Fórum - Téma


Swift kolísá volnoběh 1000-2000 ot help


Fórum Swift III Swift kolísá volnoběh 1000-2000 ot help

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1  2

2012-02-16 19:59:46

Zdravím přátelé moje kočka si koupila swiště a z ničehonic jí začal kolísat volnoběh a to tak že moc od cca 1000 do 2-2500ot nefunguje jí otáčkoměr takže nevím přesně,po studeném startu má nesmyslné otáčky na sytič cca 3500 ale nekolísají,jakmile se motor ohřeje a stáhne si sytič začnou kolísat v již zmíněném rozmezí. Měl jsem venku vstřikovač,zkoušel ho vyčistit nepomohlo. Odpojil jsem hadičku od podtlakového pinďourku co je vedle motorku stěračů (nevím jak se nazývá) a otáčky klesly ale auto nejede jak by mělo a občas problikne check engine. Jinak auto při přidání plynu jede normálně a bez škubání když je zapojený ten podtlak vedle stěračů. Prosím o rady už nevim vo co gou

Hill  
Jaroslav
2012-02-16 20:31:49

To přece záleží na tom, jaký model auta, typ a kubaturu motoru, a hlavně ročník, máš. Od toho se odvíjí, jestli máš jednu nebo dvě lambdasondy, jestli máš ještě dash-pot nebo už motorek na udržování volnoběhu na šperrklapce (zapomeň, že tam máš něco jako sytič, vstřikování ho nepotřebuje: za studena jen automatika nastaví větší vstřikovanou dávku a drží vyšší otáčky, dokud se motor neohřeje).

Otázku pokládáš správně, ale to důležité jsem tu nikde nenašel. A křišťálová koule už zase chce nové baterky....

2012-02-16 20:42:45

Je to Swišť 1,3 rok 2000,50 Kw

Hill  
Jaroslav
2012-02-16 20:48:14

Tak zkontroluj předstih, připojení zadní lambdasondy (nejlíp změřit, jestli reaguje) a těsnost výfuku před ní, nejčastěji bývá problém malá netěsnost kolem katalyzátoru.

2012-02-16 20:55:10

Dobře vyzkouším díky za radu,vlastně už se to stalo jednou předtím nechal jsem ho asi 2 týdny odpočinout pak nastartoval a jezdilo pár dnů bez problému až se teď opět závada projevila

Fulda  
Petr
2012-02-17 00:16:22

Jen se zeptám, jestli to má regulaci volnoběhu motůrkem ?? černá krabička vzadu na vstřiku, je to jako doraz klapky, ( někde tu byl obrázek) je do ní asi 5 - 6 pólovej konektor, teď jsem to měnil ségře na litrovce r. 98, příznaky úplně stejný, za studena v pohodě a za tepla ji to na rovinkách a z kopce popohánělo jak šly otáčky nahoru. Od výměny je klid.

2012-02-17 08:44:02

Ano má to blok řízení volnoběhu (tu černou skříňku) díky za rady taky sem nad tim přemýšlel

2012-02-17 13:16:21

Ta černá krabička je jen snímač polohy škrtící klapky.Servomotor tam maj jen litry.Nebude to žádná velká závada.Nevim, jak je to u roku 2000, takže ti jen řeknu, projdi podtlaky, odvětrání motoru, ventilky, jestli nejsou poškozený a nepřisává si to vzduch..

2012-02-17 14:01:10

Jo tak soráč, dvoutisícovka ho má..

2012-02-17 14:08:35

Někde jsem se tu dočet že nový stojí 18000 obvolám vrakáče a uvidím nakolik jsou rozumní

2012-02-17 19:11:09

Nejdřív by to ale chtělo vědět, že je chyba v něm

Fulda  
Petr
2012-02-19 21:20:02

Honda: já zkusil na tý litrovce vyblikat kódy a hlásilo si to v klidu "12" , laboroval jsem s kde čím, tak jsem zkusil ten "snímač polohy" odpojit a sundat a byl klid, otáčky ale jen s bídou 600, tak jsem to došteloval šroubkem (pod plastovou krytkou) aspoň na těch 1000 než se to sežene. Nikde nic nebylo, tak jsem to nakonec vzal za 500,- z Hostivic a už měsíc je klid , ale nechci tím ale tvrdit, že to bude u Gremlina stejnej problém

Hill  
Jaroslav
2012-02-20 17:51:51

U Swiftů se dvěma lambdasondami (t.j. počínaje tuším listopadem 1996) sice kódy vyblikat jdou, ale k identifikaci skutečné příčiny potíží se to příliš nehodí. Některé poruchy zcela ignoruje (a vybliká dvanáctku), řadu jich vybliká jako chybu čidla, kterému ve skutečnosti nic není, a příčina je jinde.

Tyto ročníky 1997-2002 je při pochybnostech třeba napojit na regulerní diagnostiku a vyčíst přesnější identifikaci problému.

2012-02-20 18:30:05

Hille jen bych doplnil, že ani diagnostika nepoví přesně....dává na výběr.....je to trochu problém, ale většinou vím jak na to.

Hill  
Jaroslav
2012-02-20 22:19:54

Právě proto, Míro, nepíšu "přesnou", ale jen "přesnější" identifikaci. Jasně, že kdo neví, jak výstup diagnostiky interpretovat v praxi, neměl by se v tom vůbec vrtat.

2012-02-21 16:29:23

S těma lambádama je věčnej problém a 90% příčiny je nekvalitní palivo v ČR. Škodovka například umí snížit citlivost napětí mezi lambádou 1 a 2, takže nedojde k rozsvícení checku, ale SUZUKA to zatím neumí.....v těchto případech doporučuju střídat čerpací stanice a občas dopřát i N98. Jinak mám takových případů, že už kontrolku mažu na počkání a zadarmo.

2012-02-22 23:58:43

Ono naštěstí v těch swiftech do roku 2002 toho není tolik.Hodně napoví selskej rozum, pokud teda zrovna nebádá zedník.A v mém případě nebyla závada NIKDY na elekronice.Jen podtlaky a ten skurvenej ventilek, ktrej jsem 2x měnil a když mi došly, zaslepil jsem to a po prdeli

2012-02-27 22:04:16

Já mam asi podobný problém, po nastartování drží volnoběh otáčky na 2 tis. po zahřátí začnou kolísat od 2 do 2,5 tis. až to cuká autem. Pokud jedu pod plynem tak v pohodě, při zpomalení začne auto cukat. Není to ale stále, někdy natartuju a jedu v poho, otáčky na volno max do 1 tis. trvá to asi měsíc. Vubec netušim co s tim.

mam swift 1.0 97 výroba madarsko

2012-02-28 03:38:47

kluk CV......to ale nejni problém lambády spíč čidla teploty nasáváného vzduchu

2012-02-28 09:07:46

A to čidlo najdu kde? A jak poznám že je problém právě v něm? dík.


Odpovědět

1  2