Fórum - Téma


Swift rv.2008 - upravy original autoradia


Fórum Swift New I Swift rv.2008 - upravy original autoradia

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2

2013-04-23 13:01:24

Ahoj vsem tady na foru, jsem tu novej, tak na me budte hodni Doufam ze nebude nikomu vadit to AHOJ na zacatku...

Rad bych prodiskutoval nejake pozadovane upravy na originalnim autoradiu, snad nedojdu k zaveru, ze ho musim vytrhnout a koupit jiny. Uz jsem vznesl dotaz ve vlakne http://www.suzukiclub.cz/...riginalni-autoradio-26629 , ale vypada to, ze si to zaslouzi samostatny vlakno.

1. Rad bych jej mel pripojeno tak, aby se nevypinalo po otoceni klickem do jakekoliv polohy. Jak to udelat?

2. Potrebuju pripojit HandsFree sadu, vybral jsem si Parrot MKi9200 , tuhle: http://www.parrot.com/cat.../products/parrot-mki9200/ . Krome BlueTooth pripojeni telefonu ma i slot na SD karty a USB konektor pro flashku, to je vse co potrebuju. Budu k tomu potrebovat dokoupit jeste nejakou redukci pro zapojeni do radia? Jak vlastne vypada konektor toho original autoradia, ma to ISO?

3. Je nejakej zpusob jak na to origo radio pripojit zarizeni na line-in? Napriklad jakejkoliv kapesni prehravac nebo telefon s vystupem na sluchatka. Vim, ze by se sluchatkovej vystup na prehravacich nemel pouzivat jako line-out, ale jelikoz to jde, budu to obcas delat

4. V tom mym Swistovi nejsou namontovany vyskovy repraky v trojuhelniku u zrcatek, ale mrizky tam jsou. Jake repro tam bude pasovat?

5. Jake repro bude pasovat do prednich a zadnich dveri, daji se nekde zjistit rozmery bez toho, abych musel napred rozebirat dvere a merit to?

6. Doporucite mi nejakou znacku repro? Chtel bych samozrejme co nejkvalitnejsi, mam dobrou zkusenost s Blaupunkt z minulosti. Komponentni jsou nutnost. vymenim vsechny co jsou v aute tovarni, hraje to strasne. Budu to asi muset i vytlumit. Zadni plato ale chci nechat bez uprav, repro pouze do dveri (a ty vyskace do tech trojuhelnicku).

7. Jaky je vlastne vykon toho autoradia, nedari se mi to nikde najit. 2x35W nebo 4x35W? Nebo vic?

Vim, ze je to hodne otazek, ale snad me chapete kdyz rikam, ze to origo co tam je, je zalostne zastaraly vybavou a nekvalitni zvukem. Predem tisickrat dekuju vsem, co mi pomuzou s touhle odysseou, uz ted vim, ze to nebude easy

2013-04-23 13:29:15

Jeste si sem hodim par poznamek, at to mam pekne pohromade...

  • - tady se resilo multiradiodvdvsechnovjednom

http://www.suzukiclub.cz/...swift-audio-dvd-atd-15823

ale je to noname cinan, takze nevim kvalitu

http://www.cargpsnavi.com...rdrc5dfrrpiioq2a1bda8e524

  • - tady se resily konektory vzadu, bohuzel vlakno uz neexistuje a nevim jestli mam stejny radio

http://www.suzukiclub.cz/...eni-fabrickeho-radia-2949

  • - nakres konektoru, pokud mam stejnej, pujde z toho vykoumat hromada odpovedi

http://www.suzukiclub.cz/...sgboard/2951/full/iso.jpg

  • - asi nemam stejnej, mozna bude potreba redukce, ale pak zas nevim jak bude fungovat ovladani na volantu...

http://www.ahifi.cz/iso-konektor-suzuki-1.html

  • - a nebo mozna tuhle

http://www.ahifi.cz/adapt...a-suzuki-fiat-nissan.html

  • - US forum Suzuki, hromada uzitecnejch informaci

http://www.suzuki-forums....04-2010-speaker-size.html

2013-04-24 16:08:10

Autoradio je PACR01, neumi to ani mp3 ani bluetooth. Zezadu to podle nalezenyho obrazku z americkyho suzuki fora vypada takhle:

