Fórum - Téma


Swift Sport - rady/nazory


Fórum Swift New II Swift Sport - rady/nazory

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 43

2015-06-19 19:56:26

Ahoj, promiň že tě hned odkazuju, ale toto je téma k Swiftu Sport který s tvým autem má jen málo společného. Doporučuji ti tedy založit nové vlákno ať tu zůstanou jen relevantní informace informace, když pominu nedávný flame. .

2015-06-19 19:59:15

antesdeabrir: Ok, neuvědomil jsem si. Založeno nové téma.

2015-07-15 13:00:31

Zdravim všecky kumpány se Sportem.

Hoši tak se mi ten sporťáček taky moc libi a vážně uvažuju o koupi. Na novyho mět nebudu,nésu boháč. Chcu se vás,zkušenéch harcovniků, optat, jak to fiči,jaky sou poruchy, na co si dat při koupi pozor a jestli si swištika po té době co ho máte pořád uživáte. Taky za kolik s nim jezdite,jak se chová na dírách s tema krásnéma sednáctkama? Teďky mě vic nic nenapada. Toš tak.

Jezdite opatrně na kraji možnosti, dovednosti a za co némiň Suzuki zdar

MilanT  
Milan
2015-07-15 13:21:32

bckuba: Čoveče Kubo bakaláři, že ty budeš z Olomouce? Tak vítej v klubu.

Těch 16 stran tady jsi už prostudoval a chceš začít nanovo?

2015-07-15 17:58:55

milant: Tak řeši se toť olej, nějaké ten tunink, autorizované servis, pneu, spotřeba se řešila až kdysi minulé rok, a nebo v sóvislosti s tym olejem a dalši věci, kery só stary jak muj synovec. Mě ale Mílo zajimaji zkušenosti po tech letech. Nemám zájem tady rozvinót další debatu o tym, jak si borec před týdnem kópil SSSko a jezdi s tym za skoro 9litru a že má za dva měsice do servisu odevzdať nekřesťansky penize (hoši sorry ja si dycky zpravoval auto sám u kamoša na servise a asi dycky budu). Já su zvědavé na ty ostřileny harcovníky co se jim už SSS dostal pořádně pod kužu a mají s tym aj nejaky např. špatny zkušenosti ,rozumíme si? :) jináč dik za přivitáni, su z vesnice u Holomóca a už su nedočkavé na novy fáro (:

2015-07-15 18:19:48

Čau Kubo,

sice nevlastním SSS několik let, ale na pár dotazů si myslím, že jsem schopen odpovědět. Auto tě určitě bude bavit, pokud ti nevadí, že to není na žádné dálniční závodění, tam budeš muset složit uši poměrně brzo, ovšem v zatáčkách ti to vše vynahradí, auto jezdí opravdu skvěle a velmi pěkně drží stopu. Co se týče průměrné spotřeby pohybuje se kolem 6litrů (-+0,5l) počítám město, okrska, sem tam více plynu a tak. Když to budeš hnát po dálnici okolo 160 vyskočí ti průměr kolem 7-8litrů což je obdobná spotřeba jako když tomu nakládaš na okrsce, která vede do kopce pár desítek kilometrů, tam je to občas i o 1lítřík víc. Co se děr týče dost záleží i na tlaku v pneu, z továrny tam byl myslím okolo 2,7 nějaký eco režim, tak to udávají ve dvěřích, já si ho dal na comfort se zatížením 3osob v autě což je 2,3 a 2,1 tlak a byl to velký rozdíl, samozřejmě auto je stále dost tvrdé, ale není to až tak hrozné, rozhodně nic co by tě nějak omezovalo. Hluk v autě je znát, přece jenom to není Mercedes ani BMW, ale opět, pokud nejsi až moc rozmazlený z jiného auta, nic co by tě zastavilo. Auto tě rozhodně bude bavit, pokud si o něm přesvědčen a nenecháš si ho pomluvit od druhých, že je to jen 1,6.. asi tak, já se například pousměju vždy když přícházím na parkoviště a vidím tu jeho jakousi roztomilost, kterou pro mne určitě má, takže spokojenost A co se týče poruchovosti, tak s tou nemám zatím žádné zkušenosti, ale četl jsem pěkný článek o Swiftu, který ujel 55tis. okruhových, kde tomu každý dával naprdel jak to šlo a průměr spotřeby 10litrů a poruchovost téměř žádná, pouze spotřební materiál jako spojka, brzdy, stěrače, olej... Nic závažnějšího neměnili ani finančně náročnějšího.

