Fórum - Téma


Swift problem s motorem


Fórum Swift III Swift problem s motorem

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1  2  3

2013-02-08 12:01:54

Zaslepeno a je klid :D dokonce to i trochu lépe jede :) díky

2013-02-08 12:30:20

Jasně, že to jede líp, když tam spaluje jen vzduch a benzin bez výfukových spalin

2013-02-08 17:22:45

JJ EGR je na h.... max výkon se rozhodně nezmění ale aspoň nebudeš mět zasraný sání od karbonu

2013-02-08 17:35:25

Výkon se rozhodně změní.V nasáté směsi už není nehořlavá složka z výfuku.A to se samozřejmě projeví na výkonu..

2013-02-08 18:03:14

Hoď sem graf z brzdy před a po a uvidíme

2013-02-08 18:19:39

Nebo si udělej ekokáru bez vejfuku.Vše s vejfuku nažeň znova do sání.Uvidíme, jestli to pojede.Podle tebe se výkon nezmění.Když ta nehořlavá složka na to nemá vliv, toč to furt dokola, ne?

2013-02-08 18:36:06

Asi by si napřed měl nastudovat kdy a proč se EGR zapíná a kolik toho pouští do válců při jakým režimu motoru než tu začneš psát tydle hovadiny typu ekokára bez vejfuku...

2013-02-08 18:47:53

Tak schválně, pouč mě.Asi to bude mít vliv na výkon, když to poznal, ne?Každej to pozná.Kde bude teda ten háček?Zaslepim, kára je živější, ale na výkon to vliv nemá?Já neříkám, že spaliny prouděj neustále do sání.Zsírání sání je jedna věc.Když ale nahradim část složky vduchu vejfukovejma spalinama, je jasný, že na výkon to musí mít vliv. Ale teď si přečtu, co sis nastudoval, nechám se poučit

2013-02-09 09:58:34

Teď si mě rozsekal Máš naprostou pravdu, každej to pozná, přidá to těch 10% do max výkonu, kára najednou mám o 7 koní víc prostě hustej tuzing

Rozhodně si teď nic nepřečteš, tobě tu nehodlám nic vysvětlovat protože tomu evidentně rozumíš nejvíc

Zdar....

2013-02-09 10:34:05

Tak to bude asi placebo efekt.Všichni bez egru pociťujou změnu.Ten motor se chová prostě jinak, líp, když se mu tam nesypou věci, co maj bejt dávno pryč.I kdybych tomu vůůůůbec nerozuměl, slyšim, co řikaj ti, co ho odpojili.Asi to placebo, viď.Ty jsi zastánce, zaslepim, nezasírám, moter furt stejnej průběh.A já ti řikám, že to nemůže jezdit stejně, když poznáš i nadmořskou vejšku a tam bude jistě míň sazí, než co přifoukne EGR.Každá složka v nasávaný směsi má vliv na chování motoru.Podle tebe to je jedno.Ale stejně bych si rád přečetl tvou teorii o EGR Doufám, že teď nelezeš na poslední chvíli po netu a nehodláš sem kopírovat nějakej článek

2013-02-09 14:18:16

honda řeknu to asi takhle stačí na to selskej rozum.Motor nasaje určité množství vzduchu pokud do toho přidáš nepatrné množství a to je méně než procento z výfuku jakej užasnej rozdíl mužeš získat.Navíc tam nepřidáváš pořád.Navíc píšeš nehořlavá složka aha takže vzduch je dle tebe hořlavá složka.A taková perlička je to u 2 taktu takže je to dost rozdíl přesto byla ukázka k výfuku z trabanta se dala hadice na sáni pincka a ten krásně běžel i bez paliva.Takže ano nezasíráš motor ale výkon ti více zvedne příznivej vítr

2013-02-10 22:41:07

Co má nadmořská výška společnýho s EGR?Hustota vzduchu je trochu jiná kapitola ...

A navíc výfukový spaliny ti ve válcích nenahradí ani kapku palivové směsi

PS Já to studovat na netu nemusím a už vůbec nepotřebuju něco někam kopírovat od lidí co maj prokoplej vejfuk a zaslepený EGR a tvrdí že maj o 20 ps navíc

2013-02-11 09:57:04

Nikdo neříká, že máš 20K navíc.Já jen říkám, že bez egru majitel pozná, že motor jinak reaguje.Samozřejmě to tam nesype furt.Treba při brždění motorem by toho asi moc nepoznal.A asi by to nemělo ani žádnej smysl v tu chvíli přimíchat spaliny, když tím emise.Nooo, 2T. to je dobrej příklad.Helejď, proč má 2T teda vekfuk, když to krásně běží s vejfukem v sání?Si nastuduj 2T a pak pochopíš, proč to jde.Ale zeměkouli tímto stylem neobjedeš Je hezký názor, že do výfuku z válce jde vzdu Hádej, proč se dává na výfuk lambdasonda.Asi proto, viď, aby z výfuku odcházel čistý vzduch, nejlíp vůně květin, viď

Ten motor se nadechne pro svou porci vzduchu, či směsi.Kde se tam vezmemou ty spaliny?Jako že nasaje 100% + něco přes egr výfukových spalin?Dostat do válce větší objem umí jen přeplňování.Tak mi teď vysvětli, kde se tam vezme cosi z výfuku, při zachování stejnýho složení vzduchu a paliva.A prokoplej vejfuk s egrem fakt nesouvisí.Zas je ale fakt, že vejfukem taky změníš chování motoru.U 2T je to docela věda.Kdo umí naladit výfuk na 2T, to už je opravdu borec.U 4T toho zas až tak moc nezesereš, ale vliv to jasně má zejména na půběh výkonu.Ale to je jinej soudek.

