Fórum - Téma


Swift III Málo ostřikuje přední sklo


Fórum Swift III Swift III Málo ostřikuje přední sklo

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2013-11-03 16:47:58

Ahoj, z trysek ostřikovače výtéká jen asi 10cm kapalina na přední sklo. Při ucpání jedné trysky na kapotě se sice tlak trochu zvýší,ale nic moc. Je to možné třeba jiným druhem kapaliny do ostřikovače? Rozvodka ostřikovače má nějaké zpětné ventilky? Dík za radu. Petr

Hill  
Jaroslav
2013-11-03 20:51:40

pstipa: jestli jsi smíchal zimní kapalinu s letní (bohužel nevím kterou jaké značky: ti, co jsem po nich čistil hadičky a trysky, si pamatují jen, že zimní kupovali u Shellky, jakou letní tam nalili naposledy, bych musel moc dlouho hledat mezi účtenkami uloženými na finančním). Prostě to udělalo želé.

Asi ti nezbude, než s odpojenými hadičkami vyčerpat obsah zásobníku a ten několikrát propláchnout čistou vodou. Možná budeš muset nádobu ostřikovačů vyndat a vyčistit i sítka, přes která čerpadla kapalinu nasávají.

Zatím to vypadá, že do trysek se to ještě nedostalo, ale preventivně je můžeš, když už máš odpojené hadičky od trysek, pomocí injekční stříkačky bez jehly několikrát vypláchnout čistou vodou.

Některé kapaliny do ostřikovačů prostě vzájemně mísitelné nejsou.

2013-11-03 23:26:39

hill: Děkuji za odpověď.Pravděpodobně to bude ono. Zatím jsem tam naléval jen čistou vodu a proplachoval. Z trysek vytéká kapalina podobné Jaru smíchané s vodou. Pění. Dík.

2013-11-04 16:30:04

pstipa: pro pana Hiila.

Mám ještě dotaz. Nevíte náhodou zda by šla želatina rozpustit třeba lihem s vodou? Další otázka , lze změnit otáčky čerpadla ? Když budou přicpané sítka , tak by se obráceným chodem mohly trochu pročistit. S autem jezdí dcera ,která je mimo mé bydliště ,tak hledám nějaký způsob aniž bych musel demontovat podběh,eventuelně blatník. Děkuji.

Hill  
Jaroslav
2013-11-05 16:23:45

pstipa: nejdřív je lepší odpojit hadičky pod kapotou od trysek (je tam téčko na rozdvojení), ať nejdou do tlaku, a proplachovat, nejlépe vodou teplou tak do 45°C. Čtvrtlitr lihu do posledního čtvrtlitru vody pak nic nezkazí.

Obrátit polaritu napájení pro motorky čerpadel nepomůže - jde o odstředivá čerpadla a budou sítky nasávat dál, jen s citelně menší účinností. A, až to bude tlačit z hadiček konečně tu vodu bez bublin, ještě jednou propláchnout a hadičky připojit a do zbytku vody tam nalít druhý čtvrtlitr lihu a protlačit trysky. Dřív ne, nebo se beznadějně ucpou taky.

Upřímně řečeno - nemám tušení, jestli líh to dokáže rozpustit, ale šance tu je.

Pěna totiž vzniká tím, že je pod turbínkou ucpané sítko a podtlak je tak velký, že si shora přes motorek přisává vzduch.

Ještě mě napadlo vzít pumpičku nabo aspoň tu velkou injekční stříkačku a zkusit do té výstupní hadičky přiměřeným tlakem (aby nevytlačil hadičku z hrdla čerpadla) natlačit vodu opačným směrem, zpětné ventilky tam nejsou, tak by to mohlo pomoci aspoň odklopit sajrajt ze sítka.

Zadní ostřikovač možná zasažený nebude, tam by stačilo odpojit hadičku před prostupem stěnou motorového prostoru do kabiny, určitě tam je taky jedna spojka (u starších Swiftů vždycky byla, u nového jsem to nezkoumal).

Jinak nezbude, než opravdu vyndat ten podběh, demontovat celou nádobu i s čerpadly, čerpadla z ní vyndat a dobře umýt. Ale to by měl zvládnout během dvou až tří hodin každý servis. Už se podobné problémy zhusta objevily minulou zimu (já to dávám do souvislosti s letní směsí s efektem tekutých stěračů nebo se směsí lehce odstraňující krvavě rozpláclý hmyz, namíchané s nějakou zimní směsí, ta tuším byla zelená, skutečnou příčinu srážení ani původní letní směs ale vážně nevím), tak s tím budou mít určitě nějakou tu zkušenost snad všude.


Odpovědět