Tak snad ti tohle trochu pomůže a když tak se na cokoli zeptej, co budu vědět, rád zodpovím

PS: kousek ode mě bydlí další příznivec SSS, s kterým jsem dal nedávno sraz a rovněž naprostá spokojenost. Má swifta už od 2012, kdy vyšel, ujeto kolem 57tis. km a žádné závažnější problémy neřešil, opět klasika spotřební materiál

kou
2015-07-16 17:06:40

slayrix: rikal sem si, ze na to kaslu ale neda mi to - ty mas opravdu na PC prumer 4,7, kdyz jezdis za 6 ? Ja mam na PC prumerne 6,8 - coz realne znamena asi 8,1 , PC lze asi o 1,3l

2015-07-16 17:20:35

bckuba: ahoj

  • Mám 120 000 km bez závady
  • Spotřeba kolem 8-9litru průměr
  • Spotřeba oleje 0litru mezi vymenami
  • Autu v provozu ujede máloco, avšak nároky na jeho řízení (a udržení rychlosti) jsou veliké a pro většinu lidí nesmyslné.

2015-07-16 17:21:24

Ja mám na PC 6,1 a reálne je 6,87 takže odchylka asi o 0,7-0,8.A to mu teraz nakladám + klíma. Ale načo nám je dobrá spotreba ( nato sú diesláky ) keď ide o ten zážitok zakaždým keď si sadneš za volant

2015-07-16 17:22:46

shelbygt: pokud tankujete Vervu a jí podobné benziny pak spotřeba odpovídá pc

Mimochodem v českém návodu to není ale v jiných jazycích vím že se doporučuje tankovat 98oktanu. Například v článku který jsem uváděl zde v diskusi se o tom píše.

2015-07-16 19:55:20

Tankujem Nitro+ 100 aj V-Power 95 podľa ceny benzínu ale asi tak 1 nádrž 100 a potom 95.

98 natural sa odporúča pre Sporty pred rokom výroby 2012 na nových je základ 95 oktán.

2015-07-16 20:20:07

shelbygt: nezlob se ale pohledej po světě na webu a zjistíš že nemáš pravdu dále ti přikládám alespoň jeden odkaz kde je doporučen RON98 do našeho modelu. Osobně nemám představu proč to v českém návodu není...

http://www.carsguide.com....-swift-sport-review-11842

2015-07-16 21:07:06

Spotrebu kterou jsem udaval byla podle PC a je u mne taky velmi blizka realne spotrebe. Rozhodne nemam tak velkou odchylku jako ty. Podle uctu co si zakladam je to velmi blizko spotrebe udane na PC (cca. 0,4l). Jinak do Swifta netankuji nic jineho nez 100 oktanovy benzin uz od novoty, protoze cenovy rozdil neni az tak velky a skoro na kazde pumpe ho maji (benzina, omw, shell).

2015-07-16 21:59:08

antesdeabrir: Nehnevám sa ale to čo ti popisuješ sú len pre emisie že pri 98 a vyššie má 153 CO.Ale určite nieje predpísané a kľudne môžeš tankovať len 95 mám to s prvej ruky keď som bol v továrni v Estergome tak mi to vysvetloval ako to je.

2015-07-16 22:01:31

shelbygt: ehm motory se vyrábějí stále v Japonsku...

shelbygt: každopádně nevím jestli jsi natvrdly ale psal jsem ti ať si prohledas web, veškerý anglosasky weby doporučuji RON 98 a veškeré cizojazyčné návody uvádějí taktéž doporučení na 98. Má to co dělat s detonacnim horenim při vysoké teplotě hlavy ve vysokých otáčkách a při kompresi jakou má naše auto.

Nebudu ti vyhledávat dále podklady pro moje tvrzení a klidně si lej do svýho auta se super samolepkou benal od zemědělců když neumíš číst.

2015-07-17 13:19:59

antesdeabrir: Natvrdly si asi ty keď si nevieš ani vo vlastnom techničáku pozrieť aký benzín môžeš tankovať. A keby si mal vyplnený profil ako každý normálny aby sme vedeli aké máš vôbec auto. A nejaké anglosaské weby mi môžu byť ukradnuté.

