Fórum - Téma


Swift Sport - rady/nazory


Fórum Swift New II Swift Sport - rady/nazory

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 44

2015-06-12 12:16:09

slayrix: Pořád přemýšlím, že bych dal výfuk od Remusu. Což je renomovaná firma, kdy je jistota, že bude vše sedět atd. Ale ta cena je dost vysoká.

http://www.remus.eu/85511...anlage-ohne-endrohre.html

2015-06-12 12:31:18

a na kolik přijde ten od FSW? Taky bych rád změnil výfuk, respektive ten poslední díl

2015-06-12 14:21:11

sopo: Ten od FSW vychádza na 610 € ale niekedy majú akciu a vtedy je za 574 € ale majú len komplet.

http://www.fsw-tuning.com...p%20NZ&motor=1,6l%20100kW

2015-06-12 17:41:27

mno můj názor je, když laďák, tak pro zvýšení výkonu a lepší průběh. Kvůli zvuku rozhodně nee. Více namíchne řidiče sporťáku, když ho předjede vysavač. Znám spooustu auto co mají super sport zvuk, ale nejedou. Jó to když mi bylo 18náct to mi šlo jen o zvuk. Uf holt stárnu

2015-06-12 17:50:37

jandax: ano první mě napadl Remus, ale když jsem slyšel ten zvuk, tak jsem dal celkem rychle ruce pryč :) cena se mi zdá celkem v pořádku, ale prostě ve vyšších otáčkách to kříčí, ječí --> tak jak jsem zmínil předtím takže to ne, a hlavně když laděny výfuk, tak se schválením EU, nechci jet potom do Rakouska, Německa a stát před policajtem jako blbej, protože mají měřáky dB a nevysvětlíš nic :)

mekanik: já jsem právě hodně mladý takže ten zvuk mě baví, ale samozřejmě s každým výfukem příjde i zlepšení průběhu a výkonu včetně zvuku, aspoň po těch, po kterých pátrám

Jinak pokud řešíte cenu, tak vypadá a i dobře zní Ragazzon, který stojí u nás 12500Kč a má i schválení EU ;)

2015-06-13 00:56:23

Dnes servis 3 roky/45 000 kilometrů v Suzuki Ters. Celková cena za servis 5 640,- Výměna oleje v motoru a převodovce, výměna olejového a pylového filtru, vyfoukání vzduchového filtru (mám bavlněný KN), nějaké drobnosti jako podložka pod šroub, diagnostika, servisní prohlídka/práce. Přístup servisu 1*. Počet závad a reklamací za dobu provozu nula. Brzdové destičky zatím původní.

kou
2015-06-13 09:39:36

jandaxx: ja uz se pri tretim servisu vykaslal na autorizovanej, vymena obou oleju + obuti novych pneu 2800,-

2015-06-13 10:09:36

To je rozhodnutí každého. Moje pramení z několika věcí. Za prvé mám prodlouženou záruku na 5 let. I když vím o blokové vyjímce atd. tak mi to nestojí za situaci, kdy bude na autě nějaký problém a autorizovaný servis se k tomu otočí zády. Za druhé jsem na auto dostal cenu, za kterou dealer nakupuje od dovozce (vím z interní informace) a vydělal jen na doplňcích, které jsem k autu objednal. Naše ústní dohoda je, že pokud budu auto vlastnit, budu k nim chodit na servis. A já nejsem v tomhle směru podrazák, abych něco slíbil a pak nedodržel kvůli ušetření pár tisíc. Třetí důvod je, že jsem už asi před deseti lety měl zájem o Ignise. V Tersu se ke mně prodejce choval velmi korektně a já si to od té doby pamatuji. Myslím si, že slušné a poctivé jednání by mělo být podporováno. A já je podporuji tím, že je nechám vydělat. To je moje taková dlouhodobá vize

kou
2015-06-13 10:19:03

jandaxx: no problem, psal sem to jen pro srovnani. Mam spolehlivy servis, kam vozim i druhe auto, takze podobna podpora

2015-06-16 11:53:27

Čau kluci,

před týdnem jsem byl na výměnu oleje a dal jsem si tam pěkně Castrol 5W30, žádnou 0Wcosi sra*ku neuznávám :)

