Fórum - Téma


Swift Sport - rady/nazory


Fórum Swift New II Swift Sport - rady/nazory

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 43

kou
2014-03-08 10:20:58

sss2012: jo ja tam ted taky nechal necely 4. To vis ze budou strasit, pochopil bych, ze tu zakonnou dvouletou resi zakon, ale dalsi roky nevim, to uz si myslim muze prodejce upravit sam, protoze dava vic, nez vyzaduje zakon, dej vedet :)

2014-03-08 10:38:42

První dva roky se řídí zákonem, delší záruka je jen dobrovůle prodejce a jako takovou si ji může libovolně upravit, resp. její podmínky (v podstatě se to ani nemusí jmenovat záruka a často to také záruka v tom pravém slova smyslu ani není). Nutné podotknout, že může také stanovit, že pro pokračování záruky nad standardní dva roky máte povinnost jezdit do autorizovaného servisu i během prvních dvou let zákonné záruky, přestože pro tyto dvě léta jako takové to nutné není.

kou
2014-03-08 10:54:22

diky za potvrzeni, tak nejak sem si to myslel.

2014-03-08 17:03:11

antesdeabrir:

No tak to tedy kecáš blbosti, protože Monroe nemá z prvovýroby žádný model Suzuki. Tak nedělej machra

2014-03-09 13:24:18

plukovník: Je mi líto že jsi se ztrapnil, s tvým egem to nebude jednoduchá záležitost až zjistíš, že nemáš pravdu. Prosím prostuduj si odkaz jenž ti níže zasílám. Omlouvat se nemusíš. A aby jsi byl ještě chytřejší a mohl pak machrovat na někoho jiného, tak tlumiče Monroe měla z prvovýroby i předchozí generace SSS. Což ti strejda google snadno dokáže...

http://www.livelifedrive....in-malaysia-from-rm97-888

2014-03-09 18:14:21

antesdeabrir:

Jsi mně "sympatický" asi tak, jako já tobě a nejsi sám. Proto ta provokace. Nic jiného za tím nehledej.

2014-03-09 18:37:23

plukovník: Sympatie ve věcné diskusi jsou zcela nepodstatná věc a zcela po pravdě je mi jedno co si o mě myslíš. Ale věz že já nikoho na diskusích nenapadám ani neosočuji. Vyjádřím svůj názor a čekám na něj vyjádření od druhých, například jsem si vzal k srdci tvoje doporučení o olejích. Nicméně lidí jako ty, kteří vědí vše nejlíp od A do Z a realizují své ego ve virtuálním světě je plný internet....a neboj to že jsi nevěděl, že SSS má Monroe, tak na to se brzy zapomene...

kou
2014-03-09 18:47:19

plukovník: a co ty tlumice teda ? jak to je ? bylo by super se tu bavit k veci

2014-03-09 18:50:41

kou: Přesněěěkvěci :) nemá někdo tip na kvalitní a tomu úměrně drahou lakovnu?

2014-03-10 09:12:41

kou:a i pro ostatni.....

dnes sem resil ten vytekly tlumic,v bratislave mi rekli ze pokud sem byl v jinem servise nez v suzuki tak by mohl byt problem se zarukou ale v zhledem k zakonum bych se toho az tak nebal,sami mi rekli ze to plati v cele EU,aspon k necemu je ta EU,nicmene moje zaruka na sss je 3roky nebo 100000km,tak mi to bylo receno a pokud by stim meli v cesku problem tak mam prijed do bratislavy...

jde jen o tlumic a ne o motor nebo elektroniku tak snad se nebudou chovat v suzuki v ostrave jako idioti....ikdyz jeden nikdy nevi na jakeho blba clovek narazi....

preji hezky den

2014-03-11 14:33:41

Z mých zkušeností s VW to je hlavně o lidech a ti můžou být pod jednou značkou věru různí. Dva servisy ve městě, jedni se chovají chladně a odměřeně jako samotný VW a druhý se kvůli zákazníkovi nebojí ani trochu zalhat VW, aby byl zákazník spokojený. A nakonec jsem zažil i naprosto rozdílný přístup v jednom a tom samém servisu, jen jiný příjimací technik. Chce to prostě najít si servis, kterému věříš a víš, že pro ně nejsi jen jezdící bankovka. Na to ale výběr značky auta má pramalý vliv. Přeju ti, abys našel kvalitní servis lépe než já s VW, kdy se mi to podařilo až na 3. pokus a dojížděl jsem k nim 100 km (teda on to vlastně byl servis Škodovky, ale víte jak to v tom koncernu chodí).

