Fórum - Téma


Swift ventily, chladící kapalina


Fórum Swift New II Swift ventily, chladící kapalina

Informace o modelu: Suzuki Swift New II



2015-10-18 14:15:32

Zdravím, vlastním Suzuki Swift 1,2 VVT GL/AC r.2014.

  • V návodu k obsluze je předepsáno seřizování ventilů motoru po 30000 km. Tento motor nemá hydraulická zdvihátka, to tam jsou seřizovací šroubky nebo pevné podložky? Z vašich zkušeností, seřizoval to někdo, je to vůbec potřeba, jak dlouho se s tím nemusí nic dělat?
  • Dále nemám jasno, jaký typ chladící kapaliny by se měl dávat při náhradě (G11,G12,G12+, K12,K12+ nebo pro asijské vozy s fosfáty K-A), nyní by tam měla být Suzuki LLC modrá.

Prosím o radu, děkuji Jirka

2015-10-19 15:04:23

jiřík:

Jsou tam vymezovací podložky.

Po třiceti tisících není předepsáno seřízení, ale pouze kontrola.

Pokud nebudeš jezdit na plyn, nemusíš se o seřizování (výměnu podložek) starat. Jedná se o poměrně drahou záležitost v řádu tisíců.

Suzuki používá chladící kapalinu modrozelenou G11 (alespoň před cca 3 lety tomu tak bylo)

2015-10-23 21:09:10

plukovník: Zdravím, děkuji za informace. Ještě bych se Vás zeptal, jaký typ chladící kapaliny používáte , máte s ní zkušenosti, že se hodí pro motor? G11 se mi zdá základní, nebyla by při výměně vhodná G12+? Děkuji za případnou odpověď. Jiřík

MilanT  
Milan
2015-10-23 22:21:48

jiřík: Plukovník ti jistě odpoví fundovaněji, ale doporučuju ti si o tom něco přečíst - http://www.auto.cz/test-c...i-vic-nez-nemrznout-78004

Neexistuje "základní" a "něco navíc". Ty kapaliny se liší jen složením a nesmí se míchat. Není jediný důvod proč bys měl přecházet z G11 na G12+.

Víš čím se liší G12 a G12+? Jen odstínem barvy Víc se dozvíš z toho oběžníku, jehož odkaz jsem ti sem dal.

2015-10-23 23:06:04

milant: Zdravím, děkuji, článek jsem již studoval dříve, do té doby jsem byl klidnější. Snažil jsem se u Suzuki zjistit, jakou má specifikaci kapalina modrá, která tam má prý teď být (Suzuki LLC modrá), nic bližšího neřeknou, asi aby se jezdilo do servisu. Ten raději navštěvuju vzácně. Modrá má neznámo jakou specifikaci, pak to míchání viz článek je riskantní. Zase na stránkách azoleje.cz - novinky - mísitelnost chladících kapalin je psáno, že se dají mísit mezi sebou všechny kapaliny (snášenlivost), jen se změní doba výměny, ochrany. Zde je také psáno, že pouze G12+ neobsahuje silikáty, v návodu k Suzuce je psáno, že kapalina má být bez silikátů, což by odpovídalo pouze G12+, ty jsou však běžně růžové a ne modré. Ledaže modrá long life byla upravená G12+. Vyznat se v tom. Pokud by ta modrá byla taky G11, tak dobře půjdu tímto směrem, ale normálně u ní je výměnná lhůta 3 roky, k té modré píšou 8 let, následně 4 roky. Prosím o nějakou zkušenost. Díky.

2015-10-24 08:53:35

jiřík:

Pokud víš, že je tam jako náplň "dlohoživotní" Suzuki Long Life Coolant, tak ta by měla vydržet 5 let.

Teď si nejsem jistý, ale dlouhoživotní nemrznoucí kapaliny by měly obsahovat aditiva na bázi organických kyselin, což by i přes tu modrou barvu odpovídalo fialovým kapalinám specifikace G12++.

Možná, že se japančíci chtějí odlišovat a co se týče barvy jdou svojí cestou, bez ohledu na evropské zvyklosti.

