Fórum - Téma


Swift Sport - rady/nazory


Fórum Swift New II Swift Sport - rady/nazory

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 46

2014-03-07 10:37:52

ještě by me zajímalo jak je to stou spotřebou na palub. pc, ze třeba 6,5l je ve skutecnosti 8l...

da se to tak presne spočítat?myslim si ze i hodne muze ovlivnit kolik a jake starty(teple-studene) ma auto během dne,je to chvilkova zalezitost nez se motor dostane na provozni teplotu,coz si teda myslim ze to muze dost ovlivnit kapacitu nadrze aniz by to v podstate pocitac zaznamenal ci presneji zobrazil v prumerne spotrebe?

diky za odpovedi.....

2014-03-07 10:39:44

sss2012:

No jestli připouštíš jako možnost, to pouštět z kopce na volnoběh, tak je zbytečné, aby jsme vedli jakoukoliv relevantní technickou diskusi...

(a už vůbec ne o spotřebě)

kou
2014-03-07 10:42:13

sss2012: castecne souhlasim - pokud jedes stejnou rychlosti a nemeni se sklon je tempomat vyhodny. Pokud ovsem dojde je zmene ( z kopce do kopce nebo naopak ) je treba reagovat a prizpusobit kvalt/rychlost.

Ja myslim, ze ste to oba mysleli takhle ze ? :)

plukovník: tak ted ti teda sss2012 nabehl na smec

2014-03-07 10:48:06

Z kopce je ekonomičtější mít zařazený kvalt - u moderních motorů = žádná spotřeba, zatímco volnoběh zahřátého čtyřválce žere ~0,5 l za hodinu (při jízdě z kopce pak spotřeba na 100 km na neutrál závisí na tvojí rychlosti, ale nulová nikdy nebude). Druhá věc je, že zařazený kvalt zpomaluje a pokud zpomalení nechceš, je zase lepší ten neutrál nebo přeřadit na vyšší stupeň, pokud to ještě lze (nižší otáčky = menší brzdící síla motoru).

Ohledně toho tempomatu, já mám svoje vyzkoušené a nemám potřebu někomu vnucovat svůj názor a zkušenosti :) Prezentoval jsem ho, pokud máš zkušenosti jiné nebo názor jiný, prezentovat ho samozřejmě může taky. Pak už je na každém ať si vybere nebo ideálně si to vyzkouší sám. Nejsem hádací typ ;)

P.S.: moje vzdělání je vysokoškolské technické, avšak nikoliv strojírenské (tuším že tento obor bude mít dané diskusi nejblíže, protože vysoká škola automobilová asi nebude, ale klidně mě opravte). Autíčka jsou pouze moje hobby společně s astronomií a astrofyzikou.

kou

SSS2012, 2014-03-07 10:37:52 napsal:

ještě by me zajímalo jak je to stou spotřebou na palub. pc, ze třeba 6,5l je ve skutecnosti 8l...

da se to tak presne spočítat?myslim si ze i hodne muze ovlivnit kolik a jake starty(teple-studene) ma auto během dne,je to chvilkova zalezitost nez se motor dostane na provozni teplotu,coz si teda myslim ze to muze dost ovlivnit kapacitu nadrze aniz by to v podstate pocitac zaznamenal ci presneji zobrazil v prumerne spotrebe?

diky za odpovedi..... ..

2014-03-07 10:52:43

sss2012: Ja myslim, ze by to mel PC vse zvladnout. Prece sam rozhoduje o davkovani, takze by mel mit potrebne info. U ostatnich aut sem tohle nezazil. Kdyz se pak v testu doctete, ze i pri ostrejsi jizde se spotreba drzi pod 7,5 l, to uz bych pomalu povazoval za podvod na zakaznicich ( samozrejme ze strany vyrobce, chapu ze testeri nemusi mit prostor tankovat plnou a projet ji aby to mohli - alespon orientacne - porovnat )

Spocitas to jednoduse, natankujes plnou, vse vynulujes, pak dotankujes znovu plnou a srovnas ujete km s tim, kolik si natankoval, cim dele to tak delas, tim presnejsi je udaj

Ja to zadavam zde: http://www.spritmonitor.de/en/detail/598031.html

2014-03-07 11:02:03

sss2012:

To, co ukazuje palubní PC nemá nic společného ani s kapacitou nádrže ani na tom kolik je studených nebo teplých startů, ani není třeba nic propočítávat. Palubní jednotka pouze vyhodnocuje četnost a dělku vstřiků v distribuční palivové soustavě a vztahuje ji na zdánlivou ujetou vzdálenost.

andrew:

Tak jestli jseš tak chytrý jako doktor Grygar, tak to klobouk dolů.