Tu más čierne na bielom ( farebnom)

2015-07-17 13:39:11

shelbygt: .....doufám že také leješ do auta 0W-20 :)

2015-07-17 13:42:46

Pánové nic vezlem ale chápete podstatu fóra?kdo zvas nechodil do školky že se tu hádáte jak malé děti....jinak přeji všem nice Day

2015-07-17 16:37:06

Já mám SSS rok a pul, najeto 25tis a nemůžu si ho vynachválit. Je to vyjímečné auto pro srdcaře a mám ho rád. Vždy když mám někam jet tak se na to těším. Jezdím s ním denně v práci a jsem z něj stále nadšenější. Závady žádné, po třičtvrtě roce jsem se začal pídit, kde se otevírá přední haubna, páč mi došla voda v odstřikovačích. Spotřebu neřeším, ale řekl bych, že tak kolem 6,5 až 7. Elektronika ukazuje průměr 6,4 l/100. Žere to rozhodně znatekně méně než Transportér T5, kterého také vlastním a ten žere 8,5l. Je to dokonale vyvážené auto co se týče výkonu a podvozeku. To auto je sporťák ale dá se s ním jezdit i denně. Měl jsem možnost se svést i ve starší generaci sss a v něm se člověk cítí hodně jako ve sporťáku. Tvrdší podvozek a jen 5st převodovka, jiný posez. Kluk co mi ho pujčoval se svezl v mém a prohlásil že sedí v jiném autě, hlavně pochválil větší konfort a díky umístění volantu víc místa na nohy. Že čekal nějaké změny, ale že to kompletně předělají to ne. Co se týče místa pro řidiče a spolujezdce tak to hodnotím na jedničku. S mou výškou 195cm dám nihy pod volantem k sobě, což se mi nezadařilo v žádném autě a paradoxně ani v Transportéru. Kufr je však žalostně malý, ale kdo by to řešil u sportovního auta. Je však pravda že se mi ještě nestalo, že bych do něj neco nedal. Člověk musí při skládání bagáže holt více přemýšlet a pěchovat. Problém je trošku s rozměrem kol na které se nedá sehnat zimní obutí. Já jsem vyřešil nákupem 16 kol ze starého swifta, vypadá s nimi trošku civilněji, ale rozhodně lepčí než plechy. Myslím, že za tu cenu s tou výbavou se nedá sehnat nic lepšího. Kukni na naše srazové video co jsme teď byli, je tam akce s CZECH RINGu.

9 Suzuki sraz Rozkoš

Sobotní klání 9 Suzuki srazu 27.6.2015

2015-07-18 00:44:30

bckuba:

Ahoj Kubo!

Já se SSSportem jezdím třetí sezonu, nalítáno k 33000 km, tak snad už se můžu zařadit k těm zkušenějším majitelům. K tvým dotazům:

Jak to fičí?

Toš pokud máš naloženo maximálně jednoho spolujezdce/kyni, tak to fičí velice svižně. Má to ale jeden zásadní předpoklad - aktivní přístup k řízení z tvé strany. Auto umí být v běžném provozu velmi rychlé, ale rychlost ti nedá nikdy zadarmo. SSS je stará škola - s autem a jeho potenciálem je potřeba se chtít naučit pracovat - rozhodně nestačí zašlápnou plyn do podlahy a točit volantem. Pokud tě řízení - a teď určitě nemyslím sprinty na letišti a podobné kratochvíle - opravdu baví, tak přesně víš co jsem měl na mysli.

Poruchy?

To zatím u Swiště (naštěstí) neznám. Po necelých třech letech provozu bez závady, pouze předepsaný servis, nad rámec byla jen výměna zaneřáděného pylového filtru, a hned první zimu jsem měnil stěrače, protože ty originální mi v chladnu neskutečně poskakovaly po skle.

Samodomo jsem si dodělával zvedání plata nad zavazadelníkem - klasika šňůrky. Myslím, že u novějších ročníků už to tam je z výroby doplněno. Toť vše.

Na co si dát pozor při koupi?

No tak pokud uvažuješ vyloženě jen o koupi jetého kousku, tak asi běžné rady, kterých je všude plno (prověřit historii, prohnat STK, nebo nestranným servisem...).