2013-02-11 10:42:25

..Jako že nasaje 100% + něco přes egr výfukových spalin?Dostat do válce větší objem umí jen přeplňování.Tak mi teď vysvětli, kde se tam vezme cosi z výfuku, při zachování stejnýho složení vzduchu a paliva.´´

No a o to právě de Kdyby si věděl že EGR je otevřeno jen v málé zátěži motoru cca do 25% load + cca do 10% Recilkulace = max 35% ve válci což se k tvojim 110% ve válci ani zdaleka nepřibližuje při FL nemáš aktivovanou ani lamdu natož EGR tudíš to na výkon nemá apsolutně vliv

A jen tak pro zajímavost vejfuck na N/A 4T je uplně stejná alchymie jak na 2T

2013-02-11 11:43:22

Nemáš aktivovanou lambasontu?Jako že na ten čas odevření egru přestane dávat info o výfukových spalinách?Nooo, tak too je taky dobrá teorie .Od doby, co je lambdasonda na provozní teplotě, dává řídící jednotce neustále a furt info o množství kyslíku ve výfukových plycnech.Takže nemáš aktivovanou labdasondu je totální hovadinka.Právě ona říká řídící jednotce, co leze ven a ta změnou doby vstřiku reguluje spaliny pro kat, aby nebyl přebytek ani vzduchu, ani paliva.Tedy poměr nazývaný lambda jedna, ideální směs, kde vše shoří beze zbytku.Zátěž motoru 25% je samozřejmě taky zátěž.A pokud v tu chvíli motor saje pouze vzduch a benzin, není přítomná nehořlavá část z výfuku, motor je živější.Má lepší reakci na plyn.Pokud v jakymkoliv režimu zátěže odstraníš nehořlavou součást nasávaný směsi, logicky to má vliv na výkon motoru.Každej, kdo honí koně, vyřazuje zpětný vedení výfukových plynů.Motor se potřebuje napít co možná největšího množství vzduchu a paliva.Tím jde výkon nahoru.Nic jinýho nepotřebuje, cokoliv jnýho, co nehoří mu bere dech.V jakýkoliv zátěži.Zátěž znamená, něco po něm chci, chci ho v tahu.

4T výfuk je většinou pro doladění křivky výkonu.Vidělš třeba závodní traktory?Z každýho válce jen 20cm roura pro usměrnění proudu výfukovejch spalin.To je jejich jediná alchymie.Zkus to u 2T.

Při malý zátěži bez egru počítejme množství nasávaný směsi 100% pro daný okamžik.Ty mu přimícháš smrad z vejfuku.Takže procentuálně, páč egr pouští do sání, snížíš množství vzduchu a nahradíš ho nehořlavou částí z výfuku.Tím pádem, je méně vzduchu ke spálení a díky lambasondě dojde i k úpravě množství paliva zkrácením doby vstřiku.Kdyby se tak nestalo a motor dával stále stejný množství paliva, do výfuku budou odcházet spaliny se zbytky paliva, které nemají už v čem shořet.Tedy katastrofa pro kat.Proto při vyřazení egr se nepatrně zvyšuje spotřeba paliva.Ale podle mě je to jen laboratorní záležitost.Člověk právě nepozná zaslepený egr při maximálním výkonu, kdo taky jezdí na max motoru, ale právě v onom střednim zatížení, kdy je motor pružnější.

2013-02-11 12:14:24

Asi si to špatně pochopil Při FL (Full load nebo taky 100% TPS) není aktivovaná lamda netož EGR...

Lamda funguje na uzavřené smyčce když máš zahřátej motor a částečně sešláplej plyn...

Závodní traktory mě zrovna dvakrát nezajímajou, nejsu moc nadčenej pro zemědělství

Tvůj poslední odstavec nechápu

Jak můžeš snížit množství vzduchu ???

Zkus si to vzít jinak sešlápneš plyn na 5% Aktualní proudění vzduchu do motoru přes škrtící klapku bude 5%

Stím doufám souhlasíš?

EGR ti přidá toho sajrajtu jak říkáš 10%

A ty mě teď tvrdíš že ve valcích bude -5% vzduchu???

