůl mi to tam strčil. Chytnu za to, a tahám. Tahám, táhám a tahám. Tahal jsem dokud jsem to všechno nevytahal. Nakonec na zemi ležela hromada asi tak půl metru vysoká a půl metru široká. Jednalo se o izolaci mezi vnitřním a vnějším pláštěm tlumiče výfuku. Ten vnitřní plášť zkorodoval a rozpadl se. Automobil měl následně zvuk jak americká V8, a táhl jako ďas.


Odpovědět