2014-03-11 17:12:02

Tak dnes navsteva servisu suzuki v ostrave a tak jak sem cekal....

Vymluvy ze jsem to koupil v bratislave (a ne u nich),hlavne jak sem prisel ze se chci domluvit na predvadeci jizdu,oni ze nemaji jeste polepene auto jakymasi reklam. nalepkama a ze tak za tyden se mi ozvou a domluvime si termin...cekal sem ale nedockal,tak jiste ze clovek jde ke konkurenci....no a pak ze sem teda byl v neautorizovanem servise....nicmene variantu mi zdelili asi takovou ze tlumic objednaji,namontuji a ja ho zaplatim...pak nasleduje zaslani informaci vyrobci ohledne reklamace a nemusim se vubec dockat toho ze mi to uznaji takze pokud ne tak mi penize nevrati,zaruka je jen dva roky....dva roky od me koupe bude 6.6.2014,tak v cem je k.... problem.Jo a tlumic vychazi na 3100,- + prace cca 400,- ,,"

Nicmene sem volal do bratislavy a tam mi rekli ze su to u nas pekne somariny,ze oni sa takto nechovaju ked je to este ktomu v zaruke,slovaci mi davaji zaruku 3 roky alebo 100000km...

hezky zbytek dne a hodne nervu v servisech

2014-03-11 18:44:02

Nedal by se problém popsat nějak čitelněji?

Přijel jsi do servisu s vyteklým tlumičem. Servis na základě čeho odmítl uznat záruku? Pokud vím, tak Suzuki dává základní záruku v délce 3 roky. Jaká byla argumentace servisu, když jsi poukázal na tříletou záruku? Je v servisní knize vyjímka na tlumiče? Pokud ano, je záruka dvouletá. Jestliže ne, tak tříletá.

Že jsi koupil jinde, nemůže mít na záruku vliv. Suzuki má celoevropskou záruku, takže můžeš jít do jakéhokoliv značkového servisu. Ani návštěva neautorizovaného servisu nemůže mít vliv na uplatnění reklamace, pokud reklamovaná věc nemá příčinnou souvislost například se zanedbáním údržby, nebo úkonů, které jsou prováděny při roční prohlídce.

Možná by bylo dobré, kdybys přesně napsal, o který servis šlo. Autobond? Na jaké adrese?

Já bych sednul k počítači a napsal stížnost na technické oddělení Suzuki. Přesně jim popsat problém, přesně popsat závadu, sdělit identifikátory auta a chtít kompetentní odpověď. S odpovědí navštívit onen servis a žádat odstranění závady v záruce a zákonné lhůtě.

2014-03-11 19:32:24

Já bych na ně prostě hodil bobek a šel jinam. Podobně by se mohli chovat v případě, že bys chtěl uplatnit prodlouženou záruku (od 3. do 5. roku), pokud ji máš přikoupenou. Tu totiž drží jen konkrétní servis, nikoliv Suzuki jako výrobce. Takže pro udržení této záruky je potřeba jezdit právě a jen do toho servisu, kde ji člověk sjednal. Na můj dotaz, co mám dělat když se mezitím přestěhuju, se mi dostalo pouze rozpačité odpovědi, že kdyby to bylo opravdu daleko (řádově stovky km), tak by se snad nějak dalo dojednat převod na jiný servis, ale radši by se tomu vyhnuli. Ve standardní záruce by ale neměl být žádný problém. Servis ti musí dát jasně vedět ještě před opravou jestli je nebo není zákrok krytý zárukou. Jediné co může udělat mimo záruku je diagnostikovat problém a pak ti dát vědět, že se na tento problém záruka nevztahuje a dále se domluvit na postupu. Popsaný postup neexistuje, zavání to podvodem a už by mě u nich nikdo neviděl.

Teď jeden doaz z jiného soudku: změřil jste někdo jak velký vliv na spotřebu má zapnutá klima? V mém původním autě měla asi 0.2 l / 100 km (což v podstatě snadno smaže chyba v měření), ale vím, že u některých aut může dělat téměř litr. Docela by mě to zajímalo a nechce se mi to měřit, nemám teď kde (nejezdím častěji stejné trasy, abych si mohl vytvořit nějaké statistiky).

2014-03-11 20:10:34

jandaxx:

To mně tedy vysvětli jak to tedy je.

Když jsem koupil jinde, nemůže to mít na záruku vliv. Tvrdíš, že Suzuki má celoevropskou záruku, takže můžu jít do jakéhokoliv značkového servisu v celé unii ? A je to jenom specifikum značky Suzuki, nebo i jiné značky.