2013-02-11 17:12:11

Beru poměr vzduchu a sraček z vejfuku.Když máš klapku na 5%, proudí nějaký možství vzduchu.V tomhle režumu to množství vzduchu znamená 100% současnýho stavu.Do toho egr foukne smrad, tím pádem ze sta % současnýho objemu je nějaká část nehořlavá složka z výfuku.Tudíž procentuálně bude míň vzduchu.Abys tam ten výfokovej produkt dostal, musíš mít o to míň vzduchu.Nevim, co na tom nechápeš.Buď je to jen celý vzduch, nebo je to mixnutý.To znamená míň vzduchu na úkor další složky.Ještě mi vysvětli, jak deaktivuješ lamdasondu.Ta dává info furt.Nebo se během jízdy rozpojuje konektor, nebo jak to podle tebe funguje?Co jde výfukem, to říká ECU, žádný uzavřený smyčky, tak chytrá neni, co naměří, řekne řídící jednotce a ta podle ní upravuje směs.Samozřejmě, že to neni jediný, odkud ECU bere info a aktuálním stavu.

2013-02-11 18:20:58

Tak eště jednou pro nechápavý

Mám košík do kterýho se vleze 100 kusů ovoce = (100% oběmu jednoho válce)...

Do košíku vedou dvě cesty nejsou na sobě závisli. (pro nás cesta škrtící klapkou a EGR cesta)

Jednou cestou dou jabka = (vzduch) Druhou hrušky = (výfukový plyny)

Za jeden ciklus se do košíku dostalo 20 jablek a k tomu 5 hrušek... V košíku máme 25 kusů ovoce a ještě je tam pořád hodně místa hrušky si nevšímaj jablek a jabka nikam neutíkaj ani tam neprobíha termojaderná fúze aby se atomy kyslíku přeměnily na jiný prvky

Tudíš co se tam dostalo, to tam je a můžeš do toho namixovat třeba 20 % z EGR ale výsledek bude pořád stejnej protože počet molekul kyslíku co prošel přes škrtící klapku se nezmění

Uzavřenou smyčku máš v ECU ne v lamdě

Lamda sice vysílá ale ECU si toho při max Load nevšímá a řídí se přednastavenou hodnotou která je něco kolem 12,5:1

2013-02-11 19:37:11

Jak je naprogramovaná ecu, jak reaguje na info ze všech čidel je jedna věc, druhá, jak jsi psal ty, vypnutá lambdasonda.A ohledně tech jablek a hrušek, konečně jsi mě přesvědčil na 100%, že fyzika není tvůj silný obor.Tvoje teorie opravdu funguje u nákupního košíku.Ale to je tak asi všechno.Motor nasaje určité množství směsi.Je jedno v jakym režimu, ale toto množství, ať už egr je nebo neni je v tom či onom případě pro danou situaci 100% objemu, který do sebe motor najaje.Jesli do sebe nasaje vodu, pívo, nebo banánovej koktejl, ten objem, je té konkrétní situaci stejnej, ať si lokne toho či onoho.Z toho je jasný, že pokud bude v těchto 100% bjemu něco, co nehoří, místo toho, co hoří, logicky bude omezovat výkon.Ty mi tady něco melš ve smyslu, když nefoukne egr, nebude tam nic, prázno, nicota, nebo nevim jak to myslíš.Dáš mu z vejfuku, logicky smrad z části nahradí vzduch.Motor se nadechne pro svou dávku směsi, když v ní bude něco nehořlavýho na úkor hořlavýho, stane se co? Vzduch proudí sáním stejně jako výfukové spaliny z egr.Jinudy se to do spalovacího prostoru nedostane.Jen mícháš poměr směsi.A to bud benzin/vzduch nebo benzin/vzduch/výfukový splodiny.Až tam půjde jen výfukový splodiny/benzin a žádnej vzduch, motor zhasne.Čim víc smradu, tim menší výkon až do nuly!

2013-02-11 22:26:14

Tak za prvé psal sem že není aktivovaná, a kdyby si měl páru o řízení spalovacích motorů tak by si tak blbě neodpovídal že je odpojená z konektoru a navíc by si věděl co je to uzavřená smyčka což mě přivádí k druhé věci že o EGR víš asi to že to pouští ten tvůj smard z vejfuku do sání a že se to dá zaslepit

Za třetí jabka a hrušky byly určeny lidem podprůměrnýho IQ jako si ty takže neber tu slovní úlohu tak vážně ale spíše s humorem A o moji fyziku neměj strach spíš bych se bál o tu tvojí když máš vzduch za hořlavou složku to abych se bál si jít zapálit

Za čtvrté, pořád nedokážeš pochopit že to co motor nasaje je tam s tím ne místo toho,

pokud do litovýho válce projde přes škrtící klapku půl litra vzduchu s benzínem a k tomu dáš půl litra výfukových splodin bude tam půl litra vzduchu s benzínem a pokud tam ty splodiny prostě nedáš bude tam pořád půl litra vzduchu s benzínem energická hodnota zápalné směsi je pořád stejná...

proto EGR otvírá jen do 25% TPS aby nenahrazoval určité množství nasávané směsi

A jen tak pro zajímavost u některých naftových motorů pouští EGR až 50%

Za mě LOCK dál to pro mě nemá smysl rozvádět

jak se říká chytrému napověz hloupého kopni


Odpovědět

1  2  3