A nestačím se divit, opravdu změna k lepšímu, auto má malinko lepší zvuk, odezvu na plyn, lépe jde do otáček a i spotřeba klesla o cca. 0,5l. Takže rozhodně super věc, pro lidi co mi chcou říkat, jak auto v -15° potom nenastartuju mám 3 odpovědi:

1. většinu roku je teplo nebo chladno, ale málo kdy -15°

2. auto parkuju přes noc stejně v gáráži, která je vytápěna, takže opět menší šance

3. v zimě s takovým to sportovním autem ujedu stejně nula, nula prd

Navíc Vám každý dobrý prodejce řekne, že 0W oleje se prostě nepovedly a hodně unikají apod. A naopak nejsou nic moc do teplého počasí, např. v Chorvatsku jezdí hlavně 5W40 díky vysokým teplotám.

Takže rozhodně pokud uvažujete nad olejem, tak CASTROL 5W30 EDGE můžu jedině doporučit ;)

PS: samozřejmě nikomu neberu názor, že 0W je dobrý :) prostě jen zastávám 5W ;)

2015-06-16 16:27:59

Já si nechal nalít origo olej od Suzuki. Možná je to právě 0W20. Předtím byl v motoru myslím Castrol. Auto jede pořád stejně.

2015-06-17 00:06:19

Já měl před změnou tovární olej, takže těžko říct, co tam lijou :) ale prostě rozdíl tam je a to nejen podle mého názoru.

2015-06-17 07:15:34

slayrix: Zdravím, nabídnu svůj pohled na věc.

Těžko soudit zvuk či odezvu na plyn, kde se jedná o subjektivní pocity, ale snížení spotřeby o půl litru při použití hustšího oleje mi nejde moc do hlavy. Celý olejářský průmysl nevyrábí oleje 0W-20(10,8) - řidší- z důvodu, že by chtěli, aby byly dražší, že jsou lepší atd., ale na základě požadavků výrobců automobilů, aby se jim lépe dařilo plnit nesmyslné požadavky EU na emise. Z mého pohledu(trocha fyziky) se při použití řidšího oleje nutně snižuje spotřeba (většinou v řádech setin či desetin), prostě proto, že dochází k nižšímu tření. Přijde mi tedy divné, že při použití hustšího oleje klesne spotřeba o půl litru. To mi hlava nebere Nehodnotím olej co se týče ostatních parametrů. Zde může být použití oleje 5W-30 výhodnější. Nicméně stále hovoříme o rozdílu, který je dle mého skromného soudu marginální. Poslední věcí je fakt, že u vozidel s VVT je použití oleje 0W-20 doporučeno i vzhledem ke konstrukci motoru, kde řidší olej se dostane snadněji na potřebná místa. Toť můj názor.

Existuje nějaký prokazatelný doklad o snížení spotřeby, zvýšení výkonu, zlepšení zvuku atd při změně oleje z 0W-20 na 5W-30? Sem s ním...

MilanT  
Milan
2015-06-17 08:38:36

slayrix:

Cituji: "Navíc Vám každý dobrý prodejce řekne, že 0W oleje se prostě nepovedly a hodně unikají apod. A naopak nejsou nic moc do teplého počasí, např. v Chorvatsku jezdí hlavně 5W40 díky vysokým teplotám.."

Tak tohle mi hlava nebere. Napíšeš, že zimní třída 0W není do teplého počasí. No to dá rozum, že zimní třída není do teplýho počasí. Do toho svýho Chorvatska musíš koukat na letní číslo a věř tomu, že se vyrábějí oleje 0W-40. To jenom pro tvojí další cestu do Chorvatska. Navíc píšeš, že nevíš, jaký olej jsi tam měl před výměnou, ale že jsi poznal rozdíl. Tohle beru jako silně subjektivní. Co když jsi tam měl ten samý olej?

No a k tomu "dobrému prodejci" snad jen toliko, že je to ten, který "dobře prodává" a o výrobě olejů ví pendrek. Já kupoval auto taky u "dobrého prodejce", dokonce byl vyhlášen "prodejcem roku". A přesto jsem ho musel poučit, že u SX4 je elektrický posilovač řízení a ne hydraulický a že dojezdová rezerva se fouká na 4,2 baru a ne na 2,4 jako normální gumy.