Zajímá mně to proto, že jsem koupil topinkovač značky Tesco v obchodním řetězci TESCO, po dvou měsících se mi rozbil a jelikož se teď zrovna nezdržuji v Česku, zajímá mně, jestli tedy ten aparát mohu reklamovat někde jinde v Evropě.

Andrew:

S tím navýšením spotřeby při zapnuté klimě u vozidla s výkonem motoru 80-100 kW o cca 0,2 l/100 km jsi to trefil docela přesně.

2014-03-11 22:25:27

plukovník:

Ano, Suzuki má celoevropskou záruku. Je to tak u mnoha značek (netvrdím že u všech). Jde o to, jak si to která značka nastaví.

Viz záruční podmínky Suzuki.

Uplatnění reklamace

Pokud by u Vašeho vozu došlo k výskytu nějaké závady,doporučujeme, vždy se nejdříve obrátit na Vašho prodejce SUZUKI.Pokud toto není z jakéhokoliv důvodu možné, můžete se obrátit na jakýkoliv autorizovaný servis SUZUKI, který Vám bude vyhovovat. Tuto možnost uplatnění záruky máte i v zahraničí (v rámci EHP) u autorizovaných servisů SUZUKI.

Pokud by mělo Tesco celoevropskou záruku, mohl bys reklamovat kdekoliv v zárukou vymezených územích.

Podle zákonů v ČR platí, že pokud má firma provozovnu jinde než jsi koupil, můžeš reklamovat tam. Takže koupíš například v Tescu v Praze, reklamovat můžeš v Plzni.

andrew: S prodlouženou zárukou je to přesně tak, že se vlastně nejedná o záruku, ale o pojistku. Uplatnit záruku (pojistku) lze i u jiného prodejce, než tam, kde byla záruka sjednána. Záruku (pojistku) lze uplatnit u prodejce, nebo přímo pojišťovny. Ta pak pověří opravou konkrétní (bližší) servis. Informace, které jsi dostal, jsou mylné, neúplné. Zde je celá komunikace na toto téma s dovozcem. Na pojistku (záruku) jsem se také dotazoval.

Dobrý den,

obracím se na Vás s dotazem na prodlouženou záruku a možnost uplatnění reklamace u jiného prodejce, než jsem vůz zakoupil. Jsem majitelem Suzuki Swift Sport a dokoupil jsem pětiletou záruku. V jedné z diskuzí na internetu jsem zachytil informaci, že případnou reklamaci ve čtvrtém a pátém roce provozu auta musím řešit u prodejce, kde jsem vůz zakoupil. A to z toho důvodu, že prodejce má individuální smlouvu s pojišťovnou, přes kterou je případná oprava uhrazena. Tuto informaci jsem ovšem od svého prodejce v okamžiku nákupu vozu nedostal. Předpokládal jsem, že se jedná o globální záruku dovozce, kdy ten má uzavřenou pojistnou smlouvu s pojišťovnou. Nezdá se mi normální a ani v pořádku, abych jezdil vůz reklamovat stovky kilometrů daleko, pokud jsem např z Prahy a vůz zakoupím v Ostravě.

Prosím o zodpovězení dotazu v tomto směru. Zda případnou reklamaci ve čtvrtém a pátém roce provozu musím uplatnit tam, kde jsem vůz zakoupil, nebo u jakéhokoliv autorizovaného prodejce. Pokud platí varianta B, měl bych být jako zákazník na toto upozorněn, když vůz kupuji. Těžko někdo pojede reklamovat vůz stovky kilometrů daleko. V takovém případě jsou peníze za prodlouženou záruku v podstatě vyhozeny do větru. Toto neupozornění bych vnímal jako nesolidní jednání vůči zákazníkovi.

Děkuji za odpověď.

XXXX XXXXXX

Odpověď dovozce:

Dobrý den,

Nemůžeme kontrolovat obsah internetových diskuzí a ani ručit za kvalitu jejich obsahu. Co se týče prodloužené záruky, naše společnost nikde neuvádí, že by se v případě prodloužené záruky na 5 let, jednalo o záruku výrobce.

Sjednání prodloužené záruky zajišťují autorizovaní partneři SUZUKI, kteří mají k tomuto účelu odborně proškolený personál. Nedílnou součástí sjednaného pojištění prodloužené záruky je i „Záruční ujednání“. V tomto záručním ujednání je jasně definovaná osoba kupující záruku a prodejce jako poskytovatel záruky.