Spíš pouvažuj jestli bys nebyl schopný/ochotný do toho dát o nějakou tu kačku navíc - chvilku ještě počkat a přišetřit, a pak začít obcházet autorizované prodejce - spousta ti jich určitě nabídne slušnou předváděčku za hodně rozumné peníze. Co jsem tak koukal, tak rozumně jeté SSS 2.generace se nabízí v bazarech kolem 250000,-. Když jsem řešil koupi svého auta, měl jsem svého času nabídku na předváděcí kus jen lehce nad 300000,- (záleží na nájezdu). Jistě že ten rozdíl v ceně nenajdeš ležet na cestě, ale U předváděčky budeš mít jistotu (teda smozřejmě ne stoprocentní), že auto odpovídá tomu, za co jej prodejce vydává... Tak přeji šťastnou volbu.

Spotřeba

Záleží na režimu v jakém ho člověk používá - já mám za těch necelých 33000 km dlouhodobý průměr 6,3l/100km. Odhadoval bych že z 90% to tvoří dojíždění do práce (20km tam, 20 zpět, denně v zimě v létě, většinou přes dědiny, kousek okresky, terén trochu přes kopečky - ale žádné alpy, tempo držím +- předpisové, občas předjetí nějaké té brzdy provozu, jízda sylem spíše "na spotřebu", ale rozhodně ne stylem "důchodce v klobouku" - prostě snaha o maximálně plynulou jízdu zhruba v zákonných limitech). Tady to vychází na nějakých 5,5-6,2 l/100 km, Zbylých 10% je víkendové ježdění pro zábavu, takže maximum okresek, které si patřičně užívám - časté akcelerace 2 a 3 po limiter. Většinou tady v Beskydech takže sem tam i nějaké to táhlejší stoupání. Tady už spotřeba vyletí, ale i tak mi díky hustotě provozu a pudu sebezáchovy (nejsem žádný pirát silnic) málokdy vyjde průměr spotřeby na jednu takto vyjetou nádrž přes 7 litrů. Dálniční tempo do 150 km/h vychází nějakých 7,5-8 litrů - tady se projeví krátká šestka a krabicoidní aerodynamický profil karoserie. Mě to ale neva - já si ho pořídil na okresy - dálnicím neholduju. Spotřeby uvádím dle tankování, palubák je v tomto směru strašný optipista.

Komfort na 17"

Naladění podvozku pokládám za asi největší přednost SSS. Nepůsobí dojmem nějakého zásadního kompromisu - podvozek je obdivuhodně schopný při sportovní jízdě a to i na dost nekvalitním povrchu a při té běžné působí až překvapivě komfortně. Mám podezření že má na tom lví podíl i konstrukce pneumatik od Conti, protože na zimních 16" kolech s Hankookama to na mě působí "méně komfortním" dojmem...

Úpravy na autě

Předně musím napsat, že nejsem fanda tuningu. Leckde se sice píše, že by auto sneslo víc koní, že podvozek je o třídu rychlejší než motor, výfuk že nemá zvuk, bla, bla, bla... Já si to rozhodně nemyslím. Podle mě odvedli v Suzuki výbornou práci v tom jak auto naladili jako celek. I po těch třech letech je pro mě stále vždy malým překvapením, jak se auto nádherně jakoby přizpůsobuje tomu jak s ním zrovna jedu. Je bez problémů použitelné na běžné denní popojíždění, a zároveň umí být relativně dostupnou víkendovou hračkou pro velké kluky. A fakt, že nemá žádné kouzelné tlačítko, které by mezi těmito režimy "charakteru auta" přepínalo, je podle mě nejlepším důkazem toho, že v Suzuki moc dobře vědí co dělají, a že z daného základu vytěžili maximum.

Svým způsobem jsem Suzuki vděčný i za to, že se vůbec v dnešní přetechnizované době rozhodli nabízet auto s takovým charakterem - a teď nemám namysli jen jízdní charakter, ale spíš celkovou koncepci, zaměřenou na maximální jednoduchost/spolehlivost, efektivitu a maximální funkčnost auta jako celku.

Musím upřímně říct, že nebýt SSS, tak asi dodnes jezdím starou Felicií - já bych si z těch moderních 1,2l "turbovysavačů" s interiérem plným barevně blikajících obrazovek multimediálních nesmyslů asi nic nevybral...

A jestli si SSS stále užívám?

Myslím, že z toho co píšu výše je to naprosto jasné. No samozřejmě, každou minutu za jeho volantem! A nejvíce si jeho výjimečný charakter uvědomím, když do něj čas od času přesednu ze služební dieselové Octávky. To jsou pak pocitové šoky!

Pokud se časem zařadíš mezi majitele, doufám, že ti bude přinášet minimálně tolik radosti jako mně.

Zdraví Martin


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 43