Další prohlášení "většinu roku je teplo nebo chladno, ale málo kdy -15°" je stejně naivní, jako napsat, že airbag, rezervní kolo a stěrače nepotřebuji (nebourám, nejezdím po hřebících a v dešti jezdím málo) a proto je z auta vyndám. Ano, -15°C je málokdy, někdy je i -25°C.

Jinak souhlasím s Klaunem. A možná teď napíšu to samé co on, ale v bleděmodrém.

Napřed asi zbytečná informace, že viskozitní údaje nemají nic společného s kvalitou a životností oleje a s kvalitou mazání. Viskozitní údaje nám říkají, jak lehce či obtížně lze olej dopravovat na potřebná místa za určitých teplot, jak moc je olej tekutý, řídký či hustý. Že je to viskozita nebo taky "čerpatelnost", tak to snad každý ví.

Výhody a nevýhody olejů s nižším zimním číslem:

  • nižší zimní viskozitní číslo zabezpečí úsporu paliva se studeným motorem (pohybující se součásti motoru kladou menší odpor)
  • díky lepší čerpatelnosti je olej tekutější v zimních mrazech a tím lépe nastartujeme studený motor a rychleji se také olej dostane na všechna potřebná místa (oleji 15W to může trvat klidně 10 sekund, kdežto olej 0W je všude za sekundu).
  • mírně zvýšená hlučnost motoru
  • možnost vyšší spotřeby oleje

No a teď ještě pár slov k tomu Chorvatsku (a tudíž k letnímu číslu). Při provozní teplotě motoru není žádný rozdíl mezi olejem 0W-40 a 15W-40. Rozdíl bude logicky pouze v tekutosti a čerpatelnosti při nízkých teplotách.

2015-06-17 10:00:04

Já pouze chtěl napsat svůj názor, Vaše načtené studie z internetu a bláboly mě vůbec nezajímají :) To s tím chorvatskem, ano vím napsal jsem to špatně, záleží na druhém číslu, tudíž i 0W olej se může přizpůsobit. Máte pravdu, přiznávám.

No nic to nemění na tom, že ty změny nastaly :) Jo a jak mi říkáš jestli mám důkaz snížení spotřeby, tak samozřejmě asi vidím účty za benzín, počet najetých kilometrů a stejný styl jízdy ne ;) Jinak i sám výrobce tvrdí že série EDGE Titanium vám přinese tyto zlepšení, né že bych věřil všemu, co výrobce napíše, většinou jsou to marketingové tahy, no o všem tu jsem ty změny našel.

Kluci už na jednom fóru, ale to zase kolem skútru jsem sem tam něco přispěl a fakt mě nebaví hádat se s chytrákama, co si přečtou celý internet, jak a co má fungovat. Mě bohatě stačí názor člověka, který ma ujeto kolem 3 000 000 km ve více než 100 autech :) A to, že 0W olej byl udělaný kvůli EU vím, a zatím vše co se dělá v automobilovém průmyslu kvůli EU, jako downsizing motorů, snižování emisí a jiných nesmyslů většinou vede k horšímu...

Pro mě je prostě 5W30 spolehlivý produkt už mnoho let a 0W uznávat nebudu, příběh o tom co 0W udělal v různých autech z vlastních zkušeností, tady ani nebudu vyprávět, protože bych zde dostal zase náklad internetových znalců a fyzicků že

PS: doufám, že jsi aspoň vystudovaný fyzik

2015-06-17 10:03:49

slayrix: Přeji hodně štastných kilometrů. Tahle diskuze opravdu nemá cenu.

2015-06-17 10:08:26

Nemá, chtěl jsem vyjádřit můj subjektivní pocit a názor, o 0W tu padlo spoustu a je zbytečné, aby jste mi to vysvětlovali, ano v jednom jsem řekl chybu a to s tím chorvatskem, protože jsem zapomněl, že záleží u teplot na druhém čísle, to že jste mě na toto upozornili vítám, byla to má chyba, ale zbytek :) jsou zase vaše neoprávněné názory, pokud jste v tom autě nejeli předtím a po nemůžete soudit, jestli to tak je nebo ne. Já pouze napsal, že jsme se na tom shodli s vícero lidma, co měli možnost jet předtím a po. to je všechno :)

A pokud se nepletu, tak ani jeden z Vás nevlastní SSS, takže osobní zkušenosti nějaké větší, taky žádné, takže to je další fakt, že jsou to jen načtené teoretické řeči z netu případně přiručky :)

PS: prodejce v suzuki by mi taky nalil 0W

Jinak také přeji šťastné kilometry, možná jste v pohodě chlapi, ale prostě tohle mě trošku namíchlo... Nepřišel jsem diskutovat, pouze dát názor/radu tak jak nese název skupiny.