A konektor, teda vlastne redukce na ISO aby se tam dala zapojit HF sada vypada takhle:

Ta redukce se da koupit treba tady, na webu jsem to vyhledaval jako "Adapter HF Suzuki", stoji to kolem 300-400Kc (=PEKLO, kujvy jsou to)

http://www.tuningautohifi...adia/detail.aspx?id=18976

2013-04-24 16:11:23

Dekodovani a zakodovani radia se dela takhle:

Radio Code & Decoding Service

Suzuki PACR01

39101-62J0-BZH

Panasonic CQ-MX0470G

As originally fitted to the :

Suzuki Swift

Please note that code entry is only possible when "SEC" is shown in the display. If the display continually shows "HELP" then the unit may be codelocked and will need to be left switched on up for up to two hours to reset before another code entry attempt is possible. If it does not reset after this time, then all of your code entry attempts may have been used up, and the unit will need to be sent to us to be decoded and reset.

If you have lost your radio code, we can decode and reset this radio, but you will need to send the unit to our workshop for this work to be carried out. Approx turnaround time is 48 hours from receipt to dispatch.

Removal of the radio is fairly straightforward and should not present any real problems. Please consult your service manual if you are unsure how to go about this. Once the bolts that secure the radio frame have been removed, the stereo will come out in a rather large lump and can then be unplugged.

Code Entry as Follows:

Switch Radio On - Display Shows

" Sec "

Press And Hold " ^ " And Preset " 1 "

Until " - - - - " Appears

Press preset " 1 " repeatedly for 1st Digit

Press preset " 2 " repeatedly for 2nd Digit

Press preset " 3 " repeatedly for 3rd Digit

Press preset " 4 " repeatedly for 4th Digit

If the correct code number is now shown

Press " PTY " To Enter

2013-04-25 15:39:14

Tohle se bude hodit - pinout konektoru PACR06, vypada dost podobne jako moje PACR01.

http://www.suzukiclub.cz/...ni-autoradio-pacr06-25539

2013-04-29 23:35:44

romanicak:

Tak je to tu takova one-man-show, no co uz

1. Jde to, musi se z konektoru z auta odpojit dle obrazku dole cervenej pin. Pak se udela rozdvojka na kablik co vede do zelenyho pinu a zapoji se navic i do puvodniho cervenyho pinu. Tak je na obou pinech stalejch +12V. Nakonec jsem to nerealizoval, protoze mi bylo receno, ze HF sada, ktera je na tom taky napichnuta, by mi vybijela baterku.

2. HF sada namontovana, dala se krasne dat pod autoradio, ktery zabira pouze 1U a pod nim je misto. Nemusi se vymontovavat (coz je strasna pakarna), stacilo vycvaknout prihradku u spolujezdce a pak uz se tam jde dostat v pohode. Redukce byla potreba http://www.tuningautohifi...adia/detail.aspx?id=18976 , je pravdepodobny, ze na vsechny PACR radia bude stejna. Na mute autoradia jsem nemusel nic upravovat, funguje to i bez toho, abych zapojil zlutej kablik z HF sady kamkoliv.

3. Line in ma HF sada Parrot MKi 9200 a funguje paradne. Ale PACR01 ma i konektor pro CD menic a tam by to mozna nejak nabastlit slo. Nevim, nemusim to resit.

4. Repraky tam nakonec jsou, ale je to takovej shit, ze jsem napred myslel, ze to ani nehraje. Pujdou papa. Pasovat tam bude to, co tam narvu. Kdyz to tam nebude pasovat, stejne to tam narvu Tohle bude mit jeste pokracovani...

5. Rozmery montazniho otvoru jsou pro repraky tridy 160/165mm, je to standartni rozmer. Doufam, ze tam narvu co si vyberu a nebude s tim problem. Jak to tak znam, tak bude. Vepredu i vzadu jsou stejny. Tohle bude mit taky jeste pokracovani...

