Fórum - Téma


Swift New II GL/AC - dojezd na rezervu


Fórum Swift New II Swift New II GL/AC - dojezd na rezervu

Informace o modelu: Suzuki Swift New II

Diskuze o vozidlu

2014 Swift New II GL/AC 1.2 VIN: TSMNZC72S00427022

3 fotek  |  8 servisních knížek  |  31 diskuzí  |  6.30 l/100 km

Výkon motoru 69 kW (94 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 118 Nm (87 ft/lb) při 4800 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 242 ccm (76 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, K12B.

GL/AC SE MY14-2 2-TONE , barva Sparking blue met /perl white met , zvláštní výbava : LED denní svícení + LED mlhovky


1  2

2016-07-06 19:39:35

milant:

Možná, že tento mýtus přežil z doby před čtyřiceti léty, kdy pohyblivé součásti motorů nebyly tak přesně slícované jako u těch dnešních a byl kladen důraz na "zajíždění".

Tenkrát se říkalo, že pokud se motor v záběhu pořádně vytáčí do otáček, je potom údajně živější.

Takový motor ale po 50-70 tisících žral 3 litry oleje a byl zralý na generálku, která tenkrát, na rozdíl od dnešní doby, byla realizovatelná.

Hill  
Jaroslav
2016-07-06 21:06:50

plukovník: i před 40 lety to byla pověra, o čemž se přesvědčili ti, kdo na ni skočili. Skutečně nejpozději do těch 70 tis. km. Vytáčený motor šel rychleji do háje, jeho "živost" mohla být po přechodnou dobu mírně vyšší, protože s většími vůlemi měl motor o fous menší ztráty třením, ale ztráta komprese to brzy znehodnotila, a pak ta spotřeba oleje ve čtyřtaktu, kvůli které bývalo na křižovatkách po rozjezdu auta neprůhledno, se už blížila ke spotřebě dvoutaktu. V záběhu se proto naopak doporučovalo během prvních 1000 - 1500 km motor nepřetěžovat, nepřekračovat maximální předepsané otáčky, které byly asi v polovině dovoleného rozsahu. Na zadní okno se lepila nálepka "V ZÁBĚHU", aby ostatní řidiči viděli, že nejde o bezdůvodně pomalou jízdu, ale že řidič má k pomalé jízdě naopak důvod dostatečně zřejmý.

To už dnes neplatí, každý výrobce si to řeší po svém: jedni tzv. záběhovým olejem (to tuším dělá Ford), jiní omezením otáček v řídicí jednotce, Suzuki, pokud vím, má jen decentní upozornění v návodu na nepřekračování určitých otáček u nového motoru (v podstatě se doporučení kryje s maximálním točivým momentem motoru), ale technické opatření žádné.

Čili dnes je třeba zaběhnout především spojku a brzdy, nervat to tam, co to dá, ani prudce nebrzdit, dokud si ty třecí plochy správně nesednou. Jo, a ještě nové gumy: ty začnou mít dostatečnou adhezi až tak po 500 km. Ale to nesouvisí jen s novým autem, platí to vždy po výměně brzdových destiček, spojkového obložení i po obutí nových gum.

U Swifta 1996 jsem měnil motor kvůli spotřebě 3 litrů oleje na 10 tis.km po najetí 280 tis.km. Podařilo se mi sehnat jiný, který měl údajně naběháno něco přes 52 tis.km. Po první desítce tisíc km chyběly sotva dvě decky oleje...

MilanT  
Milan
2016-07-06 21:12:36

hill: A co domeček plný koleček zvaný převodovka? Té nevadí (nejen v "záběhu") vytočení na 1. rychlostní stupeň k omezovači otáček?

Hill  
Jaroslav
2016-07-06 21:18:46

milant: o převodovce se v návodech píšou jen rozsahy rychlostí, kdy je třeba řadit. Asi předpokládají, že se s tím bude jezdit podle doporučení pro motor a převodovka tudíž dostane také, co potřebuje.

Samozřejmě, že to přetáčení nesvědčí ložiskům ani v převodovce, o synchronech nemluvě...


Odpovědět

1  2