MilanT  
Milan
2015-06-17 10:21:03

slayrix:

Studente Petře, nemusím být vystudovaný matematik, abych si mohl spočítat výplatu nebo uměl malou násobilku. O tom to fakt není. A už vůbec nevím, jak s tím souvisí nějaké načtené informace z internetu. Ty si doma vyrábíš olej, vymýšlíš objevené kolo, postavil sis auto...? Taky ne a přišel jsi k hotovému. Olej pro tebe někdo vymyslel, vyrobil, někdo ti o něm něco řekl, někdo ti ho prodal za peníze, které jsi si nevytiskl. Tak proč bych měl věřit zrovna tobě, když jsi nepřiložil ruku k dílu a nepřidal žádnou přidanou hodnotu?

A jak víš, že já jsem nenajezdil 4 miliony km s 200 auty?

Jinak tady jsme na diskuzním fóru a tak tu diskutujeme o názorech svých a těch druhých. Pokud máš zkušenost, že po hustším oleji (i když vlastně nevíš jaký tam byl předtím ) máš nižší spotřebu paliva, tak je to fajn, já ti neberu, ale nevěřím. A mám na to plné právo, které mi nikdo nebude ubírat.

A pokud se chceš kvůli jinému názoru urážet, tak jak je libo...

2015-06-17 10:40:04

S tou stavbou auta ses netrefil možná vícero lidem vadí, že mám v profilu student a už zde píši o vlastním autě a zkušenostech že V tom možná bude už nějaký ten háček. Co se týče těch aut, taťka renovuje už asi celý můj život starší auta, některé jsou tak zničené, že se i staví znovu, u většiny těchto staveb jsem stál, koukal, případně pomáhal. Je to člověk, kterého si v mém životě rozhodně nesmírně cením. A pokud i on sdílí tento můj názor, že u auta došlo ke změnám, a že by si do něho nenalil 0W, tak mu opravdu věřím a nepochybuji ani na minutu :)

Ale samozřejmě jsem napsal, že neodsuzuji nikoho, kdo si tam olej 0W dává, protože je to jeho vlastní názor a třeba i lepší a možná i zkušenější, protože nikdo není dokonalý.

Prostě jsem napsal, jak se auto chová po první výměně oleje.

Ale dam ti takový příklad: stejný prodejce co mi chtěl doporučit 0W, nám ho chtěl doporučit i do našeho druhého auta SX4 (dokonce stejný vůz jako máš ty), ale jaksi pozapomněl, že autem se jezdí už 4 roky a od novoty se lije olej 5W30, který v té době byl pro auto dobrý a nejdnou už není?? Trochu nesmysl, navíc pro auto, které má ujeto už poměrně dost kilometrů a nějaké to stáří, není zrovna prospěšné měnit 5W za 0W, protože v motoru už je určitý karbot, takže ti 0W rozpustí ten karbot, který ti potom kouje v motoru a může se stát, že se ti někde ucpe a nakonec přehřeje motor (samozřejmě to je už ten nejhorší případ a nemusí to tak vždy dopadnou, ale to riziko tam prostě je, zvlášť čím je auto starší a má najeto více kilometrů). Takže kdybych se měl vždy řídit prodejcem, tak bych rozhodně nedopadl dobře

2015-06-17 10:58:00

Zdravim vsechny po dlouhe dobe...

Nicmene sleduju vase debaty,nebo spis dohady...hadate se tu jak malí klucí,myslim ze kazdy muze rict svuj nazor a sve zkusenosti,ale neustale se dohadovat ....no ni?

Ale samozrejme nic vezlem,tak at vam swistiky pekne swistííííí

Slayrix: Ahoj sem z ostravy,minule jsi psal jestli neni nekdo z pobliz olomóce,tak bysme se mohli nekterysi potkat...

tak se vseci mejte a at slouzi


Odpovědět

1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 44