6. Po nekolika dnes stravenych na netu a hledani a mailovani a pocitani jsem dospel k zaveru, ze vzhledem k cene auta budou uplne stacit Focal Performance 165, dopredu dvoupasmo komponentni a dozadu koax. Mozna se rozhoupu k necemu lepsimu, ale nevim no...Vytlumeni probiha pomoci Ground Zero Gold, polepuju vnitrni stenu dveri a musim jeste utesnit vsechny diry a polepit kousek i pod tapecirung. Tohle je ta hmota: http://www.tuningautohifi...adia/detail.aspx?id=20773 a takhle to treba muze vypadat : http://forum.ih8mud.com/6...ars-interior-install.html . Tohle bude mit taky jeste pokracovani...

7. Vykon by mel byt 4x50W, cemuz verim tak napul. Uvidime jak se to bude chovat se slusnejsima reprakama.

Hill  
Jaroslav
2013-04-30 06:15:03

Na výkon se ptáš špatně: jaký výkon tě zajímá?

Trvalý sinusový, hudební, špičkový nebo P.M.P.O.?

Ačkoli - je to podobné, jako u motoru: uvádí se maximální výkon při konkrétních otáčkách, přičemž toho dosahuješ jen krátkodobě. Ve skutečnosti využíváš v průměru jen zlomku toho výkonu.

Trvalý sinusový tón z žádného autorádia s můstkovým koncem (t.j. s takovým, kde nesmíš žádný pól reproduktorů spojit s kostrou vozidla) při definovaném zkreslení nedostane do 4 ohmů víc, než 18-20W na kanál. Ale to je řeč o čistě sinusovém tónu trvajícím nepřetržitě desítky minut, aniž by vzrostlo zkreslení.

Zesilovač má tzv. nábojovou pumpu - při menším výkonu si "umí" sám připravit a při potřebě vyššího výkonu zvednout napájecí napětí, ale jen z náboje v kondenzátorech, takže se s ním dá krátkodobě, než se ten náboj spotřebuje, dostat na asi 35W (hudební výkon - bez nábojové pumpy je nesmysl hudební výkon uvádět u rádia napájeného z jakékoli baterie, to totiž jde jen u síťových, čehož méně seriózní výrobci při uvádění technických dat výrobků až zneužívají, jen Tesla, Unitra a RFT poctivě uvádí trvalý výkon, takže vypadají jako Popelky mezi těmi, co sice tak úplně nelžou, ale neříkají celou pravdu), pak zůstane výkon opět omezený napájecím napětím palubní sítě.

Protože ale nikdo nevydrží poslochat dlouhodobě jeden souvislý tón nebo šum při plném výkonu, mají booster-kapacity čas se mezi modulačními špičkami zase nabít a počkat si, až zesilovač bude to zvýšené napětí potřebovat. Zvukovému signálu to stačí, jsou v něm "energetické díry", během nichž se stihne náboj zase doplnit.

(Jen pro úplnost - metal a symfonická hudba ve skutečnosti po dobu delší, než krátkou, dokážou využít kolem -8dB z plného výkonu zesilovače, což znamená u zesilovače 40W skutečný střední výkon jen necelých 7W. Řeč, má-li se jevit stejně hlasitou, pak využije z téhož možného výkonu průměrně 3-5W, ale je tak "energeticky řídká", že její špičky zvládne ten zesilovač kdykoli "dokrmit". Z toho vyplývá, že při plném výkonu, tedy při hlasitosti, kdy ještě není příliš pozorovatelné zkreslení, odebírá rádio 4x40W "jen" nějakých 8A a méně, a i to jen v případě, že všechny čtyři reproduktory hrají týž signál. Stereofonní reprodukce může mít odběr ještě o něco nižší. Pravda, některé komerční stanice a digitální formáty záznamu zvuku stále zkouší, co si necháme ještě líbit, a tlačí naše vnímání kvality, tedy zejména dynamiky a zkreslení (komprese jak dynamiky, tak datová) až na úroveň "hlavně, když to řve", takže je možné, že z toho rádia skutečně poleze větší průměrný výkon a bude odebírat o trochu víc, rozhodně ale odběr nedosáhne dlouhodobě výpočtových 13A. Máš-li vhodný ampérmetr, zapoj ho místo výkonové pojistky rádia, přidávej hlasitost a zkus se stačit divit.... Věřím ale, že jsou borci, kterým je všechno fuzz, hlavně, když jsou repráky od dorazu k dorazu, jakkoli se to poslouchat nedá, ti se na lepší využití plného výkonu třeba i dostanou).