(akorát, že on byl vééélmi špatný řidič )

2014-03-07 11:09:18

Je to pravda jak říká kou, ale pozor, že ani tato metoda není úplně přesná. Nepřesnosti pramení zejména z těchto veličin:

a) Podmínky v době tankování. Pokud budete tankovat v chladném ránu nacpete do nádrže trochu více než v rozpáleném odpoledni. Minimálně u nafty, ale benzín na tom tuším bude asi podobně.

b) Ne vždy se vám musí podařit nalít "stejnou plnou" jako při minulém tankování. Jde o to (a tady si úplně jistý nejsem jestli to říkám přesně, tak mě kdyžtak opravte), že tankovací pistole cvaká ne podle hladiny nádrže, ale tlaku benzínových výparů (občas se vám může stát, že vám cvakne i při poloprázdné nádrži, mě se to u Golfa stávalo docela často). Tento tlak ovlivňují různé veličiny jako třeba schopnost pistole tyto páry odsávat. Může se vám tak stát, že u jiného stojanu nebo benzinky natankujete do docvaknutí třeba o půl litra méně než posledně.

Nicméně přes toto všechno je tato metoda přesnější než palubní počítač. Tam se to počítá nějak nepřímo (podobně jako třeba tlak v pneu pomocí abs) a tak odchylky mohou nastat. Automobilka si samozřejmě pohlídá, aby odchylky byly směrem dolu a ne nahoru.

Bohužel (nebo bohu dík?) nevím kdo dr. Grypar je. Nejlepší řidič na světě jistě nejsem, ale za 10 let šoférování jsem ještě neměl nehodu, tak snad to tak špatné se mnou nebude ;)

kou
2014-03-07 11:11:20

andrew: treba u me Mazdy 6 ukazuje PC 7,1 a realna je 6,8 ... takze naopak naopak :)

2014-03-07 11:12:20

Gratuluji, máš první auto u kterého jsem něco takového viděl (resp. slyšel) :) Jaký rok výroby?

2014-03-07 11:19:44

andrew:

Kdo je dr. Grypar já také nevím, ale když jsi psal že tvým koníčkem je kromě aut také astronomie a astrofyzika, předpokládal jsem, že víš, kdo je RNDr Jiří Grygar CSc.

kou
2014-03-07 11:20:57

andrew: Mazda 6 2.0 MZR-CD 2008, btw s tou spotrebou 6,8 sem jezdil tu samou trasu co ted s SSS za 8,5 ...

2014-03-07 11:24:46

kou:

Takže tvoje Mazda je v té toleranci 5 % (cca 0,3 l) a tak to většinou opravdu je, a není to nic neobvyklého.

Stačí si vést soukromou stazku a porovnat spotřebu v dlouhodobém horizontu podle tankování.

Andrew:

Možná, že teď namítneš, že bohužel (nebo bohu dík?) , nevíš co ta "stazka" je.

kou
2014-03-07 11:54:33

plukovník: pokud PC keca timto smerem, sem ochoten tolerovat i vetsi vykyv :)

zde ma stazka - http://www.spritmonitor.de/en/detail/598031.html

plukovník, 2014-03-06 22:01:55 napsal:

jandaxx:

Dokaž to .. ..

Připadá mně to jako tvrzení jednoho mého známého který všude rozhlašoval, že domácí vodoměry mají nepřesnost klidně 25 %. Jenomže on sám měl svůj vodoměr ve skutečnosti obložený magnety. .. .

Skutečnost je ale taková, že nejpoužívanější tzv. "suchoběžné" domácí vodoměry mají toleranci 2-5 %, podle toho zda je vztažena k minimálnímu, nebo střednímu hodinovému průtoku.

Podobnou nepřesnost mají automobilové palubní počítače průměrné spotřeby, akorát zde je to závislé na krátkodobém, nebo střednědobém měření. Takže při šesti litrech není nepřesnost 1,2 litru, ale maximálně 0,3 litru.

2014-03-07 13:53:53

plukovník:

Proč bych to dělal? Vím, kolik je na PP a kolik natankuji do plna. Vzhledem k najetým cca 26 000 kilometrům je nepřesnost daná tankováním minimální. Já vím, jak to je a nepotřebuji to nikomu dokazovat, ani se o tom dohadovat.

2014-03-07 22:41:29

Hezky vecer vsem myslim si ze ma kazdy v necem pravdu,ale prome urcite dost zajimave.....nicmene dnesni servis probehl, jen ne v servise suzuki,tady v ostrave dost spatne zkusenosti a na cestu do bratislavy nebyl cas.