V budoucnu v tom bude ještě větší bordel, protože existuje ještě Antifreeze ECO, která je světlezelená, která není jedovatá, protože jejím základem je propylenglycol.

Takže nejlépe uděláš, pokud budeš měnit náplň, tak tam dáš zase Suzuki LLC, nebo soustavu propláchneš (3 x, s ohřátím motoru, což je dost pracné) a potom tam můžeš nalít jakoukoliv moderní kapalinu.

Nejlépe zřejmě G12++.

Od jakého roku se přešlo z G11 na G12+ by ti možná řekl nějaký technik ze značkového servisu, ale moc bych tomu nevěřil.

Kato, ještě když dělal u Suzuki se o něčem takovém myslím zmiňoval, ale to bude už takové tři roky.

2015-10-24 09:02:38

plukovník: Ještě jsem v mém příspěvku před chvílí doplnil několik informací ohledně obsahu silikátů, barvy, výměnných lhůt, mísitelnosti. Děkuji za info, ochotu a vstřícnost.

2015-11-18 20:43:59

jiřík: Ahoj dnes jsem pročítal fórum a narazil jsem na téma, které také řeším. Výměna nemrzky v chladiči. Podařilo se ti zjistit, jakou má být originál antifreeze nahrazena? Já jsem trochu pátral a měla by tam být originál barva zelená. A zelenou by se měla zase nahradit. Zatím nevím, čím jí nahradit ale jisté indicie se mi již podařilo sehnat u GM - kam se do Agil dodává originál zelená antifreeze a je údajně jiná, než se dává např. do jiných motorů (jiné obj. číslo má), nemohu nikde sehnat k tomu nějaké specifikace........ Já mám sice Wagona R+ ale to je v podstatě jedno. Jde o to, aby si člověk nepřidělal zbytečné starosti s nějakou hloupou vodou v chladiči.....

2015-11-18 21:23:36

jazeta: Ahoj, snažím se to zjistit stále, abych tam mohl dát jinou neoriginál, kterou na netu lze sehnat. Např u Suzuki Swift se dávala do roku 2009 zelená s výměnnou lhůtou 4 roky, pak myslím do 3 let, od roku 2010 modrá, s výměnnou lhůtou nejdříve 8 let, následně 4 roky (tuto mám)., jenže je rozdíl v tom, že ta modrá od CCI Corporation je long life a neobsahuje silikáty (křemičitany), ale evropské modré nebo modrozelené vždy obsahují silikáty, a ty právě pro Suzuku nemají být, navíc mají výměnnou lhůtu do 3 let. Evropská bez silikátů je pouze G12 a G12+, výměnná lhůta 5 let, ale ty jsou růžové a je zde běžně udávaný problém s mísením. Musela by se soustava pořádně opakovaně propláchnout (trošku se obávám, že by se to dostatečně nepropláchlo a aby to nemělo vliv na některé části motoru, těsnění). Ta evropská modrozelená obsahuje silikáty - možnost zanášení systému, kompatibilnost (???), je používána spíše pro starší typy motorů, běžně se dnes používá růžová. Dával jsem si různé dotazy k výrobcům kapalin, mnoho jsem se nedověděl, nevyrábí podobné specifikace jako modrá long life. V servise dávají G11 nebo Castrol NF, ale ty mají ty silikáty, to nikdo neřeší, mne se to ale nezdá. Došel jsem ke kapalinám, které jsou modré long life a dle popisu by byly záměnné za originální - od firem OEM a NULON, je zde však problém, že se mi nepodařilo zjistit, kde by se daly sehnat. Takže doufám, než ji budu potřebovat, že se bude v Čechách prodávat, jinak bych musel zatím vzít ze servisu originál Suzuki modrou long life coolant, byť se na servis nechci vázat, preferuji si maximum věcí dělat sám, sehnat věci přes internet. Ale raději bych se klonil k náhradě za modrou long life modrou long life. Když něco zjistíš, dej vědět. Ahoj