Krátkodobého zkreslení si nevšimneš, proto je zavedený ještě špičkový výkon - takovou ránu na buben ta nábojová pumpa zvládne uživit po dobu několika jednotek až desítky ms, takže na ten moment to odevzdá o dalších 5-10W na kanál víc. Pokud zesilovač nábojovou pumpu nemá, stejně je to zkreslení tak krátké, že si ho patrně nevšimneš.

No, a pak je výkon P.M.P.O., což zavedli asijští výrobci, já ho překládám jako "poslední milisekunda před odpařením", protože tím uvádějí, jakým výkonem se spolehlivě upraží cívka v reproduktoru, ale nic to neříká o tom, jaký skutečný výkon má zesilovač.

Ale na samolepkách na předním panelu a na krabici to vypadá ohromně.

Pro odhad skutečného výkonu dělím tento údaj stovkou, v případě vícekanálového zesilovače ještě počtem kanálů - a někdy i takto spočítaný výsledek je vyšší, než skutečnost...

2013-04-30 09:03:11

hill:

Ahoj,

ptal jsem se na trvaly sinusovy, ty ostatni vymysly typu PMPO jsou mi jasny. I jak se chovaji vykonove spicky chapu a dynamice i kompresi taky tak nejak rozumim. Mas pravdu, ze radio stanice, ale i CD nahravky jsou zkomprimovane tak, aby se to dalo poslouchat na shitech telefonech a ve sluchatkach. Taky me to stve, hezkej clanek na tohle tema byl na diit.cz zde http://diit.cz/clanek/roa...-technickou-kvalitu-hudby .

Merit to asi nebudu, ale to co si na tom budu hrat mam doma naposlouchany na pomerne kvalitni sestave a vimjak to zni. Otazka je, jestli je to vubec porovnatelny a jak velkej rozdil mam ocekavat. Prece jen akustika v tak malym prostoru je neco uplne jinyho. A navic za jizdy, s okolnim hlukem...

Kazdopadne dekuju za osvetleni, minimalne to poslouzi ostatnim tady.

Hill  
Jaroslav
2013-04-30 22:51:54

romanicak: zajímal tě sinusový výkon, tak ještě trochu rozeberu, jak je to s autorádii.

Trvalý sinusový (při zkreslení pod 1% po dobu 150 minut, jak uvádí novelizovaná ČSN, dřívější požadovala po neomezenou dobu) vyplývá z fyzikálních zákonů: můstkový zesilovač ve třídě AB s konci rail-to-rail umožňuje rozkmit 14V při napětí palubní sítě 14,4V, tedy efektivní napětí na výstupu každého koncáku je 4,9V. Dávají se dva do můstku, "tahají se o reproduktor proti sobě", takže na reproduktoru je v důsledku toho efektivní napětí dvojnásobné: 9,8V. To do čtyřohmového reproduktoru dá výkon maximálně 24W. Část napětí ale zůstane na přívodech k reproduktorům, v palubní síti není trvale 14,4V, takže když řeknu 20W na kanál, hovořím o typickém průměrném výkonu. S koncáky v "klasickém" push-pull zapojení se dosáhne ještě o asi 10% menšího výstupního napětí.

Proudový odběr každého můstku je asi 2,3A (krát 4), k tomu přičti asi 250mA na ostatní elektroniku a motorky v CD.