Poskytovatelem záruky je tedy jasně definovaný prodejce, u kterého je záruka sjednána.

Následně potom v paragrafovém znění „Záručních podmínek pro pojištění prodloužené záruky Suzuki na nové vozy“ je v §5, bodu 1. je uvedený postup vyřizování reklamace. A tady se dostávám k odpovědi na Vaše otázky:

Kupující musí hlásit každou škodu okamžitě během záruční doby a vždy před opravou prodejci nebo jeho pověřenci(pojišťovna Real Garant) a musí předat vozidlo do opravy. Prodejce provede opravu sám nebo určí vhodnou opravnu.

Tady je poměrně jasně specifikována možnost zajistit si možnost opravy i v jiném autorizovaném servisu, pokud nemá kupující v případě potřeby ve své blízkosti servis prodejce-poskytovatele záruky.

Tento způsob zajištění opravy je i prezentován obdobným, způsobem na informačním letáku k prodloužené záruce, který je u všech smluvních partnerů k dispozici.

Toto platí jak na území v České republice, tak i ve státech Evropské unie,ve Švýcarsku a v Norsku podle § 3, což si myslím umožňuje poměrně komfortní využití prodloužené záruky.Základ je informovat o možném plnění poskytovatele záruky – prodejce, nebo přímo pojišťovnu Real Garant.

Domnívám se, že je zbytečné, abych zde citoval všechny informace, které jsou součástí záručního ujednání, protože Vy jako kupující by jste je měl při sjednání „Pojištění záruky SUZUKI“ podepsat a mít k dispozici v jednom výtisku. Pokud By Vám snad toto ujednání mezi dokumentací k Vašemu vozu snad chybělo, můžete se obrátit na svého prodejce a určitě bude možnost zajistit Vám duplikát tohoto dokumentu.

Vzhledem k tomu, že je dnes spojena koupě vozu spojena s celou řadou administrativních úkonů je celkem pochopitelné, že by Vám mohla některá z informací uniknout, nebo zapadnout. To se může stát a stává se to. Je jedno jestli se jedná informace důležité k obsluze vozu, jeho servisnímu plánu, nebo k obsahu záruky, či rozsahu pojištění. A může se to stát i přes to, že prodejce zákazníkovi tyto informace při předávání vozu říká a ještě většinou přidává v písemné podobě. A toto prodejci podle našich interních kontrol rozhodně nezanedbávají. Ale jak už jsem psal těch informací může být celkem dost, nicméně není žádný problém, aby jste se v případě nějakých nejasností obrátil na nás, nebo svého prodejce SUZUKI.

S pozdravem

Martin Beran

Servisní oddělení

SUZUKI Motor Czech s.r.o.

U průhonu 40

Praha 7

170 00

tel.: +420 220 801 696

www.suzuki.cz

2014-03-12 08:25:30

No v podstatě to nevyvrací co jsem psal. "Reklamovat" (lze-li toto slovo v tomto případě použít) mohu pouze v servisu, kde jsem záruku sjednal, a nebo to řešit přímo s pojišťovnou (s tím, že oni mě pak nejspíš pošlou do jejich smluvního servisu někde poblíž, ale asi jen stěží si ho budu moci vybrat).

Druhá možnost ale přichází v úvahu spíše v případě, kdy se auto stane nepojízdné a já bych musel platit drahý odtah třeba 200 km do servisu. Osobně totiž budu vždycky raději jednat s malým servisem, kde mám dobré zkušenosti a lidi tam již znám, než s velkou krabicí birokracie, jakou pojišťovny jsou, kde narazím vždycky na někoho jiného a nikdy nevím jaký přístup od něj čekat.

Každopádně však díky za informaci, tohle se hodí vědět! :)

kou
2014-03-23 17:52:26

Chlapi co letni gumy ? Zustavate u drahych Conti SportContact3 nebo jste zkusili neco jineho ?

http://www.zbozi.cz/?q=19...=nejlevnejsi&typ=produkty ?

2014-03-23 22:16:13

Minimálně letošní sezónu odjedu na původních gumách. Příští rok touhle dobou se uvidí. Možná nazuji 205/40/17. Je v tomto rozměru větší výběr než 195/45/17.

kou
2014-03-23 22:43:58

ale v technicaku je nemas nebo ?

Ja radsi nechci zkoumat proc, ale u meho - predvadeciho - auta byly gumy 5,5 - 4 - 3,5 - 2,5 ... zajimave sjeto, takze me to ceka uz ted


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 43