2015-11-18 21:47:01

jiřík: No, můj Wagon se vyrábí v Maďarsku, Opel Agila je v podstatě totožná karoserie, motor a převodovka by měla "snad" být Japonská, nevím. Že by do Maďarska dodávali Japončíci svoji kapalinu v cisternách tak trochu považuji za nesmysl. Navíc by museli splnit normy EU (ekologie, nezávadnost atd) takže si myslím, že to bude výrobek z Evropy, nebo která se dodává a má již příslušné homologace, např. právě GM/Opel. Měnil jsem kapalinu ve Wagonu - po vypuštění nebyla modrá ale zelená. Trochu jsem pátral až jsem zjistil, že právě "jen" do Opel Agila se dává také zelená kapalina a je i GM prezentována jako zelená. Na zahraničních stránkách měli u tého "Oplí" kapaliny napsáno, že se jedná o G12++. Já jsem tam dal ("zatím") tu červenou (D). Taky se bojím žemi to něco v motoru sežere a jak jsem psal, řešit pak opravu kvůli 2 l kapaliny je nesmysl.

2015-11-18 21:56:38

jiřík:

Myslím, že máš naprosto mylné informace.

Všechny současné nemrznoucí kapaliny do chladičů jsou bezsilikátové !!

Na koncentrátu Castrol Radicool NF to máš přímo napsáno.

Nějaké "dlouhověké" kapaliny s údajnou výměnnou lhůtou 8 let jsou jen iluze a velký podvod na spotřebitele.

Ale o této problematice se již sáhodlouze diskutovalo tady i na slovenském fóru a už mně nebaví se k tomu vracet.

2015-11-19 13:19:12

plukovník: Zdravím, je pravda, že nejsou informace na etiketě stejné ja ko v technických listech, natož v popisech na netu. Je to bordel. Ten Castrol NF - nenašel jsem informaci, že by byl bez silikátů, též mi potvrdili přímo z Castrolu (z Prahy), že bez silikátů je pouze Castrol SF Premix růžový. Jinak G11 prý vždy obsahují silikáty, u této řady je na tom založena antikorozní ochrana. Nové G13 - tam je menší množství silikátů přímo předepsáno normou. Nechci Vás tím unavovat, asi bych byl nejraději, kdybych věděl, co nalili do nového auta. S pozdravem Jiřík

jazeta: Ahoj, nejraději bych zjistil, co dávají opravdu do nového auta, také ho mám z Maďarska. Myslel jsem, že je tam ta Japonská, protože z centrály Suzuki v ČR mi sdělili, že je tam ta od CCI Corporation Japonsko Super long life blue (modrá). Tak kde je potom pravda, mne to vážně není jedno a štve mne to. Jinak dle evropských norem G12++ je vždy růžová, tak se divím, že by měla být zelená. Je fakt, že dle Castrol v ČR ta Radicool SF Premix není schválená podle normy VW, ale prý ji splňuje, na Slovensku píšou, že je schválená. Když jsem se dotazoval k této věci (neodpovídá dle norem VW rezervou alkality), a poukázal jsem na to, tak se mi k tomu nevyjádří, anebo ani neodepíšou. To je ...

2015-11-19 20:17:35

jiřík: Mě to také štve, nikdo ti nic neřekne. Já se tak trochu držím selského rozumu, Wagony a Agily vyrábí v jednom závodě, GM má do Agil zelenou (někde mám napsané orig. číslo), ve značkovém servisu Opel mi to potvrdili, že do 90% vozidel je červená kapalina, JEN do Agil zelená = podle mého totožná kapalina do obou typů. Přitom každý motor je jiný. Nemá někdo informace, kdož jezdí do značkového servisu, za jakou kapalinu je měněna ta původní?! Jediného co vím naprosto přesně je to, že ta kapalina co tam byla měla barvu zelenou. Pokud vím, KIA má také zelenou. Jo a jedna firma, (nechci ji zde uvádět, aby mne někdo neosočil z reklamy) která dodává náhradní díly má ve své nabídce "Antifreeze pro asijské vozy" - Zelená chladící kapalina,speciálně určená pro asijské vozy. Nedá se k ní nic jiného sehnat, oslovil jsem Českého výrobce, zatím bez odpovědi. Tak také nevím. Zatím jsem přikloněn k "Oplácké" kapalině. Zkusím někde po netu sehnat techn. list.


Odpovědět