Fórum - Téma


Swift rv.2008 - upravy original autoradia


Fórum Swift New I Swift rv.2008 - upravy original autoradia

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2

2013-05-09 21:52:20

hill:

Vysky jsou az prekvapive ciste a smerove vyrovnane, s temi uz nic delat nebudu. Ale basova slozka tak nejak chybi, ten zvuk nema objem nebo jak bych to nazval. Ty repro podle vyrobce hrajou od 60Hz, co jsem koukal na grafy prubehu, tak by to melo vypadat jako na obrazku. Jenze to je v idealnim prostoru nekde v merici laboratori, ne v aute v tak omezenym prostoru jak za, tak pred menicem. A k tomu vsemu oem radio nema ekvalizer kde bych mohl trosku pridat na jednotlivych pasmech, ma to jen bass a treble, ani loud to nema

Mno uvidime az to dodelam, ale ten subwoofer fakt neni kam dat.

2013-05-09 23:43:33

A co to ošidit jenom bass pumpou? Neslyšel jsem jak to hraje, ale vím že to existuje.

Jinak nemáš místo ani pod sedačkami dát tam nějaký menší v uzavřence jenom čistě na dokreslení tónu?

2013-05-10 13:28:06

tweety:

Basy=fyziku neosidis, zadny mensi uzavrenky mi ani do auta ani nikam jinam nesmi. Se mnou je to tezky.

Ta basova pumpa je teda pekna picovina, to ti povim :-DDD

2013-05-10 14:48:51

romanicak:

Tak nevím no, ale podle mě basák nemusí být zrovna 15" aby dokázal pěkně zahrát. Je to i o tom čím to krmíš. A vzhledem k tomu, že nemáš pořádně místo, pochybuju že máš prostor ještě i pro zesilovač.

Jinak slyšel jsem hodně malých basáků které hráli pěkně. Budeš to přeci jen mít v malém autě a na dokreslení podlě mě dostačující.

Jinak co se pumpy týče pičovina nepičovina, prodává se to a vím že to maj i některé auta od výroby brávě na dokreslení zvuku. Ale v reálu sem to hrát neslyšel.

Hill  
Jaroslav
2013-05-10 18:29:10

tweety: prodávají se i jiné věci, když je prodejce umí dobře okecat. Ale pumpu jsem slyšel a, ač to efektní je, dojem kvalitnějšího zvku po zapnutí pumpy jsem zrovna neměl. Na folk, country ani na klasiku to žádný pozorovatelný vliv nemělo, žánry, které naplňovaly posluchače svatým nadšením, mě zase příliš neoslovily. Ale to se musí slyšet, popsat to neumím.

Nicméně - když se najdou tací, kdož z toho dunění nadšení jsou, tak proč jim to neprodat?

Prostě v autě je malý prostor a vybudit ho čímkoli do hloubek znamená také měřit kmitočtový průběh akustického pole v autě, vyrovnat přednes tak, aby na sebe pásma reproduktorů navazovala a současně, aby odchylky způsobené různým počtem cestujících byly ještě přijatelné.

Jak už jsem psal - je to alchymie metodou pokus-omyl.

Tím nechci zatracovat pumpu, ať už si o ní myslím cokoli. Třeba jiná a v jiném autě tomu zvuku opradu pomůže, nevím, podle dvou kusů, co jsem slyšel, těžko soudit.

2013-05-10 23:31:14

hill: JJ jak jsem psal, neslyšel jsem. Ale je mi jasné že na "klasickou" hudbu to nebude to pravé ořechové.

2013-05-11 09:47:07

hill:

No ona ta pumpa nema jinej ucel, nez kopat zespodu do sedadla aby mel posluchac dojem, ze to strasne basuje. Na to ja se muzu vykaslat, tady se bavime o zvuku

...sorry, obcas jsem dost direktivni...

Hill  
Jaroslav
2013-05-11 10:19:17

romanicak: direktivní, to má znamenat něco jako přímý a s nikým se neseroucí?

To vůbec není na škodu. Je to Tvoje auto, Tvůj zvuk, Tvoje uši.

Záznam a reprodukci bez kompromisů dodnes nikdo nevymyslel, ačkoli snahy o to existují od počátku analogového záznamu.

V autě tě nemine poněkud jiné rozhodování: přistoupit na víc kompromisů nebo z auta udělat pojízdnou reprobednu?

(Můj Swift 1996 je už hodně hlučný, tak v něm vůbec neočekávám poslechový zážitek, prostě akceptuji, že jedu autem a že to nepřeřvu, zvlášť.když jednu s někým, kdo větší hlasitosti nesnáší...)

Samozřejmě, že se tohoto "území nikoho" dá komerčně využít a využívá se, tak se prodávají různé náhražky, spíše jednoúčelové (v tomto případě hovořím o různých tubách a basspumpách), a ty si své zákazníky najdou.

Každopádně jsem rád vždy, když natrefím na každého dalšího, komu není jedno, co a jak poslouchá. A ve Swiftu 2008 by ta hlučnost nemusela být ještě tak strašná...

2013-05-11 18:30:49

hill:

"A ve Swiftu 2008 by ta hlučnost nemusela být ještě tak strašná..." - je dost priserna. Motor ne, ten si prede, ale je to levne vyrobeny auto, takze plechy jsou tenky, izolace nikde. Vsude recyklovany plasty, zvuk jak s hlavou v kybliku. Dovnitr jde hodne hluku od pneu, od podlahy. Zatim se mi nechce investovat do celkovyho vytlumeni podlahy a podbehu, to je trosku moc penez a myslim, ze se daji investovat i jinak...ale kdo vi, treba dostanu v praci premie a pustim se do toho

2013-05-11 18:33:58

Tady jeste foto jak vypadaji zadni dvere tesne pred nasazenim tapecirungu, taky jsem si s nimi uzil legraci.


Odpovědět

1  2