Protože autobaterka je zdroj tvrdý, neplatí předpoklad, že bez signálu, při malém odběru, stoupne napětí na zdroji a případnou odběrovou špičku pokryje náboj v kondenzátorech zdroje. Nestoupne (nemá, kam) a nepokryje (nemá tím pádem z čeho). Aspoň tedy ne zesilovače ve třídě AB, i když i o nich píšou někteří výrobci, že dají 35 nebo 40W na kanál. Ale to nemá s normálním zvukem nic společného, je to dáno metodikou měření podle příslušné národní normy, poslouchat se to nedá. Nicméně - větší číslo, jak už jsem psal, líp prodává.

Proto máme v autorádiích často můstkové koncáky ve třídě H, které do asi 16W pracují ve třídě AB, přičemž na pomocných kondenzátorech se udržuje asi 80% napájecího napětí, ale procesu se do tohoto výkonu zatím neúčastní.

Teprve v signálových špičkách se tyto kondenzátory připojí do série s napětím palubní sítě a zvednou pro tu chvíli napájecí napětí zesilovače (to je ta třída H) a ten je schopný nepříliš dlouhou dobu nezkresleně dodat výkon i více, než dvojnásobný. Vzhledem k rozměrům autorádia pochopitelně nelze zvedat kapacitu těchto kondenzátorů donekonečna, takže špičky delší, než asi 300ms, už to nepokryje. Ale pro většinu signálů (jak pro hudbu, tak řeč) už lze hovořit o hudebním výkonu třeba i 50W na kanál.

Samozřejmě takový zesilovač žere asi o polovinu víc, protože v době mezi špičkami, které si vynutí přechod do třídy H, musí zase ty akumulační kapacity dobít.

Jaký zesilovač je v kterém rádiu, tedy jak dalece výrobce v prospektu kecá, se dá zjistit jen po otevření rádia nebo ze schématu podle toho, jakým švábem je konec osazený. A taky třeba to, jestli má ten šváb diagnostický výstup, který od zkreslení 1% začne otevírat a tento signál se využije pro soft-clipping, tedy nepozorovatelné snížení hlasitosti. Až to na delší dobu odezní, vrátí zesílení na ručně nastavenou hlasitost...

Je toho ještě samozřejmě daleko víc, ale všechno tu rozebírat nemůžeme.

2013-05-02 15:15:59

hill:

klobouk dolů před tvými znalostmi z oblasti aplikované elektroniky a elektroakustiky. Nevím jak odborně na výši v tomto směru je romanicak, ale myslím že většina "suzukáčů" nerozumí ani jedinému slovu.

2013-05-02 15:29:00

plukovník:

Ja rozumim, ale tyhle znalosti teda takhle pekne nemam. Neco malo jo, ale musim se jeste ucit

Hill  
Jaroslav
2013-05-02 22:58:55

plukovník: tolik jsem tu zase nepředvedl, snažil jsem se to zjednodušit tak, aby to aspoň někdo pobral.

Pravda, trochu do toho dělám, začal jsem ještě s lampami asi tak v pětašedesátém a je to můj koníček dodnes, však jsem pár desítek vypálených koncáků v autorádiích měnil. Posledních pár let tomu už moc nedám, s digitalizací ta technika nějak ztrácí půvab - už nestačí kouknout dovnitř a mít z větší části jasno. Na dnešní zvuk i obraz je většinou i schéma zoufale málo. Ale snažím se tomu aspoň trochu stačit a vývoj sledovat.

Tak pro ty, kdo to nechtějí celé číst, to shrnu (pořád je řeč o autorádiu):

