Fórum - Téma


Swift New II GL/AC - dojezd na rezervu


Fórum Swift New II Swift New II GL/AC - dojezd na rezervu

Informace o modelu: Suzuki Swift New II

Diskuze o vozidlu

2014 Swift New II GL/AC 1.2 VIN: TSMNZC72S00427022

3 fotek  |  8 servisních knížek  |  31 diskuzí  |  6.30 l/100 km

Výkon motoru 69 kW (94 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 118 Nm (87 ft/lb) při 4800 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 242 ccm (76 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, K12B.

GL/AC SE MY14-2 2-TONE , barva Sparking blue met /perl white met , zvláštní výbava : LED denní svícení + LED mlhovky


1  2

2014-05-19 21:00:14

ahoj lidi, máte někdo vyzkoušeno, kolik km se dá ujet po pípnutí kontrolky rezervy? ..nebo snad tušíte, kolik litrů benzínu je po pípnutí ještě v nádrži? .... manuál fakt nic neprozradil

Hill  
Jaroslav
2014-05-19 21:40:54

To přece záleží na tom, jak a kudy jezdíš. Kontrolka se rozsvěcí po vyjetí 39,5-40 litrů (tankováno vždy do prvního vypnutí pistole, tedy bez čepice). To tam máš ještě kolem 4-5 litrů, tedy nejméně 40 km na to máš šanci ujet (ale třeba i dvojnásobek), než si při šplouchnutí v zatáčce začne přisávat vzduch. A to už může udělat radost palivové pumpě, protože tu protékající benzín chladí. Nehledě k tomu, že výrobce, ať už k tomu má jakýkoli důvod, v manuálu doporučuje po rozsvícení kontrolky co nejdříve natankovat.

Mám vyzkoušené ze starého Swifta, který kontrolku rezervy neměl, podle jízdních podmínek mezi 500 a 550 km natankovat (dlouhodobá jízda po dálnici si vyžádala tankování ještě o něco dříve, například při 470 km), ale vždy mi v nádrži zbývalo nejméně 8 litrů.

U nového Swifta 1,2VVT GL/AC 2013 si tam koukám také nějaký ten litr udržet: tankuji do nějak kolem 600-650 km (jen vyjímečně je těch kilásků více nebo méně, hele: http://www.suzukiclub.cz/...l-ac-1690/spotreba-paliva ). A jen dvakrát jsem se dočkal rozsvícení kontrolky a vůbec se mi nestýská po tom, zkoumat dojezd potom.

Prostě buď rád, když ti hladové oko nesvítí, a hýčkej si to.

2014-05-19 21:56:38

hill: díky! ...v manuálu je napsáno, jak říkáš, okamžitě doplňte nádrž...to se občas těžko plní,tak mne jen zajímalo, kolik ještě ujedu...pokud pojedu rozumně a ujedu 40km, to je ta informace, co jsem potřeboval ... jinak hýčkání si novej Swift užije, s ním je opravdu báječný svezení a rázem se stal miláčkem rodiny

2014-05-19 22:32:43

janbee:

Vzhledem k tomu, že existuje možnost někdy, někde natankovat sajrajt (třeba i s tou podezřelou vůní etanolu), je lépe tankovat vždy, když množství benzínu v nádrži poklesne pod polovinu. Pak je vždy větší šance, že ti to někde po natankování nezdechne.

2014-05-19 22:41:27

plukovník: taky pravda ... jenom by mi přišlo rozumný, uvést do návodu : "po pípnutí máte v nádrži asi tak 5 litrů" ...to by mělo průměrně rozumnému milovníkovi Swifta dát informaci, kolik kilometrů ještě ujede, než mu to začne cukat ...žejo

2014-05-20 06:48:51

janbee:

Dojezd na tzv. rezervu a svícení hladového oka mělo význam u starých karburačních motorů s podávacím palivovým čerpadlem mimo nádrž. U těchto motorů bylo to cukání v případě, že došel benzín docela zábava. Jediné riziko bylo, že pokud čerpadlo nasálo vzduch a ventilky nebyly v dobrém stavu, potom už nechtělo nasávat ani po dotankování.

U motorů se vstřikovací soustavou a středotlakým palivovým čerpadlem ponořeným v benzínu je ovšem situace jiná. Výstražná signalizace nedostatku paliva je varování, které je nutno respektovat a okamžitě dotankovat, bez nějakých "dojezdových" experimentů. Důsledkem těchto experimentů je nedostatečné chlazení čerpadla, možnost přisávání vzduchu s následným vynecháváním zapalování a případného přechodu řízení motoru do nouzového režimu, přičemž se rozsvítí kontrolka MIL a v krajním případě může dojít i k poškození katalyzátoru. Proto v manuálech nabádají k okamžitému dotankování.

