Fórum - Téma


SWIFT GTi mk.2 volnoběh


Fórum Swift II SWIFT GTi mk.2 volnoběh

Informace o modelu: Suzuki Swift II


1  2

2010-04-11 20:43:27

ZDravím pánové.

Můj problém je takový.

Na motoru jsou laděné svody, větší klapka 60mm, odstraněno ze svodů sání takový ten bazmek na ohřev vzduchu. Volnoběžné otáčky jsou někde kolem 1500rpm a při konstantním držení plynu ve stejné poloze motor chvíli drží otáčky, pak klesnou, stoupnou zase drží. Při jízdě to má za následek cukání. Jede to jen pod plným plynem bez potíží. Myslel jsem že je problém v čidlu polohy klapky, ale ať jsem ho dal do jakékoliv polohy, volnoběh neklesá, také jem si všiml, že se mi na budíku nehřeje voda, může to mít spojistost? Auto 8 měsíců stálo, tak dělá trochu neplechu.

Děkuji všem za rady

BArry

Hill  
Jaroslav
2010-04-11 21:39:19

Skutečně se ti motor nehřeje nebo jen neukazuje budík?

Neukazující budík nemá na nic vliv, není s řídicí jednotkou nijak spojený. Jen měřák, drát a odporové čidlo proti kostře.

Dlouho se ohřívající motor znamená trvale otevřený termostat na výstupu chladicí vody z motoru. Ale nakonec se vždycky ohřát musí.

2010-04-11 21:52:11

vždy na budíku teplota šla tak do pomyslné půlky ukazatele. teď se zvedne jen o pár milimetrů. Dejme tomu, že by byl špatný termostat, myslíš, že mohl mít za následek tu neschopnost motoru držet konstantní otáčky?

ds1
Daniel
2010-04-12 10:10:29

nas zavodak tiez ma problem ze auto neni schopne ist "normalne" stale cuka, bud naplno abo nic.. a to sme skusali a je to na uplne serii a mame tam len svody

Hill  
Jaroslav
2010-04-12 11:26:14

Zakryj chladič kusem kartónu a zkus, jestli teplota poleze výš.

Jestli máš čím změřit skutečnou teplotu vody v chladiči (vlastně by stačil obyčejný teploměr), ověř údaj budíku: při asi 80°C má ukazovat mezi třetinu až polovinu výchylky, při 88°C nejméně 2/3 výchylky. Přes 92°C už musí sepnout ventilátor, takže teplota by neměla dál stoupat.

Kontrola teploměru se tu ale probírala i tady:

http://www.suzukiclub.cz/...2&select=8859#message8859

2010-04-12 11:43:23

voda se mi hřeje, protože se mi spíná ventilátor takže budu předpokládat že ukazuje špatně teploměr. Zajímá mě spíš to cukání. NEschopnost motoru držet konstantní otáčky dle polohy plynu.

2010-04-12 11:49:29

Složitý.Nadlábli to ledový.Když hned od začátku se bude ohřívat chladič, je termostat ko.Může taky otevírat při nižší teplotě, než by měl.A na studeném drží.To bys pak zjistil tak, že to necháš ohřát na místě.Ovidíš, co dělá ručička.Jestli se hne o kousek a pak se začne zahřívat chladič, je to taky blbě.Pak varianta - nech ohřát motor na provozní teplotu, i mužeš do spuštění ventilátoru a jdi se projet.Jestli jízdou opět schladne, termostat KO.Nemusíš zkoušet kartony a teploměry.

2010-04-12 15:23:39

co to cukání? Vodu nějak pořeším, ale ta mě až tak netrápí!

Hill  
Jaroslav
2010-04-12 16:47:15

Když to při plném plynu necuká, můžou to být netěsné vstřiky, ale může to být přechodový odpor na čidle teploty motoru, ve výsledku tedy hlásí ohřátý motor (přitom teploměr v palubce nekecá, motor skutečně nemá provozní teplotu, ale řídicí jednotka dostává informaci, že je teplota v pořádku).

Co kódy, vyblikals?

2010-04-12 17:21:06

taky sem řešil podobnej problém. Konečně sem se dokopal k tomu, abych tam dal větší klapku+sání+váhu+jednotku a volnoběh mi dělal to samý, než se to ohřálo. Když sem to jel poprvý projet, tak sem nemohl víc jak na 2tis. otáček- skákal sem jak klokan.

Nemohl sem přijít na to,co by mohlo bejt jinak. Trošičku se to zlepšilo, když sem z víka ventilů zavedl odfuk zpět do sání( po úpravě sem to dal do catchtanku ).

Nakonec sem ještě vyměnil čidlo na váze vzduchu- to první to asi nemohlo pobrat, nebo je v hajzlu- žádnej kód mi neblikal, a bylo to ono. Teď mi auto cuká jen když je to studený, ale po ohřátí je to o.k.

A to tvý neohřívání auta nemůže bejt způsobený špatným zapojením hadiček? Neprohodil si nějakou a nedal ji blbě? Jinak bych zkusil termostat, nestojí tolik a budeš mít jistotu.

2010-04-12 17:37:20

jo a ještě koukni, jestli ti to nějakou dírkou nepřisává vzduch. Jestli nemáš někde v gumový hadici od váhy dírku. Nebo jestli si nezapoměl něco zaslepit. To by mohlo cukat taky kvůli tomu.