  • má-li rádio psaných 4x45WRMS (nebo music power), pak ten výkon většinou skutečně umí krátkodobě (v řádu desetin sekundy) odevzdat
  • v palubní síti 12V a čtyřohmových reproduktorech je totiž fyzikálně možný trvalý výkon do 20W v každém kanálu.
  • na reproduktorech dnes bývá uvedený už jen možný krátkodobý výkon (např. Roadstar 40W ve skutečnosti trvale vydrží asi 15-20W, což nevadí - průměrný výkon v čase nedosahuje ani této hodnoty).
  • z toho plyne, že kablíky, co v Suzukách pro tento účel už jsou v kabeláži připravené, jsou silné dost, na takový výkon stačí.
  • reproduktorům, na nichž je uvedený jediný údaj o výkonu se zkratkou P.M.P.O., doporučuji se vyhnout, nikdo totiž neví, kolik skutečně dlouhodobě vydrží.
  • reproduktory do auta mají vlastnosti volené z výroby tak, aby objem prostoru, který mají k dispozici, nehrál v celkovém dojmu ze zvuku výraznější roli. Přesto zvýšení tuhosti desky (výplně dveří či plata), v níž je reproduktor uchycený, a zatlumení vnitřních ploch dveří i kufru například syntetickým kobercem mohou zvuku náramně prospět.

Omlouvám se, zaprasil jsem toto vlákno až dost, takže dál se budu vyjadřovat jen k dotazům.

2013-05-02 23:13:39

hill:

To máš svatou pravdu, s digitalizací ta technika opravdu ztratila všechen půvab. Dnes již nikdo nezná kouzlo temně žhnoucích EL34.

2013-05-02 23:42:37

hill:

"Omlouvám se, zaprasil jsem toto vlákno až dost," Tak to vubec ne Tohle jsou cenny informace, kez by se takhle podelil o svoje know-how kazdej. Hned bychom byli vyvojove o kus dal.

Hill  
Jaroslav
2013-05-03 06:00:16

plukovnik: pár nadšenců to temné žhnutí katod ještě potěší, u nich se také větší zkreslení předpokládá a kupodivu poskytují někdy výsledný zvuk i příjemnější, než z dokonalého polovodičového zesilovače...

Horší je, že nám vyrostla skupinka hifipýrů, kteří musí mít zesilovač s rozsahem do stovky kHz, pořídí si k tomu reproduktory, co podle výrobce umí vyzářit ještě 30kHz, k nim natáhnou kabely z postříbřených drátků a bezkyslíkaté mědi, ačkoli sami slyší s bídou do 17kHz. Zato slyší "krystalicky čisté výšky a bohatě prokreslené basy", a to vše jen proto, že koupili několikanásobně předražený naleštěný prd a každý, kdo nemá zařízení za stejnou nebo vyšší cenu, je hluchoň, který jim nesahá ani po kotníky. Měl jsem mnohokrát tu výsadu zvuk různých zařízení porovnávat, v sedmdesátých letech jsem se účastnil i anonymních poslechových testů zesilovačů, reprobeden, gramofonů a magnetofonů. Překvapivě nevítězily vždy ty nejdražší.

Takže, jestli vám to pro vaše uši bude hrát dobře, a přesto vám to nějaký ohrndíra bude hanět, pošlete ho k Neumětelům nebo tak někam a nenechte se rozhodit. Jsou to vaše auto, vaše uši, vaše média, co do toho strčíte, a ostatní ať si trhnou.

romanicak: v tomto případě bych tomu neříkal "dělení se o know-how", protože jde o věci, které jsou vlastně "stará vesta", jen obchodníci je pokřivili tak, aby ukázali, že nabízejí něco lepšího, než ti ostatní. I za cenu podfuku, úskoku či lsti posvěcené někdy i nějakou národní normou, kterou si stejně nechali schválit výrobci. U zvukové, obrazové a reprodukční techniky takových případů v historii bylo mnoho... vlastně to, o čem píšu, bude brzy také zajímavé spíše pro sběratele a historiky.

Ovšem připadá mi, že už před lety sovětští konstruktéři Opisov, Pajcovič a Kopirenko emigrovali do Číny, která využívá jejich know-how, a nám z toho za chvíli zbude how-now.

Jak říká kolega Gert (zvukař ZDF ve Wiesbadenu): je vůbec v Evropě ještě co okopírovat?

