Fórum - Téma


Swift Sport - rady/nazory


Fórum Swift New II Swift Sport - rady/nazory

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1  2  3  4  5 ......... 46

2013-09-29 20:21:23

jandaxx: http://www.pneumatiky.cz/...t-nz/1.6-100kw-1586ccm/16

jaké jsou přesná data těch kol?

Antesdeabrir, 2013-09-29 20:08:40 napsal:

jandaxx: prosím uveď co se ti na servisu nelíbí

  • Suzuki Rieger Praha ( protože jako jediný, půjčili Swifta na projetí bez zástupce dealera)
  • Bez výhrad, slevička byla..:)
  • 50% na 50% jako běžný servis asi dobrý, ale když jim řeknu, že to auto je v extrémní zátěži a pro něj chci nadstandardní péči tak si neví rady.

2013-09-29 20:36:07

antesdeabrir:

ad půjčení auta. Nejsou jediní. Od Charouze jsem měl SSS půjčený na celý den. Najel jsem s ním 500 kilometrů. U Charouze jsem nekoupil z důvodu jednak horší ceny, ale hlavně kvůli nedodržení věcí, které slíbil prodejce. Je to právě SSS, který je na profiové fotce - má převozní RZ.

Výhrady k servisu:

1. Když jsem koupil auto, tak jsem si tam nechal namontovat originální ofuky. Plast ofuků je ve spodní části ostrý a mechanikovi se bohužel povedlo naříznout gumu u skel. Na obou stranách. Ačkoli o tom musel vědět, neřekl ani slovo. Věřím, že prodejce o tom nevěděl. Zjistil jsem to při prvním mytí auta. ZNAČNĚ nasrán jsem jel do servisu. Vedoucí servisu to lehce bagatelizoval. Takže jsem šel za svým prodejcem. Nabídnuta výměna obou gum. Upřímná omluva. Mávnul jsem nad tím rukou, jsme jen lidi.

2. Při první prohlídce zdarma (taková ta po 1000 - 1500 km) měřen tlak v pneu bezprostředně po zajetí do servisu. Následovalo upuštění, bylo tam údajně moc. Každý ví, že tlak se měří u studených pneu. Mechanik těžko mohl vědět, jestli jsem nepřijel do stíhací jízdě, kdy se gumy ohřejí klidně na 50°C a tlak samozřejmě nesedí. Mlčel jsem a posléze gumy dofoukl. Nechtěl jsem vytvářet konfliktní prostředí. Pro překontrolování a nastartování následovalo vytočení do nějakých otáček. Nepříliš vysokých cca 3 000 - asi kontrola, jestli je vše O.K. Loupnuta zpátečka, když auto ještě nebylo ve volnoběhu. Následovala kontrola všech zubů v převodovce. Mlčel jsem, nechtěl jsem vytvářet konfliktní prostředí.

3. První servis po roce. Účtována částka za ekologickou likvidaci oleje. Což není ze zákona možné pro koncového zákazníka. Takže menší dohady, napsán dopis na A4 a citace zákona. Osobní omluva majitele dealerství a částka vrácena. Férové jednání. Jen nechápu, že firma toto neví. Při prohlídce zjištěn rejpanec na plastovém prahu - asi odlétnutý kámen. Je to ve spodní části, takže jsem o tom nevěděl. Zapsáno do servisky. Potud vše O.K. Jenomže nikdo mi to při předání auta neřekl, Zjistil jsem až doma při kontrole servisní knížky. Takže i na toto jsem upozornil. Následovala omluva.

Cena za první servis výborná, celkový´dojem pozitivní. Tohle, co se stalo, jsou snad drobnosti, které se opakovat nebudou. Já jsem asi trochu nestandardní zákazník, asi trochu pedant. Ale to prodejce určitě poznal už při komunikaci, kdy jsem si ho oťukával. Říkám si. Doprčic, utratil jsem za nové auto prachy, které třeba mnoho lidí v životě neušetří, tak chci kvalitní péči. Servis měnit nebudu, protože moje interní dohoda s prodejcem je, že v rámci dobré ceny budu po dobu vlastnictví auta chodit k nim. A já slovo držím. Samozřejmě jen do doby, že udělají něco, co je za hranicí mé tolerance k lidským chybám.

antesdeabrir:

6x16 ET50. Středová díra nevím. To co jsi postnul, jsou právě disky, kde vždy nějaký rozměr nesedí. Šířka, ET, případně středová díra. Já se nechtěl "jebat" se zapisováním do TP, takže jsem koupil plechy, na nich rovnou nazuté a vyvážené pneu.

