Fórum - Téma


swift otáčky


Fórum Swift IV swift otáčky

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2012-12-27 23:08:41

Co si to měl za mareu 2.0 20v turbo?

Joan  
Jana
2012-12-28 21:45:41

To eto.man:

Eh, vážně? To jsem nepostřehla...

2012-12-28 22:27:37

"vagón" 1.6 16V benzín.

Pro ostatní - Marea se na volnoběh rozjížděla podstatně svižněji, u swifta bych to raději nedělal, to dlouhé rozjíždění na minimální otáčky nedělá dobře motoru. V koloně by se to sice použít i dalo, ale fakt to není ono - tedy oproti tomu nač jsem byl zvyklý. Dvoutakty taky nerozjíždím na volnoběh, ale pěkně je pustím v otáčkách přes spojku, tam to jinak nejde.

2012-12-29 16:26:15

No ono rozjet se s dvoutaktem bez plynu je tak trošku nereálné, těch co mají vstřikování a ECU mnoho není a vzhledem k charakteristice plnění je křivka točivého momentu hodně strmá, tak že i u nich to moc dobře nepujde.

Hill  
Jaroslav
2012-12-29 17:08:05

Však se celá diskuse točí kolem blbosti. Ano, dá se rozjet bez plynu, dá se i bez něj pomalu jet, ale o je tak všechno. Motor z toho nemá radost, protože u čtyřválce přidat plyn pod 1600 otáčkami (u tříválce pod 1800) pěkně kope do šál a kliky, motoru to rozhodně nesvědčí. Mimoto motor se z těchto otáček dostává hodně pomalu, je-li zatížený.

A není mi jasné, proč bychom se tu měli zabývat dvoutakty (nota bene bez ECM) zkonstruovanými někdy před 40-50 lety, i když se montovaly do aut přes 25 let bez výrazných změn. Jejich charakteristiky a chování vůbec jsou natolik odlišné od čtyřtaktů se vstřikováním, že jedinou podobností motorů jsou svíčky, písty, ojnice a klika. Už ani válce ne.

Podle mne tu podobná srovnání nemají co dělat.

Joan  
Jana
2012-12-29 21:23:30

Aha, takže dávám motoru na frak, když vyjíždím z řady na jedničku bez plynu? Mám teda raději u mého čtyřválce přišlápnout lehounce na plyn a nechat lehce prokluzovat spojku, abych vyjížděla nízkou rychlostí?

A když potřebuji pár desítek metrů (typicky v práci, kde je značka s 10-kou) jet opravdu krokem, tak vadí jednička bez plynu? Tato rychlost mi totiž vyhovuje. Díky!

2012-12-29 21:33:51

Pokud při tom motor nerachotí jako mlýnek na kávu, který mele kamínky tak ne. Momentové zatížení motoru na jedničku je nízké + je sníženo ještě o prokluz spojky.

S Hillem ovšem plně souhlasím, jakkoliv jinak jet v méně jak 2000 ot./min je blbost a tyranie motoru. 2000ot./min mám při páté zařazené rychlosti a 55km/h, jízda městem, ovšem v mírném stoupání a akceleraci podřazuji na 4 a někdy až na 3.

Joan  
Jana
2012-12-29 21:39:54

Kdepak, motůrek přede tišeji než kočka a navíc je to po rovině. Mám obě nohy pohodlně pod sebou (NE na sedačce na turka ) a ani jedna se nedotýká žádného pedálu. A jedu tak max 100 metrů.


Odpovědět

1  2