Prostě se snaž aby ti hladové oko pokud možno nikdy nesvítilo, stejně tak jako zbytečně nepřeplňuj při tankování nádrž až po horní okraj nalévacího hrdla. Hlavně ne v létě, když se benzín vlivem vysokých venkovních teplot rozpíná a v uzavřené nádrži vytvoří přetlak, se všemi negativními důsledky.

2014-05-21 11:11:18

Ja jsem zkoumal dojezd mockrat, v podstate pokazde se snazim vyjet do uplne prazdne nadrze. Do chcipnuti motoru se mi to povedlo jen jednou, nechtene. Zadny skytani se nikde neprojevovalo, proste to najednou zdechlo a cau.

Nejdelsi, co se mi podarilo najet od rozsviceni kontrolky bylo cca 100 km, ale to bylo na dalnici a vsechny kopce dolu na volnobeh, to byla asi nejuspornejsi jizda co jsem zatim dal. Naprosto normalne ale dojedu 60-70km a az pak tankuju. Vetsinou pak dotankovavam cca 43-44l, takze jestli mam nadrz na 45, tak tam zbyl treba 1-2l paliva.

2014-05-21 12:27:05

romanicak:

Je vidět, že jsi velmi zvídavý a všechno chceš vyzkoušet, ale nezapomeň, že kovové zábradlí se v zimě vlivem mrazu stává lepkavým, tak to raději nezkoušej jazykem...

2014-05-22 12:13:12

U předchozí verze Swiftu (2005-10), zbývá po rozsvícení kontrolky v nádrži cca 5l a dojezd je cca 80km, u nového Swifta to bude podobné.

MilanT  
Milan
2014-05-22 12:22:30

plukovník: A kontrolní otázka nebude?

i když to není doslovné, tak to řekl pan Hrušínský v Obecné škole.

2014-05-22 13:43:24

milant:

Kontrolní otázka nebude, protože opakovaný vtip není vtipem ani mně lidi neříkají Tronda a navíc by hrozilo, že mně opět obviníš s trollismu, neb ač to tak ze začátku nevypadalo, jseš pěkná "podšívka". Ale samozřejmě vím že to není doslovné, "...kovové předměty se .... (nikoliv zábradlí) ..stávají lepkavými.

Ale jinak pokud bys chtěl, tak ti doslova odcituji hlášky ze všech (dobrých) filmů, hlavně francouzských a to ve všech dabingových verzích i v originále.

P.S.

Doufám že nejseš z Prahy 6, Vokovic a že snad dokonce nebydlíš v Kladenské ulici na Červeném vrchu. Odtud totiž pocházejí ty největší "podšívkové" které jsem nikdy neměl příliš rád.

2016-06-26 08:39:03

Zdravim. Jsem tu novy tak se predem omlouvam za mozna hloupy dotaz. Tyka se palivomeru. Z toho, co jsem se zde dozvedel bych hadal, ze pri natankovani na zaklopku(vycvakne se pojistka na pistoli a palivo prestane tect do nadrze pri tankovani) je v nadrzi kolem 45 litru benzinu. Konkretne mi jde o to, ze pokud natankuji maximalni objem, palivomer nejakou dobu(tentokrat po ujeti radove 35 km v ruznych rezimech[porad to auto jeste jezdi v zabehu, radove do 4000 otacek bez pretaceni/podtaceni]) ukazuje maximum bez ubytku. Rucicka je porad uplne nahore. Tzn. je to tak, ze jakmile ubydou ty 3 litry z nadrze na "katalogovy" obsah 42 litru, zacne to ukazovat plynuly ubytek? Hadam, ze je to porad nejake reseni v podobe plovaku??? Pokud tedy hadam spravne. :) Tyka se to Swifta 1.2 VVT GL/AC. Knedlik koupeny toto utery. :)

Calebos, 2016-06-26 08:39:03 napsal:

Zdravim. Jsem tu novy tak se predem omlouvam za mozna hloupy dotaz. Tyka se palivomeru. Z toho, co jsem se zde dozvedel bych hadal, ze pri natankovani na zaklopku(vycvakne se pojistka na pistoli a palivo prestane tect do nadrze pri tankovani) je v nadrzi kolem 45 litru benzinu. Konkretne mi jde o to, ze pokud natankuji maximalni objem, palivomer nejakou dobu(tentokrat po ujeti radove 35 km v ruznych rezimech[porad to auto jeste jezdi v zabehu, radove do 4000 otacek bez pretaceni/podtaceni]) ukazuje maximum bez ubytku. Rucicka je porad uplne nahore. Tzn. je to tak, ze jakmile ubydou ty 3 litry z nadrze na "katalogovy" obsah 42 litru, zacne to ukazovat plynuly ubytek? Hadam, ze je to porad nejake reseni v podobe plovaku??? Pokud tedy hadam spravne. :) Tyka se to Swifta 1.2 VVT GL/AC. Knedlik koupeny toto utery. :)