2013-09-29 20:55:36

jandaxx: až a ty nařízlý gumy na oknech jsou to blbiny , každopádně mě nejvíc dostali s olejem, chtěli mi tam na zimu nalít 10W 40 jako dobrý, v manuálu je povolený, jen je tam tlustě napsáno že se nesmí startovat pod -15....jako hlavní je tam udaný 0W-20 a po upozornění od místního "Plukovníka", že je to kvůli ekoterorismu jsem přešel na 5W-30 což už je relativně normální viskozita...olej měním po 7500km

Takže já mám blbý? R16/6.5 ET 48 dokonce mi je v Riegeru schválili!!

2013-09-29 21:02:32

i já mám 5W30. Souhlasím, jsou to blbiny. proto jsem to nekomentoval. Ovšem ta částka za likvidaci oleje mě nenechala chladnou. Nešlo o moc, ale jde o princip. Každý nadává, jak je okrádán nepoctivými prodejci (tohle samozřejmě nebyla krádež, jen nevědomost) ale nikdo se neozve, takže si vlastně nemá co stěžovat. Tak já jsem se ozval. A udělal bych to znova.

2013-09-29 21:06:28

jandaxx: jo vždyť jo..:)..principy jsou důležitý, ale mě by to asi nedošlo, že mi to nesměj naúčtovat..

2013-09-29 21:09:50

antesdeabrir:

No pokud nejsou v TP, tak schválené nejsou. Abys je mohl mít zapsané do TP, musel bys od prodejce dostat typový list. Resp. schválené být pro SSS mohou, ale když nejsou v TP, nesmíš je mít na autě.

Nazuješ kola, s typovým listem zajedeš na STK, tam to zkontrolují, porovnají kola na autě s typovým listem. Do formuláře, který bys také měl dostat od prodejce technik na STK zapíše fyzickou shodu kol a dá razítko. S takto potvrzeným papírem a typovým listem zajdeš na místo, kde se tyto změny zapisují (v Praze je to na Bohdalci) a oni Ti to zapíšou do TP. Pak je to legální. Jinak ne, i když to bude prodejce bagatelizovat a blábolit že "v německu to normálně jezdí". Tím neříkám, že hrozí nějaký postih (policajt si toho nevšimne a na STK nahodíš letní) ale legální to není. A já mám rád tyhle věci v pořádku.

2013-09-29 21:13:51

jandaxx: vadí to nějak tomu autu?

2013-09-29 21:29:20

Nevadí. Vadí to pouze legislativě tohoto státu

2013-09-29 21:29:42

jandaxx:

Jenom poznámka k té středové díře.

U neoriginálních litých kol téměř nikdy není těch 60 mm jako u originálních kol, ale většinou vétší. Ke každé sadě se podle toho pro jaký je určen model auta se dodávají příslušné plastové středící mezikroužky.

S ostatními parametry jako je např ET pokud je v rozmezí 38-50 není třeba dělat žádnou velkou vědu.

2013-09-29 21:38:50

O středových kroužcích samozřejmě vím. Prostě se mi s tím nechtělo crcat. Takže jsem zvolil ne nejelegantnější řešení, ale řešení nejrychlejší a nejlevnější. Na pneunet.cz koupena kompletní sada zimáků na plechách. Včetně vyvážení. Jen jsem je nazul a hotovo.