2013-05-03 08:18:38

hill:

Oni ti opravdoví nadšenci vědí že skutečný rozdíl v poslechovém požitku starého Marshalla a moderního sofistikovaného integrovaného zesilovače je asi tak totéž jako rozdíl mezi špičkovým gramofonem na vinyly a lehce nadprůměrným současným přehrávačem disků ( nemluvím o MP3, to je spíše taková karikatura kvality).

Nová technika má sice přenosový rozsah od jednotek Hz do stovky kHz, jenomže posluchači k jehož denní výzbroji patří sluchátka s MP3 to není nic platné, neb jeho ušní rozsah je tak s bídou do 12 kHz.

Skutečný fajnšmekr ocení spíše množství vyšších harmonických, které nejsou limitovány datovým tokem, zkreslení nemusí být 0,000001 %, když osoba s běžným hudebním "hluchem" jej vnímá až od 5 %.

Nechci vypadat jako staromilec, protože se též snažím držet krok s dobou, ale to žhnutí katod oproti sterilitě integrovaných koncových stupňů, temný brum napájecích traf oproti nicotě spínaných zdrojů a tetelící se horký vzduch nad celou výkonou soustavou, to vše mělo své nepopiratelné kouzlo.

2013-05-08 00:41:07

Tak predni dvere mam za sebou, byla to fuska.

Vytlumeno materialem Ground Zero Gold http://www.tuningautohifi...adia/detail.aspx?id=20773 . Spotrebovala se na to skoro cela jedna krabice (25 platu).

Osazeny repro FOCAL PERFORMANCE PS 165 http://www.ahifi.cz/repro...l-performance-ps-165.html . Hraje to slusne, i kdyz jako doma to neni. Jeste porad mi neco chybi, ale lepsi uz to asi nebude.

Malej fotoserial prikladam

2013-05-09 19:22:22

romanicak: řekl bych, že to co ti chybí bude nasměrování a možná basová složka ne? Ale ono co se týče nasměrování to bez úprav nepůjde. A už ted to musí hrát mnohem lépe než původní.

Hill  
Jaroslav
2013-05-09 19:47:19

romanicak: samozřejmě, že to jako doma nebude. V autě je prostor dost omezený, tak to je vždy spíše laborování a zkoušení hraničící s alchymií. Počítej se s tím jak chceš, simuluj si to na počítači, pokud k tomu seženeš software, nikdy to nebude přesně to ono... ale o tom později.

Výšky se šíří úzce směrově (směrový účinek se ztrácí směrem k nízkým kmitočtům), takže to chce vymyslet, jak umístit střeďáky a výškáče.

Pokud jde o basy, tak, pokud neobsahují větší podíl vyšších harmonických, stejně nepoznáš, odkud jdou.

Ale, co je hlavní: čím větší prostor, tím lépe se těmi basy vybudí. Proto to doma hraje líp i při menším výkonu. Zvětšit vnitřek auta dost dobře nejde, tak nezbude, než basům tak o 3-5dB při 100Hz přidat na korekcích nebo zapnout fyziologickou úpravu průběhu v závislosti na hlasitosti (LOUDNESS).

Hlubokotónovou jednotku (tedy, jak se správně česky říká, "subáč") můžeš klidně oželet - vzhledem k rozměrům auta bys potřeboval celý kufr k získání alespoň přiměřeného objemu, aby to hrálo aspoň přibližně "jako doma". S menšími HTJ, které nezaberou tolik místa v interiéru, jakkoli se výrobci pokoušejí o různé finty (kmitající panely, pasivní zářiče, dlouhozdvihové reproduktory), to venku hraje třeba i dobře, ale v autě pořád vychází zvuk, jako když plácáš hovnem o stanovou celtu. Ale někdo má rád to tuc-tuc, které s původním zvukem nemá mnoho společného, tak ať mu to dupe ke štěstí.

Podle tvé snahy o to, aby to slušně hrálo, ale soudím, že víš, co chceš v autě slyšet, a zatím bych řekl, že postupuješ správným směrem. Nejspíš by z tebe měl radost i akustický guru Bobo Sýkora .

2013-05-09 20:06:48

romanicak: Moc pěkný, docela bych si to aji poslech


Odpovědět

1  2