2010-05-01 06:59:39

termostat vyměněn, žádná změna

další poznatek s tím volnoběhem je takový že na místě je zvýšený a kolísavý, při pohybu auta asi nad hranici 5-10 km/h při neutrálu je volnoběh 2000rpm, zastavím klesá na asi 1100 kolísavých, už nevím co.

chyby vyblikat neumím, nějaký návod?

Hill  
Jaroslav
2010-05-01 14:25:19

Test volnoběhu za jízdy může pomoci jen ke zjištění, že ti funguje snímač rychlosti. Skutečně při rychlosti nad 4 km/h se zvyšují volnoběžné otáčky na 2000-2500/min. Je to tak nastavené v řídicí jednotce a uvádí se to i v manuálech. Proč to tak je, se jen dohaduju, o tom tam nic bližšího není, takže očekávám, že to vysvětlí někdo jiný.

Těch 1100 otáček není tak moc, šel bych znovu po těsnosti sacícho potrubí za vzduchovým filtrem a po neporušenosti hadiček, poloze potenciometru šperrklapky.

Jak vyblikat kódy, to najdeš na http://www.jablkon.cz/swift/ v sekci Návody a rady. Jsou tam toho 3 díly.

2010-05-01 14:37:51

jak pravil můj učitel Suzuki........jeď čidlo po čidle.........a pokud na to nepřijdeš , jdi do škodovky

2010-05-01 16:03:48

to mi příjde jako hloupost, protože chceš mi říct že jedeš třeba na 4, pustíš plyn a vozidlo má jakoby tempomat? že prostě nemůžu brzdit motorem protože je volnoběh 2000? TO jsem ještě u žádného auta neviděl, ani u žádného GTi. zkusím vyblikat ty chyby a uviídm, zdá se že všechny podtlaky atd jsou v pořádku

2010-05-01 16:27:21

U Vás starších swišťáků a ne jen u Vás je problém... a to navštívit servis, já vim je to drahý, ale zároveň si říkam je třeba vytloukat klín klínem????

Hill  
Jaroslav
2010-05-01 21:27:07

Barry, to není pravda - když nevyřadíš, tak normálně brzdíš motorem, vstřiky jsou bez impulsu až po asi 1300-1400 otáček, při nižších začne motor škubat, protože mu ECM začne přikrmovat. Při brždění motorem je spotřeba nula, jen musí mít otáčky nad těch 1400 i na čtyřku, jinak ho musí něco držet v chodu.

Jestli to mají i Swifty s váhou vzduchu, nemám ověřeno, ale všechny se snímačem podtlaku za vzduchovým filtrem a snímačem rychlosti vozidla pomocí jazýčkového kontaktu za tachometrem to mají. Jestli je to kvůli menšímu rozdílu otáček během řazení nebo proto, že (podle vybavení) je potřeba za jízdy mít na alternátoru případně pumpě servořízení dostatečnou rezervu, prostě nedovolí otáčkám spadnout pod nějakých 1800, častěji víc.

Přesný důvod by mohl zjistit Kato. Já to mám pouze zkušenost z 8 Swiftů (všechny SOHC to dělají), v manuálech jsem na důvod nenarazil. Fakt je, že po zastavení ty otáčky spadnou na těch svých 850-900. A pusť ho pak na neutrál a volnoběh s kopce: otáčky zase stoupnou.

2010-05-02 12:08:55

To Barry: Dělá mi to naprosto to samé. když jedu houpou ot. od 1200 do 2000 zastavím, a drží.... tuším že to bude tan samej problém co řešíš ty... potenciometr škrť. klapky jsi nastavoval?

2010-05-05 10:29:01

ano s tím jsem si hrál. bez úspěchu. asi tam dám seriovou klapku 45mm

jinak nepojedu do servisu suzuki kde podle mě nedělají odborníci a také ceny a také když uvidí jaké jsou úpravy na motoru tak řeknou že jsem si to udělal sám atd. atd.

kdyby to loni nejezdilo v pohodě tak to neřeším.

a ještě jednou, motor jde u mě brzdit jen když jsou otáčkynad 2200rpm

protože potom je to jak tempomat, sere mě to hlavně při popojíždění ve městě atd...chci to vyřešit kvůli prodeji, dokud není auto tip ťop nedám inzerát

2010-05-05 11:05:06

treba moje gti a volnobeh-bych co to dela...nabijela sem baterii, kdyz sem ji dala do auta, volnobeh delal desny psi kusy...nedrzel ani 800 a chcipalo to:( i za jizdy!! zvysili sme volnobeh cca na 1500 a dobry, nechcipu, ale kdyz nastartuju studeny, lita to do 2000 a klesa stridave nekde na 1500 - 2500...desny...ale casem si to "zvykne" a srovna se to a pak nemivam problem..to ej ta jednotka tak inteligentni ze ze zajizdi???Ze ze zacatku jede na nouzovy rezim??Nedenou se mi to stalo a pokazde se to srovnalo

Jo a nezahraty valim taky jak kdybych mela tempomat, splaseny az des:P

JINAK MAM SERII....


Odpovědět

1  2