2013-09-29 21:45:53

plukovník: jo kroužky mám...autu to nevadí, objektivní důvod k tomu aby moje kola způsobila nehodu také není...takže tímto je to pro mě hotový...:)

2013-09-29 21:52:02

jandaxx:

Možná, že také mnoho lidí neví, že důležitější než nějaká anabáze po úřadech s tím typovým listem je to, aby ty konkrétní litá kola byla schválena pro provoz na pozemních komunikacích a homologovana, to jest opatřena tzv. homologační značkou KBA. Tato písmena musí být přímo na okraji ráfku.

kou
2013-09-29 22:02:39

Presny parametry jsou:

6.5Jx17,ET50, 195/45/R17 81W

6Jx16,ET50, 195/50/R16 84V

Ja dnes koupil Dunlop Winter Sport 3D, misto 84V je to 88H, ale neberto to ... 4 gumy za 3 litry, vyrobeno 2012, jete minimalne.

Ted jeste ty kola ... ono, pokud to bude ET40 a jeste 6,5J, tak to uz je o 1,5 cm vic venku, coz je sice hezky, ale na tu zimu neni idealni ... celkem na vyber je 6J+ET45, to sme ven o 5mm, jeste lepsi je pak 6,5J+ET45, tam uz jsou i cerny, ktery chci ;)

Treba tohle: http://e-pneu.cz/images/alu/anzio_turn_rs_big1.jpg

2013-09-29 22:11:15

kou:

O 1,5 cm jseš sice venku, ale jenom šířkou ráfku, nikoliv šířkou běhounu pneumatiky, ta zůstává pořád stejně široká, např. 205 mm. Takže zima nezima, je to jedno. Akorát ten nižší zális (ET) více zatěžuje ložisko kola.

kou
2013-09-29 22:27:47

plukovník: to je pravda, jenom ET se ma pocitat vlastne ...

2013-09-29 22:38:41

kou:

Ano, ale v podstatě jenom z části. Jelikož ET je vzdálenost upevňovací roviny kola od jeho svislé osy, bude skutečné zvětšení vyosení kola ve skutečnosti tím menší, oč bude ráfek v palcích širší oproti originálu,

kou
2013-09-29 22:46:52

plukovník: tak ted uz nemas pravdu ET se meri od stredu rafku, takze vyoseni pneu bude vzdy stejne a rovne ET, nezavisle na sirce rafku.

2013-09-29 23:10:38

kou:

Střed ráfku, neboli jak říkám, jeho svislá osa a vzdálenos od upevňovací roviny ráfku.

Skutečné vyosení kola bude opravdu vždy stejné, ale pouze při jedně konkrétní šířce v palcích. V případě, že ale budeš porovnávat celkově vyosení celého kompletu např. ET 40 u kola šířky 6 palců a ET40 u kola šířy 7,5 palce tak tomu tak nebude, protože skutečná svislá osa širšího kola je v jiné pozici k upevňovací rovině, než v případě toho užšího kola.

P.S. Zdůrazňuji, že se bavíme o vyosení kola, to jest o poloze jeho osy. Nikoliv o poloze jeho vnějšího boku, tedy zvětšení celkové šířky nápravy.

kou
2013-09-29 23:22:41

plukovník: pneu bude vyosena furt stejne, at uz je to 6J nebo 7J prece, pouze bude u rafku vice roztazena, ale stopu bude mit auto stejne. Stopu ovlivni pouze ET, cim vyssi, tim vice schovane kolo a tim uzsi vzdalenost mezi levym a pravym kolem.

Nejak nerozumim te casti "protože skutečná svislá osa širšího kola je v jiné pozici k upevňovací rovině, než v případě toho užšího kola" - osa je osa. ta je vzdy uprostred a vzdy ve stejne vzdalenosti od upevnovaci roviny = ET. 7J ma oproti 6J pouze na kazdou stranu od osy pul palce navic, ale osa i upevneni se nehne prece.

2013-09-29 23:41:06

kou:

Osa je osa, ta je vždy uprostřed, to je pravda. Ale není vždy ve stejné vzdálenosti od upevňovací roviny (dosedací plochy) kola.

Tato vzdálenost je právě to ET, které může být od 0 do 50 a v některých případech u extrémně širokých speciálů i v záporných hodnotách.

Takže skutečný střed (osa) běhounu, pokud použiješ nižší ET a současně vhodně širší kolo, vzdálenost středů (os) obou kol se nemusí téměř změnit. Zvětší se pouze celková vnější šířka nápravy, ale nejenom v závislosti na ET ale i na šířkách kol.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 46