Kazdopadne asi zjisteno to zahadne vrzani,tece zadni pravy tlumic,coz mi kolikrat prislo ze to jde ze zadni prave casti...ma tady stimhle nekdo zkusenost?

2014-03-08 05:13:17

sss2012:

Nejsi rozhodně první, komu teče, ještě v podstatě zánovní, zadní tlumič

Soudruh Kayaba to zřejmě občas trochu odflákl.

kou
2014-03-08 08:56:41

sss2012: a co zaruka ? vim ze dle zakona do Suzuki nemusis ... ja mam navic prodlouzenou na 5 let, tak netusim, jestli muzu jezdit jinam

Hill  
Jaroslav
2014-03-08 09:02:47

andrew: souhlasím s tím, že tankovací pistole vypínají různě. Jak podle teploty, tlaku par, odklonu od svislé osy, výkonu odsávání par, konstrukčního uspořádání pistole i auta (odhlédnu-li od stále stejného auta, pak totiž hraje roli i sklon plnicí trubky v autě; kdo jste tankoval oktávky u různých pump, určitě víte, o čem mluvím, ty se většinou pistolí ve svislé poloze natankovat nedají, musíte ji otočit vzhůru spodkem nebo povytáhnout).

Tak se stane, když netankuji podle zvuku malého prostoru v trubce, že mám nádrž plnou s chybou v rozsahu 2 litrů (i když většinou to nepřeslechnu), ale také se mi stalo, že pistole vypla dřív a měl jsem v nádrži o asi 5 litrů méně. Vyšla spotřeba nižší, než na PP, až podezřele nízká, zato po příštím tankování jsem se vyděsil. Ještě, že ve stazce http://www.suzukiclub.cz/...l-ac-1690/spotreba-paliva lze označit takové tankování za "neplnou". Za dvě tankování dohromady to už vyšlo v přijatelné toleranci.

A, aby bylo jasno: ještě jsem nenuloval údaj dlouhodobé spotřeby, takže za 8 tis.km ukazuje průměr 5,4 litru, což může znamenat 5,400 až 5,499 litru. Jak je vidět podle tankování, jsou tam 3-4 decky rozdíl, údaj na displeji je opticky hezčí, ale může při odhadu dojezdu znamenat, že k pumpě už nedojedu. Údaj o dojezdu se totiž od rozsvícení hladového oka vynuluje a skutečně těžko hádat, jestli vystačím 30 nebo 80 km. A čas od času jezdím do zemí, kde mezi pumpami nebývá méně, než 30 km... (mimochodem doufám, že pumpa u Aldenhovenu, k níž lze sjet z dálnice A44, je už v provozu, svého času jsem tam najel po dálnici a souběžné okresce asi 60 km, než jsem u jedné haldy hlušiny našel malou vesnickou pumpu a dokonce ještě otevřenou...)

Ze stejného důvodu mi u Shellky vadí, že se přihrne obsluha a nechce se nechat odbýt. On každý má totiž jiné představy o tom, čemu říkat "plná". Někdo nechá cvaknout pistoli a nestará se, druhý to dotočí na kulatou cenu, třetí na celý litr, další docvrká čepici až do hrdla, což mimochodem v létě neškodí jen, jestli s tím pak hned pokračuji alespoň 40 km, jinak po ohřátí nádrže v lepším případě o nějaký ten benzín přijdu, v horším to odnese aktivní uhlí.

Proto Shellku, ačkoli ji mám při cestě, nenavštěvuji pokaždé, raději si natankuji sám. Tím se omlouvám zaměstnancům, kteří tam od stojanu ke stojanu běhají, není v tom nic osobního. Dělají svou práci, jsou často rádi, že ji mají, a já jim ji přeju.

2014-03-08 09:49:55

plukovník: SSS má tlumiče monroe

2014-03-08 10:03:06

kou:v pondeli budu volat do bratislavy tak uvidim co se dozvim ohledne zaruky,dle meho nazoru si myslim ze pokud je to stanovene zakonem tak jestli je to dva nebo pet let tak by to melo byt nastejno ale sam nevim,jen teorizuju,nicmene vcerejsi vymena oleje s filtrem,brzdovkou,kontrola baterky brzd tlumicu atd.... cena 1800,- a nejake drobne...pocitam v suzuki tak min 6000,-

Moje prvni prohlidka v suzuki byla za 3990,- ....za olej dva filtry a par cipovin mi to prijde fcelku ranec ale nedivim se je to prece autorizovany servis


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 46