2016-06-30 23:45:04

calebos:

Je nutné se oprostit od historické řešení, kdy od čídla vedl drát přímo do budíku na palubovce. Dnes jde signál z čidla nejdříve do řidící jednotky. Ta signál zpracuje, vhodně upraví a pošle do budíku. U mého swifta to vede k tomu, že se ručička pohne až po cca 10 litrech.

Hill  
Jaroslav
2016-07-01 17:09:37

liquids: ale Calebos se ptal na něco jiného.

Ano, bez ohledu na způsob vyhodnocení a zobrazování, je tam plovák, který má nějaký horní doraz. Když je nádrž plná (na první vycvaknutí pistole), je už o plovák o něj opřený, aby snímač nepřejel mimo rozsah, který je řídicí jednotka schopná s dostatečnou přesností zpracovat. Proto ručka víc neukáže.

Podle toho, jak jezdíš, můžeš do rozsvícení hladového oka najet i přes 730 km, ale, dokud se poprvé "neodlepí" plovák od dorazu, ti bude ručka trčet v poloze F, a řídicí jednotka bude vyprávět něco o dojezdu 645 km.

V průběhu klesání hladiny pak se údaj mění podle momentální průměrné spotřeby, takže není nic divného, když z počátečního dojezdu 350 km ukáže po 20 km jízdy dojezd 380 km (někdy i víc). Je to věc výpočtu, který dělá řídicí jednotka průběžně.

A pak, až se rozsvítí hladové oko a údaj o dojezdu zmizí, budeš mít v nádrži spolehlivě víc, než 5 litrů, takže dojezd >80 km (taky 150 km, ale na to nespoléhej!), než to začne v zatáčce kuckat na nedostatek paliva, jak si odstředivou silou šplouchne.

2016-07-06 16:15:01

Diky za odpovedi. Pa asi 900 km najetych(v prubehu "rozjizdeni" motoru na vykon) mi to ukazuje dlouhodobou spotrebu 5.4, coz povazuju za hodne dobrou hodnotu. Jak to ucim jezdit, tocim to nekdy k omezovaci(vetsinou 1, 2 a 3, na vyssich rychlostech uz to na dalnici hodne prekracuje povolenych 130, tzn. kolem 150 km/h uz to radsi nedrazdim a povoluji). Je to zivy stroj. :)

MilanT  
Milan
2016-07-06 16:47:46

calebos: Ty u nezajetého motoru (900 km) vytáčíš jeho otáčky k omezovači? I tu jedničku?

2016-07-06 17:23:49

milant: Jo. Plynule a tahle. Ale nevim jestli to je "az". Nechavam to k 6K. Nepolevuje vykon. Nejdu pres.

Chce to opatrne a plynule. zkousim rezim v plnem rozsahu.

2016-07-06 18:47:24

calebos:

A kde jsi se o tom "rozjíždění motoru na výkon" dozvěděl ?

To jsi viděl v televizi ?

MilanT  
Milan
2016-07-06 19:06:30

plukovník:

Plukovníku, asi nemá cenu vyvracet tenhle mýtus a chtít po jejich zastáncích logické vysvětlení.

Prostě berou mechanické součástky jako živý organismus, kterému když v tělocvičně naložíš, tak doskočí dál, uběhne rychleji a vyskočí výš.

Takže já bych nechal zajížděče "na spotřebu" a "na výkon" žít svým životem.

2016-07-06 19:32:34

plukovník: proc na vykon? Jen v plnym rozsahu otacek. Neslapu tomu na krk. Vsechno plynule. Kdyz se auto nekoukne vys, nez je "normal"(tady je to asi podle kazdeho jak jezdi. Ja jsem jsem zvyklej radeji tocit vic, nez min), tak se mi zda(Ciste osobni zkusenost. Netvrdim, ze je to pravda, protoze to samozrejme nejsem schopen dokazat.), ze se to casem probudi. Mje minula zkusenost s Hondo Jazz, ktera puvodne jezdila "na spotrebu"(r.v. 2002, myslim, ze je to GD I), tak pote, co jsem ji vice protahoval takto na vyssi otacky, zacala jezdit obejktivne lip(zmereno). I pocitove, ale to je jen muj nazor, tudiz objektivne irelevantni.


Odpovědět

1  2